Fodelianakis olijfolie                 
Vluchtelingen op Kos
#81
Antwoorden op enkele vragen die hier zo terloops gesteld werden.
[attachment=461]Dick Gerrits die in dit stukje genoemd word is Oriste lid.
Quote
#82
Ik kan jouw stuk niet openen Nanny, bedoel je dit artikel soms? (hoop dat het bij mij goed gaat, nog nooit een link gepost).

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#83
Ja Debbs dat bedoelde ik, je doet t duidelijker beter met de links dan ik, thanks!
Quote
#84
Geen dank. Ik had het toevallig vanmorgen gelezen op de facebookpagina van Miranda. Ik weet niet of je weet wie ik ben maar we hebben elkaar een paar keer ontmoet in jouw winkeltje, dit jaar in juni en vorig jaar ook in juni. Ik was met een vriendin en vorig jaar hebben we nog voor postbode gespeeld tussen jou en Miranda Wink
Quote
#85
(16 August 2015, 10:35)Debs schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik kan jouw stuk niet openen Nanny, bedoel je dit artikel soms? (hoop dat het bij mij goed gaat, nog nooit een link gepost).

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Voor de 1ste keer is het wel goed hoor Smile  Is de juiste link.

Het is een verslag en getuigenissen die je in de alledaagse media weinig zal terugvinden. Maar met een (heel) grote kern van waarheid in.  Identieke verhalen aan deze die ik ook jaren aanhoorde.
Op een andere plaats las ik ook dat gisteren het politiekantoor in Kos-stad bekogeld werd met stenen - wegens gesloten omdat het 15 augustus (feestdag) was. En dat laatste zorgde ervoor dat de vluchtelingen 'gefrustreerd' waren want ze willen zo snel mogelijk hun papieren hebben zodat ze kunnen verder trekken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#86
@Had al zo'n vermoeden Debs!
@Patriick, ja dat met die stenen las ik ook net. Inderdaad ga je dan wel denken
dat als je in een zo gevaarlijke oorlogssituatie zat, en je bent nu safe, ga je dan stenen 
gooien omdat je een dag langer moet wachten?

Toevallig kwam hier net de vrouw van de bakker langs, die vertelde dat er vorige 
week bij haar ingebroken is. De politie besteedt echter weinig aandacht aan de diefstal, 
te druk en te weinig personeel. 

Een ander bijkomend probleem waar je deze dagen over hoort is dat er veel 'rotzooi'
in zee komt door die lekgeprikte boten. Die motoren die dan zinken schijnen allerlei 
ongezonde troep te bevatten die langzaam in het zeewater komt.
Quote
#87
(16 August 2015, 11:16)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Had al zo'n vermoeden Debs!
@Patriick, ja dat met die stenen las ik ook net. Inderdaad ga je dan wel denken
dat als je in een zo gevaarlijke oorlogssituatie zat, en je bent nu safe, ga je dan stenen 
gooien omdat je een dag langer moet wachten?

Toevallig kwam hier net de vrouw van de bakker langs, die vertelde dat er vorige 
week bij haar ingebroken is. De politie besteedt echter weinig aandacht aan de diefstal, 
te druk en te weinig personeel. 

Een ander bijkomend probleem waar je deze dagen over hoort is dat er veel 'rotzooi'
in zee komt door die lekgeprikte boten. Die motoren die dan zinken schijnen allerlei 
ongezonde troep te bevatten die langzaam in het zeewater komt.

Over die buitenboordmotoren hoef men geen zorgen over te maken. Die worden gerecupereerd en terug naar Turkey gebracht.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#88
@Jef, ik kan t stukje niet meer terugvinden. Het klopt dat er een levendige handel is ontstaan 
in die motoren die wel de overkant bereiken. Maar er schijnen er ook honderden in zee te liggen.
Quote
#89
Multiquote:Een Nederlander die de komst van duizenden nieuwkomers van dichtbij heeft meegemaakt is Dick Gerrits (60) uit Almelo. Al voor het vijfde seizoen runt hij souvenirwinkel Keramos. Gezeten in typische Griekse sfeer, onder een boom aan een tafeltje, heeft hij zo dagelijks uitzicht op de honderden passerende migranten. Zuchtend steekt hij van wal, hij is het namelijk helemaal zat: “Bij het begin was de bevolking van Kos begaan met het lot van de vluchtelingen. Ze werden als zielenpoten gezien. Maar het eten en de kleding die werd uitgedeeld werden vaak weggeworpen. De gemeente bood het leegstaande Hotel Captain Elias aan, maar daar wilden ze niet binnen. Te vies. Drie dagen lang hebben 40 Griekse vrouwen schoongemaakt. Maar binnen veertien dagen was het een enorme smeerboel met gore toiletten.”
Hij weet de reden van de kieskeurigheid en nonchalance: “Het zijn op uitzonderingen na allemaal rijkaards. Anders kun je hier niet komen. Al deze tijd heb ik geen ondervoed persoon gezien.”
 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Biljetten van 500 euro
Dirk Gerrits wijst naar een terras naast het politiebureau, de plek van registratie voor veel vluchtelingen. “Daar zitten mensen met vijf telefoons de hele dag te bellen. Anderhalve maand lang ook twee Syriërs met een Belgische verblijfsvergunning. Ze gaven zich uit als fotograaf maar toen dat door de politie werd gecheckt waren ze direct vertrokken.”
Zijn echtgenote Joke viel het gisteravond op dat er zo’n lange rij van vluchtelingen stond bij het geldtransfer-bedrijf Western Union op de markt. Dat was niet om de weg te vragen. Zelf draait Gerrits het hele seizoen zwaar verlies, want toeristen raken niet in een koopstemming met al die hangende mensen in het park en op de bankjes: “Weet je wie goeie zaken doet? Mijn collega die de nieuwste telefoons verkoopt. Hij zei me dat vluchtelingen betalen met biljetten van 500 euro. Hij liet me zelf de dikke stapels zien.”

En de échte arme Syrische stakkers die zo'n overtocht simpelweg niet kunnen betalen blijven in het oorlogsgeweld achter Angry
Quote
#90
Als een half land op de vlucht is (of meer) omdat een deel van hun landgenoten en andere oorlogszoekers er een dodelijke puinzooi van maken, dan zitten daar ook mensen met geld bij, die zelf het land uit komen en dan aan de grenzen van Europa belanden. Laten we blij zijn dat zij zich zelf hebben kunnen redden om over die grens te komen. Dan kunnen hulporganisaties in en buiten Syrië zich richten op de écht arme Syriërs die dat niet lukt, en hoeven deze organisaties zich niet over de rijkere te bekommeren. Dan kunnen die hulporganisaties samen met de UNHCR er voor zorgen dat die écht arme Syriërs ook in veilige gebieden belanden.

Ik begrijp dat het heel naar is voor de mensen op Kos die dichtbij de opvangplekken hun brood moeten verdienen. Maar laten we hier vanuit het veilige en rijke Nederland geen mensen uit Syrië gaan veroordelen dat ze een mobiele telefoon kunnen kopen of hun geld opnemen bij Moneygram. Syrië was een rijk land, veel mensen hadden het daar goed en konden hun eigen boontjes doppen. Nu is de vlam er in de pan geslagen. Heel verdrietig.
Quote
#91
(16 August 2015, 13:11)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als een half land op de vlucht is (of meer) omdat een deel van hun landgenoten en andere oorlogszoekers er een dodelijke puinzooi van maken, dan zitten daar ook mensen met geld bij, die zelf het land uit komen en dan aan de grenzen van Europa belanden. Laten we blij zijn dat zij zich zelf hebben kunnen redden om over die grens te komen. Dan kunnen hulporganisaties in en buiten Syrië zich richten op de écht arme Syriërs die dat niet lukt, en hoeven deze organisaties zich niet over de rijkere te bekommeren. Dan kunnen die hulporganisaties samen met de UNHCR er voor zorgen dat die écht arme Syriërs ook in veilige gebieden belanden.

Ik begrijp dat het heel naar is voor de mensen op Kos die dichtbij de opvangplekken hun brood moeten verdienen. Maar laten we hier vanuit het veilige en rijke Nederland geen mensen uit Syrië gaan veroordelen dat ze een mobiele telefoon kunnen kopen of hun geld opnemen bij Moneygram. Syrië was een rijk land, veel mensen hadden het daar goed en konden hun eigen boontjes doppen. Nu is de vlam er in de pan geslagen. Heel verdrietig.

Interview op de VRT met een vluchteling (op het eind spreekt hij zijn eigen wel een 'beetje' tegen):

"Wij hebben er geen huis meer, we hebben er niets meer", getuigt hij bij VRT-journalist Steven Decraene op Kos. "Nu nemen wij onze kans hier. Mijn vrouw en ik zoeken naar een beter leven. Wij willen naar elke plaats waar we in vrede kunnen leven."

Hassan en zijn vrouw zijn één van de vele duizenden oorlogsvluchtelingen die op de ferry in Kos geregistreerd worden en die van daaruit hun tocht binnen Europa verder kunnen zetten. Maar op het Griekse vakantie-eiland zijn er ook heel wat mensen uit Aziatische landen zoals Bangladesh, die naar Europa komen uit economische overwegingen.
"Zij gebruiken de kans om te passeren samen met de anderen. Ik vind dat de regeringen moeten weten wie een kans verdient. Zij komen enkel voor de voordelen van de Europese economie, maar de oorlogsvluchtelingen hebben soms zelfs geen brood", verzucht Hassan.
"Het spijt me voor Europa, maar die economische vluchtelingen vertegenwoordigen mij niet. Ik zie inderdaad dat veel mensen daar gewoon zitten en geld nemen, maar wij komen om te helpen. In Turkije kon ik niet blijven. Daar was het wel veilig, maar kregen we niets van geld. We willen ons steentje bijdragen aan de maatschappij en niet profiteren."
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#92
Ik heb geen probleem met een oorlogsvluchteling die geld heeft of
een Iphone om contact te houden met familie waar dan ook ter wereld. 
Als je op de vlkucht moet voor je leven is dat nog steeds heel erg.
 Ik heb wel moeite met mensen die dan dingen gaan eisen, dingen stuk maken etc.
Quote
#93
Als deze foto niet is geshopt is het een schril contrast, bijna onwerkelijk.[Afbeelding: aubkar.jpg]
Iranian migrants paddle a dinghy as they cross a part of the Aegean sea from the Turkish coast (seen in the background) to the Greek island of Kos, Saturday.

Bron Ekathimerini.


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#94
Die foto geeft het goed weer, het rijke Westen en de rest van de wereld
Quote
#95
Connie, het luxe schip kan ook van een oliesheik zijn...
Quote
#96
Dan moet hij helemaal zijn ogen uit zijn kop schamen
Quote
#97
De EL. VENIZELOS is deze morgen vertrokken uit Kos met 1800 (Syrische) vluchtelingen aan boord. Bij tussenstops in Kalymnos en Leros werden er nog een kleine 1000-tal opgepikt waarna nu koers gezet wordt naar Thessaloniki.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#98
Patrick wat gebeurd er daarna als ze in Thessaloníki zijn?
Quote
#99
(19 August 2015, 12:37)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick wat gebeurd er daarna als ze in Thessaloníki zijn?

Ik vermoed dat het merendeel er voor zal kiezen om zo snel mogelijk Griekenland te verlaten en verder te trekken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(19 August 2015, 12:37)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick wat gebeurd er daarna als ze in Thessaloníki zijn?

Duitsland, Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk blijven populaire bestemmingen voor hen... Dodgy
Quote
en terecht. vergeet de scandinavische landen niet
Quote
Wat ik hoop voor de vluchtelingen dat het in hun eigen moederland weer eens stabiel wordt. Je moet er toch niet aan denken om huis en haard te verlaten. Het is een naïeve gedachte, maar wel een wens voor al die vluchtelingen..
Andere kant denk ik ook wel, kun je weer terug als je aan het rijke westen hebt geproefd. Eén ding is zeker, Griekenland kan dit niet allemaal behappen. Ik vind het ook heel humaan hoe Griekenland hier mee omgaat, maar het houdt eens op.
Quote
Ik denk dat heel Europa dit niet kan behappen als je de vluchtelingenstroom ziet. Dit is wachten op spanningen in de maatschappij.
Quote
"Humaner" zou zijn, dat het schip direct doorvaart naar Bremerhaven - in D zullen er dit jaar ong. 1 miljoen aankomen.
De aantallen door de officiele instanties gingen van (tot mei "volgehouden") 450.000, dan 650k, vervolgens nu 750k met een "optie" van 850k,
dus reken zeker met meer dan 1 miljoen mensen, warvan ca 40% vanuit de Balkanlanden.
Johannes (woonplaats ca. 20km van Bremerhaven)
P.S. (@ Vito) Nu al zijn er in Bremen grote problemen met groepen jeugdige delinquenten, niet-strafmondig en dat weten de boefjes.
Quote
(19 August 2015, 11:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De EL. VENIZELOS is deze morgen vertrokken uit Kos met 1800 (Syrische) vluchtelingen aan boord. Bij tussenstops in Kalymnos en Leros werden er nog een kleine 1000-tal opgepikt waarna nu koers gezet wordt naar Thessaloniki.

Op het laatste ogenblik werd blijkbaar anders beslist. Na Leros is de El. Venizelos niet naar Thessaloniki gevaren, maar wel naar Lesbos en vervolgens naar Piraeus waar hij deze morgen aankwam.
Mogelijke reden hiervan is dat 'Athene' vreesde voor een negatieve perceptie door de vluchtelingen in Thessaloniki aan wal te brengen. Dat zou immers kunnen aanzien worden als een maatregel om ze zo dicht mogelijk bij de grens van een ander land af te zetten.  Met andere woorden: we zetten ze daar af, dan zullen ze ook vlugger uit het land verdwijnen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(20 August 2015, 12:56)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 August 2015, 11:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De EL. VENIZELOS is deze morgen vertrokken uit Kos met 1800 (Syrische) vluchtelingen aan boord. Bij tussenstops in Kalymnos en Leros werden er nog een kleine 1000-tal opgepikt waarna nu koers gezet wordt naar Thessaloniki.

Op het laatste ogenblik werd blijkbaar anders beslist. Na Leros is de El. Venizelos niet naar Thessaloniki gevaren, maar wel naar Lesbos en vervolgens naar Piraeus waar hij deze morgen aankwam.
Mogelijke reden hiervan is dat 'Athene' vreesde voor een negatieve perceptie door de vluchtelingen in Thessaloniki aan wal te brengen. Dat zou immers kunnen aanzien worden als een maatregel om ze zo dicht mogelijk bij de grens van een ander land af te zetten.  Met andere woorden: we zetten ze daar af, dan zullen ze ook vlugger uit het land verdwijnen.

Uit diplomatieke bronnen komt nieuws dat de (letterlijke) koerswijziging afgelopen nacht van de El Venizelos zou voortvloeien uit protesten van Macedonië (FYROM) en enkele andere landen. M.a.w. het NIMBY-syndroom.

De El. Venizelos is inmiddels terug vertrokken richting de eilanden in de Egeïsche Zee.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
De Macedonische regering wil troepen sturen naar de grens met Griekenland in het zuiden en Servië in het noorden om de ‘crisissituatie’ met vluchtelingen in goede banen te leiden.

De Macedonische politie heeft inmiddels aan de grens met Griekenland een belangrijke route geblokkeerd en daarmee duizenden vluchtelingen vastgezet. Concreet ging het donderdag om de hoofdverkeersader tussen Skopje en de Griekse hoofdstad Athene. Slechts sporadisch worden kleine groepjes vluchtelingen doorgelaten.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Niet alleen de mensensmokkelaars verdienen goud geld aan de vluchtelingen. De hele Turkse middenstand in Bodrum doet er aan mee.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
De een zn dood is de ander zn brood......
Quote
(19 August 2015, 11:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De EL. VENIZELOS is deze morgen vertrokken uit Kos met 1800 (Syrische) vluchtelingen aan boord. Bij tussenstops in Kalymnos en Leros werden er nog een kleine 1000-tal opgepikt waarna nu koers gezet wordt naar Thessaloniki.

Toen wilde ik eigenlijk schrijven, waarom niet gelijk terug naar Turkey ?????
Maar daar zal men wel het zelfde gedaan hebben, de boot gewoon NIET toegelaten hebben in een haven !

Gisteren nog gezien de situatie in Jemen.... daar is het misschien nog veel erger, daar hebben zij niet zo veel geld dat zij smokkelaars kunnen betalen, dus moeten zij het lot
maar ondergaan,  daar zou OOK hulp geboden moeten worden. Huh
Quote
De situatie is overal totaal uit de hand aan't lopen.
Macedonië moet de "eisende" en opdringende meute intomen met traangas. Duitsland kan de toestroom niet verwerken. Tsjechië aanvaardt enkel vluchtelingen die geen moslim zijn. Fedasil België moet 130 extra werkkrachten inzetten om de procedure te kunnen afhandelen, gesloten legerkazernes worden gevuld met vluchtelingen, parken met wooncontainers worden opgericht... Waar gaat dit eindigen?
Bovendien krijg je deze bevolking in de toekomst niet meer terug naar hun vaderland.
Quote
Dit eindigt pas als er stabiliteit komt in die regio.
Uiteindelijk lijkt het dat Assad gelijk had toen hij zei dat er een stinkend potje ging opengaan indien hij zijn macht zou verliezen.
Blijkbaar kan er in die regio alleen maar rust zijn onder het bewind van een dictator, spijtig.
Quote
Ondertussen is de EL. Venizelos vanuit Piraeus terug op weg naar Kos na een retourtje Lesbos gisteren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik merk toch wel op dit forum dat veel reacties zijn gekleurd door hetgeen de media ons wenst voor te schotelen. Blijkbaar moet er nieuws worden verkocht en alleen sensationele plaatjes doen het daarbij goed. Het zijn door de media gekozen en soms geregisseerde momentopnamen die de werkelijkheid geen recht doen. Het zou goed zijn voor een ieder om eerst zelf te komen ervaren wat de situatie is op Kos en bijvoorbeeld te praten met inwoners, en pas daarna een eigen oordeel te vormen.
Quote
@teixo. Voor u toch de kans om het ons eens haarfijn uit de doeken te doen.
Quote
(22 August 2015, 22:33)teixo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik merk toch wel op dit forum dat veel reacties zijn gekleurd door hetgeen de media ons wenst voor te schotelen. Blijkbaar moet er nieuws worden verkocht en alleen sensationele plaatjes doen het daarbij goed. Het zijn door de media gekozen en soms geregisseerde momentopnamen die de werkelijkheid geen recht doen. Het zou goed zijn voor een ieder om eerst zelf te komen ervaren wat de situatie is op Kos en bijvoorbeeld te praten met inwoners, en pas daarna een eigen oordeel te vormen.

Wat belet je?

Ik wil toch even melden dat ik op de hoogte gehouden wordt via o.a. berichtgeving van iemand die ter plaatse is (als toerist) maar dagelijks de toestand waarneemt en daarover bericht. denk niet dat je het veel objectiever kan vinden. Net als een mede forumlid die op Kos woont en hier regelmatig een bericht nalaat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Klopt. Ook ik ken iemand die op Kos woont (Nederlander) We kunnen niet ontkennen dat er vluchtelingen zijn maar de toeristen hebben er geen last van. Komt ook nog bij dat ze nu per schip naar Thessaloniki gebracht worden. De vluchtelingen komen weliswaar aan op de eilanden maar willen helemaal niet in Griekenland blijven en z.s.m. verder reizen.
Quote
Kijkt er iemand naar Jinek? Andries Knevel is naar Griekenland / Lesbos geweest, de Griekse bevolking en de overheid kregen een behoorlijke veeg uit de pan. De opvang van vluchtelingen op Lesbos is nog slechter dan in Soedan, volgens hem.
Quote
Tja, Andries Knevel ..... Als je het over de media hebt .....
Quote
Tja, wat verwacht hij dan in een land wat op zijn gat ligt en die zelf geen geld hebben?
Ze moeten leven van het toerisme en krijgen ineens de vluchtelingen erbij.
Imo valt de Grieken niets te verwijten. Texel zou ook niet opgewassen zijn tegen duizenden vluchtelingen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)