Wijzigingen ontvangst NL-zenders in Griekenland
#1
[Afbeelding: astra3b.jpg]

Onlangs heeft Satellietprovider SES-Astra ingrijpende wijzigingen doorgevoerd op de positie 23,5 graden oost. Eén en ander houdt per saldo in dat alle Nederlandse regionale, thema en HD-zenders zijn overgebracht naar de Astra-3B. Ook de Vlaamse HD-zenders Eén HD, Canvas/Ketnet HD en VTM HD zijn inmiddels overgegaan naar de 3-B

De footprint van deze satelliet, ook wel het dekkingsgebied genoemd, kan afwijken van z'n voorganger. Daardoor is het zeer waarschijnlijk dat gebruikers op het randje of zelfs buiten deze footprint verschillen in het signaal zullen merken. De signaalsterkte kan zowel positief als negatief veranderd zijn.

Op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wordt e.e.a. nog eens uitgelegd.

Voor alle duidelijkheid: bovenstaand is alleen van belang als je niet in Westeuropa woont; in Nederland, Vlaanderen en z'n buurlanden zal er niets van gemerkt worden.


Ger
Quote
#2
Er blijken na het verhuizen van de zenders nogal wat verschillen te zijn geconstateerd in Zuid-Europa. Terwijl in Zuid-Spanje een behoorlijke verbetering heeft plaatsgevonden is het signaal in Turkije duidelijk verminderd. Ik vraag me af hoe dat in Zuid-Griekenland uitpakt.

Mochten er mensen zijn die in de regio Kreta - Rhodos - Karpathos wonen en hier meelezen dan hoor ik graag wat hun bevindingen zijn.

Het gaat dus voornamelijk om de Nederlandse en Vlaamse HD-zenders alsmede de regionale NL-zenders op de Astra3-B (23 gr oost). Klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor een overzicht van de zenders op de Astra3-B

Alvast bedankt voor de input,

Ger
Quote
#3
(23 June 2010, 11:05)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er blijken na het verhuizen van de zenders nogal wat verschillen te zijn geconstateerd in Zuid-Europa. Terwijl in Zuid-Spanje een behoorlijke verbetering heeft plaatsgevonden is het signaal in Turkije duidelijk verminderd. Ik vraag me af hoe dat in Zuid-Griekenland uitpakt.

Mochten er mensen zijn die in de regio Kreta - Rhodos - Karpathos wonen en hier meelezen dan hoor ik graag wat hun bevindingen zijn.

Het gaat dus voornamelijk om de Nederlandse en Vlaamse HD-zenders alsmede de regionale NL-zenders op de Astra3-B (23 gr oost). Klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor een overzicht van de zenders op de Astra3-B

Alvast bedankt voor de input,

Ger

Eind Oktober vertrekken we terug naar Zuid-Oost Kreta en dan zou het de bedoeling zijn om ofwel een nieuwe installatie aan te schaffen ofwel de boel hier af te breken en alles meenemen naar ginder. Nu heb ik de de footprints eens bekeken en volgens mij kan je daar nog enkel de satellieten op 19.2 0ost/Astra 1L + 1M +1KR en 13.0 Oost/Hotbird bekijken. Volgens de print zou Astra 2 & 3 niet lukken.
Ik zou dan ook maar voor de G2 van Visiosat gaan en die van hier meenemen want in de 2 lokale winkels is die niet te vinden.
Ik hou jullie op de hoogte!
Quote
#4
Ik zoek ervaring met canal plus ontvangst op kos. Inmiddels staat de schotel op 23e en hebben we een hd ontvanger (dreambox) alleen geen abonnement. Ik begrijp dat in nl een schotel wordt geinstalleerd maar hoe krijg je hier alleen een kaartje met de nl zenders? De website en helpdesk zijn niet duidelijk. Wat is de oplossing, abonnement in nl en dan kaart meenemen naar griekenland in de zomer?
Quote
#5
(25 July 2011, 22:15)teixo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zoek ervaring met canal plus ontvangst op kos. Inmiddels staat de schotel op 23e en hebben we een hd ontvanger (dreambox) alleen geen abonnement. Ik begrijp dat in nl een schotel wordt geinstalleerd maar hoe krijg je hier alleen een kaartje met de nl zenders? De website en helpdesk zijn niet duidelijk. Wat is de oplossing, abonnement in nl en dan kaart meenemen naar griekenland in de zomer?

Voor wat betreft het kaartje van CD:
Die heb ik in NL gekocht en dan alleen voor de vrij te ontvangen NL zenders, kost een eenmalig bedrag. Moet wel op een NL adres worden geregistreerd, voor een ABO betaal je maandelijks een bedrag.
Voor wat betreft de ontvangst heb ik begrepen van andere mensen hier dat het moet lukken. Zelf heb ik hier een 120cm schotel met rotor en ontvang alle zenders op ASTRA 1 - 2 - 3 plus natuurlijk ook andere satalieten.

Kalo Vradi
Dick
Quote
#6
Het was na 15 min al gepiept @Ger, het maakt inderdaad niet uit welke zender je opzet, mijn 85cm bordje staat nog altijd op 19.5 oost, ik mis hier eigenlijk niks zeker de 4 RTL's en Veronica niet.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
(04 September 2011, 18:18)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het was na 15 min al gepiept @Ger, het maakt inderdaad niet uit welke zender je opzet,
Proef ik daar enige twijfel Arthur ;) ? Tuurlijk maakt dat niets uit :)


(04 September 2011, 18:18)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




mijn 85cm bordje staat nog altijd op 19.5 oost, ik mis hier eigenlijk niks zeker de 4 RTL's en Veronica niet.

Da's wel knap hoor Arthur, de zenders zitten namelijk op 19,2 oost Tongue Big Grin


Quote
#8
Arthur kijkt niet op een paar graden........
Quote
#9
Wel als ik met de kaik binnen kom, als ik er dan een paar tienden naast zit loop ik vast op de rotsen na het bruggetje scheld. We zien ons boven op jou rots.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? panosnl 20 20.347 11 August 2020, 12:14
Laatste bericht: messara
  Wijzigingen ontvangst Astra-3 satelliet Ger 6 7.298 01 August 2016, 12:16
Laatste bericht: teixo
  Astra ontvangst op Samos Wick 33 31.724 18 March 2011, 08:37
Laatste bericht: Wick
  ontvangst sport 1 Wick 28 22.057 30 January 2011, 12:51
Laatste bericht: Ger
  rtl ontvangst Kreta sinta 2 6.899 16 October 2010, 16:01
Laatste bericht: Geisha
  Ontvangst Griekenland Lejo 3 5.797 14 August 2010, 15:27
Laatste bericht: Ger
  Slechte ontvangst in Epirus papajani 8 10.813 08 October 2009, 14:32
Laatste bericht: Ger
  Ontvangst RTL4, 5 en 7 op Lesvos Marikaki 6 10.647 02 September 2009, 09:55
Laatste bericht: Ger
  Satelliet ontvangst op Lefkada Klaas 4 5.928 20 June 2009, 16:04
Laatste bericht: Ger
  Ontvangst RTL-transponder inmiddels weer beter? Ger 2 6.061 21 May 2009, 21:57
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)