Chios
#1
Wij willen in sept nog een week naar Chios.
wij houden van wandelen.
Welke plaats raden jullie ons aan als uitvalbasis.
Zijn er gemarkeerde beschreven wandelingen?
Alle tips zijn welkom.
groetjes Juul
Quote
#2
Juul,
Over wandelen op Chios weten we niet echt veel,maar Ostria kan je er wellicht meer over vertellen,zij gaat er ieder jaar heen en heeft
er ook een tijdje gewoond.Via een PB?
Succes
Quote
#3
Hallo Juul,
Als uitvalbasis denk ik dat Karfas heel geschikt. Het is het bekendste toeristenplaatsje van Chios. Heeft 'n zeer aardig strand, is buiten het hoofdseizoen heel rustig. Alles aanwezig voor de vakantiegast. Ligt grofweg halverwege het eiland en ongeveer 7km van Chiosstad en 10 tot 15 minuten van het vliegveld.
Quote
#4
Ter overweging. Wanneer je uit de drukte wilt zijn en ook een auto huren wilt dan zou ik na 2x in Karfas voor Agia Fotini gaan. Van wandelen weet ik niets.
Quote
#5
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Allemaal bedankt voor de reacties.

Juul
Quote
#7
Enkele jaren geleden verblijven wij in hotel Grecian Castle, en we waren er uiterst tevreden over. Mooie kamers, verspreid over paviljoenen in een tuin, rustig gelegen, lekker ontbijt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het hotel ligt op zowat 1 km ten zuiden van het centrum van Chios-stad.

Ik merk nu wel op hun website dat het vrij prijzig geworden is. Enkele jaren geleden was het veel goedkoper, maar hun prijs zat inclusief in een pakket van een Belgische touroperator.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
In 2000 in Karfas gezeten.
Alhoewel het dorpje toen niet veel voorstelde vond ik de tocht over het eiland fantastisch.
Echt terug in de tijd.

Enige minpuntje toen was dat niet alle koffers meekonden vanwege de korte start/landingsbaan.
De mijne kwam 2 dagen later maar die van mijn man is ruim een week onderweg geweest.
Op zich niet zo erg maar als we dat wisten hadden we sommige dingen in de handbagage gedaan...

Diana
Quote
#9
,,Enige minpuntje toen was dat niet alle koffers meekonden vanwege de korte start/landingsbaan.,,
 
Diana,
wij verdelen onze kleding altijd over 2 koffers... voor het geval dat er 1 koffer kwijt raakt ;) maar hierover heb ik nog nooit van gehoord... welke vliegmaatschappij was dat?
Quote
#10
(09 August 2015, 01:30)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




,,Enige minpuntje toen was dat niet alle koffers meekonden vanwege de korte start/landingsbaan.,,
 
Diana,
wij verdelen onze kleding altijd over 2 koffers... voor het geval dat er 1 koffer kwijt raakt ;) maar hierover heb ik nog nooit van gehoord... welke vliegmaatschappij was dat?

Wilma,

Het was op de terugweg.
Geen idee meer welke maatschappij.
Quote
#11
(08 August 2015, 23:31)Vlaggetje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In 2000 in Karfas gezeten.
Alhoewel het dorpje toen niet veel voorstelde vond ik de tocht over het eiland fantastisch.
Echt terug in de tijd.

Enige minpuntje toen was dat niet alle koffers meekonden vanwege de korte start/landingsbaan.
De mijne kwam 2 dagen later maar die van mijn man is ruim een week onderweg geweest.
Op zich niet zo erg maar als we dat wisten hadden we sommige dingen in de handbagage gedaan...

Diana

Zoiets hebben we in Chios ook meegemaakt, maar dat werd op een andere manier opgelost. Heeft inderdaad te maken met de korte landingsbaan. Het ging als volgt:

De maatschappij waarmee we vlogen had een iets groter type vliegtuig ingelegd om zo 2 eilanden (Chios en Lesbos) in 1 vlucht te 'bedienen. Daardoor (groter type = groter aantal passagiers = groter gewicht aan bagage) werd het risico op een ongeluk wel groter gezien de korte start/landingsbaan in Chios. Toen werd volgende besloten: Passagiers voor Chios (met bagage) uiteraard van het vliegtuig in Chios. Passagiers die Chios verlieten werden, samen met diegene met bestemming Lesbos naar daar gevlogen. Vliegtuig keerde terug naar Chios om de bagage en tenslotte terug naar Lesbos om daar iedereen terug op te halen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(09 August 2015, 10:35)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 August 2015, 23:31)Vlaggetje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In 2000 in Karfas gezeten.
Alhoewel het dorpje toen niet veel voorstelde vond ik de tocht over het eiland fantastisch.
Echt terug in de tijd.

Enige minpuntje toen was dat niet alle koffers meekonden vanwege de korte start/landingsbaan.
De mijne kwam 2 dagen later maar die van mijn man is ruim een week onderweg geweest.
Op zich niet zo erg maar als we dat wisten hadden we sommige dingen in de handbagage gedaan...

Diana

Zoiets hebben we in Chios ook meegemaakt, maar dat werd op een andere manier opgelost. Heeft inderdaad te maken met de korte landingsbaan. Het ging als volgt:

De maatschappij waarmee we vlogen had een iets groter type vliegtuig ingelegd om zo 2 eilanden (Chios en Lesbos) in 1 vlucht te 'bedienen. Daardoor (groter type = groter aantal passagiers = groter gewicht aan bagage) werd het risico op een ongeluk wel groter gezien de korte start/landingsbaan in Chios. Toen werd volgende besloten: Passagiers voor Chios (met bagage) uiteraard van het vliegtuig in Chios. Passagiers die Chios verlieten werden, samen met diegene met bestemming Lesbos naar daar gevlogen. Vliegtuig keerde terug naar Chios om de bagage en tenslotte terug naar Lesbos om daar iedereen terug op te halen.


Het had idd te maken met de korte baan. Hoe meer passagiers des te minder bagage. Wij hadden ook een tussenlanding terug om mensen op te halen dacht op Leros en te tanken.
Nogmaals, zoiets kan gebeuren maar het is fijn als je t van te voren weet en niets pas als je stijgt hoort: zoals u ziet is een deel van de koffers achtergebleven...
Je denkt dan : die stewardess is gek! Later herhaalt ze het nog een keer en denk je:.....
Op Schiphol zegt niemand iets totdat een medepassagier aangaf dat de rest van de koffers niet meer komt!
Dus aangifte doen van vermiste koffers, hele heisa!
Wat bij ons ook nog speelde is dat je aangifte moet doen en dat op 1 naam doet.
Vervolgens krijg je ellende omdat de tickets op 2 verschillende namen stonden en dan zeggen ze min of meer dat het je eigen schuld is dat de 2 de koffert wegblijft..

Hoewel we Chios leuk vonden is dit de domper die op de vakantie geweest!
Quote
#13
@ Vlaggetje. Ja geweldige landing op Chios. De handbagage schoof in de bakken.
Daarna doorvliegen naar Bodrum in Turkije om mensen op te halen en uit te laten stappen en tanken.
Het volgende gaat nergens over, maar moet lachen om je nick. Toen wij het tijd vonden dat onze kleinzoon zindelijk werd staken wij een haring vlaggetje bij een een grote boodschap in zijn ontlasting. Hij trots roepen vlaggetje, vlaggetje! Gaat dus nergens over sorry!
Quote
#14
Voordat iedereen denkt dat het achterlaten van koffers de normaalste zaak van de wereld is. Wij zijn meerdere keren op Chios geweest en schoonzus ook. We hebben dit niet meegemaakt. Wel een korte landingsbaan i.d.d, maar het is wel vaker hard remmen op de eilanden. De korte baan is er wel de reden van dat bij de terugvlucht meestal een tussenlanding hebt. Op Chios willen ze niet met een volle tank vertrekken, tanken gebeurt dan verderop.
Quote
#15
Wij waren één maal in Ag. Ermioni, en één maal in Karfas. Ik vond Karfas leuker, en zeker een goede uitvalsbasis voor wandelen door de Kambos.
Quote
#16
Chios is een geweldig eiland, ik komt er al ruim 20 jaar. Ook het wandelen is daar erg mooi. Wij wandelen meestal met een GPS. In dit boekje
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





staan hele mooie wandelingen die je kan downloaden. Handig is dan wel om een auto te huren. Er rijden natuurlijk wel bussen, maar dan ben je erg afhankelijk van de bus tijden, zeker als je wat verder weg wilt wandelen. De meeste bussen gaan weer rond 15.00 uur richting de stad.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)