Grieksegids nieuws
In de spotlights juni 2015: Rhodos
#1
[Afbeelding: indespotlights.jpg]

Deze maand  'In de spotlights': Rhodos

Deze maand staat het op 3 na grootste eiland van Griekenland in de spotlights. Wat is er allemaal te zien, te beleven en te doen?
Waarom zouden we Rhodos als vakantiebestemming moeten kiezen? Wat moeten we absoluut gaan zien en/of doen op Rhodos?

Kortom, alle foto's, video's reisverhalen, tips, do & don'ts zijn welkom in deze topic!



Klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor alle eerdere "in de spotlights".
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ik ben daar nog nooit geweest!.... iets houdt me tegen...Ik weet begod niet waarom {zoek en gij zult vinden,} ;)
Zijn daar hetzelfde  soort dorpjes te vinden in vergelijkbaar met Petra en Kokkari?
Quote
#4
Wij zijn van plan er begin september er een paar daagjes te gaan kijken met de nieuwe hydrofoil vanaf Samos.
Quote
#5
bof ik even ik ga 16 juni naar Rhodos!
Quote
#6
(02 June 2015, 01:26)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben daar nog nooit geweest!.... iets houdt me tegen...Ik weet begod niet waarom {zoek en gij zult vinden,} ;)
Zijn daar hetzelfde  soort dorpjes te vinden in vergelijkbaar met Petra en Kokkari?

Tjee wat zonde Wilma, wat houd je tegen? Vooroordeel? Rhodos is een prachtig eiland met een enorme geschiedenis, prachtige baaien en stranden, groene natuur....gewoon een keer gaan, dan pas oordelen  Wink
Quote
#7
Ook wij hebben Rhodos nog nooit bezocht.
Als ik aan Rhodos denk, zie ik drukke badplaatsen met veel hoogbouw en dat schrikt dan op de een of andere manier toch af.
Misschien inderdaad een vooroordeel, want er zijn ongetwijfeld ook minder toeristische gebieden, maar ja...
Quote
#8
Wij vertrekken 14 juni naar Rhodos, ook ik was eerst wat sceptisch, het leek me eigenlijk een te toeristisch eiland, maar dat dacht ik ooit ook van Kreta, en daar heb ik toch heel veel mooie kleine authentieke plaatsjes gezien.
Dus ik heb nu zoiets van eerst maar eens gaan kijken daar, en nu ik me wat meer in het eiland heb verdiept heb ik er ook wel heel veel zin in, volgens mij zijn er genoeg mooie plekjes daar, en we hebben bewust gekozen voor appartementjes in kleine dorpjes.
Quote
#9
Het is absoluut een vooroordeel dat Rhodos alleen maar druk en toeristisch is met louter hoogbouw en lallende dronken Engelsen (of andere toeristen). Rhodos is een fantastisch eiland waar heel veel mooie dingen te zien zijn, zoals de prachtige ommuurde Oude Stad, waar ook een wandeling op de stadsmuren gemaakt kan worden, Kamiros, de Vlindervallei, Epta Piges en nog zoveel meer. Rhodos heeft prachtige stranden en mooie baaien. Prasonisi is absoluut een bezoek waard, waar de Egeïsche- en Middelandse zee samenkomen. Rhodos heeft absoluut toeristische gedeeltes, maar voor wie daar geen zin in heeft is er absoluut een gebied van rust te vinden. Het zuiden is verre van toeristisch. Rhodos heeft voor ieder wat wils. Het is sinds 1986 onze heerlijke thuishaven. Uiteraard hebben wij ook andere eilanden bezocht en het vaste land van Griekenland. Ik vind het overal leuk in Griekenland, maar voor mij voelt niets zo heerlijk als Rhodos. Zo heeft iedereen hier een plekje in Griekenland waar hij/zij zich het meest thuisvoelt.
Quote
#10
(03 June 2015, 08:27)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is absoluut een vooroordeel dat Rhodos alleen maar druk en toeristisch is met louter hoogbouw en lallende dronken Engelsen (of andere toeristen). Rhodos is een fantastisch eiland waar heel veel mooie dingen te zien zijn, zoals de prachtige ommuurde Oude Stad, waar ook een wandeling op de stadsmuren gemaakt kan worden, Kamiros, de Vlindervallei, Epta Piges en nog zoveel meer. Rhodos heeft prachtige stranden en mooie baaien. Prasonisi is absoluut een bezoek waard, waar de Egeïsche- en Middelandse zee samenkomen. Rhodos heeft absoluut toeristische gedeeltes, maar voor wie daar geen zin in heeft is er absoluut een gebied van rust te vinden. Het zuiden is verre van toeristisch. Rhodos heeft voor ieder wat wils. Het is sinds 1986 onze heerlijke thuishaven. Uiteraard hebben wij ook andere eilanden bezocht en het vaste land van Griekenland. Ik vind het overal leuk in Griekenland, maar voor mij voelt niets zo heerlijk als Rhodos. Zo heeft iedereen hier een plekje in Griekenland waar hij/zij zich het meest thuisvoelt.

Helemaal mee eens!
Jammer dat mensen al een oordeel klaar hebben terwijl ze er nog nooit zijn geweest.
De toeristische gebieden zijn hooguit 15% van het gehele eiland.
Quote
#11
Kunnen jullie het eens vergelijken met Kos of is dat lastig?
Ik ben heel eerlijk gezegd na onze ervaring op Kos absoluut huiverig voor dit soort toeristische eilanden.
Quote
#12
Ik vind dat moeilijk. Ik ben ook op Kos geweest (1996). Ik zou daar niet meer terugwillen: vond het klein, niet echt heel veel te beleven. Weinig archeologische dingen. Misschien wel leuk als je wilt fietsen, want Kos is veel vlakker dan Rhodos, maar ik had het na een week wel gezien. Een ander zweert echter bij Kos. Het is allemaal zeer persoonlijk, maar dat Rhodos té toeristisch is, is voor mij wat kort door de bocht. Rhodos is echt niet alleen maar toeristisch en zeker geen Spaanse costa (zelfs Faliraki is dat al lang niet meer). Omdat Rhodos best een "groot" eiland is, zijn er ook gebieden waar het gewoon rustig is. Mijn man wandelt heel graag op Rhodos en komt tijdens zijn wandelingen zelden iemand tegen. Ik zou zeggen "ga het gewoon eens proberen" en vorm dan een oordeel. Zoek een privé appartementje of een kleiner complex, waar geen animatie is. Je zult versteld staan hoe mooi Rhodos is. Ik denk dat ik dat na 35+ keer Rhodos wel mag zeggen.
Quote
#13
(02 June 2015, 19:23)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 June 2015, 01:26)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben daar nog nooit geweest!.... iets houdt me tegen...Ik weet begod niet waarom {zoek en gij zult vinden,} ;)
Zijn daar hetzelfde  soort dorpjes te vinden in vergelijkbaar met Petra en Kokkari?

Tjee wat zonde Wilma, wat houd je tegen? Vooroordeel? Rhodos is een prachtig eiland met een enorme geschiedenis, prachtige baaien en stranden, groene natuur....gewoon een keer gaan, dan pas oordelen  Wink

Ik oordeel niet hoor Sophia....... Wie weet komt het er nog een keertje van ... Maar ik krijg geen antwoord op mijn vragen !! Duss sla ik het maar weer even over Huh  btw er is ook weinig informative over dit eiland te vinden op deze pagina!!!!
Duss Rhodos liefhebbers... vertel even wat over  dit eiland dizzy
Quote
#14
Ik ben er al een hele poos niet meer geweest maar heb toen wel enorm genoten op Rhodos. Veelzijdiger kan het bijna niet. De oude stad bezoeken is een fantastische ervaring. We hadden een week een auto gehuurd en vielen van de ene verbazing in de andere. Zelf zaten we in het drukkere Ixia/Triante maar even de bergen in en we reden van het ene pittoreske bergdorpje naar het andere. Het eiland is behoorlijk groot en daardoor zijn er erg veel bezienswaardigheden te ontdekken. Een leuke belevenis is de plek waar de Egeïsche zee en de Middellandse zee bij elkaar komen, als je daar zwemt voel je verschillende stromingen en temperatuursverschillen. 
Uitstapjes: Epta Piges-vallei, het strand van de 'Kanonnen van Naverone', Faliraki en omgeving, Lindos, en natuurlijk een flinke dag (of meer)  uittrekken voor de 'Old Town' en de Mandraki haven.

Tip: rij van de ene kust naar de andere niet over de rondweg om het eiland maar steek over dwars door de bergen heen. Prachtige vergezichten en enorm leuke en verrassende dorpjes.

Wij gaan er in iedere geval zéker nog eens naar toe Smile



En natuurlijk niet vergeten: een dagtripje naar Symi:

Quote
#15
(03 June 2015, 13:52)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind dat moeilijk. Ik ben ook op Kos geweest (1996). Ik zou daar niet meer terugwillen: vond het klein, niet echt heel veel te beleven. Weinig archeologische dingen. Misschien wel leuk als je wilt fietsen, want Kos is veel vlakker dan Rhodos, maar ik had het na een week wel gezien. Een ander zweert echter bij Kos. Het is allemaal zeer persoonlijk, maar dat Rhodos té toeristisch is, is voor mij wat kort door de bocht. Rhodos is echt niet alleen maar toeristisch en zeker geen Spaanse costa (zelfs Faliraki is dat al lang niet meer). Omdat Rhodos best een "groot" eiland is, zijn er ook gebieden waar het gewoon rustig is. Mijn man wandelt heel graag op Rhodos en komt tijdens zijn wandelingen zelden iemand tegen. Ik zou zeggen "ga het gewoon eens proberen" en vorm dan een oordeel. Zoek een privé appartementje of een kleiner complex, waar geen animatie is. Je zult versteld staan hoe mooi Rhodos is. Ik denk dat ik dat na 35+ keer Rhodos wel mag zeggen.

Helemaal mee eens.
We zijn er nu en wel de maand juni.Oost kust en niet de west kant waar de meest toeristen heen gaan.
Ook wij komen er al 30+ jaren.

Henk
Quote
#16
Ik wil er ook nog wel een keer naar toe, maar herken wel wat mensen hierboven schrijven over vrees voor een té toeristische sfeer. Die indruk heb ik ook overgehouden van collega's die er wél geweest zijn en dat toch minder leuk vonden. En dan gaat ook om de verblijfsplaats ter plekke, ik zoek elk jaar weer, maar vind dan toch lastig iets dat me aantrekt. Dus tips zijn welkom, want ik laat me ook graag overtuigen.
Quote
#17
Meer over ons verblijf in Rhodos vorige week staat hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pid=41798#pid41798
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Nog wat foto's van Rhodos.

Filerimos klooster
[Afbeelding: ehis0k.jpg]

In het 'binnenland' van Rhodos

[Afbeelding: 2z9cjv4.jpg]  [Afbeelding: bec95d.jpg]

In de oude stad

[Afbeelding: zmkx2c.jpg]  [Afbeelding: 255p6hk.jpg]

[Afbeelding: 2rzeyj7.jpg]  [Afbeelding: 2z7fwv9.jpg]

De kust bij het kasteel van Kritinia

[Afbeelding: 2q24jfk.jpg]

Epta Piges

[Afbeelding: dr45l0.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
12-06-1981, nu 34 jaar geleden dus,  ging onze huwelijksreis[Afbeelding: heart.gif] naar Rhodos. We waren op slag verliefd op dat prachtige eiland. De palmbomen, de prachtige mozaik straatjes, de oude stad met zijn schitterende ridderstraat, Lindos, De vlindervallei, de Mandraki haven, de mannen in pofbroeken en lange zwarte leren laarzen.... Voor ons een sprookje....
We hebben  een brommer gehuurd en zijn per brommer het eiland gaan verkennen (we huren nog steeds scooters als we in Griekenland ziin[Afbeelding: biggrin.gif] ) Van toerisme was toendertijd nog  geen sprake. We hebben de kennismaking 25 jaar later voortgezet. Opnieuw betoverd door het eiland, iets drukker dan de 1e keer maar toeristisch kan ik zeker niet zeggen, lekker druk dat wel. Moet ik er wel bij vertellen dat wij altijd in het hoogseizoen moeten ivm werk, behalve dan dus in 1981.
Maar er zijn genoeg plekken te vinden waar het rustig is.. en het blijft een prachtig eiland wat ik iedereen kan aanraden.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Petra Sanders's signatuur Vr. gr.

Petra Sanders
Quote
#20
Termen van Kallithea, mooi!
[Afbeelding: ndtqq1.jpg]

Maar zeker ook de oude stad bekijken, bij voorkeur nadat de dagtrip cruisers verdwenen zijn. En mijd de drukste straten.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  In de spotlights sep 2015: Spoorwegen in Griekenland Ger 64 42.374 12 November 2016, 20:19
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  RE: In de spotlights februari/maart 2015: Ikonostasies Ger 19 18.164 19 October 2016, 17:17
Laatste bericht: Patrick
  In de spotlights juni 2016: Gezondheidszorg in Griekenland Ger 18 15.665 14 June 2016, 12:03
Laatste bericht: cors
  In de spotlights dec 2015: Bronnen en fonteinen Ger 46 27.202 28 December 2015, 18:00
Laatste bericht: Patrick
Information In de spotlights juli 2015: Griekse olijven en olijfolie oriste 16 15.283 05 December 2015, 13:39
Laatste bericht: Wilma
Information In de spotlights nov 2015: Watersport in Griekenland Ger 9 7.308 22 November 2015, 12:17
Laatste bericht: jjohn
  In de spotlights okt 2015: Kamperen in Griekenland Ger 6 6.466 04 October 2015, 21:48
Laatste bericht: chris
  In de spotlights aug 2015: Bijgeloof in Griekenland Ger 12 13.227 16 August 2015, 17:52
Laatste bericht: Wim M
  In de spotlights mei 2015: Naxos Ger 42 30.975 17 May 2015, 13:03
Laatste bericht: metaxa
  In de spotlights april 2015: Pasen op z'n Grieks 2015 Ger 21 16.584 20 April 2015, 15:08
Laatste bericht: Mariët

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)