Metro van Athene in wereldwijde top10
#1
De metro van Athene behoort tot de beste van de wereld volgens onderstaand onderzoek.
Onderzocht werden o.a. veiligheid, hygiëne, kosten maar ook de aanwezige architectuur, ondergrondse winkels en eetgelegenheden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik kan er helaas niet over meepraten; heb er nog nooit gebruik van gemaakt.

Als ik de foto's zo bekijk mag Dubai (#7) er ook wel zijn hoor..........
Quote
#2
Wat mij altijd opviel in de Atheense metro was dat het er zo proper was. Als je dat vergelijkt met Brussel Blush
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
ik vind dat terecht in staat gezien de archeologische vondsten die tentoon worden gesteld, en de route, zo als Kerameikos, Elaionas en Eigaleo bv.
Quote
#4
Ja hoor wel verdiende plaats, netjes verzorgd, schoon, mooi,  ik reis met plezier met de metro.
Quote
#5
Het leuke ( voor mij  Big Grin ) van de Atheense metro is, dat ik van het vliegveld zonder overstappen, naar Egaleo kan gaan, normaal neem ik dan daarvandaan een taxi naar huis. De volgende 2 stations zijn al een heel eind klaar ( Aghia Barbara en Platia Elefterias ) ,als deze laatste straks open gaat, stap ik letterlijk voor deur uit ( nou ja, meer onder de deur eigenlijk  Angel )
Wat ook heel fijn is, dat eten en drinken op de metrostations, verboden is en daar, voor Griekse begrippen, behoorlijk goed op gelet wordt, daarom is het op ieder station ook zo opvallend schoon Een kaartje kost ook erg weinig en is dan 90 minuten geldig.
De Atheense Metro heeft ook een hele mooie Engelstalige website, met foto's van (bijna) alle stations
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=14
Quote
#6
voor mij nog beter , ik moest van uit Aegaleo verder met de bus, nu gaat een stop verder, Agia Marina.
en vooral het stukje van de oude lijn , tussen Theisio en Monastiraki , is voor mij het ,mooiste.de station van Peireus ook.en Kifisia ook.
Quote
#7
en omdat wij vroeger hem Ilectriko noemen deze

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Kifisia tot Piraeus

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Top10 eilanden die je 'moet' bezoeken Ger 34 18.212 09 February 2015, 17:42
Laatste bericht: Rolf

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)