Gevolgen stakingen 22 april
#1
Ik lees zojuist op een Engelse site dat er op 22 april wordt gestaakt door de Griekse ambtenaren. Heeft er al iemand meer info hieromtrent? Staakt het vliegpersoneel ook? Een collega vertrekt dan naar Griekenland en zij begint zich nu toch wel zorgen te maken.

Yassas, Yorgos
Quote
#2
down
(15 April 2010, 16:50)Yorgos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik lees zojuist op een Engelse site dat er op 22 april wordt gestaakt door de Griekse ambtenaren. Heeft er al iemand meer info hieromtrent? Staakt het vliegpersoneel ook? Een collega vertrekt dan naar Griekenland en zij begint zich nu toch wel zorgen te maken.

Yassas, Yorgos
Mijn Grieks is niet zo denderend maar als je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




leest denk ik helaas dat het toch doorgaat Yorgos.
Voor je collega hoop ik dat ze die dag kan vliegen maar als ik haar was zou ik toch tijdig contact opnemen met de maatschappij waarmee ze vliegt.

Marit
Quote
#3
Het is wel degelijk algemene 24-uren staking op 22 april, ook het vliegverkeer ligt stil die dag.

Zie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=151528
Quote
#4
Eerlijk gezegd knijp ik 'm wel een beetje. Loop ik hier op de Universiteit al jaren enthousiast te vertellen over m'n vakanties in Griekenland en heb ik eindelijk 2 collega's die "om" zijn en eind april/begin mei naar resp. Thassos en Pilion gaan, begint het nu op het stakingsfront te rommelen.

Zo maak je je natuurlijk niet echt populair Hypocrite

Ger
Quote
#5
Hier idem dito Ger. Eindelijk, na jaren zijn we zo ver dat een paar van onze vrienden besloten hebben een weekje naar de Peloponnesos te komen en begint idd het stakingsfront te rommelen. Hoop dat het de eerste weken van mei rustig blijft aan het front. greeksmiley1
Quote
#6
Grappig, we hebben het hier over een 24 uursstaking terwijl er op dit moment véél meer mensen gedupeerd zijn door het Ijslands kadootje.

Je zal maar op weg naar je vakantie zijn en je strand dan al in eigen land.
Ik moet er niet aan denken.

Grz, Eleni
Quote
#7
De staking wordt uitgebreid naar vrijdag 23 april, dus de luchthaven Elefterios Venezelos blijft ook dan gesloten.
Na al de miserie die de passagiers al hebben gehad met de IJslandse vulkaan komt er in Griekenland nog een 48-uren staking bovenop :Angry

Zie dit artikel voor uitgebreide info:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






en dit:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Het begint nu wel erg vervelend te worden. Natuurlijk kan niemand iets aan die aswolk doen en hebben de Grieken het volste recht om te demonstreren en staken. Dat neemt echter niet weg dat het ontzettend vervelend is voor duizenden mensen die een jaar lang gespaard hebben om van hun zuurverdiende vakantie te gaan genieten.

Ik kan me voorstellen dat er op dit moment heel wat mensen angstvallig de sites van toeroperators in de gaten houden. Ook wij willen voor begin mei nog even een last-minute voor een weekje boeken maar twijfel met de dag meer of we dat wel gaan doen.

Erg vervelend allemaal.......

Ger
Quote
#9
Ger, ik deel je mening !
Ook wij wilden begin / half mei nog een weekje weg naar een of ander Grieks eiland maar we hebben net besloten het toch maar niet te doen. De kans dat ofwel het vliegtuig , ofwel de ferry staken is te groot geworden. We zullen wel met de auto naar het zuiden van Frankrijk gaan Undecided.
Quote
#10
Hoe zit het trouwens met de vergoeding van de ontstane schade voor de toerist?
Vallen deze annuleringen onder een verzekering? Ik hoor op andere plekken dat in ieder geval de annuleringen door de aswolk onder "natuurverschijnselen" vallen en daardoor niet vergoed zullen worden. Weet iemand hier meer over te vertellen?

Daarnaast onstaat er natuurlijk ook veel schade door het niet kunnen vervoeren van (bederfelijke) goederen, hoe zit het hiermee?
Iemand een idee?

Grz,Yorgos
Quote
#11
Ik kan je nu al vertellen dat er weinig tot geen begrip zal zijn voor de komende staking op 22 en 23 april. Dit hele weekend heb ik door moeten werken vanwege de Ijslandse vulkaan. Klanten die hun boeking wilde verzetten naar aankomst/vertrek datum 22 & 23 april moest ik dus teleurstellen, ik had echt last van plaatsvervangende schaamte om uit te leggen dat er dan Algemene stakingen zijn en er geen inkomend en uitgaand vliegverkeer mogelijk is.
Om de haverklap hebben we in Griekenland stakingen en dit zal zich op den lange duur gaan wreken in het toerisme. Wij, de inwoners van Griekenland zijn er aan gewend, de toerist wil gewoon een onbezorgde vakantie en niet geconfronteerd worden met de xaos die zich momenteel in Griekenland afspeelt. Als ik een flinke som neerleg voor een vakantie wil ik geen ellende, ik wil waar ik voor betaald heb,en daar vallen stakingen niet onder! Ik merk ook echt dat het geduld van de gemiddelde toerist opraakt, het geeft toch altijd weer extra rompslomp voor de vakantieganger als hij met stakingen te maken krijgt, hoeveel werk de lokale agentBig Grin hem ook uit handen neemt.

Voor wat betreft de vraag van Yorgos. Als je je op het moment van de staking in Griekenland bevindt en je kan door de staking niet terug naar NL. Dan kun je de extra kosten (verblijf hotel etc) claimen bij de reisverzekering. Zit je op een eiland en de ferry vertrekt niet dan kan je de ferryticket kosteloos bij de desbetreffende ferrymaatschappij om laten boeken. Bij terugkomst in NL kan je dan claimen bij de reisverzekering.
Ik raad echt iedereen aan een reisverzekering af te sluiten. Voor die paar euro per dag, per persoon extra voorkom je een heleboel ellende! Overleg altijd wel met de verzekeringsmaatschappij(via b.v de alarmcentrale) WAT je nu precies vergoed krijgt.
Quote
#12
Bedankt voor je uitgebreide toelichting Sylvia.
Zelf ben ik niet van plan om in deze periode naar Griekenland te gaan dus persoonlijk hebben we er geen last van. Ik probeerde alleen een beeld te krijgen van de gevolgen voor de betrokken partijen en ik realiseer me nu dat er behalve de stakers en de gedupeerden van de stakingen nog een derde partij betrokken is; mensen zoals jij die daar als schakel tussenzitten en inderdaad met plaatsvervangende schaamte moeten proberen de klanten toch enigszins te helpen in deze vervelende situatie.
Ik wist wel dat je in Athene woonde maar niet dat je in de reisbranche werkzaam was. Ik wens je veel sterkte de komende tijd en hoop dat zowel de stofwolk als ook de stakingen snel voorbij zullen zijn.

Bedankt ook voor je toelichting v.w.b. hoe te handelen als je onverhoopt niet naar Griekenland cq terug naar huis kunt, ik wist niet dat dit zo opgelost werd.

Grz, Yorgos
Quote
#13
Volgens Bruno in het "Grand Café" forum wordt er door de luchtverkeersleiders dan donderdag en vrijdag toch niet gestaakt in Griekenland !!!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Da's vreemd...... ik zit hier zojuist naar het nieuws op Skai te kijken en volgens hen gaan de stakingen gewoon door Huh
Quote
#15
(19 April 2010, 20:12)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Da's vreemd...... ik zit hier zojuist naar het nieuws op Skai te kijken en volgens hen gaan de stakingen gewoon door Huh



Ik denk dat je in de war bent met de andere stakingen Ger! Het is ook allemaal net meer bij te houden! Vandaag staken o.a de periptero eigenaars, de advocaten etc. De hele week zullen er stakingen zijn.Maar de staking van de luchtverkeersleiders is gaat niet door!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en op de site van de Griekse
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Teruglopend toerisme: cijfers en gevolgen. Erwin 21 12.677 21 July 2012, 13:49
Laatste bericht: Erwin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)