Uitstekend betonijzer. Wie ontrafelt dit mysterie ?
#1
Het is gebruikelijk in Griekenland om bij de bouw van een huis het betonijzer op het dak uit te laten steken en niet te verwijderen. Waarom precies blijft nog steeds onduidelijk. De één zegt dit, de ander weer dat??

Maar weet iemand nou de werkelijke reden waarom ze dit doen?


[Afbeelding: 11t98aa.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#2
Ik dacht dat het was om belastingvrijstelling te krijgen. Zolang er nog betonijzer uitsteekt is het gebouw niet af en moesten er geen taxen op betaald worden.
Of het waar is? Voor onze meeste Griekse vrienden wel denk ik...
Quote
#3
Niet aan Dijsselbloem vertellen... Hypocrite
Quote
#4
woning is niet klaar,dus ook minder belasting betalen
maar is nu niet meer mogenlijk
Quote
#5
(10 November 2015, 23:25)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




woning is niet klaar,dus ook minder belasting betalen
maar is nu niet meer mogenlijk

Heb vroeger ook een aantal keren te horen gekregen dat dit de reden was.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Toch spreken veel Grieken dit tegen.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#7
Dat belastingverhaal heb ik al meer gehoord en wordt ook verteld in andere Zuid Europese en ook in Noord Afrikaanse landen.
Maar het gaat niet zoals in Nederland dat je een aannemer een kant en klaar huis laat bouwen met een hypotheek. Vaak wordt er in eigen beheer gebouwd en wordt er weer wat bijgebouwd als er geld is. Als je de wapening uit laat steken kun je een sterkere verbinding maken met de constructie van een verdieping die je er later nog op wil zetten.
Als bouwkundige is dat volgens mij de verklaring.....
Quote
#8
Volgens Grieken welke ik er ooit naar vroeg is het gewoon makkelijker als je later verder de hoogte in gaat bouwen.
Plausibel als je bedenkt dat de kinderen maar ook ouders vroeger, en wellicht nog steeds, vaak inwoonden.
Als het betonijzer uitsteekt is een etage erop zo gefikst.
Quote
#9
Zo ver ik begrepen heb van de lokalen is het volgende.
Het huis is dus nog steeds onder constructie, zij hebben WEL stroom, een z.g. bouwmeter, hiervoor betaal je WEL meer per KW stroom wat je verbruik,
maar dat weegt niet op tegen de afdracht van IKA en BTW die over de bouw  verschuldigd is.
Maar nu met de nieuwe wetten gaat dat dus NIET meer op, nog sterker zij krijgen 5 jaar de tijd om volgens de oude bouw vergunning het gebouw af te maken.
En zij gaan NU gewoon de onroerend goed belasting betalen over het GEHEEL, wel of niet afgebouwd, je ziet nu duidelijk dat velen het maar gaan afmaken, want
belasting  betalen over een half afgebouwd huis, kan je het beter afmaken en verhuren, en zo kan je, je zwarte geld mooi witwassen !!!!
Als de oude bouwvergunning  verloopt , moeten zij nieuwe vergunning aanvragen en dat gaat VÉÉL meer kosten, dan gaat het huidige BTW en IKA tarief gelden.
Alleen al de architect kosten zijn vele malen duurder geworden, vandaar dat alleen maar een bouw tekening is van de ruwbouw, zoals in Nederland dat er ook
een  bestek is van elektriciteit, water en andere leidingen,... dat kennen zij hier niet, iedereen doet maar wat,  TER PLEKKE !!!!

En dan krijg je situatie's zoals wij hier 2 weken geleden gehad hebben met de hevige regen val, het pad spoelde weg en er kwamen leidingen vrij te liggen
die niemand ooit gezien heeft,  weten dat wij NU ook weer !
Quote
#10
er is maar een reden en dat is dat in de toekomst zo boven op kan bouwen voor de kinderen meestal. de rest is allemaal fabeltjes.
Quote
#11
Lijkt me in veel gevallen niet verstandig na menig jaartje roesten.   Smile Smile Smile
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#12
(12 November 2015, 00:33)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lijkt me in veel gevallen niet verstandig na menig jaartje roesten.   Smile Smile Smile

Dat maakt niet uit. Betonijzer roest sowieso. Dat kan geen kwaad.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie gaat er dit jaar wel of juist niet? Vito 114 15.731 14 September 2020, 13:25
Laatste bericht: Geni
  Wie gaat naar waar dit jaar? metaxa 182 79.668 16 October 2016, 14:40
Laatste bericht: Wim M

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)