Het griekse toilet
#1
Is er iemand die kan verklaren waarom de wc deur vaak naar binnen toe open gaat en dan tegen de pot aankomt zodat je er maar net doorheen kan? Het begint vaak al op de toiletten op de airport en ook vaak in openbare gelegenheden. Is hier een verklaring voor?  

[Afbeelding: 121d7pl.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#2
Dan kun je een voet tegen de deur houden als er geen slot op zit? Big Grin
Quote
#3
dan moet er geen rioolbelasting betaald worden ! Smile
Quote
#4
(28 November 2015, 21:16)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan kun je een voet tegen de deur houden als er geen slot op zit? Big Grin

Hahahaha, daar kan ik mij helemaal in vinden.
Vaak ontbreekt het slotje of is het kapot.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#5
Kijk zo kan het ook. Hier draait de deur ook naar binnen open, maar niet meer tegen de pot aan. Even zagen en het is opgelost.  Big Grin

[Afbeelding: 258qpsl.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#6
Ja lekker kunnen de kinderen zien hoe je zit te kakken .... :-(
Quote
#7
Nog een leuke topic over Griekse toiletten:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(even naar onderen scrollen) Big Grin
Quote
#8
dit is wat je noemt een echt stront  praatje aan het worden Big Grin
Quote
#9
(29 November 2015, 11:29)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dit is wat je noemt een echt stront  praatje aan het worden Big Grin

Hier zit inderdaad een luchtje aan...............
Quote
#10
Ja, dat er het één en ander mankeert aan het griekse toilet, dat is bekend. Maar met name die naar binnen toe scharnierende deur die halverwege tegen de pot aankomt en er zo voor zorgt dat je je naar binnen moet wringen. En op het plekje waar je je dan moet zien om te keren staat dan vaak ook nog het bekende overvolle vuilnisbakje vol met strontpapier Smile . Dat vind ik zo typisch. De grieken, en met name de Kretenzers, pretenderen vaak dat "zij" zo'n beetje alles hebben uitgevonden Cool , maar dan hebben ze op dit onderwerp toch wel een steekje laten vallen.

Als een griekse timmerman zo'n deur plaatst, dan ziet hij (of zij) toch zelf ook wel in dat dit erg onlogisch is ???  Of communiceren griekse timmerlui niet met elkaar ?  Smile Smile

Misschien is het een goed idee om de toiletdeuren naar buiten toe te laten scharnieren? Of is dát nou juist onlogisch voor de grieken (cynisch bedoeld) Het woord "logisch"komt toch ook uit het grieks? Smile Smile
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#11
In ieder geval ben en blijf je bij binnendragende deuren verzekerd van je privacy en houdt je de (v)luchtroute vrij?
Quote
#12
(29 November 2015, 16:47)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, dat er het één en ander mankeert aan het griekse toilet, dat is bekend. Maar met name die naar binnen toe scharnierende deur die halverwege tegen de pot aankomt en er zo voor zorgt dat je je naar binnen moet wringen. En op het plekje waar je je dan moet zien om te keren staat dan vaak ook nog het bekende overvolle vuilnisbakje vol met strontpapier Smile .  Dat vind ik zo typisch. De grieken, en met name de Kretenzers, pretenderen vaak dat "zij" zo'n beetje alles hebben uitgevonden Cool , maar dan hebben ze op dit onderwerp toch wel een steekje laten vallen.

Als een griekse timmerman zo'n deur plaatst, dan ziet hij (of zij) toch zelf ook wel in dat dit erg onlogisch is ???  Of communiceren griekse timmerlui niet met elkaar ?  Smile Smile

Misschien is het een goed idee om de toiletdeuren naar buiten toe te laten scharnieren? Of is dát nou juist onlogisch voor de grieken (cynisch bedoeld)  Het woord "logisch"komt toch ook uit het grieks?  Smile  Smile

Heb je al eens geprobeerd een naar buiten draaiende de deur in te beuken ?? Voor iemand die pretendeert 100% greekofiel te zijn ga je soms toch kort door de bocht.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Waarom zou je een wc deur in moeten beuken?
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#14
(29 November 2015, 17:30)Dimitris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In ieder geval ben en blijf je bij binnendraaiende deuren verzekerd van je privacy en houdt je de (v)luchtroute vrij?

(29 November 2015, 17:50)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb je al eens geprobeerd een naar buiten draaiende de deur in te beuken ?? Voor iemand die pretendeert 100% greekofiel te zijn ga je soms toch kort door de bocht.

(29 November 2015, 18:22)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom zou je een wc deur in moeten beuken?
Ik denk dat Dimitris en Jef een punt hebben.
Kijk maar in een vliegtuig.
Wordt er iemand onwel of dergelijke dan ben je zo binnen. Het zou zomaar eens een bouwvoorschrift kunnen zijn.
Quote
#15
In ieder geval ben en blijf je bij binnendragende deuren verzekerd van je privacy en houdt je de (v)luchtroute vrij?

dat klopt ,maar als iemand onwel wordt op de wc, kun je er wel niet in
hebben we mee gemaakt,vrouw lag tussen toilet en deur in
Quote
#16
Een deur moet je alleen inbeuken als hij van je af draait. Bijvoorbeeld je voordeur (en dat is een voorschrift volgens mij) en in Griekenland dus ook de toiletdeur. Normaliter til je de toiletdeur uit de scharnieren, als bijvoorbeeld een kind zich opgesloten heeft of iemand onwel geworden is. Lijkt me stug dat het een voorschrift is op de toiletdeur.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#17
Dat de deur naar binnen toe open gaat zal dan waarschijnlijk wel een bouwvoorschrift zijn en is inderdaad zo gek nog niet, maar dat de deur bij het open doen halverwege tegen de pot aankomt, dat is wat ik zo frappant vind. Wat "vollere"mensen kunnen er vaak niet eens doorheen.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#18
Probleem opgelost !    Kijk eens hier

[Afbeelding: 9baanq.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#19
Is dit voortaan niet meer nodig   Smile Smile

[Afbeelding: 5akxmr.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#20
Nu we toch bezig zijn. Papier mag niet in het toilet ivm smalle riool pijpen. Dat snap ik, maar hoe kan het dan de grote boodschap verwerken?
Quote
#21
(29 November 2015, 21:42)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nu we toch bezig zijn. Papier mag niet in het toilet ivm smalle riool pijpen. Dat snap ik, maar hoe kan het dan de grote boodschap verwerken?

Verschil in "oplosbaarheid en flexibiliteit" op de korte termijn. Wink Wij hebben hier een "Griekse aansluiting" van de eigen bezinkput op die van de gemeente, weet dus helaas waarover ik praat.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)