Grieksegids nieuws     
Kalo chimona!
#1
Vandaag de deur van m'n winkeltje weer gesloten voor het winterseizoen. Op t pleintje was er een chirosfagio, compleet met muziek en dans,vele middenstanders van de partij. Zo hier en daar nog een toerist, meteen met camera paraat,om het gebeuren vast te leggen. Leuk om zo te zien.
Kalo chimona!
Quote
#2
Ik wist eerlijk gezegd niet dat je een winkeltje runde Nanny.
Een souvenirswinkeltje? Of toch iets anders? Heb je foto's ervan?
Misschien is het leuk om daar volgend voorjaar eens iets over te vertellen, misschien met wat foto's zodat de Oriste-leden je weten te vinden volgend seizoen Smile
Quote
#3
Wij hebben ook pas καλό χειμώνα gezegd tegen iedereen. Hoop voor de Grieken dat het een milde winter wordt.
Quote
#4
Ha ha die Ger, ik heb toch al meerdere keren mn winkeltje ter sprake gebracht hoor! 
 Ik heb ook al Oriste leden in de winkel gehad en ook via de website heb ik Oriste klanten gahad.  
Het spinnewiel in Zia, handgemaakte keramiek en zilveren sieraden. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Maar natuurlijk ga ik graag op je aanbod in om wat meer te vertellen etc.
Quote
#5
(01 November 2015, 06:41)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben ook pas καλό χειμώνα gezegd tegen iedereen. Hoop voor de Grieken dat het een milde winter wordt.

Niet alleen voor de Grieken Els, ook voor de pensionado's van allerlei verschillende landen die hier ook in de winter wonen, gelukkig is de prijs van de stookolie flink gezakt, momenteel staat hij op €0.85, dat is wat anders als 2 jaar geleden toen hij op €1.38 per liter stond, wij maken de tank alvast vol.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
in de zomer van 98 heb ik met mijn collega's veel tijd doorgebracht in de middag, op het eerste restaurantje ,voor dat je de dorp in kwam , hij had iets met kip op de gril, een spesialite.
maar ik moet heel lang zoeken om erachter te komen wat bedoel je met chirosfagio. wat was dat? slachten ze de varkens op het plein?
een goede winter toegewenst .en een betere zomer volgende jaar.
Quote
#7
(01 November 2015, 09:32)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha ha die Ger, ik heb toch al meerdere keren mn winkeltje ter sprake gebracht hoor! 
 Ik heb ook al Oriste leden in de winkel gehad en ook via de website heb ik Oriste klanten gahad.  
Het spinnewiel in Zia, handgemaakte keramiek en zilveren sieraden. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Maar natuurlijk ga ik graag op je aanbod in om wat meer te vertellen etc.

Oeps, ik heb duidelijk niet goed opgelet Nanny; heb je website inderdaad al eens gezien maar niet de link met/naar jou gelegd.
Mocht je wat extra aandacht, pageviews en daardoor bezoekjes aan je winkel willen generen, schroom niet en hou ons op de hoogte van de stand van zaken.
Oríste-lid zijn heeft zo z'n voordelen Wink
Quote
#8
@Tzimis, volgens mij is dat chirosfagio de viering rond het slachten van het varken. 
Het slachten gebeurde niet op t plein, maar het was hier dan meer de viering. 
Een stukje verderop waren ze aan het kokkerellen, en midden op t plein 
waren tafels en stoelen voor zo'n 40 personen neergezet en vanaf 12 uur smiddags 
begon de muziek, t dansen, eten etc. Hoorde net van iemand dat ze doorgegaan 
waren tot 4 uur, vannacht wel te verstaan.

@ger en anderen ik 'zoek' nog zo'n 50 'likes' of meer natuurlijk op Facebook voor 
Babylonia Greece.Ik weet dat Oriste niet echt de juiste doelgroep is voor 
Babylonia sieraden, maar via via komt Babylonia natuurlijk wel rond, en daar gaat het me om.
Quote
#9
@Tzimis, volgens mij is dat chirosfagio de viering rond het slachten van het varken. 
Het slachten gebeurde niet op t plein, maar het was hier dan meer de viering. 
Een stukje verderop waren ze aan het kokkerellen, en midden op t plein 
waren tafels en stoelen voor zo'n 40 personen neergezet en vanaf 12 uur smiddags 
begon de muziek, t dansen, eten etc. Hoorde net van iemand dat ze doorgegaan 
waren tot 4 uur, vannacht wel te verstaan.

@ger en anderen ik 'zoek' nog zo'n 50 'likes' of meer natuurlijk op Facebook voor 
Babylonia Greece.Ik weet dat Oriste niet echt de juiste doelgroep is voor 
Babylonia sieraden, maar via via komt Babylonia natuurlijk wel rond, en daar gaat het me om.
Quote
#10
duidelijk.
Quote
#11
@Nanny zou je zeker liken, maar zit niet op de multimedia.
De advertentie lobby is te groot. (De veilgheidsdienst ook)
Maar wanneer wij op Kos zijn komen wij zeker buurten. Prettige winter.
Wim
Quote
#12
Nu je winkeltje dicht is , ga je dan terug in Nederland , tot dat het zomerseizoen weer op gang komt of woon je daar permanent? Ziet er mooi uit, allemaal hoor.

Ik wens je in ieder geval waar je ook bent ook een "kalo chimona" toe, hopelijk wordt het dit jaar toch een milde winter, na die barre winter van vorig jaar, waar ik veel van gehoord heb.
Quote
#13
Bedankt voor de likes en de goede wensen. @vasilis, ik woon al bijna 25 jaar hier op Kos, zomer en winter. In de winter waren we altijd op het eiland ivm werk van mijn man, en schoolgaande kinderen. Inmiddels is mijn man om gezondheidsredenen gestopt met werken en is ook onze jongste dochter nu eerste jaarst studente op t vaste land. Dus dit jaar zijn we echt vrij de hele winter en zullen we ook wat vaker het eiland verlaten, maar zeker niet de hele winter.
Quote
#14
Het zal dan wel Χοιροσφάγια kunnen zijn. Op sommige plaatsen in november of december op andere plaatsen eind januari.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
@Leuke links Jef. Wij deden het hier dan ietsje minder traditioneel zeg maar, en sloegen die slachterijtaferelen op t plein maar over.
Quote
#16
Fijne winter Nanny! Ik heb Babylonia Greece ook maar even geliked op Facebook.

Wie weet kom ik nog eens binnenvallen in je winkeltje, ben nog steeds blij met mijn ringen. Weet niet of het komend jaar weer Kos wordt maar Kos heeft wel een speciaal plekje in mijn hart dus zal zeker nog wel eens terug komen.

Groetjes Debbie
Quote
#17
@bedankt Debbie, ik kan het me eerlijk gezegd wel voorstellen hoor dat je ook wel weer eens wat anders van Griekenlanf wil zien. En zoals je al zegt je kunt toch ook na een paar jaar nog weer eens terugkomen.
Quote
#18
(01 November 2015, 15:47)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ger en anderen ik 'zoek' nog zo'n 50 'likes' of meer natuurlijk op Facebook voor 
Babylonia Greece.Ik weet dat Oriste niet echt de juiste doelgroep is voor 
Babylonia sieraden, maar via via komt Babylonia natuurlijk wel rond, en daar gaat het me om.

Inmiddels 500 likes! Hartelijk dank voor het "liken" wat verschillende Oriste-leden gedaan hebben.
Op naar de 600 nu!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kalo kalokairo- fijne zomer Nanny 1 1.512 22 April 2018, 19:15
Laatste bericht: Arthur
  Kalo Chimona Nanny 3 2.456 30 October 2016, 11:59
Laatste bericht: Ger
  Kalo Mina - fijne lentemaand! Ger 2 3.134 01 March 2015, 20:02
Laatste bericht: Irini45

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)