SUPERFAST XI - Een kijkje achter de schermen
#1
De brug




De machinekamer en controlekamer




Passagiersruimtes

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Lijkt me te gek om eens een paar uurtjes op zo'n brug te kunnen meekijken. Vroeger (vóór 9/11) kon dat ook tijdens een vliegtuigvlucht. Geweldig om mee te maken. Is helaas verleden tijd. Wel ben ik een paar jaar geleden tijdens de vlootdagen op een brug gaan kijken; helaas alleen tijdens een afgemeerd schip.
Patrick, jij als 'scheepsfanaat', heb jij al eens mogen meekijken in zo'n enorme 'regiekamer' tijdens een vaart?
Quote
#3
Heb inderdaad al een paar maal het geluk gehad op de brug te mogen komen.

In 2009, lijkt al een eeuwigheid, tussen Mykonos en Tinos op de Superferry II (toen bij Blue Star Ferries, nu Golden Star Ferries). Is eigenlijk een leuke anekdote aan verbonden: Deze ferry was vroeger van de Regie voor Maritiem Transport en dus op de lijn Oostende-Dover. Toen een bemanningslid nu zag dat ik wel heel veel belangstelling had, sprak hij me aan. Toen ik hem het verhaal van deze voormalige Belgische ferry vertelde én zei of ik nog andere zaken kon zien aan boord is ie naar de kapitein geweest en mocht ik van die een kijkje komen nemen op de brug. Jammer genoeg had ik op dat ogenblik geen fototoestel bij.

En verder nog 2 maal bij kleine ferry's. 2 jaar terug tussen Nidri en Meganissi op de Meganissi II.

[Afbeelding: b61u9w.jpg]

En dit jaar tussen Nisyros en Kos op de Panagia Spiliani

[Afbeelding: 2u8idrn.jpg]

Op de grote(re) is het wel moeilijk de laatste jaren vooral door de veiligheidsmaatregelen die ze in acht dienen te nemen (net zoals het op een vliegtuig ook niet meer mogelijk is). Maar ik probeer mijn best te doen om ze ook in de toekomst te overtuigen om een kijkje te mogen nemen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Lijkt me een leuke beleving Patrick. De Meganissi II ken ik ook, maar dan helaas gewoon als passagier op het dek......
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)