Geld mee naar Griekenland!
#41
Griekse banken maandag weer open. Er komt mogelijk een weeklimiet wat er gepint kan worden.
Quote
#42
Die limiet geldt dan niet voor personen met een niet Griekse rekening. Dus heb je een buitenlandse - bijv. Nederlandse - rekening geldt over het algemeen de limiet die je normaal bij je bank hebt.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#43
We zijn net terug van een weekje Pinelopi in Mithymna, Molivos.
prachtige kamers net onder het kasteel.
Een hele klim elke dag maar de moeite waard.
Hadden contant geld meegenomen en gewoon op de kamer gelaten.
Was niet nodig geweest want toeristen konden gewoon pinnen.
Geen van de op TV getoonde overspannen situaties aangetroffen.
Wel 4x naar live muziek geweest en zelfs zembeikiko gedanst. Puur genieten.
Als altijd waren de mensen vriendelijk en gastvrij al vraag je je soms af waar ze het van doen.
In Vavios, een klein dorpje, naar Jorgo geweest. Kafeneion Kendro.
Wil je wat domatoula me ta ouzakia?
Kwam met een complete goriatiki!
3 ouzo, 7 euro!
Je blijft je verbazen.
Η Ελλάδα για πάντα στην καρδιά μου και στα όνειρά μου
ΥΙ
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#44
Goede morgen

Gisteren in Rethymon waren de bank AL open, iedereen kon gewoon naar binnen en buiten bij de pinautomaten stond zoals gewoonlijk een RIJ....van..... 3 tot 5 personen. Big Grin
Alleen kreeg iedereen alleen maar € 50,-- biljetten  Huh  tja dat waren nog de enige die nog in de automaat zaten  Rolleyes
Wij konden gewoon tot ons maximum pinnen, de griek die zich liet helpen omdat hij het niet snapte en zo ook zijn pincode afgaf, die keek vreemd op, waarom geen 60 ?
Toen men dat hem uitlegde, legde hij zich er bij neer, morgen wéér,...    en DAT kan hier ook nog zonder beroofd te worden.... je laten helpen en je pincode afgeven  Big Grin
Nu maar afwachten wanneer de stakingen uitbreken   Huh,  geen taxi's, transport, apothekers enz. enz.  er moet een vrije markt komen....vinden wij normaal, maar hier..... Angry Angry
Quote
#45
@Yiannakis, die prijzen! Daar hebben wij ons vorig jaar ook over verbaasd in Skala Kalloni. Dit jaar op Kreta lag dat flink hoger, maar alsnog geen reden om niet meer te gaan. Het zit er waarschijnlijk op voor ons dit jaar. Vroeger toen de kinderen klein waren geen geld en nu kan mijn vrouw geen vrij krijgen. Het is een luxe probleem en klaag dan ook niet. Voor volgend jaar staat Lesbos weer in de planning. Sterkte weer thuis!
Quote
#46
(17 July 2015, 00:21)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




domatoula me ta ouzakia
goriatiki!
Η Ελλάδα για πάντα στην καρδιά μου και στα όνειρά μου
ΥΙ
Kan iemand dat allemaal voor mij vertalen? Huh
Quote
#47
Tomaten bij de ouzo? Er kwam een complete Griekse salade (choriatiki) Griekenland voor altijd in mijn hart en dromen.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#48
(17 July 2015, 00:21)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geen van de op TV getoonde overspannen situaties aangetroffen.

Wanneer leert men nu eens dat voor de media Griekenland alleen maar uit Athene bestaat.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#49
Hola, ik heb gehoord dat er wél limieten zijn bij uitvoer van cash vanuit griekenland , ttz  1000 euro per persoon, klopt dit ?
Quote
#50
(19 July 2015, 08:08)Dirk schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hola, ik heb gehoord dat er wél limieten zijn bij uitvoer van cash vanuit griekenland , ttz  1000 euro per persoon, klopt dit ?

Niets van gehoord of gelezen. Waar heb jij dit vandaan? In- en uitvoer binnen de EU is niet gebonden aan een limiet. Maar ja welke gek gaat met meer dan 10.000 (limiet voor reizen in en uit de landen buiten de EU) contant op zak op reis. Huh
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#51
(17 July 2015, 07:21)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Yiannakis, die prijzen! Daar hebben wij ons vorig jaar ook over verbaasd in Skala Kalloni. Dit jaar op Kreta lag dat flink hoger, maar alsnog geen reden om niet meer te gaan. Het zit er waarschijnlijk op voor ons dit jaar. Vroeger toen de kinderen klein waren geen geld en nu kan mijn vrouw geen vrij krijgen. Het is een luxe probleem en klaag dan ook niet. Voor volgend jaar staat Lesbos weer in de planning. Sterkte weer thuis!

Hoezo duur op Kreta?

Hiervoor hebben wij € 6,50 betaald: 

[Afbeelding: IMG_0715.jpg] 

Staat nog niet mee op de foto, een tweede glas witte wijn, een Cola Zero en een bordje met frieten en...de rekening... Big Grin
Quote
#52
€6,50 ??? Per persoon mag ik aannemen!
Quote
#53
(19 July 2015, 14:10)John67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




€6,50 ??? Per persoon mag ik aannemen!

Neen neen, anders zou het € 13,00 geweest zijn.
Quote
#54
Zoveel hapjes en drankjes voor die prijs. Smaakte het nog...
Quote
#55
(19 July 2015, 16:31)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoveel hapjes en drankjes voor die prijs. Smaakte het nog...

Absoluut, erg lekker! 
In het mandje lag uiteraard ook nog brood.
Feitelijk betaal je niets voor de Mezedes.  Big Grin
Quote
#56
Je hebt waarschijnlijk een dikke fooi gegeven, zodat ze er nog iets aan over hielden..
Quote
#57
El Greco klopt.
Zelf zit ik in de Kafenion samen met de lokale Grieken binnen met een wijntje,biertje  en ook zo een tafel vol,en de meeste toeristen buiten op het terras  krijgen dan wat nootjes e.d. bij hun biertje of wijntje.
Alleen als de toeristen op het terras  een Ouzo bestellen zit er dan een schaaltje Meze bij,gebakken visjes o.i.d.
Ik verbaas me er ook altijd over maar begrijp van hun wel dat het meest wat dan op tafel staat komt van eigen tuin,de eieren van hun kippen,
Vaak nemen de lokalen zelf iets mee als hapjes voor op de " vrienden-tafel".
En ook ik betaal alleen voor de bestelde rondjes alcohol aan die tafel.
En vergeet niet het sociale gebeuren,allemaal lekker met een vorkje kleine beetjes prikken van dezelfde schaal.

Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#58
(19 July 2015, 16:42)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je hebt waarschijnlijk een dikke fooi gegeven, zodat ze er nog iets aan over hielden..

We hebben € 2,00 extra gegeven. Doch van vrienden die er permanent wonen hoorde we achteraf dat we dit feitelijk beter niet hadden gedaan. Zij gaan er van uit dat "de toerist" toch geld genoeg heeft en hun prijzen volgend jaar dan zullen gaan opslagen.
Mmmm, ik heb toch mijn bedenken bij die hypothese.  Dodgy
Quote
#59
(19 July 2015, 16:48)Margaritha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




El Greco klopt.
Zelf zit ik in de Kafenion samen met de lokale Grieken binnen met een wijntje,biertje  en ook zo een tafel vol,en de meeste toeristen buiten op het terras  krijgen dan wat nootjes e.d. bij hun biertje of wijntje.
Alleen als de toeristen op het terras  een Ouzo bestellen zit er dan een schaaltje Meze bij,gebakken visjes o.i.d.
Ik verbaas me er ook altijd over maar begrijp van hun wel dat het meest wat dan op tafel staat komt van eigen tuin,de eieren van hun kippen,
Vaak nemen de lokalen zelf iets mee als hapjes voor op de " vrienden-tafel".
En ook ik betaal alleen voor de bestelde rondjes alcohol aan die tafel.
En vergeet niet het sociale gebeuren,allemaal lekker met een vorkje kleine beetjes prikken van dezelfde schaal.

Groetjes Margaritha

Wij zitten altijd in ons Kafenion van't dorp want er is niets anders!  Big Grin (foto was wel niet van uit ons Kafenion)
Inderdaad, er moet alcohol gevraagd/gedronken worden want bij enkel Cola en/of Frappé bvb krijg je het niet.
Quote
#60
Bij mijn frappe mis ik t visje en de tomaat ook niet moet ik zeggen ;)
Quote
#61
@El Greco. Heb mijn pennevrucht nog eens teruggelezen maar het woord duur is niet door mij gebruikt.
Quote
#62
mijn buurman, jonge nederlandse gezin met een klein kind zijn zeer tevreden terug gekomen na 2 weken Kos, groot tevredenheid over het hoe aardig waren de mensen en dat in het top van de ellende. hadden wat contant mee genomen, en zijn collega vertrek nu naar Kos voor 2 weken.
prijzen waren naar mijn verbazing ook goed, per persoon goed eten voor 10 euro.
Quote
#63
Nog tips mbt het geld meenemen naar Griekenland? Zoals het erop lijkt kan er gewoon geld opgenomen worden bij de pinautomaten en lijkt dat de komende weken niet te veranderen...
Quote
#64
Wij zijn nu in Griekenland(Samos) en geld opnemen  is hier geen enkel probleem. Geldautomaten werken gewoon op een enkeling na die bijgevuld moet worden maar dat is na 1 dag weer geregeld.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#65
Is het net zo druk als anders Martino?
Quote
#66
Ok das mooi: wij vertrekken over 18 dagen naar..........Samos.
Quote
#67
Wij zijn gisteren terug gekomen van Kokkari op Samos.
Er zijn daar nu 4 pinautomaten i.p.v. 1.
Geen problemen gehad met pinnen.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#68
@Harma: welke accommodatie heb je gezeten?
Quote
#69
@John67: Wij zaten in hotel Lambros.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Huurauto mee naar Samothraki Suus 13 2.938 02 July 2023, 20:36
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)