Waar ben ik?
#1
Het is al weer een poosje geleden dat er een raadplaatje op Oríste stond dus hoogste tijd voor een nieuwe Wink 

In welke plaats staat deze kerk?

[Afbeelding: ev49zt.jpg]

[Afbeelding: 1671obc.jpg]

[Afbeelding: rkypo1.jpg]

Hint: vanaf de parkeerplaats nabij bovenstaande kerk maakte ik dit kiekje. Welk bekende plaatsje ligt in de verte?
Quote
#2
Op de weg van Parga naar Igoumenitsa? Perdika?
Quote
#3
(02 September 2015, 18:59)Dimitris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de weg van Parga naar Igoumenitsa? Perdika?

bravo  Dimitris; ik had niet gedacht dat iemand dat zou raden. Het is inderdaad Perdika. We zijn een dagje vanuit Parga naar Igoumenitsa gereden en hebben een tussenstop gemaakt in Perdika om mede-forumlid 'Papajani' (Cor) en z'n echtgenote Marijke te gaan bezoeken. Het was een geslaagde en supergezellige middag.
Op de onderste foto kijk je richting Sivota dat eveneens een erg leuke plaats bleek te zijn; iets verderop ligt Igoumenitsa.
Quote
#4
Ik had het niet herkend maar het is dan ook al jaren geleden dat wij in Sivota waren. Het plaatsje zal ook wel niet herkenbaar meer zijn. Toen wij er waren begon het toerisme net een beetje in opkomst te raken.
Quote
#5
Dit is Sivota Vito; misschien dat je het herkent:

[Afbeelding: riuv7r.jpg]

[Afbeelding: kf07y8.jpg]
Quote
#6
@Ger. En of ik Sivota herken. Inderdaad op dezelfde route, zij het dat je de weg naar beneden moet nemen. Ik herkende de kerk in Perdika vanwege de specifieke wijze waarop de stenen gemetseld zijn en het kruis, dat heel fraai geconstrueerd is, op de kerk. Toevalligerwijs heb ik ook deze kerk vastgelegd. Ik vind overigens Sivota charmanter dan Perdika. Ik weet nog hoe verbaasd ik was dat ik -rondtoerend op Lefkas- een dorp bezocht met eveneens de naam Sivota. Heb mooie herinneringen aan dat gedeelte van Griekenland.
Quote
#7
Wij hebben het in Sivota meegemaakt dat er mensen kwamen voor de huur van een zeilboot en door de taxi bij het verkeerde Sivota waren afgeleverd. Die baalden echt, want het was al laat en ze moesten nu alsnog naar Lefkas.

@Ger, ja, nu herken ik het wel. Maar het is wel uitgebreid!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar ben ik nu weer? Ger 13.547 1.964.232 Gisteren, 23:25
Laatste bericht: Suus
  Waar ben ik? Ger 11 15.555 02 December 2014, 20:23
Laatste bericht: Patrick
  Waar ben ik? Eugene 23 26.599 16 September 2014, 14:06
Laatste bericht: Eugene
  Waar ben ik? Ger 22 24.641 03 August 2014, 17:01
Laatste bericht: metaxa
  Waar sta ik, wat ben ik en hoe oud ben ik? Cor Nieuw Vennep 15 18.992 05 November 2013, 19:56
Laatste bericht: Bart0riste
  Even een raadseltje... waar ben (was) ik? Corry 9 13.269 04 August 2013, 22:12
Laatste bericht: IngridAmsterdam
  Waar ben ik? Ger 34 30.891 10 November 2012, 13:26
Laatste bericht: Alberto
  Wie en waar ben ik? Ger 27 26.534 20 April 2012, 19:46
Laatste bericht: Tina K. Noume
  Waar ben ik? Corry 7 11.645 20 November 2011, 16:09
Laatste bericht: Patrick
  Waar ben ik? vlagreco 2 7.289 19 November 2011, 13:31
Laatste bericht: Angeliki

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)