Grieks gebak voor de échte lekkerbekken !
#1
Voor de meeste Griekenland liefhebbers zijn Baklava, Kadaiff en Galaktoboureko wel bekende lekkernijen. Op onderstaande website kun je eens een kijkje nemen om eens te zien wat er zo al nog meer is aan heerlijk zoet gebak. 
Onze favoriet is Saraglaki. Deze kleine zoete krokante bladerdeeg rolletjes smelten heerlijk op de tong. Maar vaak moeilijk te vinden. Ook zijn we gek op Ravaní. Mierzoet maar zooooo lekker. Probeer ook eens een tulumba als je in Griekenland bent. ook moeilijk te vinden, maar een zoektocht waard !

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&prod_id=32&banner=03&photo_name=product32_kantaifakia.jpg
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#2
Andersom zijn Grieken dol op oud-Hollandse appeltaart! En Limburgse rijstevlaai vinden ze ook lekker. Als het maar zoet is. Stroopwafels vinden ook gretig aftrek. Wellicht ga ik eens banketletter meenemen, of chocoladeletter, ouderwetse pepernoten (is wat anders dan kruidnoten)  Smile
Quote
#3
Gefeliciteerd en welkom lekkerbek @Bouboulina.
Op 21 oktober 2015 lid geworden.
Op 9 november j.l. begonnen te posten.
Sindsdien  23 discussies geopend
Hierin al 45 berichten geplaatst.

Wat een aktiviteit en enthousiasme en kwaliteit.
Dat lijkt mij welhaast een record in Ger's Book of Records
te moeten zijn.Heb ik dat bij het rechte eind heer Ger?

@Bouboulina in ieder geval nogmaals mijn felicitaties!
Quote
#4
(11 November 2015, 16:43)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gefeliciteerd en welkom lekkerbek @Bouboulina.
Op 21 oktober 2015 lid geworden.
Op 9 november j.l. begonnen te posten.
Sindsdien  23 discussies geopend
Hierin al 45 berichten geplaatst.

Wat een aktiviteit en enthousiasme en kwaliteit.
Dat lijkt mij welhaast een record in Ger's Book of Records
te moeten zijn.Heb ik dat bij het rechte eind heer Ger?

Aleko, je bent duidelijk goed op de hoogte van het ledenbestand van Oríste! Nog steeds in de 'Bird eye view'-modus Smile ?
Maar helaas, de nieuwste cijfers van het CBS heb ik nog niet binnen; dus of het een absoluut record is blijft nog even ongewis Wink

Wat Bouboulina betreft: Leuk dat jullie dit forum ontdekt hebben, aan jullie profiel en je "Griekenland-CV" te zien zijn jullie échte Griekenland-liefhebbers. Misschien wat laat maar alsnog een hartelijk
  [Afbeelding: welkom.gif]
van mijn kant; ik wens jullie héél veel lees-en schrijfplezier op dit steeds groter, leuker en vooral informatiever (mede door jullie bijdragen) wordende Griekenland-forum!
Quote
#5
Gewoon goed en nauwkeurig lezen @Ger.
Ik deed nooit anders.Ik zie een waardevolle
aanwinst als ik hem(hen) zie en meld dat.

Mijn hart stormt elders, zoals je wel leest.
Dit was mijn thuis, maar geen brandstof meer.
Quote
#6
Bedankt voor jullie warme welkom ! We kennen dit forum al vanaf het begin, maar hebben er nooit gebruik van gemaakt. Om het forum een beetje te leren kennen, heb ik inderdaad veel berichten geplaatst. Weet nu hoe het werkt, dus dat zal nu wel wat af gaan nemen. C-:
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#7
Mijn favoriet is Portokalopita, die staat helaas niet op die site.
Quote
#8
[Afbeelding: qn4bck.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#9
Alstublieft Martine, tast toe ! C-:
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#10
Lijkt trouwens erg op Ravani. Maar dan met yoghurt. Heerlijk !
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#11
@Bouboulina.Jullie blijken echte zoete lekkerbekken en
wonen in Leiden.Ga dan eens bij Huize van Wély in Noordwijk
kijken voor het allerlekkerste zoet van Nederland(ons Konink-
lijk huis koopt er ook).Duur maar totaal perfect.Ik geef twee
links:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik koop meestal in de Beethovenstraat, Amsterdam.
Quote
#12
Bedankt voor de tip ! Gaan we zeker een keer proberen. 

efxaristo efxaristo efxaristo
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#13
Hmmm.. Ik vind Huize Van Wely meer naam dan daad. Maar ook dat blijft persoonlijk.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dodoni feta (de enige echte) bij AH Bouboulina 19 8.185 16 November 2015, 10:57
Laatste bericht: martin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)