slechte vliegvelden
#41
Er is weinig veranderd, de uitbaters hebben weinig geleerd, Santorini op 1, Chania op 2, Heraklion op 3 en Rhodos op 5 als slechtste airports, misschien als fraport het overneemt er verbetering in komt, Heraklion zal wel totdat in het jaar heel ver weg als Kastelli klaar is slecht blijven.
Athene zoals verwacht zit bij de eerste 10 beste airports.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#42
Och, zo heeft elke luchthaven zijn charme. Mijn ergste luchthaven was Accra in Ghana. Smeergeld zorgde ervoor dat je koffer in het vliegtuig terecht kwam en bordjes boven de "balies" om in te checken wordt met ellenlange rijen wachtenden ervoor doodleuk handmatig verwisseld. Buiten en binnen is het chaos. Was blij dat ik daar geen uren hoefde te blijven. In Griekenland heeft dat kleinschalige en het lopen op een trap naar een vliegtuig of over het platform altijd wel wat leuks. Het hoort er een beetje bij. Het laden en lossen van veerboten loopt ook vaak net wat anders dan bij ons.
Quote
#43
(21 October 2016, 11:13)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er is weinig veranderd, de uitbaters hebben weinig geleerd, Santorini op 1, Chania op 2, Heraklion op 3 en Rhodos op 5 als slechtste airports, misschien als fraport het overneemt er verbetering in komt, Heraklion zal wel totdat in het jaar heel ver weg als Kastelli klaar is slecht blijven.
Athene zoals verwacht zit bij de eerste 10 beste airports.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik neem dergelijke lijstjes altijd met een korreltje (dikwijls een flinke schep) zout. Hangt er maar net vanaf wie (en op welk moment) de enquête invult. Zoals het commentaar bij Santorini: "for a start, you have to wait in one of 3 lines in the heat. There is no one to tell you which line to go in so you just have to wait for an hour and hope you picked the right one."

Ik heb dat probleem nog niet gehad. Maar ik reis dan ook niet met een Britse touroperator, check in bij Olympic 48 uur voor vertrek en hoef dan ook enkel mijn bagage te gaan afgeven. Zo was het lachen vorig jaar in Kos toen wij een dubbele rij Britse kreeften gewoon voorbijliepen en naar een counter gingen waar niemand stond, bagage afgeven en klaar was Kees. Verontwaardigd die Britten Big Grin Big Grin Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#44
Dat is ook de reden dat als ik vlieg nu meestal met Aegean/Olympic ga, op Heraklion niet in de rij staan en op Düsseldorf ook niet, in het seizoen nonstop en erbuiten overstapje in Athene of Thessaloniki, ze zijn niet voor niets weer de besten van 2016.
Patrick, als je een pakketreis hebt valt er niet veel te kiezen en moet je met de hele meute in de rij staan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#45
Chania wordt in rap tempo nu verbouwd en uitgebreid. De vertrekhal is bijna klaar en is ruim en licht opgezet. Nu nog de aankomst
Quote
#46
(21 October 2016, 12:55)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick, als je een pakketreis hebt valt er niet veel te kiezen en moet je met de hele meute in de rij staan.

Dat klopt niet hoor Arthur. Wij checken altijd (als het mogelijk is) online in en hoeven alleen maar de koffers af te geven bij het drop-of-point, of bij de automaten. Hebben dit jaar voor het eerst in zeker vijf jaar één keer gehad dat online inchecken niet mogelijk was. Zelfs in Praag konden we de koffers zo afgeven, want ingecheckt waren we al. En, zoals misschien al begrepen, hebben wij meestal pakketreizen Wink .
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#47
Op Kefalonia is online inchecken niet mogelijk, zelfs niet als je geen pakketreis hebt. Op te lossen door stoelreservering en dan als laatste aankomen, geen last van rijen Big Grin
Quote
#48
(21 October 2016, 20:15)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Kefalonia is online inchecken niet mogelijk, zelfs niet als je geen pakketreis hebt. Op te lossen door stoelreservering en dan als laatste aankomen, geen last van rijen  Big Grin

Online inchecken is toch via je vliegmaatschappij, daar heeft het vliegveld toch niks mee te zien?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#49
Nee, dat is luchthaven afhankelijk. Tenminste, bij Transvertragia wel
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#50
(21 October 2016, 22:54)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee, dat is luchthaven afhankelijk. Tenminste, bij Transvertragia wel
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wel dan laat Transavia je geloven dat het luchthaven afhankelijk is. Want dat is het totaal niet.

klantenservice vliegtickets.be schreef:Bij sommige maatschappijen is online inchecken zelfs verplicht. Doe je dit niet, dan worden er op de luchthaven hoge kosten berekend.

Ryanair is hiervan het meest gekende voorbeeld. En die vliegen toch ook van Kefalonia (o.a. naar Italië).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#51
Nee hoor Moskou is/was (1995) het ergste. Ik zal jullie de details besparenn.
Quote
#52
Geweldig, die verhalen over interessante Griekse luchthavens! Ik vond het stoplicht op de kustweg bij Skiatos schitterend, vooral omdat wij daar stonden in de tijd dat de eerste B737's nog ECHTE lawaaimotoren hadden, van dat veel dunnere model weetjewel?!

Maar wat ik nog even aan de discussie wil toevoegen, is dat de makers van die 'de tien beste ...' pagina's dat gewoon voor allerlei dingen (stranden, stadjes, bergwandelingen, eilandjes, meertjes, gerechten, leuke feestdagen enz) uit hun duim zuigen als verdienmodel. Valt het je niet op dat die pagina's vol staan met vermomde 'NEXT' buttons waarop je dan per ongeluk klikt (omdat het echt doorbladeren naar de volgende van de 'top 10' een stevige leesbril vergt), en dat je dan even op een commerciele site komt? Daar krijgen die jongens geld voor. Goed gedaan - daar niet van. Maar neem die lijstje niet al te serieus dus :)!
Quote
#53
Vandaag was aanbesteding voor Kastelli. Moet in 2022 klaar zijn. De tijd zal het leren Huh

Cors
Quote
#54
(27 October 2016, 18:22)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag was aanbesteding voor Kastelli. Moet in 2022 klaar zijn. De tijd zal het leren Huh

Cors
Wij blijven lachen wij wonen hier nu alles bij elkaar 13 jaar we wonen vlakbij Kastelli en zijn kort geleden nog wezen kijken waar het ooit moet komen een hele grote woesternij met een stuk start en landingsbaan meer niet er is al ruim 10 jaar niets gedaan.
Ze praten er nu al ruim 20 jaar over als je ziet wat er veranderd is bij de luchthaven in Heraklion dan zijn wij er van overtuigd dat die daar nooit gaat verdwijnen.
Quote
#55
(27 October 2016, 18:29)AvD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 October 2016, 18:22)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag was aanbesteding voor Kastelli. Moet in 2022 klaar zijn. De tijd zal het leren Huh

Cors
Wij blijven lachen wij wonen hier nu alles bij elkaar 13 jaar we wonen vlakbij Kastelli en zijn kort geleden nog wezen kijken waar het ooit moet komen een hele grote woesternij met een stuk start en landingsbaan meer niet er is al ruim 10 jaar niets gedaan.
Ze praten er nu al ruim 20 jaar over als je ziet wat er veranderd is bij de luchthaven in Heraklion dan zijn wij er van overtuigd dat die daar nooit gaat verdwijnen.

Er is slechts 1 gegadigde die voor het verstrijken van de aanbestedingsperiode een bod gedaan heeft: Het Indische GMR Airports Ltd, samen met de Griekse constructiegroep GEK Terna Group. Volgens Capital.gr waren er nog 5 andere gegadigden (Ellaktor-Vinci, Grieks-Chinees partnership China State Construction – Archirodon, Zurich Airport, METKA and J&P Avax), maar die hebben geen bod gedaan, enkel een verlenging van de aanbestedingsperiode gevraagd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#56
tja....openbare aanbestedingen.... toen ik geboren werd, was het eerste wat ik hoorde: dat de antwerpse ring ging rond gemaakt worden....ik denk niet dat ik ooit op die befaamde volledige ring rond antwerpen zal rijden. maw tis overal hetzelfde.
Quote
#57
De verwachting is nu dat het contract voor de bouw van de luchthaven voor het einde van dit jaar zal getekend zijn. Er wordt ruwweg aangegeven dat de luchthaven tegen 2023 zal klaar zijn. In de timing wordt echter geen rekening gehouden met mogelijke archeologische vondsten (of obstakels zo men wil).

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#58
Vreemde locatie voor een nieuw vliegveld vind ik. Zouden ze niet beter het bestaande totaal vernieuwen en zorgen dat Sitia-airport eindelijk eens deftig van de grond komt.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Prijsverlaging vliegvelden, havens, treinen enz. chris 14 7.887 04 August 2015, 09:10
Laatste bericht: Zorbathagreek
  Slechte olijfoogst2013/14 Cornelius 26 15.077 03 October 2013, 15:21
Laatste bericht: marietta

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)