Foto van de week
#1
[Afbeelding: 2015-36ff.jpg]

Bedankt Ger voor het plaatsen van mijn foto als foto van de week. Niet het typische vakantieplaatje met de mooie blauwe lucht en azuurblauwe zee maar een foto gemaakt in Aspropyrgos, een voorstad van Athene met veel industrie, olieraffinaderij diverse romakampen en een enorme dumplaats voor honden, katten, paarden enz enz die niet meer gewild zijn. Afgelopen zomer is hier nog een enorme brand geweest in een recyclingbedrijf.  3 jaar geleden heeft zich een groep mensen verenigd met als als doel in ieder geval elke zaterdag al deze dieren op de diverse plekken aldaar een maaltijd te geven en indien nodig medische verzorging. Onze Boubou de hond rechts is toevallig vandaag een jaar bij ons, via Facebook zag ik haar foto, zij woonde op het treinstation met nog een aantal honden, de plek was nogal gevaarlijk aangezien ze bang waren voor het vergiftigen van de honden die daar verbleven. Het was liefde op het eerste gezicht en twee weken later kwam ze bij ons wonen. De naam ghost dogs of aspropyrgos refereert naar de honden die deze groep regelmatig tegenkomt, ze zijn nog maar een schim van wat ze waren, gedumpt, achtergelaten of verbannen,  een hond met lege ogen, iedereen loopt langs ze heen en worden niet gezien en men wil ze eigenlijk ook niet zien... Maar deze fantastische groep mensen maakt voor hun het verschil, zonder hulp van gemeente maar met donaties ( de burgemeester weigert ook maar in te zien wat hier gaande is). Kijk gerust op hun Facebookpagina daar kun je zien wat een kleine groep betrokken dierenvrienden kan bereiken.
Quote
#2
Dit is Boubou nu.

[Afbeelding: aab2xj.jpg]


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#3
Zo te zien doen ze daar absoluut goed werk Lygia. Boubou ziet er in ieder geval erg gezond én gelukkig uit.
Is ie al een beetje gewend aan het klimaat en z'n nieuwe omgeving?
Quote
#4
Ze doet het prima Ger, ongelooflijk als je na gaat dat haar leven grotendeels op straat heeft afgespeeld en dan ineens in een gezin terechtkomen met kinderen. Wij hadden al een hond uit Kreta en dat was voor haar heel fijn omdat ze zich heel veilig voelde bij hem en daardoor heeft ze zich ook snel kunnen aanpassen. Wij werden uiteindelijk haar nieuwe roedel.
Quote
#5
(06 September 2015, 11:25)Lygia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ze doet het prima Ger, ongelooflijk als je na gaat dat haar leven grotendeels op straat heeft afgespeeld en dan ineens in een gezin terechtkomen met kinderen. Wij hadden al een hond uit Kreta en dat was voor haar heel fijn omdat ze zich heel veilig voelde bij hem en daardoor heeft ze zich ook snel kunnen aanpassen. Wij werden uiteindelijk haar nieuwe roedel.

Knap hoor, ik kan me best voorstellen dat het voor Boubou een hele verandering is; van zwerfhond waar waarschijnlijk niemand naar omkeek naar een geborgen en liefdevolle omgeving.
Maar het vereist ook nog eens een behoorlijke dosis aanpassingsvermogen; van een situatie waarbij alles kon en mocht, naar allerlei huisregeltjes (zindelijk binnenshuis zijn, gedrag tijdens bezoek enz.).
Kortom, respect voor Boubou, voor de organisatie die alles mogelijk maakte, maar zeker ook voor jouw vastberadenheid, aandacht en interesse voor het dier.
Quote
#6
Ik ben trouwens best benieuwd of er meer leden zijn met een hond uit Griekenland.
Quote
#7
(07 September 2015, 18:20)Lygia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben trouwens best benieuwd of er meer leden zijn met een hond uit Griekenland.

Nou, hij is geen lid van dit forum maar een collega heeft vorig jaar een hondje uit Samos geadopteerd. Leefde daar op straat maar is inmiddels helemaal happy in z'n nieuwe gezinnetje.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week en voorstellen. sagittarius 3 1.857 09 December 2017, 11:30
Laatste bericht: Ger
  het verhaal achter de foto van de week corrys 8 5.042 23 October 2016, 11:10
Laatste bericht: Gemert
  Foto van de Week Cor Nieuw Vennep 1 2.794 09 December 2013, 22:48
Laatste bericht: Pippelientje
  Reactie op foto van de week Markos 20 15.612 21 November 2011, 19:08
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)