afscheid
#1
Dit is mijn laatste post op Oriste. Dit forum bied een platform voor velen met vragen en antwoorden over Griekenland. Ondanks alle voorzichtigheif en belangen afwezig persoonlijk en als pr manager achtnik verdere bijdragen aan Oriste kansloos. Dit is geen afscheid met staart tussen poten, in tegendeelm met mijn bijdrage probeerde ik oprechte belangstelling te genereren
. Helaas. Ik stop met postings, dit is duilijk niet het forum wat ik voor ogen had. Voor wie mijn.columns wil volgen is adres bekend. Voor anderen: ik wens u  veel plezier op Oriste
#2
jammer
#3
@Erwin.Jammer dat je je PB uitgeschakeld hebt.
Ik had je graag nog enkele persoonlijke woorden
willen toevoegen.Maar goed, ik lees je dan wel elders.
Groet!
#4
Yep, jammer. Hoop, dat je er nog een nachtje over slaapt. Dus hopenlijk tot morgen. Blijf je bij je besluit, het ga je goed.
#5
Wat een melodrama. Erwin als je niet tegen kritiek kan, is het inderdaad misschien beter om hier op te houden. Vond je de laatste tijd erg betweterig en belerend.
#6
Nou, idd, Connie.
Sommige mensen kunnen ook geen discussies voeren en moeten altijd gelijk krijgen. Zo werkt het nu eenmaal niet.

Erwin, het ga je goed en veel succes met je website.
#7
Erwin je werd te persoonlijk met jouw mening die niet de mijne was. Het is prima dat je nu gas terugneemt, want je laatste meningen vond ik stuitend. Een mening mogen we allemaal hebben, maar jou ons opgedrongen mening ging te ver.
#8
En zo is het begin van het einde van Oriste ingezet....  Eerder al hebben, net als Erwin, veel anderen afgehaakt; óf omdat Oriste een Telegraaf-niveau krijgt (als er één boe roept roepen ze allemaal mee) óf omdat diegene(n) die wéten waar ze 't over hebben, maar wat de Telegraaf-meute niet welgevallig is, weggesencureerd of weggehoond worden (hoef alleen Roos maar te noemen (!!).
Zolang erg veel toeristen (ik wil niet zeggen de meeste, maar wel de meeste die ík tegenkom)  nog het idee hebben dat ze superieur zijn aan "die Grieken" en men in het vliegtuig al  begint te roepen dat ze "de Grieken al genoeg steunen omdat ze er nu al weer € 1400 heen brengen..." (ach, stumperds; Oh-Oh-Cherso-niveau) is tegengas en info zoals van bv. Erwin, hoognodig!
Dus, wie zal de volgende zijn om Erwin's stokje over te nemen en na enige tijd van negatief commentaar slikken de schrijverspen aan de wilgen hangen, of aan Maarten geven? Als je alleen maar "aap-wat-heb-je-mooie-jongen" mag zingen, is de lol er gauw af  ....

                                                   [Afbeelding: wjaznk.jpg]
#9
Je reactie slaat werkelijk nergens op, Fyfika. Hier zitten allemaal Griekenlandliefhebbers, maar .....
Dat hoeft nog niet te betekenen dat je geen kritiek mag hebben op dingen die in het land verkeerd gaan. Dat heeft niets te maken met superieur voelen maar met een realistische kijk op de zaken.
Zoals er ook in Nederland veel zaken niet goed gaan en waar we ook kritiek op hebben.
#10
Uit ervaring op andere fora weet ik, als je éénmaal tegen een bepaald clubje ingaat met een andere mening je door de ganse bende wordt afgebroken en weggehoond, niks nieuw onder de zon dus. Angry
#11
Ik vind dit een jammerlijke zaak. Op een forum zijn er nu eenmaal heel veel mensen met heel veel uiteenlopende meningen. Wat op zich prima is. Het belangrijkste is: respect hebben voor mekaar. Voor mekaar wil zeggen: langs beide kanten. Enerzijds ook eens kritiek kunnen incasseren, anderzijds ook eens (liefst opbouwende) kritiek kunnen geven. Het hoeft dus allemaal geen eenheidsworst te zijn, want dan is het vormen van een mening, en liefst een gefundeerde mening, moeilijk.
Niemand heeft de waarheid in petto (en ikzelf zeer zeker ook niet).
@ Erwin, als je dit nog zou lezen: laat het even bezinken. Niets hoeft definitief te zijn. Wat mij betreft, en wellicht ook voor heel veel anderen: welkom terug!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
#12
@Vlagreco, prima verwoord, helemaal met je eens.
#13
Vito,
Ben het helemaal met je eens! De reactie van Fyfika vind ik eigenlijk beneden alle peil,en het lijkt alsof een paar personen de wijsheid in pacht
hebben.Zeker nooit gehoord van de uitspraak:zoveel mensen zoveel meningen(gelukkig maar)En wat is een forum? Dat is een plek,gelegenheid
waar iedereen maar dan ook iedereen zijn mening,idee,opvatting,overtuiging(hoe vaag,stuitend,oppervlakkig,afwijkend enz.)tot uiting kan brengen!!
En niet door personen die het er niet mee eens zijn te worden veracht,neergesabeld,of als uitschot gezien te worden.
Ook niet om terecht gewezen te worden,maar meer om van een ander standpunt,opvatting of zienswijze kennis te nemen.En zodoende een uitwisseling op gang te brengen,met inderdaad respect voor die ander met die overtuiging of mening.En dan is het altijd mogelijk om te denken:ach
Zou het aan de leeftijd liggen?
#14
@Fyfika, ik ben het uiteraard volkomen met je eens.

 Daarom zal ik ook zeker geen uitnodiging krijgen hier
weer aan de discussies te gaan deelnemen.

En het veel misbruikte woord/begrip "respect" brengt
werkelijk iedere heldere gedachtenuitwisseling om zeep.
#15
Já @Fyfika, het zal je denk ik niet verbazen dat ik mij ook bij bovenstaand aansluit!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
#16
Aleko

Jij vindt dat iedere heldere gedachtenuitwisseling hier om zeep wordt gebracht door misbruik van het woord respect/begrip.
Waarom? Men kan voor een uiteenzetting begrip/waardering opbrengen zonder dat men het er persoonlijk mee eens is.
Dat is persoonlijke vrijheid.Als jouw uitspraak ontleed wordt zeg je eigenlijk:dat er geen waardering(respect vind ik al jaren een overtrokken woord)mag/kan zijn voor een heldere gedachtenuitwisseling.Dat zou dan misplaatst zijn.
#17
Ik ben zo iemand die de bijdragen van Erwin wel las, maar niet reageerde. Niet vanuit compassie gebrek met de Griekse bevolking. Ik woon hier. Maar omdat ik het gewoon heel vaak niet snapte. Misschien ben ik wel te lang weg uit Nederland. Maar veel bijzinnen, gedachtsprongen en (tussenhaakjes) en ik ben het spoor bijster. Ook bij de aankonding van het laatste project. Ik wist werkelijk niet waar het over ging.
#18
Zowel communiceren als relativeren is een kunst. 

Mvg 
Martin
#19
@Marianne.Ik sta echt niet alleen hoor.Het merendeel
van de Nederlandse en Angelsaksische polemisten uit het
hogere segment is van mening dat het publieke debat aan
een uit angst geboren respect ten onder dreigt te gaan.
Wereldwijd heeft de voorzichtigheid en zelfcensuur in woord
en beeld zijn intrede gedaan.
Ik voel nu eenmaal voor een aantal personen of groepen
geen respect. Dan ga ik toch niet veinzen dat ik dat wél doe.
Maar maak je geen zorgen: ik vertoon mijn 'Kunstjes' hier
slechts zeer zeldzaam.En respecteer uiteraard jouw hierboven
verwoordde standpunt.
#20
Wat vreemd toch eigenlijk dat sommigen het niet kunnen verkroppen dat andere mensen ook andere meningen kunnen hebben.
En dan gaan ze ook nog eens op een discussieforum  zitten Undecided
#21
(07 August 2015, 23:17)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is mijn laatste post op Oriste. Dit forum bied een platform voor velen met vragen en antwoorden over Griekenland. Ondanks alle voorzichtigheif en belangen afwezig persoonlijk en als pr manager achtnik verdere bijdragen aan Oriste kansloos. Dit is geen afscheid met staart tussen poten, in tegendeelm met mijn bijdrage probeerde ik oprechte belangstelling te genereren
. Helaas. Ik stop met postings, dit is duilijk niet het forum wat ik voor ogen had. Voor wie mijn.columns wil volgen is adres bekend. Voor anderen: ik wens u  veel plezier op Oriste

Ik ken jouw columns niet. Maar als die net zo vol schrijf- stijl en typefouten zitten zoals jouw tekst hierboven heb ik al een behoorlijke indruk van de kwaliteit ervan.
Het zal wel weer over die Eindhovensite gaan waarnaar je Oriste de afgelopen tijd hebt platgespammed Angry
Dit heb ik trouwens op eigen naam geschreven om maar even in jouw eigen jargon te blijven.
#22
als de moderators hier niet goed opletten zal het dezelfde kant opgaan als met dat ander forum dat vorig jaar de geest gegeven heeft, waar men eigenlijk alleen maar tegen elkaar op aan het schelden was en alles en iedereen persoonlijk aanviel.
Strenge moderatorhand is nodig en voor diegenen die zich hier toch willen uitleven op die manier doe dat dan met een PB zodat de andere forummers niet hoeven mee te delen in jullie hobby !
Positieve of negatieve info is altijd welkom, voor alle andere zaken is hier geen plaats, volgens mij dan toch.
#23
Beste mensen,
Ik sluit deze topic; gaat inmiddels nergens meer over.
Het staat eenieder vrij om lid te worden van dit forum. Ook heeft men de keuze om al dan niet actief mee te doen aan interessante discussies, op welk vlak dan ook. Uiteraard dient men zich er wel ervan bewust te zijn dat men in een discussie geconfronteerd kan worden met discussiegenoten welke een totaal andere kijk op bepaalde materie kunnen hebben.
Dat is nou juist de essentie van een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en het uitdagende ervan. Staat men daar niet voor open of wil men kost wat kost de eigen mening doordrammen als zijnde de absolute waarheid, dan is een discussieforum absoluut niet de juiste plek.

Toen ik de rubriek 'politiek' toevoegde aan dit forum -best wel uniek; op de meeste andere Griekenlandfora/discussiegroepen is dit onderwerp namelijk taboe- was ik me er wel degelijk van bewust dat dit voor flinke botsingen zou kunnen gaan zorgen. Toch blijf ik van mening dat het onderwerp van groot belang is om te kunnen spreken van een algemeen en allesomvattend Griekenlandforum. Dus van de grootte van de kiezelsteentjes op het strand van Parga tot en met eventuele herverkiezingen  in het land, alles moet besproken kunnen worden. Maar dan wel met wederzijds begrip én respect. En soms door even tot 10 te tellen alvorens te reageren (of juist niet te reageren).

NB: De leden die anderen blijven schofferen (of mensen die meer dan 10 'gerapporteerde berichten' achter hun naam hebben) krijgen tijdelijk de status 'Moderatie vooraf'. Dat wil zeggen dat door hen toegevoegde berichten pas op het forum zichtbaar worden nadat een moderator heeft gecheckt of het bericht aan de forumregels/algemene fatsoensnormen voldoet. Een paardenmiddel en niet erg chique, dat realiseer ik me terdege. Maar ik ga niet lijdzaam toezien hoe een handjevol mensen proberen dit prachtige forum -met sinds gisteren meer dan 2500 leden- om zeep te helpen.


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)