Taalcursus in Griekenland
#1
Zijn er lezers op dit forum die ervaring hebben met het volgen van een cursus Grieks van 1 of 2 weken in Griekenland? Of kent men misschien mensen die dit gedaan hebben? Ik zou graag in januari of februari een cursus van 1 of 2 weken willen doen op, het liefst, Kreta. Ik heb op internet enkele instellingen/taleninstituten in Chania gevonden die cursussen aanbieden aan buitenlanders.
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Monemvasia.

Zelf geen ervaring hiermee, maar wel eens overwogen.
Quote
#3
Ik heb zelf een interessante cursus gezien bij Lexis, in Chania. Ik zou hier graag een conversatiecursus doen, om mijn zelfvertrouwen te vergroten om Grieks te spreken.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Diverse vrienden van mij hebben cursussen bij Omilo gevolgd en zijn daar erg enthousiast over,
maar worden niet op Kreta gegeven, wel in Athene in de tijd die jij noemt en door het jaar door op
diverse eilanden en in Nafplion.
Quote
#5
Ik heb in Athene een 4 weken durende cursus gevolgd, in pankrati. Maar ik heb het wel over 25 jaar geleden. Het boek heette Ellinika tora. Maar geen idee hoe de organisate heette. We waren met een heel internationaal groepje, kleine 20 personen denk ik. Echt als beginners allemaal begonnen, best veel geleerd in korte tijd.
Quote
#6
Ik heb zojuist bericht gekregen van een (Nederlandse) studieadviseur van Language International, een organisatie die informatie geeft en bemiddelt m.b.t. internationale taalcursussen. Ik kan inderdaad in de week die ik opgaf, een conversatiecursus in Chania volgen, ook als ik de enige cursist ben. Het hangt nog even van een aantal zaken af, maar ik krijg er steeds meer zin in om mij daadwerkelijk op te geven voor de cursus!
Quote
#7
Esther, uit interesse... Hoe ziet zo'n week er uit?
Quote
#8
Er zijn verschillende cursussen van verschillende lengtes mogelijk, maar ik kies ervoor om 5 dagen 's morgens 2 uur conversatieles te volgen en ik heb gevraagd of ik daarbij nog een uur 'gewoon' les kan volgen. Dat kan, uiteraard met bijbetaling. Er staat bij dat er tussen 18.00 en 20.00 een 'activiteit', maar ik weet nog niet wat dat inhoudt. Het is vast niet verplicht om daaraan deel te nemen. Je kan ervoor kiezen om accommodatie via de organisatie te laten regelen, appartement, hotel of een gastgezin, maar ik ga waarschijnlijk zelf iets zoeken.
Als je belangstelling hebt, neem dan eens een kijkje op de website van Language International.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&country=138&city%5B0%5D=65196&onlyprice=1&page=&_cc=EUR
Quote
#9
Het gaat gebeuren! Ik ga eind februari in Chania op Kreta een taalcursus bij Lexis doen. Alles is nu geregeld, de cursus, een appartement en de vliegtickets. Cursus ziet er goed uit, prima bemiddeling per e-mail via Language International (Nederlandse dame). Uiteraard geen directe vlucht, maar via Athene. Heb 2,5 uur overstaptijd op heenreis. Ben nog nooit op luchthaven van Athene geweest, is die overzichtelijk?
Zijn er mensen op dit forum die weleens in de winter (februari) op Kreta zijn geweest? Hoe is het daar dan? Hoor van veel mensen (en Grieken) dat Chania een erg mooie stad is. Ben benieuwd!
Quote
#10
(06 November 2015, 12:34)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het gaat gebeuren! Ik ga eind februari in Chania op Kreta een taalcursus bij Lexis doen. Alles is nu geregeld, de cursus, een appartement en de vliegtickets. Cursus ziet er goed uit, prima bemiddeling per e-mail via Language International (Nederlandse dame). Uiteraard geen directe vlucht, maar via Athene. Heb 2,5 uur overstaptijd op heenreis. Ben nog nooit op luchthaven van Athene geweest, is die overzichtelijk?
Zijn er mensen op dit forum die weleens in de winter (februari) op Kreta zijn geweest? Hoe is het daar dan? Hoor van veel mensen (en Grieken) dat Chania een erg mooie stad is. Ben benieuwd!

Mooie vooruitzichten!  duimpie 

Luchthaven van Athene behoord tot één van de beste in Europa opgebied van informatie. Kind kan de was doen.
Februari is nu niet de meest geschikte maand om Kreta te bezoeken. Normaal (samen met maart) de meest ongunstige maand met veel regen.
Ik heb de laatste week van januari wel eens 6 dagen in Ieràpetra gezeten en daar liep ik toen toch 5 van de 6 dagen rond in enkel een T-shirt met lange mouwen en een halflange broek bij een temperatuurtje van 19 à 20°. (was in 2009).
Vermits het weer al een tijdje op de dool is kan je maar eens geluk hebben hoop ik. 
Succes!!!
Quote
#11
Ik had niet zoveel keus qua periode, ik heb dan een week voorjaarsvakantie. Buiten dat, ik ga natuurlijk niet voor het mooie weer, maar om een woordje Grieks te leren spreken en te verbeteren.   Ieder zonnetje is meegenomen! zonnetje 
Lijkt mij trouwens ook wel leuk en interessant om buiten het toeristenseizoen in Chania te zijn.
Quote
#12
(06 November 2015, 12:34)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het gaat gebeuren! Ik ga eind februari in Chania op Kreta een taalcursus bij Lexis doen. Alles is nu geregeld, de cursus, een appartement en de vliegtickets. Cursus ziet er goed uit, prima bemiddeling per e-mail via Language International (Nederlandse dame). Uiteraard geen directe vlucht, maar via Athene. Heb 2,5 uur overstaptijd op heenreis. Ben nog nooit op luchthaven van Athene geweest, is die overzichtelijk?
Zijn er mensen op dit forum die weleens in de winter (februari) op Kreta zijn geweest? Hoe is het daar dan? Hoor van veel mensen (en Grieken) dat Chania een erg mooie stad is. Ben benieuwd!

Hoi, ben zo benieuwd hoe het was... Zou leuk zijn als je iets laat weten.
Quote
#13
Ήταν πολύ ωραία!
De cursus Grieks die ik eind februari in Chania, Kreta, gevolgd heb bij Lexis, was erg leuk. Ik had vijf dagen 3 uur (privé)les. In eerste instantie 2 uur conversatieles en 1 uur grammatica e.d., maar in onderling overleg met de lerares, hebben we dat een beetje aangepast, want 2 uur conversatie in m'n eentje was een beetje te pittig. Ik denk dat ik best veel geleerd heb, omdat ik een hele week heel intensief met de Griekse taal bezig was.
Chania is een prachtige gezellige stad, vooral het oude deel, en het gebied rond de haven. Ik had het geluk dat het de hele week prachtig weer was voor februari, 18+ graden en erg zonnig, dus het was heerlijk om lekker veel buiten te wandelen en te fietsen. Ik ben zelfs met de fiets, geleend van de verhuurder van mijn appartement, de bergen in geweest, wat een geweldige tocht was. Mijn appartement lag een paar minuten lopen van het oude centrum en schuin tegenover het busstation, ideaal gelegen dus. Ook de taalschool Lexis was mooi gelegen, in het oude stadsdeel, aan een leuk pleintje met een mooie kerk. De wandeling 's morgens naar Lexis was heerlijk, onderweg verse jus d'orange en een broodje kopen, en als ik geen les had, vermaakte ik mij prima in Chania en omgeving. 's Avonds lekker eten in meestal dezelfde taverne, Taman, in een oude haman, in een prachtig steegje vlak bij de haven, vaak samen met enkele medecursisten van Lexis. Kortom, een taalcursus in Chania is een aanrader voor iedereen die zich een week (of meer) eens helemaal wil onderdompelen in de Griekse taal en cultuur, vooral buiten het toeristenseizoen.
Quote
#14
(19 April 2016, 18:21)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ήταν πολύ ωραία!
De cursus Grieks die ik eind februari in Chania, Kreta, gevolgd heb bij Lexis, was erg leuk. Ik had vijf dagen 3 uur (privé)les. In eerste instantie 2 uur conversatieles en 1 uur grammatica e.d., maar in onderling overleg met de lerares, hebben we dat een beetje aangepast, want 2 uur conversatie in m'n eentje was een beetje te pittig. Ik denk dat ik best veel geleerd heb, omdat ik een hele week heel intensief met de Griekse taal bezig was.
Chania is een prachtige gezellige stad, vooral het oude deel, en het gebied rond de haven. Ik had het geluk dat het de hele week prachtig weer was voor februari, 18+ graden en erg zonnig, dus het was heerlijk om lekker veel buiten te wandelen en te fietsen. Ik ben zelfs met de fiets, geleend van de verhuurder van mijn appartement, de bergen in geweest, wat een geweldige tocht was. Mijn appartement lag een paar minuten lopen van het oude centrum en schuin tegenover het busstation, ideaal gelegen dus. Ook de taalschool Lexis was mooi gelegen, in het oude stadsdeel, aan een leuk pleintje met een mooie kerk. De wandeling 's morgens naar Lexis was heerlijk, onderweg verse jus d'orange en een broodje kopen, en als ik geen les had, vermaakte ik mij prima in Chania en omgeving. 's Avonds lekker eten in meestal dezelfde taverne, Taman, in een oude haman, in een prachtig steegje vlak bij de haven, vaak samen met enkele medecursisten van Lexis. Kortom, een taalcursus in Chania is een aanrader voor iedereen die zich een week (of meer) eens helemaal wil onderdompelen in de Griekse taal en cultuur, vooral buiten het toeristenseizoen.

Wat leuk om te horen! Een vriendin van mij was er een maand geleden en ook al eerder en ook entousiast. Zij deed niveau b1/b2. Wie weet ga ik ook een keer, eerst maar eens sparen Wink. Heb zelf al een tijdje les in Nederland en net een week op Lesvos geweest, zo heerlijk buiten het seizoen en ook mijn Grieks weer kunnen oefenen. 30 Juni mag ik weer en dan voor 6 weken Smile.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse taalcursus A2 niveau in Epidavros Karidiès 5 438 23 March 2024, 11:58
Laatste bericht: Karidiès
  Griekse taalcursus niveau 2 in Epidavros Karidiès 0 1.737 30 September 2017, 12:54
Laatste bericht: Karidiès
  Gratis Griekse taalcursus papajani 0 1.693 01 August 2017, 21:14
Laatste bericht: papajani
Lightbulb Online Griekse taalcursus voor beginners Karidiès 2 3.064 31 January 2016, 12:18
Laatste bericht: Karidiès
  taalcursus in Griekenland Miek 0 2.132 30 September 2014, 08:03
Laatste bericht: Miek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)