slechte vliegvelden
#1
Van Europa's slechtste 10 vliegvelden liggen er 4 op de Griekse eilanden, op nr 2 Santorini, op nr 3 Rhodos, op nr 4 Heraklion en op nr 6 Corfu.
Ik vind het helemaal niet raar als ik alleen al de chaos op Heraklion zie.
Bron 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Mede daarom vliegen wij altijd op Chania Wink
Heraklion is heel vaak een puinhoop. Chania eigelijk nooit.
Quote
#3
Vreemd dat Corfu er bij staat; ik vond het daar allemaal best wel meevallen.
De vreemdste luchthaven in Griekenland waar ik ooit ben ge(be)land is de oude luchthaven van Volos (inmiddels vervangen door een schitterende nieuwe terminal). Het geheel was niet veel groter dan een standaard twee-onder-één-kap woning zoals we die bij ons kennen. Bagageband van een meter of vier die eindigde tegen een muur. Maar, tegelijkertijd had dat ook wel iets......
Quote
#4
En Brussels Charleroi op 8 ? Zou op 1 moeten staan. Een vliegveld zonder bagagetrolley's en als er een vliegtuig landt of opstijgt, moeten ze eerst de koeien van het veld jagen. Ooit van Nairobi naar een regionaal vliegveld in Kenia gevlogen, maar dat was stukken beter dan Charleroi.
Quote
#5
ik vloog al veel maal op Heraklion. Ik heb daar nog nooit iets abnormaals of buitenaards gezien.
Quote
#6
Jaren terug eens geland en terug vertrokken op Araxos. Van nature een militair vliegveld, maar werd toen geleidelijk aan opengesteld voor burgervliegtuigen. Het jaar dat wij er kwamen werden 4 vluchten per week toegelaten. Bij het taxiën na de landing wel even verbaasd gekeken toen we bemand afweergeschut voorbijreden. En bij vertrek kwam het grappigste moment. Bij aankomst aan het vliegveld omstreeks 8 uur 's morgens bleek er een grote ketting met hangslot aan het toegangshek te hangen. Dan werd er iemand gebeld en na zo'n 20 minuten kwam er een Griekse ouweling aangetufd op zijn brommertje. Die haalde een immense sleutelbos boven en vond daar warempel een sleutel om het hangslot open te maken. ook het personeel van de luchthaven stond ondertussen al aan te schuiven om binnen te mogen.

Schitterende herinneringen.

Ik heb wel mijn bedenkingen hoe dergelijke lijstjes opgesteld worden. Ik vind het al heel bedenkelijk dat een luchthaven in dat lijstje opgenomen wordt omdat het luchthavengebouw niet op en top modern is, of iets dergelijks.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ja, zo zijn een boel vliegvelden in Griekenland (oud ) militaire bases, Volos, Thessaloníki en ja, ook Araxos bij Patras. Mijn Griekse stulpje is circa 25 km van dit vliegveld af en het komt nog zeer regelmatig voor dat militaire transport toestellen bij "ons" over de baai in formatie aan komen vliegen om 1 voor 1 te landen.
Zelfs het oude Hellenikon bij Athene was vanaf de Duitse bezetting tot 1963 een militaire basis. Ook na 1963 werd het nog deels gebruikt voor militaire doeleinden. Ik heb er nog wel eens een goed uur vertraging gehad omdat er 52 !! Amerikaanse Herculessen moesten landen.
Een serie mooie foto's van dit oude vliegveld staan op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





[Afbeelding: hu2kxe.jpg]
Quote
#8
In het seizoen is het vaak een puinhoop op Heraklion airport. Rijen wachtende mensen tot buiten het gebouw die een normale doorgang in de vertrekhal blokkeren. Continu bussen voor de deur die doorlopend mensen afzetten die zich dan weer een weg naar een balie door de krioelende mensenmassa moeten banen. Dringen, sleuren met koffers, huilende kinderen, voordringen, schelden, etc..
De kofferafhandeling is er ook slecht geregeld, althans de laatste keer dat ik er mee te maken had. Normaal gesproken hebben we gelukkig geen bagage om in te checken.
Mij niet gezien op Heraklion airport als het niet hoeft.

In de winter, wanneer er geen directe vluchten naar Kreta zijn, moeten we soms via Heraklion vanwege de overstap in Athene als er geen goede aansluiting naar Chania is. In die tijd is er doorgaans niks mis met Heraklion. Behalve dat we meer dan 2 keer zo ver moeten rijden om thuis te komen (wij wonen in het mooie westen van Kreta).
Quote
#9
Voor Rhodos ben ik het alleen maar eens met het slechte sanitair: dat zou absoluut moeten verbeteren. Er is genoeg te eten te koop na de douane en er zijn genoeg zitplaatsen bij de gates. Het zal in het zomerseizoen best druk zijn in de vertrekhal, maar het is niet zo, dat er maar één balie bezet is per vlucht om de vluchten af te handelen. De koffers bij aankomst zijn er supersnel. Zo'n foto van een (te) drukke vertrekhal kan gedurende het zomerseizoen overal gemaakt worden. Voor de rest is er met Rhodos niet veel mis.
Quote
#10
(20 October 2015, 17:28)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor Rhodos ben ik het alleen maar eens met het slechte sanitair: dat zou absoluut moeten verbeteren. Er is genoeg te eten te koop na de douane en er zijn genoeg zitplaatsen bij de gates. Het zal in het zomerseizoen best druk zijn in de vertrekhal, maar het is niet zo, dat er maar één balie bezet is per vlucht om de vluchten af te handelen. De koffers bij aankomst zijn er supersnel. Zo'n foto van een (te) drukke vertrekhal kan gedurende het zomerseizoen overal gemaakt worden. Voor de rest is er met Rhodos niet veel mis.

Dit is ook mijn ervaring.
Henk
Quote
#11
(20 October 2015, 17:28)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor Rhodos ben ik het alleen maar eens met het slechte sanitair: dat zou absoluut moeten verbeteren. Er is genoeg te eten te koop na de douane en er zijn genoeg zitplaatsen bij de gates. Het zal in het zomerseizoen best druk zijn in de vertrekhal, maar het is niet zo, dat er maar één balie bezet is per vlucht om de vluchten af te handelen. De koffers bij aankomst zijn er supersnel. Zo'n foto van een (te) drukke vertrekhal kan gedurende het zomerseizoen overal gemaakt worden. Voor de rest is er met Rhodos niet veel mis.

Denk niet dat ik ooit zo snel mijn bagage had als dit voorjaar in Rhodos.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Op Karpathos hebben ze sinds enkele jaren een modern groot vlieghavengebouw. 
Daarvoor moest de 5 meter lange lopende band in het kleine gebouwtje nog regelmatig met de voet aangetrapt worden.
Je moest lopen naar en van het vliegtuig, nu brengt een prachtige bus je die 30 meter.
De landingsbaan is mooi lang, niks aan het handje zou je zeggen.
Het vliegveld ligt toevallig direct naast één van de mooiste windsurflocaties ter wereld, dus wind, soms veel wind, soms heel veel wind. 
Zoveel wind dat dit regelmatig voor een doorstart zorgt. Big Grin
Quote
#13
Het vliegveld van Skiathos vond ik één van de 'slechtste' Griekse vliegvelden. Niet alleen omwille van het armtierig luchthavengebouw (volgens internationale normen) maar meteen ook het meest spectaculair.
Het begin en het einde van de landingsbaan ligt er namelijk geprangd op een stukje landengte in de zee:
[Afbeelding: 104jltk.jpg]

Wat het spectaculair aspect betreft, kijk bijvoorbeeld eens naar:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Voor onze terugvlucht van op Skiathos maakten wij er een doorstart mee. Dat was helemaal geen aangenaam gevoel!!!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#14
Ik vind Skiathos by far de engste landingsbaan hebben.
Slechtste vliegveld is me niet bij gebleven, volgens mij zien alle vliegvelden in Griekenland er zo'n beetje hetzelfde uit, alleen Athene is imo de positieve uitzondering.
Quote
#15
Ja, dat vliegveld Skiathos is idd ook niet fijn en als je dan ziet hoe stijl de landingsbaan loopt ............
[Afbeelding: 2emkdxw.jpg]
Quote
#16
Preveza heeft wel iets weg van Skiathos:ook aan beide zijden van de baan water,dat heeft toch wel iets beperkts.
 
Vlagreco: je schrijft over een doorstart bij vertrek,maar dat gebeurt toch als het vliegtuig gaat landen en het vlak boven de baan weer optrekt, omdat
de landingscondities niet goed zijn?
Quote
#17
(20 October 2015, 12:41)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vreemd dat Corfu er bij staat; ik vond het daar allemaal best wel meevallen.
De vreemdste luchthaven in Griekenland waar ik ooit ben ge(be)land is de oude luchthaven van Volos (inmiddels vervangen door een schitterende nieuwe terminal). Het geheel was niet veel groter dan een standaard twee-onder-één-kap woning zoals we die bij ons kennen. Bagageband van een meter of vier die eindigde tegen een muur. Maar, tegelijkertijd had dat ook wel iets......

Oh ja Volos, geweldig vond ik dat, die bagageband Smile en dan die kooi om vertrekkende en aankomende passagiers te scheiden.....
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#18
Haha, nou, de oude luchthaven van Samos was ook niet meer dan een hokje, waar een Griekse beambte nog ouderwets je paspoort zat te stempelen bij binnenkomst :)
Quote
#19
(20 October 2015, 21:31)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Karpathos hebben ze sinds enkele jaren een modern groot vlieghavengebouw. 
Daarvoor moest de 5 meter lange lopende band in het kleine gebouwtje nog regelmatig met de voet aangetrapt worden.
Je moest lopen naar en van het vliegtuig, nu brengt een prachtige bus je die 30 meter.
De landingsbaan is mooi lang, niks aan het handje zou je zeggen.
Het vliegveld ligt toevallig direct naast één van de mooiste windsurflocaties ter wereld, dus wind, soms veel wind, soms heel veel wind. 
Zoveel wind dat dit regelmatig voor een doorstart zorgt. Big Grin

Ik kan me Karpathos nog goed herinneren @jjohn, daar stond vroeger een 40 voet container als taxfreeshop annex luchthaven gebouw.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
[Afbeelding: kastellorizo_02.jpg]Ik vond Kastellorizo wel leuk. 1x per dag een vlucht vanaf Rhodos. Er stonden wel 2 bagagescanners, 1 voor de handbagage en 1 voor de ruimbagage. Het ligt in de heuvels boven het dorp. Er zijn leuke hoogteverschillen aan beide uiteinden van de baan. Na de landing ging de piloot even een sigaretje roken bij de "terminal" en daarna weer terug. Een bagageband was er niet. Je kon gewoon je koffer van de kar pakken. Uiteraard moest je er wel een uur voor vertrek zijn!
Quote
#21
Misschien toch even vermelden dat Athene dan weer op de 23ste plaats bij de beste luchthavens wereldwijd geplaatst werd op sleepinginairports.net
Maar zoals de naam van de site ook al zegt: het gaat dus over de kwaliteit van overnachten op een luchthaven.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
[align=justify][Afbeelding: 291ce4y.jpg]

Samos Airport jaren 60
Quote
#23
Een gids met geschiedenis, weetjes en foto's van de Griekse luchthavens:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
@Patrick: in de 'gewone' top 30, dus zonder slapen staat Athene 22e en Schiphol 20e.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
Die link staat hier boven al.
Quote
#26
Maar Patrick had het over beste airports waar je kunt slapen en dat is een andere statistiek.
Dan heeft ie er niet de juiste link bij gezet ;) Deze hoort dan bij zijn bericht.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Toen ik voor de eerste keer op Karpathos kwam werden de karretjes met koffers langs een verhoging gezet en moest je zelf je koffer opgraven.
Dat was in 1991.
Enne qua start en land baan zijn Chios (2000) me bijgebleven, teveel mensen dus bijna geen koffers mee terug en een tussenlanding om te tanken anders kwam t vliegtuig niet omhoog.
En Samos mijn favoriete eiland maar ow dat opstijgen.

Diana

Oh ja ooit een tussenlanding op Skiathos gehad en toen werden we achter dranghekken opgeborgen!
Quote
#28
Nu, om heel eerlijk te zijn, ik vind Heraklion toch ook allemaal wel een beetje "passé" hoor. Het inchecken gaat nog redelijk als je buiten het seizoen gaat en/of je je zelf online incheckt maar het inscannen van je bagage is toch een ramp en feitelijk zo'n luchthaven onwaardig. 
Het zou niet slecht zijn mocht luchthaven N. Kazantzakis eens een keer volledig gerenoveerd worden.
Quote
#29
(21 October 2015, 18:51)Vlaggetje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




T
Enne qua start en land baan zijn Chios (2000) me bijgebleven, teveel mensen dus bijna geen koffers mee terug en een tussenlanding om te tanken anders kwam t vliegtuig niet omhoog.
En Samos mijn favoriete eiland maar ow dat opstijgen.

Chios is wel leuk. Als je bij vertrek lang moet wachten, gewoon even de straat over en nog een duikje nemen of een beetje op het strand luieren.

Van de landzijde landen op Samos was met een haakse bocht langs de berghelling voor zover ik me kan herinneren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Vlak bij chios luchthaven ligt een lidl. Ik had wat tijd over en ging daar even winkelen. Nu lag daar een leuk werphengeltje met allerlei dingetjes in een foudraal. Ik kopen zo'n ding. Bij het inchecken leg ik de hengel op de banden zie dat er ook een soort dolkachtig iets bijzit waar mee je de hengel in de grond zet. ? Ik denk, dat gaat nooit mee.. Terwijl de beambte mijn spullen scant zeg ik tegen hem, " wat de lidl nou weer had" ! Nou dat vond hij ook wel interessant en of ze daar nog meer hadden. Jazeker, geen probleem. Mijn levensgevaarlijk item mocht gewoon mee...
Quote
#31
Over vliegveldenConfusedlecht of goed? Komt ook nog wat nostalgie bij.Op Kos,weliswaar in 1977 werden de koffers vanuit het hotel in een vrachtwagen
naar het vliegveld gebracht en zagen we ze pas weer op Schiphol! Service toch? Zelf zaten we,evenals op Kefalonia in 1981,gewoon langs de
start/landingsbaan te kijken naar het binnenkomende vliegtuig.Er stonden "gebouwtjes",dat was het.
Quote
#32
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Uit onverdachte hoek.
Quote
#33
(21 October 2015, 00:09)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Preveza heeft wel iets weg van Skiathos:ook aan beide zijden van de baan water,dat heeft toch wel iets beperkts.
 
Vlagreco: je schrijft over een doorstart bij vertrek,maar dat gebeurt toch als het vliegtuig gaat landen en het vlak boven de baan weer optrekt, omdat
de landingscondities niet goed zijn?

Inderdaad, Marianne, ik had me niet goed genoeg uitgedrukt.
We stonden klaar aan de 'gate', die naam onwaardig, om de terugvlucht te nemen. Het toestel had wat vertraging; we stonden er op te kijken toen het zou landen, maar kort voor onze neus (amper een paar meter boven de tarmac) trok het plots opnieuw op. Enkele omstaanders reageerden nogal panisch, en durfden haast het toestel niet in.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#34
Het Gaat allemaal beter worden want verschillende vliegvelden zijn verkocht aan de Duitsers. zoals bijvoorbeeld Rhodos
Quote
#35
Op 25 juli vertrekt de eerste vlucht van de nieuwe luchthaven op Paros.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#36
Nou, de eerste plaats qua onvriendelijkheid zou ik Frankfort geven, als wij een doel buiten Europa hebben
rij ik liever vanuit D`land naar A`dam/Schiphol om vandaar v.v. te vliegen.
Frankfort staat ook terecht niet bij de eerste 30, natuurlijk wel mokum. 
Johannes
Quote
#37
(20 October 2015, 21:31)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Karpathos hebben ze sinds enkele jaren een modern groot vlieghavengebouw. 
Daarvoor moest de 5 meter lange lopende band in het kleine gebouwtje nog regelmatig met de voet aangetrapt worden.
Je moest lopen naar en van het vliegtuig, nu brengt een prachtige bus je die 30 meter.
De landingsbaan is mooi lang, niks aan het handje zou je zeggen.
Het vliegveld ligt toevallig direct naast één van de mooiste windsurflocaties ter wereld, dus wind, soms veel wind, soms heel veel wind. 
Zoveel wind dat dit regelmatig voor een doorstart zorgt. Big Grin

Bij mijn 1ste keer op Karpathos werd je koffer op een karretje naar een verhogong gewoon buiten gereden.
Niks lopende band, koffer van het karretje afhalen en doorlopen naar de bus!

Diana
Quote
#38
Ik dacht dat daar vroeger een 40 voet container gebruikt werd als taxfreeshop, of was het voor koffie, water en wat chips.
Dat was eigenlijk op alle kleine vliegvelden zo, het had wel wat, geen drommen mensen maar voordat je instapte nog even gaan zwemmen en net voor hij vertrok door de controle.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#39
(14 July 2016, 15:23)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik dacht dat daar vroeger een 40 voet container gebruikt werd als taxfreeshop, of was het voor koffie, water en wat chips.
Dat was eigenlijk op alle kleine vliegvelden zo, het had wel wat, geen drommen mensen maar voordat je instapte nog even gaan zwemmen en net voor hij vertrok door de controle.  

Hebben we op Chios ook nog gedaan toen er een vertraging was. Luchthavengebouwtje uit, de baan over op het strand en/of de zee in tot we ons vliegtuig zagen landen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
Athene, daar ben ik ooit door de controle in mijn borsten geknepen en een jonge dame na mij in de rij kreeg haar little black dress opgetrokken tot boven haar navel en stond dus in panty en slip...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Prijsverlaging vliegvelden, havens, treinen enz. chris 14 7.887 04 August 2015, 09:10
Laatste bericht: Zorbathagreek
  Slechte olijfoogst2013/14 Cornelius 26 15.077 03 October 2013, 15:21
Laatste bericht: marietta

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 8 gast(en)