Oriste en Edge in Windows 10
#1
Ik kreeg van twee leden het bericht dat Oriste niet correct zou worden weergegeven in de opvolger van de Internet Explorer 'Edge'. Deze browser maakt standaard deel uit van Windows 10.
Zelf ben ik al een tijdje over van Windows 8.1 naar Windows 10 en kan geen vreemde dingen ontdekken via Edge.

Ik ben benieuwd of er nog meer leden zijn met weergaveproblemen van Oríste in de 'Edge'-browser.
Zelf gaat m'n voorkeur naar Firefox; die gebruik ik dan ook vrijwel altijd. Meer eerlijk is eerlijk, Edge is stukken beter dan de oude, vertrouwde Internet Explorer.
Quote
#2
(28 August 2015, 15:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik kreeg van twee leden het bericht dat Oriste niet correct zou worden weergegeven in de opvolger van de Internet Explorer 'Edge'. Deze browser maakt standaard deel uit van Windows 10.
Zelf ben ik al een tijdje over van Windows 8.1 naar Windows 10 en kan geen vreemde dingen ontdekken via Edge.

Ik ben benieuwd of er nog meer leden zijn met weergaveproblemen van Oríste in de 'Edge'-browser.
Zelf gaat m'n voorkeur naar Firefox; die gebruik ik dan ook vrijwel altijd. Meer eerlijk is eerlijk, Edge is stukken beter dan de oude, vertrouwde Internet Explorer.

ik had ook Windows 10 maar ben teruggegaan naar Windows 8.1.  Vele apps functioneerden niet oa muziekspelers haperden en vielen uit.  Ik werk met Maxthon Nitro , Firefox of Safari.
Voor mij was W 10 veel te traag, zal wss aan mijn PC'tje wel liggen.
Quote
#3
Hier werkt alles prima. Windows 10 werkt vlotter en ik gebruik Google Chrome als browser.
Quote
#4
(28 August 2015, 19:12)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier werkt alles prima. Windows 10 werkt vlotter en ik gebruik Google Chrome als browser.

Windows 10 is inderdaad veel vlotter dan 7 en 8.1. Stond ik ook van te kijken. Ik vind het in alle opzichten een behoorlijke verbetering.
Maar de eigenlijke vraag is of Oríste goed opent in de nieuwe Edge-browser van Windows 10........
Quote
#5
Oriste werkt bij mij perfect met Edge. En aanzienlijk sneller dan met Chrome en Firefox.
Quote
#6
Het werkt bij mij prima in Edge!
Quote
#7
Ha Ger,

Ook hier werkt Oriste prima onder Windows Edge.
Quote
#8
Tja ik heb Apple, nooit problemen. Duur? Probeer eens een tweedehandsje!
Quote
#9
Conclusie; Oriste werkt overal, zelfs in het hoge noorden Wink
Quote
#10
Als ik het zo lees zijn er verder geen problemen, waarschijnlijk ligt het toch aan de PC's van beide leden?
Tip: neem eens via PB contact met elkaar op en vergelijk de situatie onderling, wellicht komen jullie er dan achter wat er precies misgaat.
Quote
#11
(28 August 2015, 19:27)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 August 2015, 19:12)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier werkt alles prima. Windows 10 werkt vlotter en ik gebruik Google Chrome als browser.

Windows 10 is inderdaad veel vlotter dan 7 en 8.1. Stond ik ook van te kijken. Ik vind het in alle opzichten een behoorlijke verbetering.
Maar de eigenlijke vraag is of Oríste goed opent in de nieuwe Edge-browser van Windows 10........

Toch maar even geprobeert, want ik wist nog niet eens van het bestaan van Edge af, maar het werkt ook uitstekend en heel vlot hier.
Quote
#12
Ger ik word nu aangeduid als vreemdeling. Is het mogelijk dit weer te herstellen. Ik ben door moeilijkheden weer teruggegaan van windows10 naar 7. Bedankt Albert
Quote
#13
(29 August 2015, 19:37)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger ik word nu aangeduid als vreemdeling. Is het mogelijk dit weer te herstellen. Ik ben door moeilijkheden weer teruggegaan van windows10 naar 7. Bedankt Albert

Vreemdeling? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt Albert; dit berichtje heb je ingelogd geplaatst dus dat lijkt wel goed te gaan. Stuur me anders even een PB'tje met uitleg wat je precies bedoelt dan kan ik kijken wat er misschien mis gaat.
Quote
#14
Wat even niet vergeten moet worden is dat je nadat je de upgrade naar win 10 hebt gedaan, je je pc moet cleanen.
Met bijvoorbeeld CCleaner alle registers die niet meer gebruikt worden kunnen worden verwijderd. Doe je dit niet dan zal win10 telkens weer een controle uitvoeren of één van de registers nog ergens gebruikt wordt. Dit vertraagt het proces enorm.

Big Grin 
Rene
Quote
#15
mijn ervaring met cleaners zo als cc, is niet goed. ze maken zo goed schoon dat ook registers van windows weg doen en dan beginnen andere problemen. als je niet weet hoe je ze moet gebruiken de gewone bijgeleverde opruimers van windows gebruiken. wij hebben 2 laptops en een pc, iedere een heeft ander gereageerd op de upgrade, hoe ouder hoe meer de problemen.
en Microsoft was wat te snel mee, er zijn nog veel problemen die opgelost moet worden, de nieuwe mail programma bv wil nog niet meewerken met de servers van kpn. office 2007 heeft ook wat problemen, je kan mee werken, maar is anders, en de nieuwe office is op abonnement en niet bepaald goedkoop.
Quote
#16
(30 August 2015, 17:38)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




mijn ervaring met cleaners zo als cc, is niet goed. ze maken zo goed schoon dat ook registers van windows weg doen en dan beginnen andere problemen. als je niet weet hoe je ze moet gebruiken de gewone bijgeleverde opruimers van windows gebruiken. wij hebben 2 laptops en een pc, iedere een heeft ander gereageerd op de upgrade, hoe ouder hoe meer de problemen.
en Microsoft was wat te snel mee, er zijn nog veel problemen  die opgelost moet worden, de nieuwe mail programma bv wil nog niet meewerken met de servers van kpn. office 2007 heeft ook wat problemen, je kan mee werken, maar is anders, en de nieuwe office is op abonnement en niet bepaald goedkoop.

Gebruik al meerdere jaren ccleaner en heb dat nog nooit meegemaakt Huh . Ccleaner is in het gebruik mi bijna "hufterproof". Ik laat elke week mijn register scannen en laat cc automatisch herstellen. Zoals gezegd nog nooit problemen mee gehad. Dit, in tegenstelling tot de gereedschappen van Windows, die altijd een voorkeur heeft om eigen regels, entrys te behouden, ook al wordt er niets mee gedaan. Moet je Windows eens toestaan om automatisch updates te downloaden en installeren, wordt je niet blij van. Herinner me nog een update van Explorer, waren er ineens geen tabbladen meer te gebruiken! Angry . Als ik op een gegeven moment een nieuwe laptop nodig heb, komt Windows 10 pas binnen hier, niet eerder. Dodgy  Je weet wat je hebt, maar niet wat je krijgt Rolleyes .
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#17
I rest my case
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oriste nu ook via oriste.nl Ger 5 3.228 20 August 2021, 18:41
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)