421 "Blue-flag" stranden in Griekenland
#1
[Afbeelding: 20AnnPublicationfrontpage.jpg]

Griekenland heeft dit jaar wederom meer dan 400 Blue Flag Beaches. In totaal mogen 421 stranden, 2 meer dan vorig jaar, en 9 jachthavens deze vlag hijsen. Hiermee staat Griekenland net als vorig jaar op tweede plaats qua aantal schone stranden. Een belangrijke troef voor het toerisme. Blue Flag Beaches kenmerken zich door schoon zwemwater, schone stranden, diverse faciliteiten en het onderhouden van de flora en fauna rondom de stranden.

Kijk voor een overzicht van de Griekse Blue-Flag stranden op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van de Blue Flag organisatie.
Quote
#2
Mooi resultaat.
Quote
#3
"Onze Prasoudi" in Agios Mathaios is er ook weer bijStatic
Quote
#4
(11 June 2010, 08:09)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




"Onze Prasoudi" in Agios Mathaios is er ook weer bijStatic

Dat verbaast me helemaal niet Prasoudi, wij verbleven in 2007 in Agios Gordis en zijn toen een paar keer in Agios Mattheos geweest. Een werkelijk schitterend (zand) strand.

[Afbeelding: prasoudi-beach.jpg]

Ger
Quote
#5
Wij gaan 2 keer per jaar naar Prasoudi. Het zijn vrienden van ons die de taverne Avra/Oceanos en de appartementen daar hebben.
Quote
#6
Leuk dat je er weer bent Prasoudi, ik miste je al.
Op vakantie geweest?
Quote
#7
Ja Eleni, we zijn een weekje naar Venetië geweest.
Het was weer eens wat anders dan Athene.

Maar het volgende (augustus) wordt toch weer Griekenland, Prasoudi om precies te zijn, zowat onze thuisbasis in Corfu. Vanaf volgend jaar denken we er aan om er een appartement of huis te huren (eerste optie was kopen, maar, neen dat zie ik niet echt zitten) en er dan voor langere termijn te gaan verblijven.

September gaan we dan weer 3 à 4 weken naar Italië want daar is het toch ook heel mooi en....ik lust graag pasta, in alle vormen en kleuren Tongue
Quote
#8
(12 June 2010, 13:54)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja Eleni, we zijn een weekje naar Venetië geweest.

Heerlijk Prasoudi, Venetië, het is inmiddels alweer zo'n 20 jaar geleden dat we daar waren. Wat een prachtige plek is dat toch. Je brengt me trouwens op een ideeetje voor onze najaarsvakantie.
Ik durf het bijna niet te vragen maar heb je ook foto's gemaakt? Een klein voorproefje misschien?
Quote
#9
Eleni, de foto's staan in het Off topic in het καφενείο.

Moest je naar Venetië gaan en je zoekt nog een hotel, ik weet een FANTASTISCH hotelletje, slechts 6 kamers maar het is er één uit de duizend.
Rustig gelegen maar toch in het centrum, 50 m. van de Vaporetto (busboot), kraaknet en de vriendelijkste uitbaters die we ooit meegemaakt hebben.
Moest het je interesseren stuur dan een mailtje of PB.

Wij zijn met het vliegtuig gegaan en als je dan een vroege ochtendvlucht hebt is het moeilijk om vanuit Venetië tijdig in de luchthaven te geraken maar 500 m. van de luchthaven Marco Polo is een prima hotel met shuttledienst.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toegankelijke stranden voor iedereen Patrick 1 1.005 08 April 2023, 14:18
Laatste bericht: Harma
  Rookvrije stranden metaxa 3 1.099 06 June 2022, 21:33
Laatste bericht: Pieter
  Aardbevingen: Nieuwe stranden op Kefalonia Ger 1 2.158 03 June 2014, 20:16
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)