Nieuwe bestemming Ross Holidays: Limnos
#1
Is iemand bekend met dit eiland? Huh
Is het de moeite waard?

Frank
Quote
#2
Ja, in Mei geweest met Sunweb en echte aanrader nog echt lekker Grieks. Waren nog niet echt buitenlandse toeristen gewent in Mei dit jaar. Ross zal wel een stukje duurder zijn.
Quote
#3
@Petross. Leuk om te horen. Wij willen er volgend jaar naar toe in juni.
Alle info welkom ook over hotels.
Wij willen naar Myrina en hebben Diamantides op het oog.
Hoor graag jullie ervaring.
Wim
Quote
#4
Wij zijn in augustus geweest. Mooi eiland met veel gezichten . Wij waren net als Petros met Sunweb. Was erg goed geregeld allemaal. Er is nog niet veel toerisme en dat was juist het mooie dit jaar dat alleen Sunweb vloog. Je was nog echt gast op Limnos. De mensen waren erg vriendelijk. Wij zaten in Agios Ioannis. Klein dorpje net achter Myrina. Myrina is een leuk plaatsje om eens lekker rond te slenteren of om naar boven te klauteren naar de Burcht en dan genieten van het geweldige uitzicht. Het beste is om een auto te huren dan zie je meeste. Wij hebben wel 3 mooi excursies gedaan bij Sunweb ....echt prive met 8 personen in een busje . Hoe leuk kun je het dan hebben. Zeker de zandduinen waren erg indrukwekkend om daar de zonsondergang te beleven. Ook de Taste of Limnos was de moeite waard.
Zal zeker in trek gaan komen het eiland Limnos.
Wij hebben in ieder geval genoten.
Maar denk wel dat in het voorjaar het daar echt mooi is als alles in bloei staat. Nu in augustus was het toch wel dor maar dat is eigenlijk op veel eilanden in augustus.[Afbeelding: 2vcumau.jpg]
Quote
#5
[Afbeelding: o7o87r.jpg]

Het mooie uitzicht vanaf de Burcht in Myrina
Quote
#6
het water komt mij in de mond
Quote
#7
[Afbeelding: 2ngsnk0.jpg]
Nog een mooi plaatje....met rechts een stukje van Athos, wat goed te zien is met helder weer.
Quote
#8
De zandduinen.[Afbeelding: 2r7vc7c.jpg].
Quote
#9
Hoi Els. Leuk hoor, mooie foto's. Wij zijn vast besloten om in juni te gaan. Vraag mij af of drie weken niet te lang zijn.
Quote
#10
(24 September 2015, 08:18)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Els. Leuk hoor,  mooie foto's. Wij zijn vast besloten om in juni te gaan. Vraag mij af of drie weken niet te lang zijn.

Wij zijn  14 dagen geweest, en wij vonden dat lang genoeg. Maar er waren meer mensen daar die 3 weken waren.
Als wij nog eens terug zouden gaan zou ik kiezen voor het voorjaar en voor een weekje om lekker uit te rusten.
Maar ook al omdat wij al veel van het eiland gezien hebben. En wij hebben het voordeel gehad dat Sunweb er voor het eerst zat. De mensen daar waren nog niet echt touristen gewent. Zo hoefde je bv ook niet voor de bedjes op het strand te betalen, als je maar een keer een drankje pakte was het al goed. Dat zijnwij al jaren niet meer gewent.
Quote
#11
(24 September 2015, 14:49)Els Cuijpers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 September 2015, 08:18)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Els. Leuk hoor,  mooie foto's. Wij zijn vast besloten om in juni te gaan. Vraag mij af of drie weken niet te lang zijn.

Wij zijn  14 dagen geweest, en wij vonden dat lang genoeg. Maar er waren meer mensen daar die 3 weken waren.
Als wij nog eens terug zouden gaan zou ik kiezen voor het voorjaar en voor een weekje om lekker uit te rusten.
Maar ook al omdat wij al veel van het eiland gezien hebben. En wij hebben het voordeel gehad dat Sunweb er voor het eerst zat. De mensen daar waren nog niet echt touristen gewent. Zo hoefde je bv ook niet voor de bedjes op het strand te betalen, als je maar een keer een drankje pakte was het al goed. Dat zijnwij al jaren niet meer gewent.

Even offtopic2  maar dat is op bijna heel Lesbos nog steeds zo.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
Het ligt er waarschijnlijk ook aan in welk seizoen je er bent. Ik weet van iemand die altijd in juni gaat, die heeft nog nooit ergens iets moeten betalen.
Ga je echter naar hetzelfde strand in het hoogseizoen, dan moet je toch echt wel wat betalen.

Het maakt ook heel veel uit wanneer je naar een bepaalde bestemming gaat. Ik zou zelf niet zo gauw in het hoogseizoen naar Santorini gaan. Maar begin mei vond ik het er geweldig. Ook weet ik uit ervaring dat een (niet nader genoemd) plaatsje in mei helemaal niks is, omdat alle terrasjes leeg zijn en er niks te doen is. In augustus daarentegen is het een leuk gezellig plaatstje.
Quote
#13
Was laatste week juli en eerste week augustus. Is wel hoogseizoen denk ik. Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
Maar ik neem aan dat het andere jaren toch niet overal op Lesbos gratis was?
Quote
#15
Geen idee. Wij zijn er verleden jaar geweest en zal bij een eenmalig bezoek blijven. Wij hebben het als de minst vriendeljke mensen ervaren van alle plekken waar we op Griekenland zijn geweest. Maar wel gratis ligbedjes als je een drankje bestelde. En drinken moet je toch. Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#16
(24 September 2015, 22:41)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geen idee. Wij zijn er verleden jaar geweest en zal bij een eenmalig bezoek blijven. Wij hebben het als de minst vriendeljke mensen ervaren van alle plekken waar we op Griekenland zijn geweest. Maar wel gratis ligbedjes als je een drankje bestelde. En drinken moet je toch. Tongue
Alle stranden die ik heb bezocht dit jaar op Chios hetzelfde verhaal. Je gebruikt de bedjes tegen bestelling van een drankje .
Quote
#17
Misschien al eens gedacht dat deze mensen moeten (over)leven van hun inkomsten tijdens het seizoen. Eén drankje om vervolgens één of meerdere plaatsen op te eisen op't strand gaat hen zeker niet rijker maken en dan moeten ze nog vriendelijk blijven?
Quote
#18
markos@ zo zie je maar het verschil tussen een hollander en een belg
Quote
#19
Wij hebben het, in het hoogseizoen, ook vaak anders hoor. En soms is er geen restaurantje/barretje die ook de strandstoelen exploiteert en moet de exploitant ook geld betalen voor een stukje strand. Logisch dat ze dan ook iets terugvragen!
Quote
#20
(25 September 2015, 10:23)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien al eens gedacht dat deze mensen moeten (over)leven van hun inkomsten tijdens het seizoen. Eén drankje om vervolgens één of meerdere plaatsen op te eisen op't strand gaat hen zeker niet rijker maken en dan moeten ze nog vriendelijk blijven?

(25 September 2015, 10:45)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




markos@ zo zie je maar het verschil tussen een hollander en een belg

Heb ik ergens geschreven dat ik maar één drankje neem? Angry    Niet je eigen ideeen aan een ander hangen!  Gelekaart
Los hiervan, in de hospitality branche dien je ten alle tijden vriendelijk te zijn tegen je gasten. Kan je dat niet opbrengen, moet je vrij nemen of een andere baan zoeken. 
Dat is mijn mening hè.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#21
Topic = Limnos  Angel 

Staat zeker nog op mijn 'to do lijst'. Jammer is dat er eigenlijk geen degelijke ferryverbinding is om Limnos en Samothraki te combineren. Nu moet je van Limnos naar Kavala, van daaruit naar Alexandropouli om naar Samothraki te geraken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
Patrick,
Olympic Airlines vliegt toch op Lemnos?
Quote
#23
(25 September 2015, 12:16)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick,
Olympic Airlines vliegt toch op Lemnos?

Ja, maar ik had het over een verbinding Limnos-Samothraki.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
valt limnos te combineren met een ander eiland?
Quote
#25
Dank Els voor je mooie foto's.
Net gister geboekt, ook naar Aghios Ioannis,  vast zelfde appartement,  hebben studio met zeezicht genomen. Heerlijk, de voorpret kan beginnen! Weet jij of je daar jeeps (suzuki  jimmy) kan huren? 
Heb al een mailtje naar locale verhuurder gestuurd maar misschien zag jij ze rondrijden of in de hoofdstad s taan...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bijzondere auto's op Limnos metaxa 0 4.615 22 January 2016, 09:17
Laatste bericht: metaxa
  wandelen en fietsen op Limnos. juul 1 5.602 17 December 2015, 23:55
Laatste bericht: corrys

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)