Rik sat virus
#1
Als ik op de RIK SAT website wil beginnen geeft Avast een waarschuwing. Er schijnt een trojan horse geplaats te worden en de site wordt geblokkeerd.
Het is op deze site:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Voordien was het geen probleem.
Ik vind ook geen andere link die direct naar de RIK site gaat.
Wel is op andere sites naar het programma te kijken.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#2
Hier dezelfde waarschuwing van Avast. Misschien is de website van RIK Cyprus gehackt?
Quote
#3
Ik heb Norton erop en die geeft geen waarschuwing, site kan ik gewoon openen.

Kalo mesimeri,

Dick
Quote
#4
Hier op de Universiteit (met naar ik aanneem goede antivirus-software) ook geen enkel probleem tijdens het openen van de website.....
Misschien is Avast toch een beetje paranoïde  Huh
Quote
#5
Bij mij wordt deze url ook geblokkeerd.
Anti virus: F-secure
Provider: xs4all
Quote
#6
Thuis gebruik ik Zonealarm Extreme Security en de site wordt niet geblokkeerd.

Op het werk gebruiken wij een combinatie van diverse pakketten op allerlei niveaus, zoals dat is voorgeschreven voor bedrijven die vertrouwelijke gegevens verwerken. Bij het minste geringste wordt een site geblokkeerd. Maar schijnbaar is er niets aan de hand van deze site.

Hou er rekening mee dat vaak sites worden geblokkeerd op vermoedens en meldingen, die allebeide niet waar hoeven te zijn.... en let wel, ik zeg "hoeven". Een blokkade kan zeer terecht zijn, maar bij site heb ik zo mijn twijfels of het wel terecht is.
Quote
#7
Wellicht dat er een mailtje naartoe gestuurd kan worden? Kunnen ze er zelf iets aan doen. Mijn Grieks is slecht dus.......... rik@cybc.com.cy
Quote
#8
Het heeft de footprint van een Java script injection.

Met deze vorm van injection kan een hacker vervelende dingen op en met je pc.
Zo kan een hacker een Java Script Injection gebruiken om de waarden van de browser cookies van de gebruiker te stelen. Als gevoelige informatie - zoals wachtwoorden, creditcardnummers of sofi-nummers - worden opgeslagen in de browser cookies, kan een hacker middels een JavaScript-injectie deze informatie te stelen.

Of, als een bezoeker van de website gevoelige informatie in een invulveld invoert kan de hacker het geïnjecteerde Java Script gebruiken om de ingevulde gegevens veilig te stellen en door te sturen naar een andere locatie. Slecht geprogrammeerde websites, veelal in open source software als WordPress en Joomla, vallen ten deel aan dit soort aanvallen.

Hoewel het bij deze website niet geheel duidelijk is, is voorzichtigheid wel geboden.
Ik heb de test gedaan in een virtuele machine; Avast slaat inderdaad alarm. In de code op de website geen anomalies gevonden.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#9
Mag ik het over jouw opmerking over open source niet eens zijn? Enclosed software heeft even veel, indien niet meer, problemen.
Quote
#10
Inderdaad heb ik RIK een, in mijn beste Engels Smile , mailtje gestuurd want ik neem aan dat ze er niet blij mee zijn.
Als de site voor anderen, die niet Avast gebruiken, wel te openen is, is er dan niets te vinden met b.v. Malwarebites?
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#11
(14 December 2015, 21:14)Rob63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mag ik het over jouw opmerking over open source niet eens zijn? Enclosed software heeft even veel, indien niet meer, problemen.

Je het gelijk. Mijn opmerking is meer geplaatst in het licht van de aanvallen die meer en meer worden uitgevoerd op de plug-ins van de open source software. Veelal ontbreken de updates voor deze plug-ins of worden de plug-ins niet automatisch geupdate door de website beheerder.

Voor de bezoekers van websites is het dus van belang om de computer up-to-date te houden. Dit om te voorkomen dat er wordt omgeleid naar websites met besmette advertenties.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#12
(15 December 2015, 10:41)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 December 2015, 21:14)Rob63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mag ik het over jouw opmerking over open source niet eens zijn? Enclosed software heeft even veel, indien niet meer, problemen.

Je het gelijk. Mijn opmerking is meer geplaatst in het licht van de aanvallen die meer en meer worden uitgevoerd op de plug-ins van de open source software. Veelal ontbreken de updates voor deze plug-ins of worden de plug-ins niet automatisch geupdate door de website beheerder.

Voor de bezoekers van websites is het dus van belang om de computer up-to-date te houden. Dit om te voorkomen dat er wordt omgeleid naar websites met besmette advertenties.

Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Up to date houden van software en alles wat er mee te maken heeft is enorm belangrijk. En dat wordt inderdaad veelal onderschat (zelfs in grote bedrijven).
Quote
#13
Of mijn mailtje er toe heeft bijgedragen weet ik niet, maar enkele dagen later was het probleem opgelost.
In de zoekresultaten werkten alle links weer.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#14
Rik inmiddels van bird 13   11623 v 27500 verdwenen
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#15
(10 January 2016, 16:04)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rik inmiddels van bird 13   11623 v 27500 verdwenen

Klopt, is onlangs verhuisd van 11623V / 27500 naar 12111V / 27500
11623V is komen te vervallen.
Quote
#16
Moet je het lijstje dan aanpassen? Daar staat de vervallen freq nog op.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#17
(10 January 2016, 21:56)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Moet je het lijstje dan aanpassen? Daar staat de vervallen freq nog op.

Nee hoor Yiannakis, is vanmiddag al aangepast......
Ik denk dat de pagina in je cache zit, even refreshen en dan moet het goed zijn.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Ger, sorry
weer wat geleerd.
Op mijn tablet bleef oude pagina staan, ook na verwijderen historie etc.
Vernieuwen werkte inderdaad. Smile
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rik Sat Choreftis 2 7.161 05 September 2015, 23:34
Laatste bericht: Yiannakis
  Rik Sat Choreftis 10 10.587 27 April 2014, 19:14
Laatste bericht: Choreftis
  Rik op Hellassat Yiannakis 2 5.008 12 December 2013, 00:04
Laatste bericht: Yiannakis
  bulsatcom Hellas Sat 2 Balkanboy 10 8.590 29 July 2012, 11:32
Laatste bericht: Ger
  Hellas sat Yiannakis 0 2.305 04 November 2010, 20:34
Laatste bericht: Yiannakis
  Nieuwe frequentie RIK-sat Cyprus oriste 1 4.571 09 May 2010, 09:20
Laatste bericht: djdakman
  Cyprus-Sat verlaat Hotbird-satelliet Ger 4 6.048 08 April 2010, 19:05
Laatste bericht: Ger
  RIK ontvangst af en toe slecht op Hellassat Yiannakis 3 5.509 11 March 2010, 09:36
Laatste bericht: Ger
  Problemen met Cyprus-sat op Hellas? Mario 6 6.530 25 September 2009, 14:00
Laatste bericht: Ger
  Cyprus Sat (RIK-Sat) verhuist op Hotbird en HellasSat-2 Ger 0 4.158 06 June 2009, 13:54
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)