Moderne straat
#1
Sinds enkele dagen geïnstalleerd in de straat waar wij wonen in Sitia, om de 25 meter straat verlichting op Zonne-energie.
Iemand enig idee wat ze per stuk kosten?

[Afbeelding: 2ljkdpw.jpg]
Quote
#2
In Nederland kosten ze zo'n 1800,-.
Maar doordat de ledlampen geweldig lang meegaan en de zonne-energie gratis is verdient zich dit terug.
Quote
#3
Foeilelijke dingen overigens. Lijken me ooknog vandalismegevoelig.
Quote
#4
@Chris waarom foeilelijk? Ik vind die elektrciteitsmasten met al die kabels door de lucht (zoals aan de overkant van de straat op jouw foto) veel lelijker! Nu kunnen smaken verschillen, dat weet ik wel, maar toch ....
Quote
#5
Positief dat er klimaatvriendelijk gehandeld werd!
Quote
#6
Maar staan ze nou op een fietspad gericht? Die heb ik namelijk nog nooit gezien in Griekenland, fietspaden.
Quote
#7
(02 December 2015, 21:00)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar staan ze nou op een fietspad gericht? Die heb ik namelijk nog nooit gezien in Griekenland, fietspaden.

Kos up
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Natuurlijk Patrick, het fietseiland. Bedankt.
Quote
#9
(02 December 2015, 21:16)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Natuurlijk Patrick, het fietseiland. Bedankt.

Zo zien ze eruit in Kos Wink

[Afbeelding: 29w4x6t.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
@Patrick daar staan nu toch allemaal tentjes voor asielzoekers op?
Quote
#11
Die tentjes in Kos-stad stonden niet OP het fietspad, maar ernaast. De fietspaden zijn overigens wel smal, omdat er ook nog tegenliggers op rijden. En er lopen ook diverse mensen (vooral asielzoekers, die kennen dat vast niet) op. En ze weten blijkbaar ook nog wat het betekent als er gebeld wordt!
[Afbeelding: 2j10e1u.jpg]
Quote
#12
Ik bedoelde dat ze NIET weten wat het betekent als je je fietsbel gebruikte. Ze bleven gewoon lopen, staan of kletsen op het fietspad.
Het was (eind september/begin oktober) wel iedere keer een beetje een gedoe om daar langs te fietsen vond ik. Dat kwam vooral omdat de fietspaden naar onze begrippen wat smal waren denk ik.
Quote
#13
(02 December 2015, 21:00)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar staan ze nou op een fietspad gericht? Die heb ik namelijk nog nooit gezien in Griekenland, fietspaden.

Klopt, zijn voor het fietspad dat er deze zomer is gekomen en tot op heden heb ik er nog niemand op zien fietsen.
Overigens staat er bij elke afslag ook een waarschuwingsbord wat ook weer op zonne-energie werkt.
Ik heb begrepen dat elke lantaarn de extra energie door geeft aan DEH.

[Afbeelding: 2mw6tko.jpg]

[Afbeelding: 2rwqaok.jpg]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)