het weer wordt slecht op Kreta
#1
Dit weekend wordt het volgens de Griekse Helga van Leur slecht op Kreta, vanaf vrijdag regen en storm.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Op de andere eilanden wordt het ook niet beter.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Is maar voor een paar dagen. Vanaf maandag terug allemaal zonnetjes en 22°.  Smile
Quote
#3
Inderdaad El Greco... ook voor Lesvos wordt beter weer voorspeld vanaf zondag en zouden we op maandag terug 21°C krijgen.
Af en toe wat regen kan ook geen kwaad voor de tuin, niet waar... Tongue
Quote
#4
Mmmmm...toch niet... Undecided
Vandaag nog eens gekeken en ook vanaf maandag nog geen zon te bespeuren. (veel verschil met de voorspellingen van gisteren blijkbaar). Wel wordt er zéér veel wind voorspeld voor ma,di en woe bij 22/23° in de streek van Ieràpetra volgens The Weather Channel. Het is maar vanaf woensdag dat er terug zon bij te pas komt.
Toch nog altijd minstens 9° verschil met hier.  Wink
Quote
#5
Ach het is maar net waar je woont en naar welke site je kijkt Huh
Omdat wij dicht bij Rethymon wonen hou ik deze site in de gaten, maar tussen ons ligt een verhogen ter hoogte van Creta Farm, en dat maakt een wereld van verschil
dizzy
dus is het voor ons niet helemaal duidelijk, maar één ding is zeker wanneer het regent in Rethymon, krijgen wij zeker wat druppels regen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ook hou ik deze site in de gaten, alleen klopt deze de laatste dagen van geen kanten Angry
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





maar er is dus niks veranderlijker als het weer ,  gewoon afwachten Big Grin
Quote
#6
Heb ik ook gelezen, morgen en zaterdag is het overal slecht weer met veel neerslag en onweer, de zomer, die dit jaar bijzonder vreemd verliep met de verscheidene regens in juni maar vooral in augustus, is nu ook ten einde. Al knapt het maandag bij mijn grootouders terug op, alleen niet meer zo warm.
Quote
#7
(22 October 2015, 21:43)Vasili schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb ik ook gelezen, morgen en zaterdag is het overal slecht weer met veel neerslag en onweer, de zomer, die dit jaar bijzonder vreemd verliep met de verscheidene regens in juni maar vooral in augustus, is nu ook ten einde. Al knapt het maandag bij mijn grootouders terug op, alleen niet meer zo warm.

Vasili

Je kan altijd mijn weerstation in Kamares raadplegen via onderstaande link. In principe is het 24 uur op 24 online.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Zal ik zeker doen. Wat vond je zelf trouwens van het weer dit jaar? Ik voelde zelf aan dat de lucht hier echt anders aanvoelde deze zomer, laten we zeggen , aan de mottige kant, zoals het hier ook zo aanvoelt, als het in Bel/NL 30 graden en meer wordt. Heel vreemd weer dit jaar, en dan nog onverwacht de 40 graden behaald in september.
Quote
#9
(22 October 2015, 23:27)Vasili schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zal ik zeker doen. Wat vond je zelf trouwens van het weer dit jaar? Ik voelde zelf aan dat de lucht hier echt anders aanvoelde deze zomer, laten we zeggen , aan de mottige kant, zoals het hier ook zo aanvoelt, als het in Bel/NL 30 graden en meer wordt. Heel vreemd weer dit jaar, en dan nog onverwacht de 40 graden behaald in september.

Dit jaar was naar mijn gevoel het niet zo warm .  Nu afwachten wat de winter zal brengen .
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Die site heb ik paar dagen geleden toevallig eens gevonden Tongue Ik wist niet dat dat jouw site was, leuk gemaakt Tongue Met "het weer" bedoelde ik niet alleen de warmte , hoor Tongue Volgens mij grootouders was het een bijzonder barre en natte winter geweest, dan viel het weer tot aan midden juni eigenlijk meestal tegen en dan de regens in augustus.. Het weer lijkt me behoorlijk van slag geweest dit jaar.
Quote
#11
(22 October 2015, 23:42)Vasili schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die site heb ik paar dagen geleden toevallig eens gevonden Tongue Ik wist niet dat dat jouw site was, leuk gemaakt Tongue Met "het weer" bedoelde ik niet alleen de warmte , hoor Tongue Volgens mij grootouders was het een bijzonder barre en natte winter geweest, dan viel het weer tot aan midden juni eigenlijk meestal tegen en dan de regens in augustus.. Het weer lijkt me behoorlijk van slag geweest dit jaar.

Het is niet echt mijn site, mijn weerstation stuurt automatisch de gegevens door naar wunderground en die zorgen voor de rest op hun Site.  Wink
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Oh, wel aardig:) Leuk die gegevens, Kamares ligt ook niet zo ver van bij ons vandaan :)
Quote
#13
En voor de komende 48 uur ziet het er zeker niet zonnig uit voor Rethymon Angry
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
in de buurt van chania  koluimbari  zware water overlast ivm de regen

[Afbeelding: 2502e7n.jpg]
Quote
#15
Hier in het ooosten tot nu toe alleen vrijdag wat regen en wind, vanaf vrijdagmiddag was het weer droog en vandaag een heerlijk zonnetje bij 25 graden en geen zuchtje wind.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Aan de kanten van Mires is er in totaal maar liefst 90 mm neerslag gevallen met enkele klappen donder :O
Quote
#17
Hier in Roumeli lijkt het net wel de watervallen van Agroupouli  Huh
Vanaf 5 tot 9 uur is er 30 mm regen gevallen en toen in een 1/2 uur nog eens 80 mm en nu regent het nog steeds, de meter geef 150 mm aan.. Angry
De vooruitzichten zijn nu NOG 12 uur van dit weer Confused
[Afbeelding: 1gt36h.jpg]

[Afbeelding: t8xe77.jpg]
Quote
#18
Blijkbaar is het niet enkel op Kreta slecht weer maar ook op andere plaatsen. Zo kregen deze morgen de ferry's tussen vasteland en Evia (Rafina - Marmari en Agia Marina - Nea Styra) een verbod om uit te varen opgelegd door de lokale havenautoriteiten. Ook Superferry II (Rafina naar Andros, Tinos en Mykonos) mocht niet vertrekken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Vandaag was even een soort overgangsdag in het oosten van Kreta, regen zon regen zon, het goede nieuws is dat het vanaf morgen weer normaal wordt wat ik wel kan gebruiken. De kaik staat op de wal voor wat onderhoud en daarna vakantie.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
(24 October 2015, 12:33)Vasili schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aan de kanten van Mires is er in totaal maar liefst 90 mm neerslag gevallen met enkele klappen donder :O

Moires Kappariana
[Afbeelding: 90yfs6.jpg]

Moires centrum
[Afbeelding: 2055v9f.jpg]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Allemachtig , Jef dizzy  Dat ziet me er een nat boeltje uit., brr..
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Chalki wordt het eerste "ECO"-eiland Patrick 4 786 19 November 2021, 23:43
Laatste bericht: NederGriek
  Het wordt heet in Griekenland Arthur 83 7.547 11 August 2021, 16:56
Laatste bericht: Beems
  Slecht weer johan 5 1.341 22 January 2021, 12:03
Laatste bericht: johan
  Wordt dit het einde van illegale grensoverschrijdingen? Ernst 0 1.044 15 February 2020, 20:21
Laatste bericht: Ernst
  Het wordt heftig weer in Griekenland Arthur 98 25.580 03 October 2018, 11:39
Laatste bericht: De Haarlemse mug.
  het weer op Kreta Arthur 7 4.583 18 February 2016, 22:54
Laatste bericht: Esther Corfu
  het weer op kreta Arthur 3 2.872 10 September 2015, 12:32
Laatste bericht: martin
  Slecht nieuws.....Malaria in Griekenland famtop 6 5.761 26 August 2011, 22:23
Laatste bericht: ger64

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)