Grieksegids nieuws
Crisis op de eilanden
#41
En weegt dat brood nog steeds evenveel dan vorig jaar.??
Quote
#42
In de locale winkels en supermarkten heb ik geen prijsstijgingen ondervonden. Dit zal waarschijnlijk wel komen bij de btw-verhoging.
Zeer weinig toeristen aanwezig, zelfs op de toeristische plaatsen.
In mijn buurt, geen toeristen maar de bevolking leeft vooral van visvangst en landbouw dus kunnen zich beredden.
Quote
#43
Rondom de echte spanning of de banken wel of niet weer opengingen verbleven wij in Griekenland. In de dagen vlak voor die beslissing werden wij eerst door een groep daar wonende Engelsen heel serieus gewaarschuwd om zeer voorzichtig en op onze hoede te zijn. Het zou op dat moment redelijk dreigend zijn. Vooral omdat wij met een Nederlandse kentekenplaat op de bus reden. De dag voor de beslissing door de schoonmaakster. 's nachts nog een poging tot inbraak in het appartement terwijl wij in bed lagen.
Toen was het ons wel duidelijk dat de zaak ook zou kunnen kenteren als de banken niet meer opengingen. Ik kon me aan de andere kant de woede ook wel voorstellen.
We hebben verder overigens gewoon vakantie gevierd. Her en der verbaasd luisterend naar de harde tegenstellingen tussen mensen. Ook naar de blijdschap van een man met een Nederlandse in zijn dorp die mensen al jaren op een ongelooflijke manier helpt en waar men bijzonder trots op is.

Wat mij achteraf opviel was hoeveel mensen ons toch over die crisis aangesproken hebben. Dat doen grieken normaal niet. Wellicht omdat wij meestal in dorpen aten en het heel rustig was en ook omdat we zelf de tijd namen om met mensen in gesprek te gaan. In een dorp zaten wij te ontbijten en werd ik ineens vastgehouden door een oud vrouwtje. Volgens de dame van de taverna herhaalde ze maar steeds hoe graag ze met mij had willen praten. Maar dat Grieks haar enige taal was. (een taal waarvan ik zo'n 10 woorden en uitdrukkingen ken)
Ik heb haar maar een knuffel gegeven waarna ze zwaaiend en lachend wegliep.

Verder konden wij constateren dat de verdeling in kampen zeker invloed op ons had. In een restaurant weigerde de vrouw ons te bedienen. De man zag dat ik begreep hoe het zat en deed ontzettend zijn best. Het eten van mevrouw was niet echt te pruimen...
Voor het overige hebben wij nog nooit zo goed gegeten als dit jaar. Mensen deden echt hun best in de restaurants en waren ook echt blij met elke klant. Van de extra vakantie kilo's zal er zeker een zijn van alle extra's die we gekregen hebben.
-yoghurt met honing (meerdere keren)
-enorm stuk honinggebak
-pannenkoek met chocolade
-drankjes (meerdere keren)
-watermeloen (vrijwel dagelijks)
-yoghurt met "spoonfruit" (mijn favoriet)
-een kilo kersen ipv de halve kilo die ik betaalde
etc.

niet eetbaar:
meerdere stukken zeep
korting op dingen zonder erom te vragen
-veel knuffen.

Het was vooraf een beetje spannend hoe het zou gaan, tijdens de vakantie veel meer ontspanning als spanning en natuurlijk gaan we volgende zomer weer...maar dan naar een ander eiland.

kortom I love Greece!
Quote
#44
@Elise en @Markos waar zaten jullie?
Elise wat een fijn ontspannend verhaal. Ja je krijgt altijd wel iets bij het eten. Vind het ook leuk om iets te geven. Wij gaan in september, wil weer wat meenemen, maar zit nog te denken wat. Heb al veel tulpenbollen, sleutelhangers met klompen, blikjes met stroopwafel enz uitgedeeld. Zijn kleinigheden, maar werd zeer gewaardeerd. Ze vonden het al leuk dat je de moeite nam om iets te geven.
Quote
#45
Elise Grieken zijn in het algemeen zeer hartelijke mensen. Maar wat een onzin van die Engelsen om je te waarschuwen voor je NL kenteken (volgens mij zijn ze zelf een beetje xenofoob). Ik word hier op Samos met alle respect behandeld als NL en ook de Duitsers. Te meer omdat de mensen hier zich donders goed realiseren dat wij onze euros in de lokale economie steken. Overigens hebben de media die bankencrisis ontzettend opgeklopt. Hier waren ze 1/2 dag dicht en uit de muur kon je met je buitenlandse pinpas altijd geld opnemen.
Quote
#46
Goudas,
ik woon in't zuiden van het eiland Lesvos tussen de locale bevolking; zeer hartelijke en openhartige mensen. Waarschijnlijk zijn de prijsstijgingen hier beperkt ten gevolge van het feit dat er niet veel toeristen (met meer financiële middelen) passeren en de locale inwoners zich zelf moeten beredderen.
In de toeristische plaatsen (bijv. Molivos, Petra, Vatera...) is alles duurder, maar dit is trouwens altijd zo geweest. Hier zijn ze namelijk afhankelijk van de inkomsten van de toeristen gedurende een 6-tal maanden. Bij ons verandert er weinig buiten het hoogseizoen en gaat alles zijn gangetje.
Quote
#47
Op kos geen crisis, het zijn er gouden tijden, want ze kunnen het zich permiteren om toeristen af te blaffen.
Quote
#48
(27 August 2015, 17:06)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op kos geen crisis, het zijn er gouden tijden, want ze kunnen het zich permiteren om toeristen af te blaffen.

Daar heb ik op Kos geen last van gehad.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#49
Wat fijn @Markos om daar ook te wonen. Heb altijd zoveel respect voor mensen die hun droom achterna durven te gaan. Je moet de middelen ook hebben, maar je doet het toch maar.
Quote
#50
@Roefke? Ik geloof best dat er iemand onaardig is geweest, maar dat dat is omdat we gouden tijden hebben geloof ik niet. Ik denk eerder het tegenovegestelde, personeel is overal moe, pittig seizoen met heel veel onzekerheden. Momenteel maakt men zich druk over wanneer het seizoen af zal lopen. In de 25 jaar dat ik hier zit is het seizoen altijd van ongeveer eind april begin mei tot eind oktober geweest. Nu wordt er al gepraat over seizoen tot half september. 
Dit zou een echt een tegenvaller zijn. Zowel voor de middenstanders, maar zeker ook voor het personeel dat dan niet genoeg 'zegeltjes' heeft verzameld om een uitkering te krijgen.
Quote
#51
Bedankt Goudas.
Ik heb er ook heel wat jaren over gedaan om mijn droom waar te maken. Na heel wat eilanden te hebben afgeschuimd, behoorde Lesvos tot mijn favorieten. Met de aankoop van mijn huis heb ik het geluk gehad om een graantje te kunnen meepikken. Ten gevolge van de aanloop naar de crisis enkele jaren geleden, daalden de woningprijzen en werd een lager bod aangenomen.
Mijn vrouw en ikzelf hebben deze keuze lang overwogen en zeer bewust gemaakt waarbij dan ook werd besloten om geen kinderen te nemen. Wij kwamen trouwens al een 20-tal jaren in contact met Grieken in België en kenden dus zeer goed hun mentaliteit, omgang en manier van doen. Hieruit ontstond een echte vriendenband waarbij wij zo goed als hun familie worden beschouwd. Dit was positief voor de "integratie" in de omgeving van onze nieuwe woonst destijds; mijn kennis van het Grieks opende heel wat deuren bij de locale bevolking en zij straalden snel respect, openhartigheid en appreciatie uit. 
Kortom, waar een wil is, is een weg... stel je hart open; deze mensen zullen er geen misbruik van maken, integendeel... (maar dit wist je waarschijnlijk ook al).
Quote
#52
@ nanny uiteraard was mijn reactie kort door de bocht, het was zo'n stomme reactie die je meestal hebt bij een nare ervaring. Ik weet best dat die serveuse mischien een slechte dag had zoals ik ook al eens een kwaaie dag heb. Wie niet trouwens?
Quote
#53
Mooi dit soort verhalen, bedankt @Markos. Daar kan ik nou echt van genieten. Misschien een topic; Nederlanders die in Griekenland wonen.
Woon je er definitief Markos, werk je er ook.
Quote
#54
@Roefke, zeker heeft iedereen wel eens zo'n dag, en we reageren allemaal wel eens kort door de bocht;)
Maar hoe was je algemene ervaring op Kos?
Quote
#55
(26 August 2015, 22:06)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Elise en @Markos waar zaten jullie?
Elise wat een fijn ontspannend verhaal. Ja je krijgt altijd wel iets bij het eten. Vind het ook leuk om iets te geven. Wij gaan in september, wil weer wat meenemen, maar zit nog te denken wat. Heb al veel tulpenbollen, sleutelhangers met klompen, blikjes met stroopwafel enz uitgedeeld. Zijn kleinigheden, maar werd zeer gewaardeerd. Ze vonden het al leuk dat je de moeite nam om iets te geven.

Ik heb ooit eens ontbijtkoek meegenomen (niet zo'n kale, maar met gember of iets dergelijks). Dat werd ook heel lekker gevonden.
Quote
#56
Misschien hoort dit bericht thuis onder de topic's van  " Kreta  " maar wegens de aard van de zaak plaats ik het hier. Vandaag heeft restaurant " Oi Belgoi " in Vori in zuid Kreta ,beter gekend als De Belgen , de boeken dicht gedaan. De broer van Kosta werkt voor de Griekse Gids, maar ik weet niet of dat daarin zal vermeld worden, bij deze ......
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#57
Oei !
En wij dachten er volgend jaar tussen januari en maart eens terug lekker gaan eten.
Spijtig. 
Edgard
Quote
#58
Op Karpathos niks te merken van crisis
Quote
#59
Gisteren mensen naar Chania gebracht, en 3 uur later kwamen weer andere aan, die wij gelijk maar ophaalde, een verrassing  Big Grin
Om de tijd te doden even naar Stravos beach geweest op de kop van dat schiereiland, 12 minuten rijden, haventje met rustig water 
en de nodige taverne's  Big Grin
ÉÉNtje ervan  Golden beach..... ja het woord zegt het al..... een Frappe € 3,-- zonder bonnentje, als je er wat van zegt.... niet zeuren.
Mogen wij voor 1 uur gebruikt maken van de zonnen bedden, staan toch voor 95 % leeg,  NEEN, kost € 6,--
Tja en dan nog op zo'n onbeschofte manier, de eigenaar liep zijn personeel ook nog uit te foeteren, zeker met verkeerde been uit bed gestapt  Angry
Zo hou je WEL toeristen over  Huh

Schijnbaar verdient de man genoeg, misschien om deze auto te kopen.....
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dus zo slecht gaat het niet met een hoop mensen  Huh  dat je hier nog zo'n auto kan kopen en betalen  Hypocrite Hypocrite
Quote
#60
Heel simpel @Dick, de nieuwe eigenaar haalt gewoon een pak met geld uit zijn zak wat nog zwarter als roet is en betaald er de auto mee die de vorige eigenaar ook zwart gekocht heeft.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#61
Goede morgen

Ja Arthur, dat denk ik OOK, daarom kopen ze ook een WITTE auto  Huh Idea Big Grin

Maar wat er gisteren in de lokale krant stond, daar schrok ik wel even van, wist wel dat er véél mensen geen stroom meer betalen maar als je dit leest !!!!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





16 Hotels o.a., dat zullen dan wel dezelfde zijn die OOK hun personeel zo slecht betalen en geen IKA afdragen  Angry
en 4 grote retailers.... rararara... welke zouden dat zijn..?????  zoveel grote concerns die winkels hebben hier hebben wij niet...... zo zie je maar, uiterlijk vertoon zegt niets  Angry

Nu begrijp ik ook waarom de stroom voorziening hier zo slecht is,soms maar 180 Volt,  de lokale groenteboer heeft een grote solar installatie op zijn dak staan, maar DEH
betaald het geleverde stroom NIET terug.... ze bouwen gewoon een schuld op bij hem, maar ja als zij zelf ook niet betaald worden, waarvan moet je dan de rest terug betalen????
Hier in en rond het dorp staan 3 grote zonnen installaties, waarvan er één sinds zijn plaatsing 3 jaar geleden nog nooit wat geleverd heeft  Angry
En dan schijnt het in de omgeving van Rethymon nog erger te zijn, daar gaan de hotels voor, logisch, die moeten de toeristen tevreden houden,maar de bevolking heeft soms
uren per dag geen stroom en water  Angry
Terwijl  ALS  alle installaties werken, Kreta 7 x meer stroom kan opwekken dat zij zelf nodig hebben ?????
Hoe zit het,  geen zin, politiek onmacht of.....  want het kan toch geld opbrengen,  de Arabieren bouwen nu al gigantische installatie's want als later de olie op is.... 
zijn zij er al op voorbereid dat zij dan stroom kunnen exporteren i.p.v. olie  Idea Idea
Quote
#62
Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp, wij zitten nu op Kefalonia en van crisis is hier weinig te merken. Zowel de restauranthouders als de accommodatie spreken van een beter seizoen dan verleden jaar. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben met mensen die ipv de Egeïsche eilanden nu naar de Ionische gaan ivm vluchtelingen. De prijzen van zowel boodschappen als uit eten zijn behoorlijk gestegen maar dat is ook niet raar met de BTW verhogingen.
Quote
#63
@Vito Zelf denk ik er ook niet aan om naar de eilanden te gaan waar de bootjes aankomen.
Vorig jaar op Parga geweest en vond het daar ook duurder dan Lesbos waar we ook dat jaar waren.
Niet dat ik het helemaal bijhoud, maar over de laatste 3 jaar vind ik Thassos, Lesbos en Leros beduidend goedkoper dan West-Kreta. Parga was koploper, maar zeker geen reden om niet meer te gaan.
Quote
#64
Dit zegt al genoeg Confused

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#65
Wim,

Lees nog even je reactie,toeval of niet maar wij gaan naar Lefkada.Ook daar waarschijnlijk geen bootjes.
Wij hadden dit eiland al bedacht voor alles op gang kwam.Als je er bij nadenkt,stilstaat vind ik het voor de
kinderen het ergst,wat een indruk,uitwerking moeten zij er van krijgen!
Quote
#66
Marianne, veel plezier op Lefkada. Denk, dat je daar geen last hebt van de bootjes.
Het ligt niet op de route. Veel plezier, het is er heel mooi, wij zijn er eens vanuit Parga met de auto geweest en vonden het erg groen.
Quote
#67
Ik denk dat de eilanden waar vluchtelingen aankomen het volgend jaar merken. Hoop het niet voor ze, maar denk toch dat het minder wordt geboekt.
Nog een paar dagen en dan naar Parga.
Voor ieder die ook nog naar Griekenland gaat. Geniet van de zon, zee, lekker eten........en ontspan
Quote
#68
(11 September 2015, 11:28)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vito Zelf denk ik er ook niet aan om naar de eilanden te gaan waar de bootjes aankomen.

En waarom niet?

Op die eilanden (Kos, Lesbos,...) zijn wel plaatsen zat waar geen enkele vluchteling te zien of te horen is.

Iedereen is natuurlijk vrij om te gaan waar hij wil. Maar hoeven de bewoners van die eilanden dan 2 maal, bij wijze van spreken, gestraft te worden? En de ellende met de vluchtelingen én toeristen die het laten afweten.
Zelf ben ik dit jaar 2 maal op Kos geweest.
Ja, in Kos-stad is het 1 ellende aan de haven
Ja, op de stranden aan de "Turkse zijde" zie je dagelijks bootjes aankomen.
Ja, achtergelaten kledij en rommel ligt aan de waterlijn.
Maar toeristen worden niet lastig gevallen.
Ik kan best begrijpen dat sommige mensen niet staan te springen om nu in de buurt van de haven van Kos of Mytilini te gaan logeren. Maar als men met die ellende niet wil geconfronteerd worden op Kos: Mastichari, Kardamena, Kefalos zijn ook leuk. Net zoals er tig plaatsen zijn op Lesbos waar het ook gezellig is zonder de dagelijkse wereldse problemen te moeten aanschouwen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#69
Ik heb gisteren in Fiskardo anders heel veel bootjes gezien ;) , alleen waren dat iets andere.
Marianne, op Lefkada heb je er ook echt geen last van.
Fijne vakantie gewenst en ook voor Goedas! Het is hier weer heerlijk. Leven als een god in Griekenland!
Quote
#70
Patrick heeft helemaal gelijk. Er komen vele toeristen op Kos, die naar huis gaan en geen vluichteling gezien hebben. Het beeld dat het hele eiland vol zit met vluchtelingen klopt echt niet. Ik snap ook heel goed dat je niet veel zin hebt om in de haven in een restaurant te gaan dineren en de vluchtelingen komen vlak voor je neusl langs met hun hele hebben en houden in een plastic tasje of zo.  Maar nogmaals dat is slechts in een deel van de haven. 

Het is trouwens ook opvallend hoe verschillend mensen met 'het ' probleem omgaan. Vanmiddag eerst nederlandse mensen die uitegbreid vertelden dat er Syriers in hun appartementencomplex zaten, heel aardige nette familie. Die dag ook nog in een extra  goede stemming want hun papieren waren in orde dus ze konden verder...Die nederlandse meneer zei nog hoe het allemaal op hem overkwam, hij kon de volgende dag vertrekken naar nederland, keurig naar zijn vertrouwde huisje boompje beestje... en die familie had dus nog een hele lange en onzekere weg te gaan. 

Komen de volgende klanten binnen, ook nederlanders, toevallig 'vaste' klanten. Dus ik vraag hoe is de vakntie dit jaar?
Pfff nee eigenlijk niet zo; ze konden niet omboeken, en nu zitten ze toch met syriers in het zelfde appartementencomplex. Dus ik vraag geven ze overlast die mensen. Nee dat niet, maar je wilt zoiets toch niet?
Tja.
Quote
#71
Nee die bootjes zullen we op Lefkada niet zien,maar het houdt me wel bezig!
Dank voor de vakantiewensen en iedereen die nog (weer)gaat van hetzelfde!
Quote
#72
Ik zit momenteel op Rhodos: van crisis niets te merken en ook geen vluchteling gezien. Prijzen in sommige restaurants wel gestegen, terwijl anderen hun prijzen gelijk houden. Boodschappen doen iets duurder, maar niet dramatisch. Verder is het hier op Rhodos ontzettend druk!
Quote
#73
Mooi om te horen, dat het goed gaat daar. Ooit op Rhodos geweest in 1973. We vonden het geweldig. Toch nooit meer teruggeweest. Volgend jaar werken wij beiden niet meer, dan gaan we terug dachten we. Inmiddels een heerlijk kleinkind, maar ook een moeder van 90+ en een dementerende schoonpa van 93.
Onzekere tijden zowel politiek als privé we blijven dromen. Geniet van Rhodos.
Quote
#74
(11 September 2015, 20:47)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is trouwens ook opvallend hoe verschillend mensen met 'het ' probleem omgaan. Vanmiddag eerst Nederlandse mensen die uitgebreid vertelden dat er Syriers in hun appartementencomplex zaten, heel aardige nette familie. Die dag ook nog in een extra  goede stemming want hun papieren waren in orde dus ze konden verder...Die Nederlandse meneer zei nog hoe het allemaal op hem overkwam, hij kon de volgende dag vertrekken naar Nederland, keurig naar zijn vertrouwde huisje boompje beestje... en die familie had dus nog een hele lange en onzekere weg te gaan. 

Komen de volgende klanten binnen, ook Nederlanders, toevallig 'vaste' klanten. Dus ik vraag hoe is de vakantie dit jaar?
Pfff nee eigenlijk niet zo; ze konden niet omboeken, en nu zitten ze toch met Syriers in het zelfde appartementencomplex. Dus ik vraag geven ze overlast die mensen. Nee dat niet, maar je wilt zoiets toch niet?
Tja.
Mooi voorbeeld Nanny. 
Jammer genoeg zijn er veel mensen die zoals het 2e stel reageren. 
Niet rationeel maar puur op basis van vooroordelen.
Wat ik ook vreselijk vind zijn de opmerkingen onder vakantiefoto's van stranden op de social media zoals "Gelukkig geen vluchteling te zien..."
Quote
#75
Tja, ik geef ze geen ongelijk. Vakantieplezier zit vooral tussen de oren, dus als mensen bij het zien van vluchtelingen geen vakantiegevoel hebben kan ik me daar alles bij voorstellen. Op vakantie wil men niet geconfronteerd worden met de wereldellende. Dan kun je beter vrijwilligerswerk in Afrika gaan doen.
Quote
#76
Wat een drama, het ene gezin vlucht voor de bommen en het andere gezin maakt zich druk over hun vakantie. Geen wonder dat de wereld is zo hij nu is.
Overigens je hoeft niet perse naar Afrika voor vrijwilligerswerk, hier is genoeg te doen met al die vluchtelingen, scheelt weer geld voor je precious vakantie.
Quote
#77
Ik vind dat het een persoonlijke keuze is. Het staat eenieder vrij om zijn/haar vakantie zo in te richten zoals hij/zij dat het liefst doet. En als je liever geen vluchtelingen tegen wilt komen, dan is dat een bewuste keuze voor de persoon in kwestie.

Zelf heb ik een collega die deze zomer bewust naar Lesbos op vakantie is gegaan om daar vluchtelingen te kunnen helpen. Dat heeft ze ook gedaan en dat heeft men ter plekke enorm gewaardeerd. Ook zij was na afloop erg tevreden over zowel haar vakantie als ook de hulp die zij heeft kunnen geven. Vind het zelf ook erg moedig en knap van haar hoor, absoluut petje af voor deze kanjer!

Persoonlijk zou ik daar echter niet voor kiezen; ik gebruik m'n vakantie om een poosje helemaal bij te kunnen tanken na een vrij hectisch werkjaar, en wil tijdens m'n vakantie gevrijwaard zijn en blijven van problematiek. Egoïstisch? Misschien wel ja, maar het is mijn eigen en bewuste keuze, en ook ik heb daar recht op.........

Met andere woorden: laten we elkaars meningen en opvattingen respecteren en niet telkens veroordelen  Wink
Quote
#78
Mee eens Ger, maar als je kiest voor een vakantie op een van de eilanden, weet je dat je vluchtelingen tegen kan komen. Eerlijk gezegd vind ik het nogal egoïstisch wanneer je het hebt over het vakantiegevoel is weg met vluchtelingen. Vandaar mijn reactie.
Quote
#79
Wij zijn nu 10 dgn terug van twee weken Molyvos, Lesbos en hebben ondanks alle ellende die we hebben gezien, toch een goede vakantie gehad. Ons vakantiegevoel is wel anders geweest dan in vorige jaren. Het was een beetje dubbel, wij met onze onbezorgde vakantie en de vluchtelingen met hun ongewisse toekomst vol met zorgen. Misschien is ons vakantiegevoel wel rijker gworden, meer inhoud, omdat we nu des temeer beseffen dat we enorm boffen door in Nederland geboren te zijn en onze zorgen maar peanuts zijn vergeleken met die vanzovele medemensen.
Quote
#80
maar 1 op de 5 asielaanvragers in belgie zijn Syriërs , de rest zijn jonge mannen
uit bagdad, wat in belgie nogal wat verbazing wekt
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)