AIRBNB
#1
Heeft iemand ervaring met 'airbnb'?

Blijkbaar zijn er verhuurders die nooit hun geld zien van de huur van je vakantie woning dat je hebt gestort op een rekening.

en verder het telefoon nummer van de verhuurder is verborgen, alsook de ligging op google maps!!!!

Dus kom je eraan en het is vehuurd, of zegt,ik heb geen geld gezien op mijn rekening.

Daar sta je dan.

René Papournakis.
Quote
#2
Beste René,

We hebben zopas onze eerste AirBnB-ervaring gehad.  We huurden een huis op Terschelling en hoera : het huis bleek niet verhuurd Wink
De beschrijving klopte met de werkelijkheid en de verhuurder was zeer behulpzaam.
We doen het zeker nog!!
Quote
#3
Wij hebben een pracht appartement midden in Barcelona gehuurd via AirBnB. Was allemaal perfect geregeld.
De recensies bij de accommodatie spreken voor zich en je kunt contact met de eigenaar opnemen. Erg helder allemaal.
Quote
#4
We hebben een studio gehuurd bij een gezin in Athene.
Alleen maar heel positieve ervaringen: alles perfect geregeld, goede communicatie en schitterende studio.
Je kan recensies van andere logees nalezen.
Quote
#5
(17 August 2015, 22:50)Papournakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en verder het telefoon nummer van de verhuurder is verborgen, alsook de ligging op google maps!!!!

Ze willen zo  voorkomen dat je rechtstreeks boekt. De exacte gegevens krijg je naar boeking.
Quote
#6
Airbnb wil dus het monopolie op de woningen die ze verhuren. Ze verbieden de verhuurder dan om via andere sites te verhuren? Anders kan je ze daar toch gewoon opzoeken? Vind ik niet koosjer als het zo werkt. Angry
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Het is volgens mij geen zuivere koffie.

Er zijn al mijn mensen hun geld kwijt, en de eigenaar er nooit iets van heeft gezien.
Is hier in Belgie al op de radio geweest!!!
Quote
#8
@Papournakis
In tegenstelling tot jouw mening heb ik gelukkig wel een positieve ervaring en ken ik ook alleen maar positieve ervaringen (enkel 10tallen) van vrienden die zowel huren als verhuren.
Een beetje vertrouwen in mensen kan soms wonderen doen, hebben wij ervaren, ook met  Airbnb.
zonneschijn
Quote
#9
(21 August 2015, 21:26)woopie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Papournakis
In tegenstelling tot jouw mening heb ik gelukkig wel een positieve ervaring en ken ik ook alleen maar positieve ervaringen (enkel 10tallen) van vrienden die zowel huren als verhuren.
Een beetje vertrouwen in mensen kan soms wonderen doen, hebben wij ervaren, ook met  Airbnb.
zonneschijn

aa me hoelaa, haaien zijn het, of dacht je echt dat ze gratis werken dan ? beunhazen die op de rug van de griek snel veeel geld gaan verdienen. punt . DAT is mijn mening. Daar dient een forum voor.
vakidioten die omdat ze verstand hebben van computers en internet hun slag slaan omdat de families in kwestie daar geen tijd voor hebben. Idem dito voor die crapuleuze grote touroperators die de verhuurders voor het blok zetten.
Quote
#10
(21 August 2015, 21:48)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




aa me hoelaa, haaien zijn het, of dacht je echt dat ze gratis werken dan ?  beunhazen die op de rug van de griek snel veeel geld gaan verdienen. punt .  DAT is mijn mening.  Daar dient een forum voor.
vakidioten die omdat ze verstand hebben van computers en internet hun slag slaan omdat de families in kwestie daar geen tijd voor hebben.  Idem dito voor die crapuleuze grote touroperators die de verhuurders voor het blok zetten.
Heeft u weleens via AirBnB geboekt dan? Heeft u ervaring met ze?
Quote
#11
Je kan een kamer of bed maar een keer verkopen per dag. Verkoop je hem niet, dan heb je geen inkomsten. Vanuit dat principe is de hele hotelmarketing opgebouwd. Met andere woorden, de kamer bederft elke dag en is onverkoopbaar. Dus, net als in de supermarkt, op tijd afprijzen die handel in de hoop dat iemand het toch wil kopen om de zelfde dag te consumeren. Maar hoe zorg je er voor dat de consument (hotelgast) weet dat je aan het afprijzen bent? Daarvoor gebruik je dus sites als bookings and airbnb. Het is dus niet zo dat hotels afhankelijk zijn van deze sites, het zijn instrumenten in hun marketing strategie. Bij beide sites kan je als eigenaar of marketeer zelf bepalen of je kamers beschikbaar hebt of niet. dat kan zijn omdat je denkt dat de kamers toch wel verkopen vanwege een evenement, of omdat je gewoon zelf weg bent. Adverteren kost geld. Dat vinden we allemaal gewoon. Daarom zou het ook gewoon moeten zijn dat je betaalt voor services zoals bookings en airbnb. Of dichter bij het Nederlandse huis zoals Bedenbreakfast.nl. Als je reageert op een advertentie in de krant en je boekt, dan kan je ook belazert worden. Wie helpt je dan? Bij problemen via de sites heb je nog de mogelijkheidom via die organisaties te reclameren. Even voor de helderheid: ik heb geen banden met deze instanties. Heb wel jarenlange ervaring in consumentklachten, hotel kwaliteit en hotelmarketing. En persoonlijk boek ik meestal via bookings, soms rechtstreeks als ik het hotel al goed ken en een enkele keer via airbnb. En nog nooit problemen gehad.
Quote
#12
Ook wij huren normaal altijd via booking.com, en vorig jaar voor het eerst via airbnb. Alles prima geregeld, ik kan, tot nu toe Big Grin , geen enkel negatief punt te bedenken.
Quote
#13
Airbnb en booking,com zijn toch bedrijven? is het dan niet logisch dat ze betaald willen worden voor hun diensten?
Quote
#14
Ook wij maken regelmatig en tot volle tevredenheid gebruik van deze aanbieders; wij vinden het erg handig dat alle appartementen, B&B's en hotels allemaal bij elkaar op één website verzameld staan en je zo gemakkelijk een keuze kan maken. Moet wel bekennen dat we, als we eenmaal iets gevonden hebben, eerst gaan kijken of de uitbater ook zelf een website heeft. Vaak is rechtstreeks boeken dan nóg voordeliger; variërend van enkele Euro's tot zelfs enkele tientjes.
Ik denk dat het voor de uitbaters toch handig is om mee te doen met sites als AirBNB en Booking.com, via hun eigen website zouden ze immers niet, of in ieder geval veel moeilijker, worden gevonden.......
Quote
#15
Inmiddels weer enkele AIRBNB-ervaringen rijker. Meerdere keren geboekt in Nederland en Luxemburg en telkens tot volle tevredenheid. Wat vooral opvalt is de gastvrijheid en de passie waarmee de eigenaren hun B&B promoten en beheren. Mooie accommodaties die vaak ook op de mooiste plekjes liggen én tegen mooie prijzen die je bij bijvoorbeeld Booking.com zelden tegen zult komen.

Zoals hierboven geschreven hebben we vooral ervaring met AIRBNB in Luxemburg. Ik had geen idee dat het concept al zo enorm door Europa (en ook daarbuiten) was verspreid. Ook de kaart van Griekenland kleurt de helemaal rood. Bijvoorbeeld in Pilion zijn er talloze adresjes te vinden. Ik vraag me af of er forumleden zijn die ervaring hebben met AIRBNB in Griekenland. Lijkt me een serieuze bedreiging voor de pakketreis-aanbieders. Ik zit er in ieder geval nu al aan te denken om een volgende reis naar Griekenland op deze manier te gaan regelen.

Ervaringen met AIRBNB-accommodaties in Griekenland? Laat het hier aub even weten!
Quote
#16
Ik ken op Kreta een aantal airbnb accomodaties. Wordt daar gedaan om onder de (belasting)radar te blijven. Ik heb verder zelf wel goede ervaringen met dit concept, ook trouwens met booking.com. Ik vind altijd wel een leuke acco voor een goede prijs.Voordeel van booking vind ik dat je snel een bevestiging krijgt en dat is erg handig als je onderweg bent.
Quote
#17
Nadeel van AIRBNB vind ik het meestal strenge annuleringsbeleid. Daarbij heb ik van een aantal mensen ook vernomen dat zij juist op het laatste moment door de verhuurder werden afgezegd. En zie dan nog maar wat leuks te vinden.
Ik boek veel via homeaway, holidaylettings enz enz. Dit jaar hebben we onze accomodatie trouwens wel via Booking. Was nog voordeliger dan homeaway.
Quote
#18
Alleen maar positieve ervaringen met airbnb.
Ervaringen in Griekenland:
- appartement 3 dagen Athene
- appartement 4 dagen Thessaloniki
- appartement 2 weken Naxos
Alles kwam overeen zoals vermeld in advertentie van airbnb. Uiterst lieve en betrouwbare verhuurders!
Griekse eigenaars waren blij om door hun aangeboden gastvrijheid een centje mee te pikken.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)