Artikel Roosmarijn in de Volkskrant
#1
In de hoop dat er hier belangstelling voor is geef ik een
link door naar het artikel van Roosmarijn Mavrikou -
Zevenhuizen in de Volkskrant van 8 oktober jl.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Dank je wel. Het blijft doodzonde dat Roosmarijn door toedoen van domme en tendentieuze reacties van een paar leden zich genoodzaakt zag hier weg te gaan. Haar bijdrages, zoals nu in de Volkskrant, mis ik nog steeds.
Quote
#3
Idd Connie.
Quote
#4
(09 October 2015, 08:34)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 zich genoodzaakt zag hier weg te gaan.

Roos wil dolgraag haar verhaal verkondigen maar heeft er grote moeite mee als anderen de thematiek anders danwel genuanceerder zien. En op een forum zitten nu eenmaal ook andersdenkenden, daarvoor heet het immers ook een discussieforum.
Als je daar niet mee om kunt of durft te gaan moet je niet op een forum gaan zitten. Het is m.i. een goede keuze dat Roos alleen nog via de krant of radio communiceert, zo kan niemand haar in de rede vallen of nuances aanbrengen. Of dat interessant of aantrekkelijk is, dat laat ik even in het midden.
Quote
#5
Wat een onzin, de reacties waren toen onder de gordel, zoals hier wel meer gebeurt
Quote
#6
(09 October 2015, 09:59)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een onzin, de reacties waren toen onder de gordel, zoals hier wel meer gebeurt

Kijk Connie, dát bedoel ik nu juist. Ik vertel mijn eigen persoonlijke mening op een nette manier en jij bestempeld het gewoon als "onzin".
Dat ging bij Roos ook zo, als je haar tegensprak werd je als dom of betweter bestempeld.
Een gezonde discussie is dan al bij voorbaat uitgesloten  Undecided
Quote
#7
Beste mensen, ik sluit deze topic.
De persoon in kwestie heeft mij als forumbeheerder een poosje geleden medegedeeld geschrapt te willen worden als lid van het forum. Ik heb nog geprobeerd om haar over te halen en haar mening te herzien, echter zij bleef erbij geen gebruik meer te willen maken van Oríste. Dat is natuurlijk haar goed recht en dat respecteer ik.
Ik vind het echter niet netjes om -zonder dat zij in staat is zich te verdedigen- over haar manier van communiceren te discussiëren. Mocht Roos daar echter geen bezwaar tegen hebben is het een kwestie van een vinkje zetten waarna zij weer volwaardig lid is. Zolang ze daar niet voor kiest stel ik voor om haar besluit te respecteren en opmerkingen (zowel positieve als negatieve) over haar achterwege te laten op Oríste. Dat was immers haar uitdrukkelijke wens. Ik hoop op ieders begrip.
Quote
#8
Beste forumleden, deze topic zit mij in het geheel niet lekker moet ik eerlijk bekennen. Om helemaal zeker over het sluiten van deze topic te zijn heb ik vanochtend contact opgenomen met Roosmarijn. Zij heeft mij in een uitgebreide mail laten weten waarom zij toentertijd Oríste heeft verlaten.
Ik begrijp dat Roos geen bezwaar heeft om op Oríste genoemd te worden en dat ze incidenteel zelfs meeleest, maar dat ze het gedrag van enkele mensen die 'op de vrouw' spelen, erg kwalijk neemt.

Daar heeft ze natuurlijk ook absoluut een punt, discussiëren is prima, het mag er soms ook gerust wat heftiger aan toe gaan, maar laten we elkaar vooral blijven respecteren en onze standpunten blijven onderbouwen. Daar hebben we in het verleden al vaker over gehad, toch?

Ik verzoek iedereen dan ook om de komende tijd zorgvuldig te zijn met het plaatsen van berichten en/of reacties. Iedereen heeft recht op zijn/haar mening maar laten we die vooral met respect naar de 'opponent' neerzetten. Het kan niet zo zijn dat een handjevol mensen (meer zijn het er niet) de andere ruim 2500 leden telkens in de haren vliegt. Hier ligt voor de moderatoren zéker een belangrijke taak.

Ik dank Roos hartelijk voor haar snelle, duidelijke en oprechte reactie en heropen deze topic bij deze.

Ger (moderator)
Quote
#9
de moderator schreef: "Ik dank Roos hartelijk voor haar snelle, duidelijke en oprechte reactie en heropen deze topic bij deze"

Mooi zo, maar misschien zou een oprecht excuus van diegene welke Roosmarijn eertijds op zo'n onbeschofte wijze de Oriste-deur wezen, de lucht hier ècht opklaren....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#10
Mooi dat je dit gedaan hebt Ger. Het siert je.
Ik heb de reacties hier, haar columns en de boekjes van Roos steeds graag gelezen. Haar ervaringen zijn buitengewoon interessant en soms confronterend.
Dus ook ik mis haar reacties hier.
Zoals Connie hier haar mond gesnoerd werd in dit topic, door iemand welke zelf exact doet als wat hij schrijft in zijn reactie, zo gebeurde het Roos ook.
Erg jammer want zij had uitsluitend positieve intenties!
Sommigen stoppen pas met reageren op de man/vrouw als ze hun gelijk hebben kunnen halen en dat is nu eenmaal niet altijd mogelijk.
Maar dat komt natuurlijk ook door het succes van dit prachtige forum waarop geweldig veel Griekenland liefhebbers hun ervaring, mening en opmerkingen plaatsen. Zoveel mensen zoveel meningen.
Quote
#11
Beste Bart, ik zal nu eindelijk maar eens een keer reageren op jouw onderhuidse verwijzingen naar mij. (Neem ik aan) Ik heb indertijd geschreven, als reactie op een post van Roosmarijn, dat ik hoopte dat dit inderdaad haar laatste bericht was, refererend aan haar post waarin ze zei dat ze voor de allerlaatste keer nog een poging deed etc. Ik heb verder mijn mening genuanceerd door aan te geven hoe ik dacht over haar manier van posten. Daar sta ik nog steeds achter en ik moet je bekennen dat ik veel bijval per pb heb gehad.Daar wil ik het verder bij laten.
Quote
#12
Dank voor de reactie Chris! Ik hou 't hier maar bij want....

[Afbeelding: 2hn7vnm.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#13
Dat ben ik helemaal met je eens.
Quote
#14
Het komt allemaal neer op één woord:
RESPECT.
Voor eenieders mening. Van alle kanten.

Om terug te komen op het artikel van Roos in de Volkskrant:
Ze slaat de nagel op de kop.
In het hele vluchtelingenverhaal ontbreekt volgens mij ook één factor die te weinig uitgediept wordt: de rol van Turkije. Ik heb me fel geërgerd aan de (overigens schaarse) beelden van de lucratieve handel in rubberbootjes en zwemvesten aan de Turkse kust.
Intussen (enkele dagen geleden) werd Erdogan met zeer grote égards ontvangen door de Belgische koning, en kreeg hij het grootlint in de Leopoldsorde opgespeld. Bovendien werd het verkeer in zowat half Brussel lam gelegd omdat mevrouw Erdogan zo nodig moest gaan shoppen in de dure winkels aan de Louizalaan.
In de maand mei kwam Erdogan ook al naar België, om in de Ethias Hallen van Hasselt een verkiezingsspeech voor ongeveer 25.000 Turken te houden. Ook ditmaal wou hij een speech houden in de hallen van de Heizelpaleizen, maar naar verluid zou een Brusselse schepen bezwaar ingediend hebben, en ging het zaakje niet door.
Erdogan moet het blijkbaar hebben van België... terwijl hij zijn ogen sluit voor de minderheden in zijn eigen land, en de vluchtelingen (met de wind van achter) de bootjes laat opduwen richting Griekenland.

Goed dat Roos dit onder de aandacht kon brengen.

Dat Roos niet meer op dit Forum komt, vind ik zelf ook uiterst jammer... maar ook ik begrijp en respecteer haar keuze.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geremigreerde vrouw gezocht voor artikel Romy 11 7.321 24 April 2012, 11:52
Laatste bericht: Romy

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)