Griekse banken
#1
Ik heb een vraag over de Griekse banken. Ik heb recent een klein bedrag naar iemand overgeboekt in Griekenland (Nationale Bank Griekenland) om in Griekenland een betaling voor mij te doen en nu blijkt dat de Griekse bank 4 euro inhoudt van mijn betaling. Is dat een nieuwe maatregel? Ik heb wel eens vaker geld overgemaakt en dit is nog nooit gebeurd. Weet iemand hoe dit zit?
Quote
#2
Dan zoek je op de bank waar het geld is binnengekomen of en zo ja wat hun tarieven zijn en dan vind je het antwoord.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#3
Niets nieuws onder de zon , bij de Nationale Bank Griekenland is dat al jaren zo !!! Zelfs als je een overschrijving doet van je rekening bij de Nationale Bank Griekenland naar een andere Griekse bankrekening mag je geld op hoesten. Voor een overschrijving van 1.732 € voor de bestelling van een Spiegelreflexcamera in Athene heb ik 20 € mogen betalen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
dank je wel voor de reacties. ik was me daar niet van bewust, maar ik zie het nu inderdaad in dat handige schema.
Quote
#5
Wat ik doe is in Griekenland buiten uit de ATM geld opnemen van mijn NL rekening en dit dan binnen bij de NBG aan het loket op mijn Griekse rekening storten. Is gratis. Moet wel een bankemployee 2 min. voor werken. Doe ik dat met e-banking, waar geen mens aan te pas komt, dan kost het 4 euro. Overigens betaal ik aankopen via Internet ed. met mijn (NL) Visa creditcard, is verder kosteloos behalve de jaarlijkse kosten van de creditcard - die we toch moeten hebben vanwege e.e.a. Als je dit soort aankopen met je creditcard betaalt ben je vaak meteen verzekerd voor ondeugdelijke of kapotte of zoekgeraakte spullen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)