Grieksegids nieuws     
Antonis Remos 30 dec in Utrecht (win twee tickets!)
#41
(23 November 2015, 17:42)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Was niet de bedoeling om je te laten schrikken hoor, maar wel om even een realistisch beeld te geven van hoe het er aan toe gaat bij zo'n grieks concert. Je bent in de zaal niks verplicht, maar ga je aan een tafel zitten, dan móet je minimaal een fles á 80 euro nemen. (per gezelschap) Het alternatief is om te gaan staan, helemaal achter in de zaal. Daar is overigens wel een bar aanwezig, maar de prijzen van de consumpties zijn buitengewoon prijzig. 
De meeste tafels zijn overigens al gereserveerd, en je zult ook merken dat er in de zaal een bepaalde hierarchie aanwezig is. De kapitaalkrachtige grieken zitten helemaal vooraan, tegen het podium aan. Zo dicht mogelijk bij de artiest om hem of haar met zoveel mogelijk roosjes (á 1 euro per stuk Smile ) te kunnen bekogelen en ook om zo veel mogelijk contact met de artiest te hebben. Leuk en heel apart om te zien hoe die grieken zich uitsloven. 
En wat roken betreft, dat klopt. Veel grieken roken, maar er is een goede ventilatie aanwezig in deze moderne hal. Ik ben zelf geen roker, maar had nergens last van. Het gaat er werkelijk echt op zijn grieks aan toe, in al zijn facetten. Veel grieken gaan helemaal los. In positieve zin.
Je hoeft ook niet stipt op tijd te komen,(dus niet op z'n Hollands Big Grin ) want er is altijd een voorprogramma en de grote artiest komt pas wat later op de avond het podium op. Je mag overigens tijdens het concert (soms) het podium oplopen om de artiest de hand te schudden of om op het podium te dansen en/of roosjes te gooien.

Ik weet zeker dat je een hele leuke avond zal hebben, je waant jezelf écht even in Griekenland en heb je er genoeg van dan kun je gewoon de zaal verlaten. Het is in en uit lopen tijdens een grieks concert.
Tja, hoe duur is 80 euro voor een fles ? Nu ben ik in Nederland nog nooit naar zo'n bouzouki geweest, maar in Griekenland al vele malen. In Griekenland betaal je voor toegang tot de Bouzouki gemiddeld 15 euro p.p. en daar betaal je circa 90 euro voor een fles wijn en 175 euro voor een fles whiskey. Daar krijg je dan onbeperkt flessen water en cola bij en een paar keer vers fruit en noten. Ga je met z'n viertjes, is dat per persoon dus echt niet zo veel. Vergelijk dat met Nederland ! Een paar weken geleden ben ik naar U2 geweest en betaalde 340 euro voor twee kaartjes, exclusief servicekosten. Dan kan je vooraf en in de pauze voor te veel geld een lauw biertje gaan kopen, na eerst een kwartier in de rij te hebben gestaan, ook leuk, Angry Volgens mij is een Bouzouki club dus goedkoper. ( je kunt natuurlijk wel discussieren over het feit of Remos net zo goed is als U2, maar dat is voor iedereen anders ) 
In Griekenland is het ook niet echt zo dat de kapitaalkrachtige Grieken vooraan zitten en de rest niet. Zowel in b.v. de Botanikos als ook in het Athenon, kun je geen tafel reserveren. Als je binnenkomt wordt je naar je plaats gebracht, achteraan in de hoek dus. Geeft je de gerant 10 euro, schuif je een rijtje op, geef je hem 25 euro heb je al hele goede plaatsen in het midden. Geef je 50 euro, zit je netjes vooraan, tegen het podium Je moet dus juist wel op tijd komen daar, anders zijn die beste plaatsen allemaal vergeven en zit je dus idd achteraan. 
Na de pauze mag je dus altijd het podium op om te dansen ( ik niet hoor Big Grin ) of om een foto te maken. [Afbeelding: 2d7wk2a.jpg]

[Afbeelding: juy7ia.jpg]

[Afbeelding: 15dnjbt.jpg]

Dat lukt je bij Bone of The Edge echt niet hoor !
Quote
#42
ik lees het volgende ergens verder naar boven

//Bijna de gehele griekse gemeenschap in Nederland is bij een concert als deze aanwezig. //

gelukkig dat is niet waar. er zijn nu nog veel,
verstandige grieken wonende in Nederland.
Quote
#43
Goed gezegd,Tzimis.
Quote
#44
Sorry Tzimis, het had moeten zijn : Een groot deel van de griekse gemeenschap is daar aanwezig.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#45
nee ook niet. een klein deel van de grieken kunnen geen afscheid nemen van deze decadente niks met Griekenland te maken hobby,en kun je ze daar treffen.
Quote
#46
Ben je zelf wel eens bij zo'n concert geweest, Tzimis? Is best leuk hoor.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#47
nee ik blijf liever bij zulke evenementen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#48
Ook leuk !
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#49
Muziek met wat meer diepgang en traditie.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#50
Wat vind je van onderstaand nummer, Tzimis? Ben benieuwd?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#51
mooi nummer ,ik ben gek op Marinela maar helemaal tegen Ntalaras. deze nummer luister ik beter op de origineel ,van Chiotis en Mairy Linda
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&list=RD07SlRb6iMk4&index=1
Quote
#52
ik kan niet zo goed tegen Ntalaras , zo af en toe op speciale nummers dat vergeet ik ,bv zo als de volgende
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#53
Die laatste is van de CD Mazi. Top CD ! Nummers zijn jammer genoeg niet te beluisteren op spotify. Maar gelukkig wel op youtube.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#54
Zijn er nog meer lezers die naar Antonis Remos gaan?
Quote
#55
Ja. Wij natuurlijk! Hebben er veel zin in en zijn benieuwd wat we daar voor een feest treffen. Smile

Voor ons de eerste keer om bij een concert in Nederland van zo'n Griekse topper te zijn. applaus:   sirtaki
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#56
(29 December 2015, 10:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn er nog meer lezers die naar Antonis Remos gaan?

Weinig reactie Ger! Dodgy Kennelijk zijn er weinig/geen Oriste-fans die naar het concert gaan. Huh

Misschien zijn er toch nog mensen die gaan maar die dit bericht niet hebben gezien. Was leuk geweest Oriste-fans daar te zien.
Wij zijn in ieder geval benieuwd wat we vanavond mee gaan maken.  Smile
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#57
Jammer inderdaad dat er geen reacties zijn Confused
Desalniettemin wens ik jullie vanavond veel plezier in Utrecht.
Laat je achteraf nog weten hoe het was?
Quote
#58
Zag er in ieder geval gezellig uit daar........

Quote
#59
ziet er gezellig uit, ik ben toch nog benieuwd naar de reacties van de forumleden die er geweest zijn.
Quote
#60
Zoals ik al eerder in dit forum schreef was dit voor ons het eerste concert van zo'n grote Griekse zanger in Nederland. Wij zijn wel eerder bij een concert in Nederland geweest van de zangeres Eleftheria Arvanitaki in Utrecht. Dat was meer een theaterconcert want je zat gewoon in een theaterzaal(Vredenburg) maar ook dat werd een groot feest uiteindelijk.

Wij vonden het concert van Antonis REMOS heel bijzonder. Het begon pas rond 01:30/01:45 uur. Ook de entourage was bijzonder met al die gereserveerde tafels. Wij stonden achterin de zaal achter een dranghek. Je mocht wel in de zaal gaan zitten op vrijgevallen plaatsen maar dat was aan de kostbare kant. Je bent verplicht een fles drank te kopen en als ik het goed hoorde moest je voor een fles wijn EURO 90,=betalen en voor een fles sterke drank EURO 150,=. Achter in de zaal betaalde je EURO 5,= voor een glas water/cola/sinas/7-up en EURO 10 voor een glas wijn/bier/baco. En inderdaad zoals iemand in dit forum al schreef er werd volop gerookt(stond blauw) in de zaal.

Het concert van REMOS was geweldig! De Griekse mensen gingen helemaal uit hun dak en er werden honderden anjers het toneel opgegooid naar REMOS. Hij had een grote band bij zich en een lichtshow, die soms wel eens zo fel was het licht je zicht ontnam, was geweldig. Wij hebben het prima naar ons zin gehad! Cool  Dank Ger.

Filmpje van het concert op youtube
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=youtu.be
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#61
Nou dat was dan voor de nachtbrakers met een dikke portemonnee. Wij zijn jaren terug eens naar Charis Alexiou geweest. In een theater in Brussel. Begon op een normale tijd met "normale" prijzen. Was zeker de moeite waard. De Grieken gingen gewoon tussen de rijen stoelen dansen. Mij niet gezien, zo laat, en dan nog staan ook ....
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  zanger Antonis Kalogiannis overleden vlagreco 2 1.474 16 February 2021, 14:08
Laatste bericht: Markos
  Jaarlijks Antonis Remos avondje in Mykonos Patrick 2 2.188 29 July 2017, 09:53
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  "Stin Geia mas" met Spiros Papadopoulos en Antonis Remos Ger 7 6.209 26 December 2014, 08:53
Laatste bericht: Elena
  Hoe was Remos??? Margo 6 4.468 25 February 2014, 19:52
Laatste bericht: Margo
  Anthonis Remos concert Brussel Cynthia 10 6.824 11 January 2014, 21:24
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Antonis Remos Dafne 1 2.706 07 June 2012, 21:35
Laatste bericht: vlagreco
  Nieuwe Antonis Remos theeke 5 5.048 04 May 2011, 09:53
Laatste bericht: aginouli
  Nikos Vertis 30 dec in Utrecht Ger 1 3.850 30 December 2010, 12:33
Laatste bericht: Yiannis
  Win 2 kaarten George Dalaras oriste 1 2.877 12 April 2010, 17:31
Laatste bericht: edbe

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)