Petitie sculpturen terug naar Parthenon
#1
[Afbeelding: bringthemback.png]

Deze petitie over het terugbrengen van ontvreemde sculpturen uit het Parthenon trof ik vandaag aan in m'n mailbox. Misschien willen meer lezers van dit forum 'm tekenen.
Baat het niet dan schaadt het niet, toch?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Griekse versie:



Engelse versie:



Ger
Quote
#2
Even toch nog een keertje onder de aandacht brengen: de actie "Bring Them Back" (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) om de Elgin Marbles terug te laten keren naar waar zij thuis horen. Afgelopen week heeft de UK wederom geweigerd de kunstwerken te retourneren naar de rechtmatige eigenaar. ( binnenkort meer op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) De link is naar een petitie die reeds lang geleden werd gestart, maar inmiddels nauwelijks nog aandacht krijgt. Gezien de uitkomsten van de top wellicht een goed moment om de site te bezoeken en de petitie te tekenen!
Quote
#3
Ja, zie kunnen ook niet gebruikt worden om de schuld aan de EU af te lossen daar de UK de euro niet heeft ....
Brengt me trouwens op een ander idee: kunnen alle oude monumenten niet aan de EU geleast worden tot de schuld is afgelost??
Quote
#4
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Helaas ontbreken in dit museum de Elgin Marbles, men kijkt naar replicas. kijk op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. voor de internationale actie om deze kunstwerken terug te krijgen naar de plaats waar ze thuis horen: juist! In dat prachtige nieuwe museum. Londen heeft altijd als argument aangevoerd dat er geen geschikt museum in Athene was waar de Marbles onder optimale condities konden worden tentoongesteld. Met de bouw van het schitterende Acropolis museum is nu ruim aan die voorwaarde voldaan! Nu de Marbles nog. Kom op Griekenlandliefhebbers: bezoek de site en teken. Als u dat allemall doet, zijn we ruim 1000 stemmen verder!
Quote
#6
OK gestemd!
Telt een stem per emailadres want ik heb reeds via een andere site hierop gestemd.
Quote
#7
Beste Forumleden, Ger heeft het wel heel gemakkelijk gemaakt. In de rechterbovenhoek staat de link naar Bring Them Back! Voor u als Griekenland liefhebber is het nu een klein kunstje om uw stem te laten horen. Even doen voordat u naar Griekenland met vakantie gaat. Bedankt Ger!
Quote
#8
Ook even mijn stem uitgebracht
succes verder
Quote
#9
Ik heb ook gestemd!
Quote
#10
Hmmm zeker als je dit leest
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Is zeker dit van toepassing
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
ook ik had hier overheen gelezen maar alsnog gestemd uiteraard!
Quote
#12
Bekijk zojuist de reacties op de "Bring Them Back" internetactie om de Elgin Marbles op de agenda van het Europees Parlement te krijgen. 1 Miljoen virtuele handtekeningen zijn daar voor nodig, en dan nog.....Toegeveven: het is geen stemming in de finale van Idols of the Voice. Je stemt en ziet (nog) geen resultaat, maar kom op mensen: waar is uw solidariteit in deze met de Grieken? Mocht u de actie een warm hart toedragen, stel anderen daarvan in kennis. Roep hen op te stemmen. Als straks de Grieken ondanks Europese regelgeving de UK niet meer in mogen, dan mogen de Marbles er zeker toch wel uit?! Als u heeft gestemd, meld het even op dit forum, zodat de topic bovenaan in de lijst blijft staan, en andere forumleden er niet overheen kunnen kijken. Fijn weekend.
Quote
#13
(06 July 2012, 10:26)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je stemt en ziet (nog) geen resultaat,

Het resultaat zie je wanneer je bevestigt via de link in de jou toegezonden mail. Tenminste voor degene die dit doet. Of het ook voor anderen werkt??????

Deze actie loopt al jaren en het lijkt me stug dat zij pas zo'n klein aantal medestanders hebben gekregen.
Quote
#14
Ik denk inderdaad dat velen de bevestigingslink, welke na het tekenen van de petitie wordt toegezonden, over het hoofd zien, of niet weten wat men er mee aan moet. Wat dat betreft laat de organisatie hier een steekje vallen en loopt men waarschijnlijk stemmen mis! Voor alle duidelijkheid: na het tekenen van de petitie volgt een email met daarin een link. Deze link moet u even aanklikken om uw deelname te bevestigen. De actie loopt inderdaad al jaren. Maar na de berichtgeving in I Kathimerini, welke ik volg voor de nieuws en columns site van onze vereniging, is de actie weer actueel. En juist in deze voor Griekenland zo zware en sombere tijd, kunnen wij als Griekenlandfans hen een hart onder de riem steken zonder dat het eens miljarden kost. Wie volgt?

Overigens: met (nog) geen resultaat bedoel ik: dat de Marbles (nog) niet terug zijn. Je stemt maar ziet niet wie er "gewonnen" heeft. En zelf kun je er al helemaal niets mee winnen. Nee, het gaat hier om solidariteit. Maar als daar niets tegenover staat, laten kennelijk veel mensen dergelijke initiatieven links liggen. Dat is dan ook het vergelijk dat ik wilde maken met een televisieshow: stem en win een auto. Dit gaat om principes en niet om een zanger (-es) waar je vervolgens nooit meer iets van hoort. Trouwens:Griekenland probeert de kunstwerken al ruim 200 jaar terug te krijgen.
Quote
#15
1199 forum leden! Nog eentje te gaan. En om te vieren gaan we allemaal stemmen op: Bring them back. Kost u niets, alleen een paar muisklikken. Kunnen we met z 'n allen laten zien dat we de Grieken een warm hart toe dragen.
Quote
#16
Ook ik heb gestemd en gelijkt gepost op FB op mijn wall.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#17
Opnieuw wil ik aandacht van de forumleden vragen voor de actie Bring Them Back. Ik mag aannemen dat u allen de Grieken een warm hart toedraagt. Met het tekenen van de petitie, kunt u uw solidariteit met de Grieken tonen, en bijdragen aan het bespreekbaar maken van deze kwestie in het Europees Parlement. Er is nog een lange weg te gaan! Het zou zo mooi zijn als in deze moeilijke tijden de Grieken eens een positief geluid horen. Dus beste forumleden: klik op de banner rechtsboven. Ja, dat tempeltje, en volg aanwijzingen. We zijn met 1200 leden: hopelijk 1200 stemmen! Lees meer op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en stem!
Quote
#18
Dankzij de uitleg van andere forumleden (site en bevestingingsemail) is het uitbrengen van je stem eenvoudig.Zelfs de bevestigingsemail is in het Engels én Grieks.Dus volg het voorbeeld van de forumleden en breng uit solidariteit je stem uit.
Quote
#19
Ook wij hebben gestemd.
Quote
#20
Denkt u nog aan het "tempel icoontje" rechtsboven in de hoek: even op klikken en de petitie tekenen! Kleine moeite voor ons, groot plezier voor de Grieken als deze kwestie besproken moet worden in het Europees Parlement.
Er is nog een lange weg te gaan: eerst naar die miljoen handtekeningen, dan naar de onderhandelingstafel, en dan uiteindelijk, hopelijk.....
Quote
#21
Gestemd!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#22
Dank je voor je stem Roos. Via de site van GVE zijn wij ook al een tijdje druk bezig deze campagne nieuw leven in te blazen. Zegt het voort! Het is makkelijk om kritiek te hebben op de Grieken. Maar de gewone bevolking is slachtoffer van het systeem. Als wij in ons land een dergelijke cultuur zou heersen, waag ik te betwijffelen of niet iedereen er zijn voordeel mee zou doen. Een beetje solidariteit is op zijn plaats.
Quote
#23
Zag dat zich vele nieuwe forumleden hebben aangemeld. Ik wens hen natuurlijk veel plezier op Oriste. En tevens vraag ik graag hun aandacht voor de actie Bring Them Back! Lees meer hierover op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, of klik op tempeltje in rechter bovenhoek van Oriste. Teken petitie en volg aanwijzingen. Dit is uw kans om uw solidariteit met Griekenland te tonen. Kostenloos, kost enkel paar minuten. Doen en zeg het anderen!
Quote
#24
Ik heb lang geleden die petitie al getekend. Maar of dat überhaupt (ook jullie stem) iets zal uithalen is zeer twijfelachtig, om maar net niet te zeggen vergeefse moeite. Ik spreek regelmatig Grieken en zelfs zij staan niet te springen om mee te doen aan die petitie. Stof tot nadenken...!
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#25
Onlangs is er een nieuwe poging gedaan door Griekse overheid.Zoveelste, en evenveel teleurstelling. Ook ik bespeur berusting. Zeker nu men andere, meer basale dingen aan het hoofd heeft. De Griek gelooft er zelf niet meer in! En al zijn er straks genoeg handtekeningen, dan nog blijft het resultaat twijfelachtig. Maar kom op! Als Griekenlandfans zetten we de schouders eronder!
Quote
#26
Echt een eeuwenoude discussie, maar met zoveel nieuwe " Grecofielen" op de site, nogmaals aandacht gevraagd voor de Elgin Marles. Steun de Grieken in hun strijd, kostenloos, en toon je solidariteit. Klik eenvoudig op tempeltje rechtsboven en volg aanwijzingen. Meer weten:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




column Elgin Marbles. Als fan van dit fantastische land de kans om kostenloos je solidariteit te tonen.
Quote
#27
Zojuist ook de petitie getekend.
Overigens kan ik me de angst van musea voor precedentwerking voorstellen, binnen de korste keren zijn alle kunstschatten terug naar hun oorsprong..
Maar het British Museum kan altijd nog de replica's tentoonstellen, worden die ook netjes hergebruikt Tongue
Quote
#28
Update (23 augustus 2012)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Volgens het AD zijn de Grieken in onderhandeling met de Brits autoriteiten over de teruggave van onderdelen van het Parthenon. Het gaat echter slechts om kleine fragmenten. Mocht er overeenstemming worden bereikt, staat dat hopelijk een toekomstige volledige teruggave niet in de weg!

Om de kwestie in Europees verband aan te kunnen pakken: teken de petitie!
Quote
#29
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Hier zie:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#31
Erwin, las ook het stuk in het A.D.
Hoopvol.
Heb vandaag ook gestemd, was eerlijk gezegd steeds vergeten te stemmen,
Zo zie je maar erg belangrijk om echt belangrijke dingen steeds weer onder de aandacht te brengen.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#32
Even gloorde er hoop, maar dat was dan ook echt maar even:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nog niet gestemd, even op tempeltje rechtsboven klikken en aanwijzingen volgen!
Quote
#33
gedaan
Quote
#34
Inmiddels zijn we bijna drie jaar verder en lezen we dit:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
(15 May 2015, 18:19)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inmiddels zijn we bijna drie jaar verder en lezen we dit:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De Grieken zien af van de juridische weg om de Elgin  Marbles terug te krijgen: de diplomatieke weg, waar deze petitie juis voor gestart is (om de zaak voor het EP te brengen) gaat gewoon door. Voor wie nog niet heeft getekend: fijn dat deze petitie weer onder de aandacht is!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Petitie v/h behoud van Nederlands onderwijs in het buitenland ook in griekenland. elena2006 1 2.363 31 May 2013, 21:55
Laatste bericht: Aleko
  FF terug naar Holland papajani 20 13.905 06 August 2011, 13:28
Laatste bericht: papajani
  Kijktip: Vanavond op TV: Het Parthenon oriste 0 2.280 23 January 2010, 13:10
Laatste bericht: oriste

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)