NOVA smartcard
#1
Is het hier iemand wel eens gelukt om een NOVA smartcard te bemachtigen?
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#2
Daarvoor dien je te beschikken over een Griekse bankrekening en dito huisadres. Je kunt natuurlijk via een in Griekenland wonende kennis proberen er eentje te bemachtigen.
Bij Canal Digitaal mag je er, naast je originele smartcard, nog twee voor bijvoorbeeld de slaapkamer(s) hebben en activeren; weet eerlijk gezegd niet of dat bij NOVA ook het geval is.
Als dat daar ook zo is zou je iemand kunnen vragen een tweede op zijn/haar naam aan te vragen en die dan aan jou te geven waarbij jij de eventuele kosten met hem/haar verrekend.....

't is maar een ideetje hoor Wink
Quote
#3
Hallo Ger, bovenstaand idee van jou ben ik al mee bezig. Een griekse kennis, wonende in de buurt Athene gaat het (proberen) uit te zoeken. Zij heeft mij al laten weten dat de grieken zelf veel gebruik maken van "alternatieve mogelijkheden", omdat de abbo kosten bij NOVA nogal hoog zijn.
Het activeren van een kaart schijnt vanuit Nederland ook erg moeilijk of zelfs niet mogelijk te zijn. Mocht het mij lukken om zo'n kaart te bemachtigen, dan laat ik het uiteraard weten.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#4
(13 November 2015, 12:31)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Ger, bovenstaand idee van jou ben ik al mee bezig. Een griekse kennis, wonende in de buurt Athene gaat het (proberen) uit te zoeken. Zij heeft mij al laten weten dat de grieken zelf veel gebruik maken van "alternatieve mogelijkheden", omdat de abbo kosten bij NOVA nogal hoog zijn.
Het activeren van een kaart schijnt vanuit Nederland ook erg moeilijk of zelfs niet mogelijk te zijn. Mocht het mij lukken om zo'n kaart te bemachtigen, dan laat ik het uiteraard weten.

Kijk wel goed uit met die "alternatieve mogelijkheden", daar wordt vaak CS mee bedoeld. Dat werkt wel maar is natuurlijk hartstikke illegaal. Momenteel is daar een behoorlijk offensief tegen aan de gang, dus mijn advies: kijk uit, of liever nog, niet doen!

NB: Het activeren van een NOVA-kaart schijnt inderdaad via een Grieks IP-adres te moeten geschieden, maar dat kan de wettelijke eigenaar natuurlijk vanuit Griekenland doen alvorens deze naar Nederland komt. Eenmaal geactiveerd komende de maandelijkse (update-)pulsen gewoon via satelliet binnen, ongeacht waar de kaart zich bevindt.
Quote
#5
In athene kijkt niemand meer via Nova, Digea doet dat via digital signal in de ether.de grieken hier ,iets wat ik ook niet begrijp, doen het via Kodi. Ger is dat ook illegaal of kun je daar wat meer vertellen.ik kijk zelf weinig meer griekse tv, en dat weinig is ook op internet te zien.
Quote
#6
(14 November 2015, 11:56)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger is dat ook illegaal of kun je daar wat meer vertellen.

Eerlijk gezegd ken ik Kodi (nog)niet Tzimis; het schijnt de opvolger van XBMC te zijn. Kodi op zich is volgens mij niet illegaal, het hangt er maar vanaf wat je ermee doet. De add-on die je kunt installeren om daarbij TV-zenders te kunnen streamen lijkt me zeker illegaal; zeker als het auteursrechtelijk beschermde programma's betreft.
Misschien zijn er hier op 't forum leden die er meer over kunnen vertellen of zelfs al gebruiken?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Zijn er ook nog andere mogelijkheden om een aantal griekse zenders in HD te kunnen ontvangen i.p.v. met een satelliet schotel? Ik hoor ook wel eens iets over een dreambox bijvoorbeeld. Weet iemand hier iets van?
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#8
Een Dreambox is een satellietontvanger waarin je 'alternatieve'-firmware kunt laden waarna je diverse gecodeerde programma's kunt ontvangen.
Als je criterium echt alleen HD is kom je al gauw bij satelliet uit, de meeste streamen zijn vaak SD of zelfs nog minder qua resolutie.......

NB: Om misverstanden te voorkomen: de rood gemarkeerde zenders op mijn  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  zijn alleen met een HD-ontvanger te ontvangen; dat wil niet zeggen dat ze ook HD uitzenden (m.u.v. ERT HD).
Ze zenden via het DVB-S2 (8psk) formaat uit en dat kan een gewone SD ontvanger niet aan.

Onderaan op diezelfde pagina staan nog wat websites waarmee je diverse Griekse zenders online kunt bekijken. Mochten er leden zijn die een andere (betere) website kennen hoor ik het graag; dan voeg ik deze toe.
Quote
#9
Als de beeldkwaliteit van zo'n dreambox overeen komt met die van livestreaming dan is dat zeker geen optie voor mij, Ger. Nu kijken wij via livestream van bv. Alpha. Maar die beeldkwaliteit is écht om te huilen. (-:
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#10
(14 November 2015, 14:16)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als de beeldkwaliteit van zo'n dreambox overeen komt met die van livestreaming dan is dat zeker geen optie voor mij, Ger. Nu kijken wij via livestream van bv. Alpha. Maar die beeldkwaliteit is écht om te huilen. (-:

Nee, de beeldkwaliteit is gewoon SD of HD (al naar gelang hoe de zender het uitstuurt); de dreambox decodeert het signaal, er is geen verschil qua beeldkwaliteit t.o.v. het kijken naar dezelfde zender met een smartcard van bijvoorbeeld NOVA, OTE of DIGEA (DVB-T via landzenders). DIGEA zendt alleen in SD uit.
Het aantal HD-zenders in Griekenland is trouwens nog zeer beperkt; kijk maar eens hier:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Ik heb kodi apparaatje. Voor ca 80 meer dan het geld waard.  Griekse zenders werken niet altijd. Als ze werken , is de beeldkwaliteit zeer goed.  Via CS met dreambox goed te ontvangen maar dat is illegaal.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dringend hulp gevraag! Nova geblokkeerd?! Fotini 9 6.951 03 January 2013, 12:08
Laatste bericht: Fotini
  ik zoek griekse nova pakket voor mijn dreambox met cccam xristos 0 2.783 24 August 2012, 22:24
Laatste bericht: xristos
  Nieuwe NOVA-zender op Hotbird Ger 0 3.527 16 December 2009, 12:17
Laatste bericht: Ger
  Kent NOVA ook een 2e kaartje? Eleni 7 7.184 10 November 2009, 20:33
Laatste bericht: Ger
  Nova-pakket ontvangen KarenAnna 5 8.556 14 October 2009, 13:06
Laatste bericht: prasoudi

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)