Service OTE
#1
Goede middag

Hier wil even het relaas doen van "even " een nieuwe router halen bij de OTE,,,,   gelijk een waarschuwing aan andere dit OOK een probleem hebben / krijgen met hun router.

Gisteren avond gaf de router dus de geest.
Ok, vanmorgen naar Germanos, tevens een onderdeel van OTE in het dorp verderop.
Na netjes op mijn beurt gewacht te hebben werd ik vriendelijk te woord gestaan door het personeel,
heeft u ook met de service lijn gebeld.... Nee, want hij is gewoon kapot....
Moet u WEL doen, nou gelijk in de winkel met de mobiel.... NEEN, dat gaat niet, MOET thuis vanaf de huislijn gebeuren.
OK, naar huis,  gebeld, alles weer moeten aansluiten want zij kunnen vanuit Athene misschien die probleem oplossen...
Nou mooi niet, gaat u maar naar de winkel , ik zet in de computer een bericht dat u kosteloos deze kunt omruilen.
Dus weer naar de shop, zij kijkt op het scherm, geen probleem.... nou ja,  met dit nieuwe  type zijn wel problemen voor gekomen,
laat ik het EERST checken voordat u het meeneemt.   Heel netjes, aangesloten, wit lampje brandt. Big Grin
Nu had de service man al gezegd, bij de nieuwe EERST 10 minuten aan laten staan, dan de computer op starten.
Zo gezegd zo gedaan,  rood lampje,  druk op schakelaar draadloos....niks, nade noppes..... nog even wachten, 20 minuten, 30 minuten.
Checken met de computer, verbinding maken, gaan niet, niks , nada noppes.
Weer de service afdeling bellen, had stom toevallig dezelfde persoon, Oh u heeft een nieuwe... wat voor kleur heeft het lampje....ROOD,  
OH... dan heeft u een FOUT exemplaar meegekregen.... Angry 
Ik zet het in de computer, ga maar weer ruilen....
In de winkel aangekomen.... U alweer hier... ja ik vindt het netjes dat u van te voren heeft gekeken of hij werkt, maar thuis dus NIET....
Weer een nieuwe gekregen... aangesloten ... weer wit lampje... ja maar NU de telefoon lijn aansluiten en dan.......
Dan hebben wij een probleem in de winkel kan dat NIET...  Huh  nou vraag ik je.... OTE/GERMANOS, waar de telefoon lijn NIET geschikt is
voor het aansluiten van een modus die zij WEL verkopen.....??????
Maar na 2 minuten gingen er meer lampjes WIT branden, iets wat thuis NIET gebeurde.
Alleen vertelde de verkoper dat zij NIET 2 x op één dag een nieuwe mogen meegeven.... dat is dan weer het voordeel van een klein dorp
... ik verander het morgen wel in de computer neem maar mee, en hopelijk meer geluk.

Nu net thuis aangesloten.... en je raad het al.... anders staat dit bericht NIET hier..... alles werkt perfect... Big Grin
Quote
#2
Ach Dik, anders had je je toch maar verveeld.
Quote
#3
Big Grin 

Prachtig verhaal. Misschien niet zo leuk als je het meemaakt en enkele malen heen en weer moet, maar toch...
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ik zou in Nederland gaan wonen. Hier kennen we deze problemen niet.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#5
hier in Belgie met die verdomde kastjes van Telenet is het niet veel beter (vr de TV-programma's) ; in 1 jaar tijd heb ik al mijn derde kastje gratis mogen gaan afhalen in de plaatselijke Telenetwinkel. Is amerikaanse makelij en ze weten dat ze niet deugen, je moet maar eens naar zo een winkel gaan, er staan voortdurend 3 paletten met nieuwe kastjes in de winkel ...
Quote
#6
Doet me een beetje hier aan denken:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#7
Doet me ook een beetje denken volgende verhaal van een treinreiziger in België enige tijd terug.

Mijnheer had zijn portefeuille laten liggen op de trein. Aan de hand van zijn identiteitskaart had men hem verwittigd dat hij die kon ophalen in het station. Aan het stationsloket diende hij 5€ te betalen voor 'administratiekosten'. Dus vroeg hij om die 5 € uit zijn portefeuille te nemen. Maar dat kon niet, eerst betalen dan pas portefeuille terug  Rolleyes
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(30 November 2015, 17:27)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doet me ook een beetje denken volgende verhaal van een treinreiziger in België enige tijd terug.

Mijnheer had zijn portefeuille laten liggen op de trein. Aan de hand van zijn identiteitskaart had men hem verwittigd dat hij die kon ophalen in het station. Aan het stationsloket diende hij 5€ te betalen voor 'administratiekosten'. Dus vroeg hij om die 5 € uit zijn portefeuille te nemen. Maar dat kon niet, eerst betalen dan pas portefeuille terug  Rolleyes

ja, er staan alleen grote lichten achter de loketten van de NMBS , da es geweten hé Big Grin
Quote
#9
(30 November 2015, 17:52)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 November 2015, 17:27)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doet me ook een beetje denken volgende verhaal van een treinreiziger in België enige tijd terug.

Mijnheer had zijn portefeuille laten liggen op de trein. Aan de hand van zijn identiteitskaart had men hem verwittigd dat hij die kon ophalen in het station. Aan het stationsloket diende hij 5€ te betalen voor 'administratiekosten'. Dus vroeg hij om die 5 € uit zijn portefeuille te nemen. Maar dat kon niet, eerst betalen dan pas portefeuille terug  Rolleyes

ja, er staan alleen grote lichten achter de loketten van de NMBS , da es geweten hé Big Grin

Goh, er zijn er ook wel die echt hun best doen maar ik heb dikwijls de indruk dat die in de minderheid zijn. Maar in België zitten we nu wel in een periode waar het niet politiek correct is om 'minderheidsgroepen' te stigmatiseren. Big Grin

imsorry  offtopic1
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(30 November 2015, 17:27)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doet me ook een beetje denken volgende verhaal van een treinreiziger in België enige tijd terug.

Mijnheer had zijn portefeuille laten liggen op de trein. Aan de hand van zijn identiteitskaart had men hem verwittigd dat hij die kon ophalen in het station. Aan het stationsloket diende hij 5€ te betalen voor 'administratiekosten'. Dus vroeg hij om die 5 € uit zijn portefeuille te nemen. Maar dat kon niet, eerst betalen dan pas portefeuille terug  Rolleyes

Nu dat is ons HIER ook overkomen, maar dan met onze nieuwe paspoorten.
De ambassade kwam de laatste jaren naar dit eiland voor de aanvragen en vingerafdrukken voor je nieuwe paspoort  Big Grin
Maar die worden dan per post naar je toe gestuurd.
Dus weken later tussen het brood lag een notitie dat op het postkantoor hier 5 km vandaan onze paspoorten per aangetekende post liggen te wachten.
Wij daarna toe.... kunt u zich met paspoort legitimeren .... Huh  Uhhh. Neen, want die zitten IN dat pakje..... wij gaan zoeken.... Neen, dat is NIET hier, vraag het in de supermarkt !!!!
Bel dan even de dienstdoende postbode..... ja dat zouden wij kunnen doen.... en ja hoor... Ohhhhh,  dat ligt nog in mijn auto....  Angry
Maar ik rij speciaal wel even voor die mensen terug naar de supermarkt, ben er over +/- half uur..... nou ja dat werden er 45.. maar toch mooi dat hij het WIL doen  Big Grin
En toen moesten wij even tekenen EN legitimeren..... maar hij snapte ook wel dat het ERIN zat, en liet het ons openmaken....toen was alles GOED  Big Grin
Quote
#11
Met routers van Otenet kan je het inderdaad slecht treffen.
Ik heb hier nog twee oude routers, waarvan een zelfs zonder Wifi. De routersnelheid is nog voldoende om de geleverde 24 mbps door te geven. Ik gebruik deze kastjes alleen maar om het signaal door te geven naar het HomePlug systeem dat ik hier in huis heb aangebracht.

Het komt er in het kort op neer, dat je elektrische huisinstallatie dienst doet als bekabeling voor je Internet in huis. Ik heb drie kastjes geplaatst die elk ook hun eigen Wifi hebben. Op iedere verdieping heb ik dan ook goede verbinding, inclusief een kabel (utp) kabel aansluiting.

Mochten de Otenet kastjes het gaan begeven, dan koop ik liever een simpel model router van een bekende fabrikant.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#12
De router die ik nu heb meegekregen is geschikt voor snelle internet !  mocht ik dat willen, Idea zo  vertelde de verkoopster
Nu betaal ik maar voor 4 Mb , de goedkoopste en beste oplossing, haal volgens dit programma
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




nu gemiddeld 3,5 Mbs binnen Big Grin
Terwijl ik vroeger WEL 25 Mbs aansluiting had, en nooit verder kwam dan 9,5  tot 13,5 Mbs, Angry  dus niet eens de HELFT waarvoor je betaald, nu dus 80 % !!!!! Big Grin
Met die snelle, had ik last met het binnenhalen van You tube filmpjes en nu niet meer..... alleen dan snap ik niet, maar ben dan ook geen techneut.   Confused
Quote
#13
@machinist: volgens mij heeft dat te maken met de capaciteit van het net. Vaak is dat voor "trage" verbindingen een stuk groter, zodat er minder "elektronen per minuut" doorkomen (zo probeer ik het me voor te stellen) maar wel een constante stroom. Als het net een geringere capaciteit heeft, zoals bij de nieuwe, snelle verbindingen, gaan de elektronen wel heel snel maar als er te weinig elektronen zijn gaan ze ook niet he.
Overigens willen wij ADSL maar de "telefoon"kabel wordt niet doorgetrokken omdat het meer dan 400 meter naar ons huis is. Dan moet er een versterker tussen en dat mogen de OTE-techneuten van het eiland niet zelf doen. Het wachten is nu tot er iemand in Athene zin heeft om naar Samos te komen en dat in orde te maken ..... Nu hebben we Mobile Broadband van Vodafone en dat is duur en soms ook heel langzaam .....
Quote
#14
(01 December 2015, 10:53)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@machinist: volgens mij heeft dat te maken met de capaciteit van het net. Vaak is dat voor "trage" verbindingen een stuk groter, zodat er minder "elektronen per minuut" doorkomen (zo probeer ik het me voor te stellen) maar wel een constante stroom. Als het net een geringere capaciteit heeft, zoals bij de nieuwe, snelle verbindingen, gaan de elektronen wel heel snel maar als er te weinig elektronen zijn gaan ze ook niet he.

@ElsR en @Machinist:

De snelheid van een ADSL is afhankelijk van de afstand tot de centrale. Heb je het geluk dat je in een grote stad woont dan krijg je ook de snelste verbinding maar woon je in een dorp dan is de afstand al snel boven de 5 Km en dan krijg je de 4Mbit. Het zal nog jaren duren voordat ook de dorpen zijn aangesloten op glasvezel en tot die tijd moeten we het doen op de ouderwetse koperen kabel.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#15
Heb net even een test gedaan, kom toch tot een acceptabele 17 Mbps . Ik ben dan ook niet ontevreden.
Quote
#16
Ik heb net ook een snelheidstest gedaan. Ik moet er volledigheidshalve wel bij vermelden dat dit tijdens de daltijd is gedaan om 11:00 uur. Ook zit ik om de hoek bij de steunserver van Otenet in Kalyves. Deze steunserver is met een glasvezelverbinding aangesloten op de main Otenet server in Chania.
Vanmorgen haalde ik 20.84 Mb/s download en 0.88 Mb/s upload.

Voor diegene die het maximale uit hun verbinding willen halen, de volgende tips;
Computer
# installeer een advertentie blokker in de webbrowser (AdblockPlus) dit voorkomt het binnen halen van advertenties en reduceert data verkeer,
# meer RAM geheugen in je computer betekent ook meer Internet snelheid. Gegevens worden sneller verwerkt!,
# schijf defragmentatie op orde houden. Dit bevorderd de leessnelheid,
# de hoeveelheid programma's die openstaan tijdens de Internet sessie. Veel programma's vragen veel RAM geheugen
# maak gebruik van een lichtere browser, bv Google Chrome i.p.v Internet Explorer
# controleer de computer op de aanwezigheid van malware

Router
# update de software in je router naar de laatste versie (verbeteringen)
# kies een kanaal waar niet de hele buurt op zit en daarmee stoort in de snelheid (stel deze handmatig in)

Installatie
# bij twijfel laat de installatie controleren. Bij de buren kwamen we er achter dat een slechte verbinding in de Otenet kabel de oorzaak was voor een 50% verminderde doorgifte van het Internet signaal. Na reparatie weer de volle snelheid.
# met een kabel aan de computer is een hogere snelheid haalbaar dan via Wifi

Individueel stellen de punten misschien niet veel voor, maar gezamenlijk kunnen ze zeker het verschil betekenen in de Internetsnelheid.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#17
@Dick, Els en Machinist: in Nederland is dat niet anders. Wij wonen in het buitengebied en zijn ook afhankelijk van KPN omdat hier geen kabel noch glasvezel ligt. En dat betekent dat we nooit een snelle internetverbinding zullen hebben. Dus ook in het moderne Nl. kun je aangewezen zijn op traag internet.
Quote
#18
Je krijgt netto nooit de snelheid die je wordt verkocht door de provider.
Naast eerdergenoemde argumenten zit er ook nog wel wat overhead tussen. Er gaat op de achtergrond heel veel data heen en weer tussen je Pc en je provider die je niet ziet maar wel nodig is om bijv. de gewenste internetpagina's op je scherm te kunnen tonen, je download binnen te halen, je verbinding in stand te houden, etc..
Daar kan met gemak een flink aantal Mb's per seconde snelheid in gaan zitten! Al woon je pal naast een aansluitkast van je provider, dan nog krijg je netto niet wat je is verkocht.

Qua adblockers. Kies een goede zoals adblockplus.
Er zijn er namelijk ook veel die alleen maar doen alsof de advertenties worden tegengehouden. Feitelijk ziet zo'n programmaatje alleen maar dat er een advertentie is, kijkt wat de achtergrondkleur, de axacte positie en grootte van de advertentie is, en legt er dan een gelijk gekleurd vlak overheen. Dan denk je dat de advertentie is tegengehouden, maar het enige wat er gebeurt is dat je 'm niet ziet. Deze methode kost alleen maar nog meer tijd omdat naast het binnenhalen van de advertentie ook nog eens een blanko plaatje gemaakt en getoond moet worden.
AdblockPlus is een van de weinige die advertenties echt tegenhouden.
Quote
#19
(02 December 2015, 13:36)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Dick, Els en Machinist: in Nederland is dat niet anders. Wij wonen in het buitengebied en zijn ook afhankelijk van KPN omdat hier geen kabel noch glasvezel ligt. En dat betekent dat we nooit een snelle internetverbinding zullen hebben. Dus ook in het moderne Nl. kun je aangewezen zijn op traag internet.

Ja Vito dat is dikke pech maar gelukkig is er hoop. KPN gaat ook op onrendabele plekken 4G masten plaatsen en bied bewoners een speciaal modem aan waarmee redelijke snelle verbindingen gemaakt kunnen worden. Nu nog de medewerking van betreffende gemeente en provincies om de masten te mogen plaatsen.

Overigens is het wel zeer uitzonderlijk dat er geen kabel in de buurt ligt zeker in de oude gebieden was er altijd een kabel in de buurt, na 1989 is dat veranderd door de verzelfstandiging van KPN ging het kosten baten plaatje een grote rol spelen.

Kali Spera,

Dick
Quote
#20
Wij zijn per 1 oktober verhuisd vanuit het dorp naar het boerengebied. Nu na ruim 2 maanden hebben we nog geen telefoon en internet, want er moeten 2 palen langs de weg geslagen worden. En de palen zijn niet op voorraad en worden nog steeds niet geleverd. Via een dongel heb ik wel internet en we hebben mobiele telefoons, maar het kost wel een hoop geld en gedoe. En bij de OTE worden we van het kastje naar de muur gestuurd. GEDULD is een schone zaak.
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Prima service Aegean/Olympic johan 1 842 09 June 2022, 18:57
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)