Fodelianakis olijfolie                 
reis en ziektekostenverzekering
#1
Het nut van een goede reis en ziektekosten verzekering.
Vrienden van ons dachten met hun 2 grote kinderen een rustige en onbezorgde vakantie te hebben, na 8 dagen van de 11 dagen was het zover, hij kreeg een hartaanval en moest met spoed naar het Academisch Ziekenhuis in Heraklion waar hij gedotterd is, na 3 dagen IC kon hij op een kamer met nog 2 man waar toevallig 1 ervan een Nederlander is, als de doktoren het licht op groen zetten mag hij naar huis vliegen, de meiden waren al onder begeleiding naar Maastricht gevlogen.
Maar nu de geld kwestie, na 1 telefoontje was alles geregeld met de verzekering, het enige wat ze hoeft te doen is alle bonnetjes bewaren van haar extra verblijf hier en alle andere kosten en die op sturen naar de verzekering als ze weer thuis zijn, van de eigenaar van het complex kreeg ze een vrijstaand huisje zolang als het nodig was, uiteraard tegen betaling maar dan nog midden in het seizoen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
een vraag, weet je hoe zit in zulke situaties met de rekening van de ziekenhuis?moesten ze eerst bellen met de zorgverzekeraar om goedkeuring te vragen voor de operatie?
ik neem aan dat zijn vlucht terug door de alarmcentrale wordt geregeld.
Quote
#3
In dit geval denkt er niemand aan eerst bellen, je wordt meteen geholpen, daarna kijken ze wel, bij hun was het goed geregeld, misschien dat anderen een minder goede ervaring hebben.
De vlucht is geen probleem die wordt ook door de verzekering gedekt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Arthur je gaat me toch niet vertellen dat je dit schrijft om mensen zonder zo'n reis-en ziektenkostenverzekering te waarschuwen? Bestaan die nog dan? Hoe dom kun je zijn .....
Quote
#5
Nou kijk eens naar Groeten van Max of andere consumentenprogramma's en dan zie je ze nog vaak genoeg voorbij komen. Ik denk dat er meer mensen geen reisverzekering hebben dan je denkt. Of ze denken dat de ziektekostenverzekering voldoende is. Die vergoeden zeker niet alles. Of kosten als je een ongeval met een brommer of scooterhuur, moet je ook extra verzekerd voor zijn.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#6
Zou toch de polis goed doorlezen. Binnen de EU ben je verzekerd.
Wij sluiten alleen een annuleringsverzekering af met beide een ouder boven de 90 jaar.
Buiten de EU wel een ziektekostenverzekering. Daar heb ik helaas een keer goed gebruik van moeten maken.
Quote
#7
Reisverzekering is ook je bagage, diefstal enz verzekerd. Heb je alleen een ziektekosten dan valt dat er niet onder.
Quote
#8
Als ik verhalen van vriendinnen die hier reisleidingjobs hebben mag geloven zijn er inderdaad vele mensen, die hun verzekering helemaal niet op orde hebben.  Ik kon dit ook niet geloven.
Quote
#9
Goedemorgen,Ik vlieg morgen naar Kreta(Plakias)en heb een doorlopende reisverzekering van de Europese verzerzekering.

Mijn vraag is ben ik nu goed verzekerd tegen ziektekosten-ik betaal maar een tientje per maand.Ik vind dat erg goedkoop.
Heeft iemand ervaring met zo`n verzekering?

Groeten uit een winderig Rotterdam.

JVW
Quote
#10
Repatriëring, zowel in leven als dood, valt niet onder de ziektekostenverzekering. Ook bv helicopter die de brekebenen van een piste halen, maar ook de ambulancerit worden niet vergoed. Krijg je netjes van je eigen ziektekostenverzekering een rekening van. Rolleyes  Mensen geven duizenden euro's uit aan hun vakantie, maar 11 euro per maand voor een gecombineerde reis èn annuleringsverzekering, is te duur?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Nee Johan ik vind het zo goedkoop.
Quote
#12
(25 August 2015, 09:55)dashboot2005 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee Johan ik vind het zo goedkoop.
Een doorlopende verzekering is altijd goedkoper dan een losse. 10 euro voor een reisverzekering (zonder annulering) is niet te goedkoop. Kijk gewoon even goed na wat er allemaal verzekerd is. Tegenwoordig moet je vaak de voorwaarden downloaden van het www. Ik betaal voor een gecombineerde gezins reis en annuleringsverzekering maar een 1,5 euro meer per maand.
Goede reis!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
Wat veel mensen niet weten is, dat je ook even bij je ziekenfonds een  ,,Europese zorgkaart,, moet aanvragen!!    = gratis
Met deze kaart  regelt het ziekenhuis in het buitenland…direkt de kosten met je ziekenzorgverzekering  in NL.  bij   (onverwachte)  ziekenhuisopname .
Quote
#14
(25 August 2015, 10:54)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat veel mensen niet weten is, dat je ook even bij je ziekenfonds een  ,,Europese zorgkaart,, moet aanvragen!!    = gratis
Met deze kaart  regelt het ziekenhuis in het buitenland…direkt de kosten met je ziekenzorgverzekering  in NL.  bij   (onverwachte)  ziekenhuisopname .

Kijk even op de achterkant van je zorgpas; sommige verzekeraars (o.a. VGZ) hebben de achterkant van de pas al voorzien van de EHIC (European Health Insurance Card) kaart......
Quote
#15
(25 August 2015, 10:54)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat veel mensen niet weten is, dat je ook even bij je ziekenfonds een  ,,Europese zorgkaart,, moet aanvragen!!    = gratis
Met deze kaart  regelt het ziekenhuis in het buitenland…direkt de kosten met je ziekenzorgverzekering  in NL.  bij   (onverwachte)  ziekenhuisopname .

Behalve wanneer ze je naar een privékliniek brengen! Confused . Neem, indien mogelijk natuurlijk, zelf (of door je partner) contact op met je alarmcentrale. Zij zullen je aangeven naar welk hospitaal in dat geval gereden moet worden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#16
@Arthur. Goed dat je er over begon. Had nog een oude pas. Net 2 nieuwe aangevraagd.
Quote
#17
Hoi,
Jullie hebben helemaal gelijk wat betreft de Zorg en Reis/Annuleringsverzekeringen.
Zelf heb ik een paar jaar geleden een ongeluk met de scooter gehad:opname ziekenhuis Samosstad.
Alarmcentrale gebeld,ze vroegen gelijk het nummer van het ziekenhuis,binnen een paar minuten teruggebeld door de zorgverzekeraar,die hebben alles keurig afgehandeld ter plekke met de administratie,en toen ik weer thuis was belden ze me nog om te vragen hoe het met me was en of ik tevreden was over de 5 daagse opname en behandeling in het ziekenhuis.
Zoals Wilma schreef vroegen ze meteen naar mijn Europese Zorgpas.

Ook is op een terras eens mijn beurs gestolen,had die dag net 400 Euro gepind,gelukkig mijn beurs zonder geld natuurlijk, op straat teruggevonden maar de pinpas en mijn pinbon zaten er nog in,was wel 3x geprobeerd om te pinnen,Reisverzekering gebeld,copie pinbon naar reisverzekering gefaxt en binnen 3 werkdagen stond het geld minus eigen risico weer op mijn rekening.
Ook de bank had binnen 48 uur mijn pinpas weer geactiveerd.
Zo zie je maar dat je beide verzekeringen ook in het Buitenland echt wel nodig kunt hebben.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#18
Volgens mij is het met je gewone ziektekostenverzekering ook zo dat alleen het gangbare tarief vergoed wordt, en bv. hoge bedragen van privé klinieken niet vergoed worden.
Ook wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering en helaas ook al gebruik van moeten maken. Dat tientje in de maand is wel te overzien.
Quote
#19
Het verhaal is nog niet ten einde, na 10 dagen ziekenhuis is hij nu in het vakantie huisje terug waar hij moet wachten op een vlucht naar NL, eerst moet er toestemming komen uit NL, dan komt een verpleegkundige naar Kreta om alles voor te bereiden en dan wordt er terug gevlogen.
Je zult door geen of geen goede verzekering maar als je thuis bent de rekening van al dit krijgen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Vanmorgen zijn ze onder begeleiding terug gevlogen naar NL, 11 dagen vakantie zijn 25 dagen geworden, gelukkig heeft de familie van Kristi in Koutouloufari waar ze logeerden alles in het werk gesteld om het hun zo aangenaam mogelijk te maken, wat super gelukt is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)