Vervoer naar Rafina
#1
Hallo,

Binnenkort vertrek ik naar Athene om enkele dagen de stad te bekijken. Vervolgens steek ik via de haven van Rafina over naar Mykonos.
Nu lees ik overal tips over het vervoer van de luchthaven van Athene naar Rafina maar mijn voorkeur gaat uit om dit vanuit het centrum te doen. Ons hotel zit vlakbij metro Metaxourgeio. Ik ben druk aan het puzzelen om het vervoer te regelen maar ik kom er niet direct uit. Mijn boot vertrekt woensdag 2 september al rond 07:30 in de morgen en ik wil er bijtijds zijn. Is iemand bekend met de haven in Rafina? Is het daar nog een gepuzzel om de juiste check-in te vinden en dienen daar nog lange afstanden overbrugt te worden?
Ik kan uiteraard een taxi nemen maar ik lees dat dit al gauw 50 / 60 euro kost voor 2 personen t.o.v. enkele Euro's met het openbaar vervoer.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Remi
Quote
#2
Als je ferry om 07.30 uur is, misschien even overwegen om te overnachten in Rafina.

Makkelijkste is inderdaad een taxi van het centrum naar Rafina, maar inderdaad duur i.v.m. openbaar vervoer.

Als je openbaar vervoer wil nemen: Vanaf Metaxourgio metro nemen richting Helliniko tot Omonia (is slechts 1 halte verder). In Omonia overstappen op groene lijn richting Kifissia en afstappen in Victoria (opnieuw slechts 1 halte verder). In Victoria uitgang nemen richting 28 oktoberstraat. Deze oversteken en rechtdoor tot de volgende straat (Mavromateon). Hier is het busstation van KTEL ATTIKIS met de bussen naar o.a. Rafina.

Zie kaartje:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Uurtabel Athene-Rafina (1ste kolom):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Met de bus is wel 1 uur tot 1.20 uur tot Rafina, afhankelijk van de verkeersdrukte. Daarom mijn suggestie om eventueel de avond ervoor al naar Rafina te gaan. De bus stopt aan de haven. Van de bushalte is het nog zo'n 100 meter tot de ingang van de ferry. Absoluut geen gepuzzel om de juiste check-in te vinden. Slechts 1 ingang tot de kade en de ferry's liggen naast elkaar.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
hier de bustijden naar Raffina, eerste om 5.30 uur ritprijs 2.40 euro 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)