Griekse champagne
#1
De feestdagen komen er weer aan. Tijd voor champagne..... 

Griekenland is van nature geen "champagne -land " maar toch komen er zeer acceptabele "Sparklings " vandaan,  zoals CAIR uit Rhodos,  Zitsa uit Zagoria en,  voor de echte liefhebbers,  Karanika uit Amyndeon. Absolute top van een half Grieks half Nederlands stel,  Laurens Hartman en Annette van Kampen. Dit jaar weer in de top 10 geëindigd in Epernay in de champagne streek 
De Fransen waren flabbergasted dat een Griek dit kon maken..... 

Ik moet zeggen,  we hebben ze naar Nederland gehaald,  en ik was geen Sparkling liefhebber,  maar dit is wel heel erg lekker! 

Mvg 
Martin
Quote
#2
Ik houdt niet van champagne maar ik hou er wel van als de Grieken die Fransen verslaan op "eigen terrein".
Quote
#3
Nu nog franse Ouzo   Smile Smile Smile
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#4
Dat heet Pastis. 

Mvg 
Martin
Quote
#5
(10 December 2015, 00:08)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat heet Pastis. 

Mvg 
Martin

Pastis is toch niet hetzelfde als Ouzo Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Bestaat dus nog echt ook, hahaha. Wist ik niet.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#7
Sparkling wines en champagnes zijn natuurlijk niet hetzelfde. Je kan ze dus niet met elkaar vergelijken vind ik.
Quote
#8
[quote pid='47325' dateline='1449699186']

Pastis is toch niet hetzelfde als Ouzo Wink
[/quote]

 nee, ouzo is lekkerder  Big Grin Big Grin maar wel beide gemaakt op basis van anijssmaak


@ kritikaster
champagne is een sparkling wine net zoals de griekse, de cava,de sekt  ...alleen hebbben de franse wijnboeren uit de champagne streek het voorrecht om de naam champagne te gebruiken, maar in wezen is het dezelfde drank.Dus mogen ze best vergeleken worden.
Uiteraard zal de smaak verschillen door druivensoort, rijpingstechnieken  etc...
Dus het zou best kunnen dat die griekse lekkerder is dan bepaalde franse, net zoals sommige cava's lekkerder zijn dan sommige franse champagne
Quote
#9
smaken verschillen ... ...

als Feta vergeleken wordt met alle andere bucht die er zou moeten op lijken ga je ook op je achterste poten staan, dus ...
Quote
#10
Er zijn hele mooie Champagnes, vaak veel te duur in mijn ogen,  en er zijn mooie Sparklings uit de hele wereld. 

Maar uit Griekenland kwam nog niet veel. Dat is nu dus aan het veranderen. Gelukkig. 

Mvg 
Martin
Quote
#11
we zijn ondertussen eind 2018 en ik vraag mij af of er nu type sparkling of champagne van het eiland Kreta bestaat ?
heb al gezocht in Mires en Tympaki maar nergens konden ze mij helpen, en ik heb er nodig morgen 24/12, of het zal "gewone" witte wijn worden
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#12
Ik kom regelmatig bij Dourakis winery. Ze zijn al een paar jaar bezig te experimenteren met sparkling wine. Tot nu zijn ze niet tevreden,maar uiteindelijk zal het wel lukken.
Een alternatief voor je is misschien frechenet dat vrij algemeen verkrijgbaar is.
Quote
#13
Ik denk dat de enige Griekse schuimwijn die je kan vinden CAIR is (komt van Rhodos).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)