Faliraki / Chersonissos / Kavos / Laganas
#1
Faliraki op Rhodos, voor de één een paradijs op aarde, voor de ander een afschuwelijk oord. Véél Engelse toeristen, Nederlanders en Russen, één grote gezellige kermis, megadruk, veel luide muziek, MacDonalds, fastfood en proppers in de barstreet, waterparken, eerstehulp doktersposten enz. enz.  Net zoals Chersonissos op Kreta, Kavos op Corfu en Laganas op Zakynthos.

Ik ben benieuwd wat de gemiddelde griekenland liefhebber van dit soort plekken vind? Zelf vind ik het altijd wel leuk en gezellig om er even een dagje te vertoeven tijdens een vakantie.


[Afbeelding: 23s2np.jpg]

[Afbeelding: r0ectd.jpg]

[Afbeelding: ebajo5.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#2
voor de jongeren zal dit wel leuk zijn,maar voor ons  liever een iets rustiger dorpje,meer zoals op de foto

[Afbeelding: 5eel37.jpg]
Quote
#3
(10 December 2015, 18:27)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor de jongeren zal dit wel leuk zijn,maar voor ons  liever een iets rustiger dorpje,meer zoals op de foto

Voor mij net hetzelfde.
Ben al die plaatsen al doorgereden maar heb er totaal geen behoefte aan om er te stoppen, laat staan er te vertoeven.

Geef mij dit maar:


[Afbeelding: w89nys.jpg]  [Afbeelding: 14cyw4z.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
We zijn daar 1 maal geweest voor enkele minuten dit heeft totaal niets met het traditionele Griekenland te maken, ogen dicht en heeeeeel hard voorbij rijden
Quote
#5
Inmiddels al 8 x her en der op Kreta vertoefd en al ontzettend veel gezien van dit immens grote eiland, maar Chersonissos e.o. hebben we vooralsnog links laten liggen.
Niet bepaald onze "cup of tea".
Ooit, in een ver verleden, kwamen we terecht in Laganas op Zakynthos, echter dat was eens, maar nooit weer...
Quote
#6
(10 December 2015, 18:27)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor de jongeren zal dit wel leuk zijn,maar voor ons  liever een iets rustiger dorpje,meer zoals op de foto

[Afbeelding: 5eel37.jpg]

@Grek. Ik drink regelmatig wat met twee van deze heren.
Quote
#7
leuk dit te horen,woon je dan in de buurt van Vamos, of in Vamos ,wij waren er een dag in oktober dit jaar

ja het was er knus ,en gezellig
Quote
#8
Ik woon in Vamos, een heel gezellig dorp.
Quote
#9
Verschrikkelijk. Dat is het enige woord dat ik voor die plaatsen over heb. Hard doorheen rijden met je scooter of auto.
Quote
#10
Neem aan dat de eerst geplaatste foto's van Faliraki zijn?
Zo ja dan moet ik erkennen dat ik er niets van terugzie uit 1980.Dat is ook wel lang geleden maar zeg  er nu bij dat
ik er nooit meer heen zou willen,hetzelfde geldt voor Chersonissos,in 1979 een kalme plek.
Kavos was in 1978 al een Engelse "enclave",Laganas in 1999 eveneens,maar als je aan de goede kant zat en het
centrum op de goede tijden vermeed viel het toen nog wel mee.Maar om bepaalde plaatsen en gebieden weer te
bezoeken? Nee je hebt er een beeld van en dat wil je (wij dan) zo houden!
Quote
#11
Toch is het wel een stukje Griekenland. Hoe je het ook bekijkt.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#12
Wij zijn dit jaar in Faliraki geweest. We zaten aan de andere zijde van het dorp, dus niet aan de "hotelkant". Aan die kant zaten we vrij rustig. De plaats was een goede uitvalsbasis om het eiland te verkennen. Ondanks de drukte in het dorp zelf, een paar heel goede restaurants ontdekt. Voor één van die restaurants moesten we door "barstreet". Restaurant was ongeveer een half uurtje lopen van ons appartement. Moet zeggen, was wel leuk om "zon, zuipen, ziekenhuis" eens in het echt te zien Big Grin . Neen, viel best mee. Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
Denk ook wel dat het met de tijdgeest te maken heeft. Ook de (griekse) jeugd gaat met zijn tijd mee. En leeftijd zal ook wel een rol spelen in deze.

Toch ontstaat er bij het eerste griekenland bezoek vaak het heerlijke griekenland gevoel op dit soort drukke plekken. Het virus krijgt je óók daar te pakken. Uiteraard vertegenwoordigen deze plekken niet het echte griekenland, maar het heeft wel wat. Toch?
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#14
voor elk wat wils hé. Ook het uigaansleven hoort bij een land/stad, zijn we zelf niet jong geweest en gingen we zelf niet heelder nachten en dagen op zwier?
trouwens vakantie : is dat niet doen wat je graag doet? en sommige  jongeren denken daar nu eenmaal anders over...dus groot gelijk dat ze zich laten gaan, en zo zijn er weer grieken die hun boterham verdienen.
Persoonlijk zal ik er geen 2 weken logeren (nu niet meer) maar er met een boog omheen lopen ook niet, integendeel het is eens leuk om te zien hoe de jeugd zich tegenwoordig uitleefd.
Quote
#15
Waarschijnlijk ben ik dan de uitzondering op de regel maar zelfs toen ik begin 20 was en volop ging stappen in Nederland koos ik in Griekenland al niet voor dit soort bestemmingen. Zelfs toen gingen wij al naar onbekendere bestemmingen. Heeft dus niet met de jeugd te maken maar met je eigen smaak.
Quote
#16
Nou Vito wij zijn het eens denk ik.Naar Griekenland gaan we echt niet voor de disco,drank en proppers.Wij zijn daar,nu zeker,te oud voor.
En dat is het ware Griekenland ook niet,in Spanje is dat ook te vinden,misschien in Turkije ook wel?
Maar goed smaken verschillen,gelukkig maar,ieder zijn idee!
Quote
#17
Mensen die veel naar Griekenland gaan kennen die plaatsen wel en mijden ze dus ook als ze geen behoefte hebben aan disco, drank en proppers. Maar iemand die voor de 1ste of 2de maal gaat, laat zich dikwijls leiden door de beschrijving(en) in de brochures van de reisorganisaties.
Als daar bij de beschrijving van een plaats "levendig" staat, heb je dus veel kans dat je in 1 van die plaatsen terecht komt. Net zoals "rustige omgeving" dikwijls wil betekenen: "in the middle of nowhere". Die laatste beschrijving wordt regelmatig gebruikt bij AI-hotels van grote ketens zoals Grecotel, Mitsis, etc. en veel van die hotels liggen dus ook dikwijls afgelegen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
(13 December 2015, 02:31)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mensen die veel naar Griekenland gaan kennen die plaatsen wel en mijden ze dus ook als ze geen behoefte hebben aan disco, drank en proppers. Maar iemand die voor de 1ste of 2de maal gaat, laat zich dikwijls leiden door de beschrijving(en) in de brochures van de reisorganisaties.
Als daar bij de beschrijving van een plaats "levendig" staat, heb je dus veel kans dat je in 1 van die plaatsen terecht komt. Net zoals "rustige omgeving" dikwijls wil betekenen: "in the middle of nowhere". Die laatste beschrijving wordt regelmatig gebruikt bij AI-hotels van grote ketens zoals Grecotel, Mitsis, etc. en veel van die hotels liggen dus ook dikwijls afgelegen.

Tja, dan heb je het tegenwoordig toch wel aan jezelf te wijten dat je op een van die plaatsen terecht komt, toch? Confused
Over bijna elke acco en verblijfsplaatsen van een touroperator zijn bakken vol recensies te lezen op het www.  Kijk naar programma's als "red mijn vakantie". Hele dagen op de social media, maar informatie opzoeken is te moeilijk/te veel werk? Daar kan ik met mijn pet niet bij! Zal de generatiekloof wel zijn! Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#19
(13 December 2015, 11:00)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 December 2015, 02:31)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mensen die veel naar Griekenland gaan kennen die plaatsen wel en mijden ze dus ook als ze geen behoefte hebben aan disco, drank en proppers. Maar iemand die voor de 1ste of 2de maal gaat, laat zich dikwijls leiden door de beschrijving(en) in de brochures van de reisorganisaties.
Als daar bij de beschrijving van een plaats "levendig" staat, heb je dus veel kans dat je in 1 van die plaatsen terecht komt. Net zoals "rustige omgeving" dikwijls wil betekenen: "in the middle of nowhere". Die laatste beschrijving wordt regelmatig gebruikt bij AI-hotels van grote ketens zoals Grecotel, Mitsis, etc. en veel van die hotels liggen dus ook dikwijls afgelegen.

Tja, dan heb je het tegenwoordig toch wel aan jezelf te wijten dat je op een van die plaatsen terecht komt, toch? Confused
Over bijna elke acco en verblijfsplaatsen van een touroperator zijn bakken vol recensies te lezen op het www.  Kijk naar programma's als "red mijn vakantie". Hele dagen op de social media, maar informatie opzoeken is te moeilijk/te veel werk? Daar kan ik met mijn pet niet bij! Zal de generatiekloof wel zijn! Cool

Ben ik volledig met je eens.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Ook vroeger al. Er was weliswaar geen internet maar ik vroeg altijd bij het reisbureau de beschrijving uit 'Toeristiek' op die heel wat betrouwbaarder was dan wat in de reisgidsen vermeld stond.
Quote
#21
Toch gaan er vliegtuig ladingen vol naar dit soort hotspots. Van alle leeftijden. Het heeft op 1 of andere manier toch wel aantrekkingskracht.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#22
Dat komt ook omdat je daar relatief goedkoop naar toe kan en er veel lastminutes aangeboden worden naar deze plaatsen.
Quote
#23
"Toeristiek"
Vito: Inderdaad die las ik ook altijd bij het reisbureau! De gegevens waren heel uitgebreid,vroeg altijd een kopie van het geheel.
Heb hier nog Toeristieken staan van een ver verleden,achterhaald misschien,maar de plattegronden bewijzen soms goede diensten!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dronken zwembadspringer Chersonissos. iakovos 23 4.759 14 August 2022, 09:28
Laatste bericht: metaxa
  Hoe Grieks is Chersonissos? oriste 1 2.311 08 October 2010, 23:50
Laatste bericht: Suzanne

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)