Ervaringen en tips Sporaden
#1
Star 
Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier op het forum, ik ben Richard en ben 24 jaar.
Dit jaar zijn wij op vakantie na Kefalonia geweest, een prachtig mooi eiland vonden we.
Nu zijn we alweer aan het kijken voor volgend jaar, na wat speurwerk ben ik bij de Sporaden uitgekomen. Vooral Skiathos, Skopelos en Alonissos sprak ons aan. Ik las dat Skiathos het drukste eiland van de Sporaden is. Nu is onze vraag wat zijn jullie ervaringen met deze eilanden? Wij zoeken eigelijk een mix van alles, mooie stranden, leuke excursies, gezellige plaatsen en mooie groene natuur.
Ook moet het niet een door toeristen overspoeld eiland zoals op  Kos zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld Megali Ammos en Koukoumaries op Skiathos?
Wat is daar bijvoorbeeld een vergelijkbare plek als bijv Lassi op Kefalonia?
En wat is bijvoorbeeld op Alonissos een mooie uitvalsbasis?
Of hebben jullie misschien nog andere suggesties?
Alvast bedankt! 
Groeten Richard
Quote
#2
Ik ben op alledrie de eilanden geweest.
Alonissos is het rustigst. Ik vond het een mooi en destijds onontgonnen eiland. De wandeling naar Oud Alonissos vanuit de haven van Patitiri was een erg mooie wandeling.
Skopelos vind ik van deze 3 eilanden het mooist. Prachtig groen. Het stadje Skopelos is echt heel mooi tegen een heuvel gebouwd. Je hebt hier langs de haven vele taverna's.
Skopelos is een groot eiland met prachtige stranden en leuke dorpjes. Wij hebben zowel met de scooter als met de auto het eiland verkend.
Skiathos was ook mooi, maar zoals je al aangeeft, het meest toeristisch. Bij mij is vooral de drukte me bijgebleven. Als je Lassi echter leuk vond, denk ik dat je wel wat drukte aan kunt. ;)
Qua plaats is het niet te vergelijken met de stadjes en dorpen op de Sporaden. Deze zijn imo vele malen sfeervoller dan Lassi. Ik weet niet waar je nog meer geweest bent op Kefalonia, maar persoonlijk vond ik Lassi daar dan weer een van de mindere plaatsen.
Excursies maken wij nooit, wij verkennen altijd op eigen gelegenheid een eiland, dus daar durf ik niets over te zeggen.
Al met al vind ik de Sporaden echt prachtig en zijn qua eilanden bij mij toch wel favoriet. Ik zou wel zeker een combi doen van de drie zodat je ze alledrie kunt beleven.
Quote
#3
Richard, wij zijn 3 weken op Skopelos geweest en vonden het er geweldig. Een dagtocht gemaakt naar Alonisos en dat zag er leuk uit. Een week moet zeker te doen zijn, maar m.i. zeker te klein als uitvalsbasis.
Skopelos is niet zo groot dus na 3 dagen een auto ben je in alle uithoeken geweest.
De stad vonden wij erg leuk en groot genoeg om je 's avonds te vermaken.
Het is geen party-eiland, maar onze zoons, toen iets jonger dan jij vonden het geweldig om met de scooter rond te toeren. (wij ook)
Skiatos ken ik alleen van het vliegveld, maar van medereizigers hoorde ik over veel Engelsen. 
Aan excursies hebben wij een wandeling door Skopelos-stad gemaakt en een dag naar Alonisos, erg leuk en leerzaam. De tocht met de glasbodemboot was echt onder de maat en was een tegenvaller.
Quote
#4
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee.
De eilanden zien er alle 3 mooi uit qua natuur, het is dus alleen of ik in de drukte wil zitten of niet.
Welke van de 3 heeft na jullie mening de mooiste stranden?

Groetjes Richard
Quote
#5
Skiathos heeft de bekendste stranden, Skopelos de leukste. En goed bereikbaar met de bus.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)