Tip ! Goedkoop verblijven in Griekenland.
#1
Goedkoop verblijven zwaaivlag bij de grieken zelf? Ik vond een interresante website.  Zie onderstaande link.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&city=Griekenland&checkin_date=&checkout_date=&guests=2&min_bedrooms=&lat=&lng=&distance=&country_iso=&search_geolocation=1981-greece

Op wimdu.nl vind je diverse adressen in Griekenland waar je voor een lage prijs kunt verblijven bij de Grieken zelf. Hier vind je veel particulieren die een kamer verhuren.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#2
Dit lijkt veel op Airbnb. Daar vindt je ook dit soort adresjes.
Quote
#3
(09 November 2015, 17:55)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedkoop verblijven zwaaivlag bij de grieken zelf? Ik vond een interresante website.  Zie onderstaande link.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&city=Griekenland&checkin_date=&checkout_date=&guests=2&min_bedrooms=&lat=&lng=&distance=&country_iso=&search_geolocation=1981-greece

Op wimdu.nl vind je diverse adressen in Griekenland waar je voor een lage prijs kunt verblijven bij de Grieken zelf. Hier vind je veel particulieren die een kamer verhuren.

Typisch Nederlands als het maar goedkoop is dan is het oke.
Quote
#4
Jammer van deze reactie. Het gaat er namelijk niet om dat het goedkoop is. Het leuke van dit soort accomodaties is dat de echte griekenland liefhebber de mogelijkheid heeft om letterlijk tussen de Grieken te verkeren op plekken waar je normaal niet kunt komen, en niet afhankelijk bent van een reisorganisator. Je kunt bijvoorbeeld ook even een weekendje naar je bijv. Thessaloniki of Athene gaan om daar gewoon eens rond te neuzen en te ervaren hoe de grieken zelf leven. En dat dat goedkoop kan (maar niet persé hoeft) is toch alleen maar gunstig? Daar is niks typisch nederlands aan.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#5
Reeds gebruik gemaakt van zowel Wimdu als van Airbnb op verschillende Griekse plaatsen.
Sommige adverteerders stellen hun accommodatie ook op allebei de sites voor.
Tot nu toe alleen maar heel.positieve ervaringen hiermee...
Alle verhuurders waren heel betrouwbaar, erg gastvrij en we kregen heel wat lokale (objectieve en niet-commerciële) info, die je niet kunt krijgen via een reisagentschap.
Maar dit sluit voor ons niet uit dat we ook een reis boeken via een reisagentschap. Soms is dit nu eenmaal makkelijker, vooral wat bereikbaarheid van sommige eilanden betreft.
Allebei hebben hun plus en hun min.
Zelf alles uitpluizen is al een beetje vakantie vooraf, maar soms is de puzzel wat moeilijker, om het vliegtuig en de Ferry bijvoorbeeld op elkaar te laten aansluiten, en zijn we makkelijker en/of voordeliger uit indien wij een pakketjes boeken...
Daar wij veel en graag naar Griekenland reizen, speelt voor ons het prijskaartje ook mee. Airbnb en Wimdu hebben dan weer als voordeel dat wat je betaalt rechtstreeks naar de Grieken zelf gaat en niet naar een reisagentschap...
Quote
#6
(09 November 2015, 20:49)woopie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Airbnb en Wimdu hebben dan weer als voordeel dat wat je betaalt rechtstreeks naar de Grieken zelf gaat en niet naar een reisagentschap...

Doe ik al jàààààren en zonder gebruik te maken van Wimdu, Airbnb of welke tussenpersoon dan ook.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Maar hoe vind je dan een adres om te overnachten? Of slaap je buiten?  Smile
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#8
(10 November 2015, 10:58)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar hoe vind je dan een adres om te overnachten? Of slaap je buiten?  Smile

1. Op vele eilanden staan mensen die een kamer/studio/appartement verhuren te wachten op de aankomst van de ferry Smile
2. Zowat ieder eiland heeft ook een eigen website waar je een aanbod van verblijven aantreft die je dan rechtstreeks (telefoon/mail) kan contacteren.
3. Mond aan mond doorgeven van verblijven. Zo konden we enkele jaren terug in Epirus terecht bij de broer van iemand waar we het jaar voordien verbleven hadden in de buurt van Nafplio.

Simpel toch Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Voor het type "avonturier" is dit inderdaad een gedurfte manier. Maar ben zelf toch wel liever wat zekerder wat betreft een verblijfplek.  Smile

En wat de mensen betreft die bij de ferry staan te wachten, dat klopt, maar die staan er vaak alleen in de 3 zomer maanden. Wil je buiten het seizoen vind ik een website zoals Wimdu.nl erg handig.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#10
(10 November 2015, 14:10)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor het type "avonturier" is dit inderdaad een gedurfte manier. Maar ben zelf toch wel liever wat zekerder wat betreft een verblijfplek.  Smile

En wat de mensen betreft die bij de ferry staan te wachten, dat klopt, maar die staan er vaak alleen in de 3 zomer maanden. Wil je buiten het seizoen vind ik een website zoals Wimdu.nl erg handig.

Goh, soms is het wel een beetje avontuurlijk, maar dat maakt het meestal ook (nog) leuker.

Enkele anekdotes:

- In Aegina kwam iemand ons afhalen aan de ferry en die had meteen de mededeling dat er onverwacht bezoek was en de studio die voor ons voorzien was bezet was. Maar geen nood, zij bracht ons naar haar vriendin. Konden we even rondkijken en als het ons niet beviel zou ze iets anders zoeken. Het beviel ons wel degelijk bij haar vriendin. Daar kregen we de benedenverdieping van haar huis waar haar zoon woont. Die was namelijk voor zijn werk 3 maanden naar het buitenland.

- In Leptokarya zouden we verblijven in een hotel. Bij aankomst bleek dat we de enige gasten waren. De eigenaar wees ons de keuken van het hotel: "Als je iets nodig hebt om ontbijt of zo klaar te maken, kijk hier gerust even rond." Het werd nog beter toen hij op een morgen een babbeltje kwam slaan en mij een bos sleutels gaf. Zijn dochter lag in een ziekenhuis in  Thessaloniki waar ze geopereerd was aan haar rug en zijn vrouw zorgde voor de kleinkinderen. Dus ging hij even op bezoek en zou ook zijn oude moeder gaan bezoeken. Ik kom overmorgen terug, maar je hoeft je geen zorgen te maken. Er zijn geen reservaties voor de komende 2 dagen. Hilarisch, maar Strathos is iemand waar we nog altijd contact mee hebben en ook altijd welkom zijn als we in de buurt van Thessaloniki zijn.

- Vorig jaar in Poros (Kefalonia) verbleven we helemaal alleen in een huis in het "penthouse" op de 2de verdieping. De eigenaresse van het gebouw woonde in de buurt van Argostoli en we hebben haar enkel gezien toen we aankwamen. Maar iedere dag kwam een vriendin (die in Poros woonde) van haar dochter de bedden opmaken, alles dweilen,... Zelfs de afwas wou ze doen.

- In Serifos logeerden we in een studio in een bijgebouw van de lokale bakker. Kregen we elke morgen (gratis) warme versgebakken broodjes Big Grin

- In Ithaka verblijf ik dan weer bij een gepensioneerde kapitein die ik zo'n 20 jaar geleden in Antwerpen leerde kennen. Toen we 2 jaar terug gingen belde hij mij 2-3 dagen voor onze aankomst met de mededeling dat hij onverwachts naar Piraeus moest en dus niet in Ithaka zou zijn. Maar geen nood zei hij, bel Anna, dit is haar nummer en zij zal aan Alpha Bank op je wachten met de sleutel. Neem het appartement met het groot terras op de 1ste verdieping. Anna komt om de 2 dagen poetsen en als jullie iets nodig hebben zorgt zij er wel voor. Sorry dat ik er niet ben maar de verhalen houden we dan maar voor de volgende maal.
 
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Geweldig zulke verhalen !  Dit is heerlijk om te lezen.  efxaristo
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Goedkoop Ferry boeken JohannesGR 0 440 12 January 2024, 14:38
Laatste bericht: JohannesGR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)