Grieksegids nieuws
Griekse week bij de Lidl Nederland
#1
Vanaf a.s. donderdag 1 oktober is het weer Griekse week bij de Lidl in Nederland

Zie hier de folder:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#2
Is al een draadje en een vermelding Cynthia:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
(28 September 2015, 22:41)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is al een draadje en een vermelding Cynthia:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoi JohanV

Ik had niet gezien dat dit al vermeld was in dit draadje.

Forum onderwerp heeft namelijk als naam GR week in Duitsland/België dus had ik niet de link gelegd dat hierin ook de Griekse week in NL al was vermeld.

Maar dat mag de pret niet drukken om weer lekker te kunnen inslaan Rolleyes
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#4
Vinden jullie die producten nu echt lekker? Persoonlijk vind ik het een zware afknapper. Bij mij staan er nog dingen van 2 jr geleden omdat ze echt niet te eten zijn.
Quote
#5
Nog even volhouden Vito, pas na drie jaar worden deze producten lekker... Of gewoon wegdoen natuurlijk.
Quote
#6
(29 September 2015, 06:28)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vinden jullie die producten nu echt lekker? Persoonlijk vind ik het een zware afknapper. Bij mij staan er nog dingen van 2 jr geleden omdat ze echt niet te eten zijn.

Net als bij zoveel andere dingen blijft het natuurlijk een persoonlijke smaak. Ik koop ook regelmatig artikelen uit de 'Spaanse week'; ook daar zitten lekkere en mindere lekkere dingen bij.
Tot nu toe heb ik geen klachten hoor Wink

Ik heb m'n lijstje al klaar, o.a. wat Mythos, wat Fix en die wijntjes ga ik zeker ook proeven. Die rode hadden ze de vorige keer ook, die was prima!
En dan natuurlijk nog wat lekkere hapjes voor de komende lange en koude avonden.........
Quote
#7
Ik volg Ger hierin. Een Mythos is natuurlijk een Mythos, waar je hem ook koopt Tongue
Daarnaast, zie je precies dezelfde producten ook in de Lidl in Griekenland (zelf geconstateerd). En die worden echt door de Grieken gekocht! Dus: Smaak is echt persoonlijk en zegt niets over de kwaliteit van de producten. Voor mij waren bv de mini-bifteki een afknapper. Waarom? Ten eerste omdat het voor mij gewoon minifrikandellen met roomkaas waren en het feit dat ik ze zelf 100 keer beter maak met echt gehakt en verse kruiden. Maar ja, je denkt wel eens, het gemak hé? Blush Daar leer je weer van en de volgende keer maak je gewoon een kg extra die je dan invriest Tongue Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
Hoi Ger,
Eens met je, er zijn dingen die smaken maar ook veel dingen kunnen niet tippen aan werkelijk Griekse eenvoud.
Wel een tip, de Santorini wijn is lekker!

Geniet lekker!
Quote
#9
Helaas kan ik niet profiteren van de aanbiedingen in de "Griekse week" bij Lidl in Nederland.
Erg jammer
Reden : we zijn in Thessaloníki.
Big Grin Big Grin
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#10
(30 September 2015, 23:00)iakovos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas kan ik niet profiteren van de aanbiedingen in de "Griekse week" bij Lidl in Nederland.
Erg jammer
Reden : we zijn in Thessaloníki.
Big Grin Big Grin

Wat een pech iakovos, ik voel met je mee Big Grin
Quote
#11
(30 September 2015, 16:06)ostria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wel een tip, de Santorini wijn is lekker!

Klopt Ostria, die is inderdaad erg smakelijk. Die Nemea rode wijn trouwens ook. Die had ik de vorige keer tijdens de Griekse week bij Lidl-Duitsland ook al meegenomen.
Mooie prijs voor een heerlijke wijn wat mij betreft. Een lekkere wijn hoeft dus niet altijd duur te zijn, dat blijkt maar weer.

PS: Vanmorgen om 08:05 stond ik er al voor de deur; m'n voorraadkast puilt inmiddels weer uit Big Grin
Quote
#12
Zou best wel een een Hollandse week bij onze Griekse Lidl willen ..................met echte rookworst, bitterballen en drop. Voor de rest gaat het uitstekend met me :) (vast een beetje off topic)
Quote
#13
(01 October 2015, 14:40)Jan Platanias schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou best wel een een Hollandse week bij onze Griekse Lidl willen ..................met echte rookworst, bitterballen en drop. Voor de rest gaat het uitstekend met me :) (vast een beetje off topic)

Ja, dat zou wat zijn hè Jan? Als ik de volgende keer weer naar Pilion kom neem ik wel wat typisch 'Hollandse' hapjes voor je mee, goed?
Quote
#14
@Ger, wat zoute haring naar kreta?
Quote
#15
(01 October 2015, 19:23)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger, wat zoute haring naar kreta?

Welja Chris, waarom niet? Blijft vast wel goed in de handbagage  Big Grin
Quote
#16
30 blikjes Mythos en 8 flesjes Fix rijker...
Quote
#17
Per pallet was er geen korting, dus maar wat minder Retsina meegenomen. Gaar er nog steeds prima in.
Is 9.50 goedkoper dan bij de Griek en hoe meer je drinkt, hoe meer je daarom lacht. Big Grin
Op vliegveld Aktion (Lefkas) was een watertje van 70 cl € 2.00 en een Nescafé € 4.50
In Nidri op op onze vaste stek een ouzo € 1.50 in plaats van € 2.50
Tweede stekkie alle consumpties € 2.00 (meerjaren korting)
En men blijft maar weggeven voor en/of na de maaltijd.
We hebben weer volop genoten en gewandeld.
IK WIL TERUG Boe Hoe
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#18
(01 October 2015, 19:55)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 October 2015, 19:23)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger, wat zoute haring naar kreta?

Welja Chris, waarom niet? Blijft vast wel goed in de handbagage  Big Grin

Dat is mogelijk maar dan moet je wel haring meteen van het schip meenemen waar hij al diepgevroren ligt en goed verpakken, dat houd makkelijk tot Kreta.
Als je hem van de visboer koopt is het laat om hem weer in te vriezen, hij is dan al 2 keer ontdooid.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
Je kunt bij de betere visboer ook vacuüm laten verpakken. Is het langer houdbaar.
Quote
#20
Dank voor de tip. Gisteren mijn tasje volgeladen met Fix en Mythos. Een flesje retsina om uit te proberen (maar verwacht er eerlijk gezegd niet zoveel van, ben nogal kieskeurig...). Vanavond doen we de smaaktest op de tiropitakia en bladerdeeghapjes met kaas en prei. En als ik nog griekse yoghurt te pakken krijg testen we ook de tzatzikikruiden. Griekse salade met de feta erbij en klaar is de makkelijke maaltijd na het voetbal. De brooddeegzoutjes lijken erg op degene die ik van daar ken dus die zijn vast goedgekeurd, de borrelnootjes met tzatzikismaak lijken mij een noordeuropees verzinsel, maar die toch ook meegenomen. Vleesdingen laat ik liggen, dat kruid en maak ik toch liever zelf.
Quote
#21
Tzatzikikruiden? Waar worden die verbouwd?
Quote
#22
(04 October 2015, 13:21)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tzatzikikruiden? Waar worden die verbouwd?

lol
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#23
@Chris. Naast de Kerrie.
Quote
#24
En de speculaaskruiden Smile (het is niet heel best trouwens als je tzatziki verwacht, weten we dat ook weer).
Quote
#25
Vanaf 7 april 2016 is er wederom een 'Griekse week' bij de Lidl Nederland. Folder staat nog niet online maar het gedrukte exemplaar ligt al in de winkels.
Gelukkig ook weer Fix en Mythos zonneschijn
De voorraden kunnen dus weer aangevuld worden Wink
Quote
#26
Fijn ik heb nog 1 blikje Mythos. Big Grin
Quote
#27
Folder met Griekse week producten:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Ik heb even in de folder gekeken en dan kom je een potje met feta spread of tzatziki borrelnoten tegen  Gelekaart
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#29
(03 April 2016, 16:00)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb even in de folder gekeken en dan kom je een potje met feta spread of tzatziki borrelnoten tegen  Gelekaart

En verse "köfte". Voor zover ik weet is "köfte" Turks  Rodekaart
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Prima wat Lidl elke keer doet. De meeste artikelen zijn net niet echt grieks.
Quote
#31
Griekse antipasti. .......

Ik zie bij Griekse restaurants ook wel eens Griekse tapas staan. ... Hoe diep kun je zinken. 

Mvg 
Martin
Quote
#32
Hoe diep ? turkse pizza.
kioftes is perzisch . en daar doen wij niet moeilijk de keuken is bijna het zelfde van oost tot de balkans
Quote
#33
ik denk dat als ze de juiste word gaan gebruiken meze of mezedakia, dat meer wordt associeert met Turkije .dus dan maar tapas. wat ik nog erger vind is dat ze tabelletjes willen plakken op alles terwijl van oost tot de balkan alles is een salade Macédoine. met veel ráki of rakí of ouzo of tsikoudia. allemaal bagger . niemand spreek over tsipouro de enige echte.en dat zonder anijs want ze beginnen ook dat anijs ook daar in te gebruiken.
Quote
#34
Hehe, dat was handig. De Fix zat in dozen van 20 flesjes verpakt, gelukkig hebben ze grote winkelwagens bij de lidl! Big Grin Tongue

Je had die cassiere moeten zien kijken!  Nu de Fix net zo duur is als de Mythos, laat ik de Mythos even voor wat ie is. Rolleyes
En binnenkort staan hier Gigantes plaki sto fourno op het menu! Kilootje bonen meegenomen! Jummie!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#35
(09 April 2016, 13:55)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je had die cassiere moeten zien kijken!

Haha, dat was bij mij ook het geval. Ik had ook flink wat ingeslagen en eigenlijk lagen er alleen maar 'Griekse week'-spulletjes in m'n karretje.
Je zag haar denken én twijfelen of ze zou vragen waarom ik zo veel van die Griekse artikelen kocht Big Grin
Voorlopig kunnen we weer even vooruit, de voorraadkast is weer rijkelijk gevuld Smile
Quote
#36
(06 April 2016, 17:13)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




niemand spreek over tsipouro de enige echte.en dat zonder anijs want ze beginnen ook dat anijs ook daar in te gebruiken.

Kijk, dat heb ik verleden week bij mijn zwager gedronken. Maar dan heet het Yeni Raki en komt het uit Turkeye. Maar dat bestaat al lang begreep ik. Smile  (Dat drankje dan hè!)
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#37
(09 April 2016, 18:36)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 April 2016, 17:13)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




niemand spreek over tsipouro de enige echte.en dat zonder anijs want ze beginnen ook dat anijs ook daar in te gebruiken.

Kijk, dat heb ik verleden week bij mijn zwager gedronken. Maar dan heet het Yeni Raki en komt het uit Turkeye. Maar dat bestaat al lang begreep ik. Smile  (Dat drankje dan hè!)

Yeni Raki lijkt op ouzo maar is niet te zuipen, de beste ouzo komt van Lesbos vind ik, de enige echte raki komt van Kreta en heet Tsikoudia en is vrij van chemie.
Ik heb nog even de prijzen van de Griekse winkels in NL bekeken voor Tsikoudia en andere producten, als je echt afgezeken wilt worden moet daar bestellen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#38
(09 April 2016, 18:50)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb nog even de prijzen van de Griekse winkels in NL bekeken voor Tsikoudia en andere producten, als je echt afgezeken wilt worden moet daar bestellen.

En waar zou je het, als je in Nederland of België woont dan wél moeten bestellen Arthur?
Je kunt de prijzen van een massaal in Griekenland gemaakt en gekocht product natuurlijk niet één op één met die in Nederland vergelijken. Hier worden dit soort artikelen in slechts kleine hoeveelheden ingekocht waardoor er geen massakorting voor de tussenhandel mogelijk is.

Koop in Griekenland maar eens een typisch product uit ónze regio dat daar niet zo bekend/gewild is. Je schrikt je rot van het prijsverschil t.o.v. hier  Undecided
Is toch ook geen kwestie van 'afgezeken' worden?
Quote
#39
(09 April 2016, 19:07)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 April 2016, 18:50)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb nog even de prijzen van de Griekse winkels in NL bekeken voor Tsikoudia en andere producten, als je echt afgezeken wilt worden moet daar bestellen.

En waar zou je het, als je in Nederland of België woont dan wél moeten bestellen Arthur?
Je kunt de prijzen in Griekenland natuurlijk niet één op één met die in Nederland vergelijken  Confused

Even over de Duitse grens kijken als dat mogelijk is en met een paar personen samen doen, gelijk alles in bulk meenemen, scheelt heel wat euries.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#40
(09 April 2016, 19:07)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 April 2016, 18:50)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb nog even de prijzen van de Griekse winkels in NL bekeken voor Tsikoudia en andere producten, als je echt afgezeken wilt worden moet daar bestellen.

En waar zou je het, als je in Nederland of België woont dan wél moeten bestellen Arthur?
Je kunt de prijzen van een massaal in Griekenland gemaakt en gekocht product natuurlijk niet één op één met die in Nederland vergelijken. Hier worden dit soort artikelen in slechts kleine hoeveelheden ingekocht waardoor er geen massakorting voor de tussenhandel mogelijk is.

Koop in Griekenland maar eens een typisch product uit ónze regio dat daar niet zo bekend/gewild is. Je schrikt je rot van het prijsverschil t.o.v. hier  Undecided
Is toch ook geen kwestie van 'afgezeken' worden?

Arthur, ik neem geen ouzo en Metaxa uit Griekenland meer mee, is hier in NL goedkoper. Alleen de Plomari was verleden jaar in GR nog één euro goedkoper, nu hier in NL ook nog maar 13,95 voor 7dl. (In de Rewe in DUI voor maar 8,95 gekocht in december). Ouzo 12 14,95 voor 1L hier en zelfs de Babagianni vanaf 18,95! Kijk eens bij De Griekse Winkel, Het Griekse Huis en zeker Drankgigant. Kan je niet voor gaan slepen! (Ik betwijfel of ze naar GR verschepen Rolleyes  ).
Kijk eens naar de prijs van Metaxa in GR en dan in NL, oef, wat een verschil! Verleden jaar heb ik de Metaxa 7 ster voor 25,00 tot 30,00 zien liggen in GR. Hier koop ik hem voor 17,95.
Prijzen kunnen natuurlijk varieren, maar bij deze NL prijzen vind ik niet dat ik "afgezeken" wordt! Wink
Je kan en mag natuurlijk geen eigen stooksel met industrieel stooksel vergeleken.

Overigens gaat van alle zogenaamde rakivarianten mijn voorkeur uit naar de Souma uit Rhodos. (En ja, mijn voorraad is uit eigen stooksel, ben hem hier nog niet tegengekomen).
Valt uiteindelijk wel mee met de prijzen, toch?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse week Lidl Arthur 144 41.813 22 February 2024, 20:15
Laatste bericht: JohanV
  Griekse week Lidl Duitsland JohanV 1 1.099 26 October 2023, 15:26
Laatste bericht: Rousanou
  Griekse week bij Lidl in Duitsland JohannesGR 57 35.747 11 August 2019, 23:53
Laatste bericht: JohanV
  Griekse week bij Lidl Eleni 1 3.530 10 October 2010, 10:34
Laatste bericht: martin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)