Het probleem "Overboeking" Aan wie ligt dat nu eigenlijk?
#1
Overboeking. Zelf (gelukkig) pas 1 keer meegemaakt bij TUI (voorheen Arke), maar werd goed opgelost. 

Vraag me altijd af wie nou eigenlijk de schuldige is van een overboeking? De reisorganisatie of het hotel/appartement? En komt dit in Griekenland vaak voor?
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#2
Heeft hier iemand wel eens een overboeking meegemaakt?
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#3
(13 December 2015, 17:53)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heeft hier iemand wel eens een overboeking meegemaakt?

Ja, dat heb ik drie keer meegemaakt. Één keer met Arke, die wilden ons onderbrengen in een studio van een andere acco ipv een tweekamer appartement. Na twee dagen gelukkig goed opgelost door de accommodatie en uiteindelijk ook door Arke. Één keer met Belair, maar dat was al twee weken voor vertrek. Ook opgelost en één keer met OAD. Bij een wijziging van de vlucht hadden ze voor het gemak ook meteen de accommodatie geannuleerd. Kwamen wij op het vliegveld van Rhodos achter. Hoop gedoe over gehad, maar gelukkig uiteindelijk wel in de geboekte accommodatie terecht gekomen en niet in hun garantie accommodatie. Klachtenafhandeling werd in de winter gedaan door de betreffemde hostess. Sindsdien organiseren wij alles zelf: dan is het tenminste mijn eigen schuld als het niet goed uitpakt.
Quote
#4
Deze topic is waarschijnlijk gestart n.a.v. mijn reactie over Olympia bij "kerstkaartje van Ross Holidays", dus zie daar...
Quote
#5
Ja klopt. Ik dacht dat is een mooi onderwerp om een andere topic over te beginnen. Niks mis mee toch?
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#6
Ik heb 2 keer een overboeking gehad. 1 x met Sunweb op Kreta, geen idee waar dat aan lag was ook niet helemaal tevreden met hoe dat geregeld was maar verder wel een leuke vakantie gehad. En 1 x met D-reizen op Samos,  dat pakte voor ons eigenlijk wel leuk uit. De overboeking kwam toen door de natuur, kon niemand dus wat aan doen.  De appartementen die ik geboekt had lagen aan de rand van de berg en er was in het vroege voorjaar een stuk van de berg afgebroken waardoor ze die appartementen hebben moeten sluiten, te gevaarlijk. Heel sneu voor de eigenaars. We zijn toen overgeboekt naar de appartementen die er direct voor lagen en dat werd erg leuk, hele leuke eigenaresse.  Geweldige vakantie gehad en zelfs nog een keer terug gegaan.  De andere acco is inmiddels ook weer opgeknapt en open.
Quote
#7
Het hoeft dus niet altijd negatief uit te pakken, blijkt hier uit. Zelf werden wij er achteraf gezien ook stukken beter van. Kregen een ultra nieuw 2 kamer app. met prachtig uitzicht op zwembad en zee. Voor de airco hoefden we niet te betalen. Als genoegdoening. En ook 14 dagen lang een leuk en zeer positief contact met het personeel. Was erg leuk.

Een tip die ik achteraf kreeg van griekse vrienden : Ga in dit soort situatie's nooit direct zeuren of ruzie maken en zéker nooit schreeuwen.. De gemiddelde griekse receptionist zal altijd rustig blijven en timide reageren, en je helpen zo goed als het kan. Maar maak je het te bont, dan zal hij of zij zeker niets meer voor je doen.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#8
Maar uiteindelijk vraag ik me af wie er nou de schuldige is van zo'n overboeking? Het moet toch ergens fout gaan in de procedure.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#9
@Bouboulina. Nu al binnen krap acht weken, bijna
300 berichten geplaatst in 50 eigen onderwerpen.
Verbijsterende produktie, moet een record zijn!
En dan altijd nog goed geluimd ook.Gefeliciteerd!
Quote
#10
(13 December 2015, 22:05)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Bouboulina. Nu al binnen krap acht weken, bijna
300 berichten geplaatst in 50 eigen onderwerpen.
Verbijsterende produktie, moet een record zijn!
En dan altijd nog goed geluimd ook.Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Huh
Ik noem dat gewoon spammen Blush
Quote
#11
Sorry, maar dat is zeker niet mijn bedoeling.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#12
Laat me raden...Bouboulina wilt  vast nog wel   in het official Guinness World Records boek  van 2015 komen te staan . Big Grin
Quote
#13
Als het een mooi reisje griekenland oplevert, sta ik daar zeker niet negatief tegenover.   Smile Smile Smile
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#14
Bouboulina, zou je me een groot plezier willen doen?
Dat vervelend bewegende handje  bij je ,,signature,, even vervangen voor een stilstaand plaatje ,
 Het is zoo irritant om dat aldoor weer bij elke bericht te  zien !
Quote
#15
Bij deze
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#16
Mijn dank is groot!!
pffft , dat is al een stuk rustiger!!
Quote
#17
Graag gedaan Wilma. Mochten er nog andere forum leden zijn die iets irritant vinden of suggestie's hebben, laat het me gerust weten dan pas ik dat direct aan. Geen probleem. Vind het een leuk forum, en dat moet uiteraard voor iedereen zo blijven.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#18
En zo is het Bou.....
En nu ook nog ff aanleren dat je NIET voor je beurd raadfototje's  ga  plaatsen..Haha, Dit had je al eens eerder  beloofd... En nu nog DOEN ! ff aan denken!! voordat je daar aan begint!!
Quote
#19
(13 December 2015, 21:18)Debs schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb 2 keer een overboeking gehad. 1 x met Sunweb op Kreta, geen idee waar dat aan lag was ook niet helemaal tevreden met hoe dat geregeld was maar verder wel een leuke vakantie gehad. En 1 x met D-reizen op Samos,  dat pakte voor ons eigenlijk wel leuk uit. De overboeking kwam toen door de natuur, kon niemand dus wat aan doen.  De appartementen die ik geboekt had lagen aan de rand van de berg en er was in het vroege voorjaar een stuk van de berg afgebroken waardoor ze die appartementen hebben moeten sluiten, te gevaarlijk. Heel sneu voor de eigenaars. We zijn toen overgeboekt naar de appartementen die er direct voor lagen en dat werd erg leuk, hele leuke eigenaresse.  Geweldige vakantie gehad en zelfs nog een keer terug gegaan.  De andere acco is inmiddels ook weer opgeknapt en open.

5 jaar geleden voor de laatste maal met Sunweb Belgie een hotel geboekt.  Ik boek 4 sterren met een mooie rustige tuin en goede recensies vr het eten.  Op de bus van Heraklion naar het hotel maakt de hostess mij wijs dat er een overboeking is en dat ze voor mij een evenwaardig, zoniet beter, hotel hebben die daar juist tegenover ligt.  Je kan natuurlijk niet anders dan aanvaarden, ofwel direkt terug naar huis vliegen.
De volgende dag trek ik mijn stoute schoenen aan en ga toch eens navragen in mijn oorspronkelijk geboekt hotel of er soms nog plaats is vr mijn 14 dagen, en ja, zegt die goede man, ik heb nog voor 80% plaats !  Begrijpe wie kan.  Daarenboven is het eten in het andere hotel niet te vreten, geven mij bonnetjes om elke dag in een bepaalde taverna in Matala te gaan eten, maar dat is nog slechter dan slecht omdat zij met die bonnetjes er niks aan verdienen.  Terug thuis klacht ingediend bij Sunweb Belgie en zonder discussie 300 euro teruggekregen omdat ik vanaf de derde dag zelf mijn taverna's heb uitgekozen om te gaan eten.  Maar van dan af was het voor mij over, nu boek ik alles zelf en rechtstreeks, geen touroperator meer voor mij.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie helpt me aan een leuke bestemming? Vito 8 2.358 02 January 2023, 22:40
Laatste bericht: Piepa
  Hulp aan het Griekse Rode Kruis Beems 2 700 11 August 2021, 14:04
Laatste bericht: Beems
  Ligt Zakynthos in Turkije? Patrick 4 1.715 15 February 2020, 12:32
Laatste bericht: Ernst
  probleem vluchtelingen opgelost, Griekenland wordt kleiner TreinopStad 0 1.564 08 October 2016, 07:56
Laatste bericht: TreinopStad
  Ferry aan het zinken in Piraeus metaxa 12 5.972 27 April 2016, 11:03
Laatste bericht: Ger
  METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? Bouboulina 9 6.321 17 November 2015, 23:33
Laatste bericht: El Greco
Question Wie helpt een Griekse vriendin aan een kamer in Delft? Suzanne 8 7.465 07 July 2012, 11:17
Laatste bericht: Cornelius
  Aan het testen Choreftis 5 6.677 04 September 2009, 13:48
Laatste bericht: Choreftis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)