TIBO
#1
Ik heb een Garmin nüvi 660 plus een extra kaart voor Italië en Griekenland, maar zelfs dan worden alleen hoofdwegen herkend. Niet goed dus.
Nu heb ik ongeveer anderhalf jaar geleden in Griekenland een GPS speciaal voor Griekenland gekocht, een TIBO 1000 met Destinator 7 die wel alle secundaire wegen herkent.
Voor deze GPS is er een update kaarten 2010 aanwezig maar ik vind niet waar en hoe ik deze kan downloaden (download is gratis volgens handleiding).
Kan iemand helpen?
Quote
#2
Prasoudi, ik houd me al een tijdje bezig met alles dat met navigatie te maken heeft maar moet eerlijk toegeven dat ik nu toch overvraagd ben.

Ik ken jouw systeem in het geheel niet maar nieuwsgierig als ik ben ben ik toch op zoek gegaan naar meer informatie. Als ik erop Google valt het me op dat er veel Griekse links bijzitten; het lijkt er inderdaad op dat het systeem erg bekend is op de Griekse markt.

Probleem is echter dat m'n Grieks bij lange na niet goed genoeg is om die fora te kunnen lezen én begrijpen. Vooral dit forum lijkt me wel informatief:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik lees daar dat de updates meestal via Rapidshare wordt geregeld maar hoe het e.e.a. dan op je systeem gezet moet worden kan ik je niet zeggen. Hopelijk lezen hier bezitters van een dergelijk systeem mee die je wél verder kunnen helpen.

Ik blijf ook zoeken; mocht ik iets vinden laat ik het je weten.

Ger
Quote
#3
Ger, bedankt voor het mee zoeken.
Ik ken ook niet genoeg van downloaden en updaten om het risico te nemen er zo maar iets op te zetten om dan misschien alles kwijt te zijn.
Quote
#4
(18 June 2010, 13:26)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb een Garmin nüvi 660 plus een extra kaart voor Italië en Griekenland, maar zelfs dan worden alleen hoofdwegen herkend. Niet goed dus.
Nu heb ik ongeveer anderhalf jaar geleden in Griekenland een GPS speciaal voor Griekenland gekocht, een TIBO 1000 met Destinator 7 die wel alle secundaire wegen herkent.
Voor deze GPS is er een update kaarten 2010 aanwezig maar ik vind niet waar en hoe ik deze kan downloaden (download is gratis volgens handleiding).
Kan iemand helpen?

Foutje: het is een TIBO A1200i dat ik heb Blush
Dit forum heb ik gevonden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: 33z4cbp.jpg]



- Για τα S1000/A1000/A1200/V4150/A4050 πρέπει να ανοίξετε το αρχείο Destinator.ini και να αλλάξετε τις αντίστοιχες τιμές σε PORT=5, BAUD_RATE=9600
Vertaling:
Voor de S1000/A1000/A1200/V4150/A4050 moet het bestand Destinator.ini geopend worden en verander dan de overeenkomstige waarden in PORT = 5, BAUD_RATE= 9600

Ik weet echter niet wat ze hier mee bedoelen.
Quote
#5
Zo'n .ini-bestand dien je eerst te veranderen voordat je de nieuwe software er overheen kunt zetten. Maar dan ben je er uiteraard nog niet; je zult de software ergens vandaan moeten zien te halen. En dat is vaak lastig. Je schrijft dat je de software kostenloos kunt upgraden, staat dat ergens in de beschrijving van het systeem? In dat geval moet er dan toch ook een link staan naar hoe dat in dit geval in z'n werk gaat?

Ger
Quote
#6
Alles wat ik van deze GPS heb is in Grieks, ook de handleidingen.

Ik heb juist een email verstuurd naar MLS Destinator Athene met de vraag hoe het juist in z'n werk gaat deze update. Nu maar afwachten en hopen dat ze antwoorden, wat ook nog niet zo zeker is Dodgy voor een Griek.
In augustus gaan we naar Griekenland en kan ik de update eventueel daar laten doen. We zien wel.

Ger, bedankt voor het mee helpen zoeken, maar momenteel is het beter nog even af te wachten en zien wat er uit Athene voor antwoord komt.
Quote
#7
Ik heb vanmorgen een mail , MET de update, gekregen van Destinator.
Dat is service!

Nu alleen nog proberen of ik alles netjes op zijn plaats krijg op dat kaartjeUndecided
Quote
#8
Klasse Prasoudi, dat mag je terecht Service met een hoofdletter noemen. Dat mag toch ook wel eens gezegd zijn.
Ik neem toch aan dat er ook een beschrijving bijzit hoe je de nieuwe kaarten op je kaartje krijgt?
Tip: maak even een backup van de oude gegevens op dat kaartje voordat je gaat knutselen. Je weet maar nooit....

Succes, Ger

(21 June 2010, 13:11)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb vanmorgen een mail , MET de update, gekregen van Destinator.
Dat is service!

Nu alleen nog proberen of ik alles netjes op zijn plaats krijg op dat kaartjeUndecided
Quote
#9
Ger, hartelijk bedankt voor al de hulp!
Het kaartje werkt PERFECT !!!!


[Afbeelding: 2ec14wp.jpg]
Quote
#10
Graag gedaan hoor, fijn om te horen dat het goed werkt.

Ger

(06 July 2010, 14:14)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, hartelijk bedankt voor al de hulp!
Het kaartje werkt PERFECT !!!!


[Afbeelding: 2ec14wp.jpg]
Quote
#11
@ Ger
We hebben de TIBO meegenomen naar Corfu en het nieuwe kaartje werkt perfect !!!
Quote
#12
Goed om te horen Prasoudi. Zo zie je maar, samen sta je sterk!
Fijne vakantie in Corfu gehad?

Ger
Quote
#13
(03 September 2010, 08:57)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goed om te horen Prasoudi. Zo zie je maar, samen sta je sterk!
Fijne vakantie in Corfu gehad?

Ger

Vakantie in Corfu / Prasoudi is altijd leuk!
We doen dit minstens één keer per jaar, de vrienden die we er hebben zijn in feite al een beetje familie. Het is al zo dat onze kleinzoon van 8 het als een verworven recht beschouwt om in augustus mee te gaan naar "zijn familie" in Corfu. Zij verstaan hem niet en omgekeerd maar toch voelt hij er zich thuis.

Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)