Grieksegids nieuws
Kennen julie dat?
#1
Zit je achter je computer wat dingetjes te regelen. Je hoort hoe de wind rond het huis waait. Als je naar buiten kijkt zie je de regendruppels langs het raam omlaag rollen.

En dan zie je op de screensaver van de computer onderstaande foto voorbij komen. En dan denk je: "Oh, was ik daar maar weer! Met een temperatuur van 30 graden en geen zuchtje wind!"
Ken jullie dat? Wij wel... en om eerlijk te zijn, we hebben dat best wel vaak!

Foto is trouwens gemaakt van af de rots waar het dorp Pétra zijn naam aan heeft te danken. De rots waarop de kerk van Panayia Glykofilousa staat. De foto kijkt uit over het dorp in de richting van Molyvos. Mocht je Pétra noch Molyvos kennen, dit is dus op Lésvos (Lesbos).

Cool

[Afbeelding: 20150926%209050%20View%20from%20the%20rock.jpg]
Quote
#2
petra is een mooi dorp,en lesbos een heel mooi eiland,dat gevoel hebben wij ook vaak
Quote
#3
Mooie foto Rob.

Waren hier nog in september. Heerlijk.
Quote
#4
(22 December 2015, 21:42)Rob63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Je hoort hoe de wind rond het huis waait. Als je naar buiten kijkt zie je de regendruppels langs het raam omlaag rollen.
En dan denk je: "Oh, was ik daar maar weer! Met een temperatuur van 30 graden en geen zuchtje wind!"
Ken jullie dat? Wij wel... en om eerlijk te zijn, we hebben dat best wel vaak!

En of ik dat ken.
Hoe vaak ik niet verlang naar de rust, gezelligheid, vergezichten, het eten en de warmte daar in Griekenland.
[Afbeelding: 2ds1yyb.jpg]
Quote
#5
(22 December 2015, 23:09)janos54 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooie foto Rob.

Waren hier nog in september. Heerlijk.

Smile

Wij waren er van 24 september tot en met 5 oktober Smile.
Quote
#6
(22 December 2015, 23:20)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 December 2015, 21:42)Rob63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Je hoort hoe de wind rond het huis waait. Als je naar buiten kijkt zie je de regendruppels langs het raam omlaag rollen.
En dan denk je: "Oh, was ik daar maar weer! Met een temperatuur van 30 graden en geen zuchtje wind!"
Ken jullie dat? Wij wel... en om eerlijk te zijn, we hebben dat best wel vaak!

En of ik dat ken.
Hoe vaak ik niet verlang naar de rust, gezelligheid, vergezichten, het eten en de warmte daar in Griekenland.
[Afbeelding: 2ds1yyb.jpg]

Inderdaad. Weg uit het gejacht en gejaag van Nederland. Heerlijke lange wandelingen maken, genieten van de gastvrijheid van de Grieken, het geweldige eten en drinken, de bergen en de zee... als het kon zouden wij morgen zo op het vliegtuig stappen Smile

Mooie foto trouwens.
Quote
#7
(22 December 2015, 22:47)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




petra is een mooi dorp,en lesbos een heel mooi eiland,dat gevoel hebben wij ook vaak

Marion en ik zijn verliefd op Lesbos. Het is als een magneet die ons steeds weer terugtrekt Smile.
Quote
#8
(22 December 2015, 21:42)Rob63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zit je achter je computer wat dingetjes te regelen. Je hoort hoe de wind rond het huis waait. Als je naar buiten kijkt zie je de regendruppels langs het raam omlaag rollen.

En dan zie je op de screensaver van de computer onderstaande foto voorbij komen. En dan denk je: "Oh, was ik daar maar weer! Met een temperatuur van 30 graden en geen zuchtje wind!"
Ken jullie dat? Wij wel... en om eerlijk te zijn, we hebben dat best wel vaak!

Cool
En of....
Momenteel staat bij mij deze erop als screensaver
[Afbeelding: 260v2tv.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Nou, ik herken dat zeker!
In Griekenland voel ik me thuis, eerlijk gezegd meer dan in Nederland...
Quote
#10
(22 December 2015, 21:42)Rob63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: 20150926%209050%20View%20from%20the%20rock.jpg]

He Rob wat leuk, App Bleu Sky staat ook op de foto, daar zaten wij in 2012..
Ik had er nog een filmpje van gemaakt :)

Quote
#11
Dat Griekse voelen en herkennen we zeker! Jaloers op een van onze buren:de buurman riep enthousiast dat hij met zoon afgelopen
zondag naar Patras vertrok voor 2! weken.Hij is Griek en gaat elke vakantie naar zijn familie,zou best wel eens mee willen!
Quote
#12
(23 December 2015, 00:03)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En of....
Momenteel staat bij mij deze erop als screensaver
[Afbeelding: 260v2tv.jpg]


Mooie plaat! Smile.

Fotografie is min of meer een hobby van mij. Ik heb een klein netwerkje thuis. Daar heb ik centraal mijn mooiste foto's geplaatst (Griekenland, maar ook andere onderwerpen). De twee vaste desktops halen daar de foto's vandaan voor de screensaver (elke 3 minuten een andere foto als de desbetreffende computer niet wordt gebruikt) en de achtergrond (elke 10 minuten wordt de achtergrond vervangen).
Mijn laptop heeft een deelverzameling van die foto's op de eigen harde schijf staan voor dit doel.

Leuke manier om plezier van je foto's te hebben Smile.
Quote
#13
(23 December 2015, 00:54)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou, ik herken dat zeker!
In Griekenland voel ik me thuis, eerlijk gezegd meer dan in Nederland...

Helemaal mee eens.

Vroeger zei ik altijd:  "Als ik de staatsloterij win, dan ben ik zo weer terug in Twente!" (ik woon nu in Noord Holland, maar ben opgegroeid in Twente). Tegenwoordig beweer ik hetzelfde over Lesbos Smile.

Er is heel veel dat mij zo trekt in Griekenland. De Grieken zelf niet in de laatste plaats. De Grieken hebben iets speciaals. Ze hebben een bepaalde passie... vurigheid, en tegelijkertijd zijn ze super relaxed. Ik wou dat ik dat kon!
Quote
#14
(23 December 2015, 01:02)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




He Rob wat leuk, App Bleu Sky staat ook op de foto, daar zaten wij in 2012..
Ik had er nog een filmpje van gemaakt :)


Wat een leuk filmpje. Wat heerlijk die herinneringen! En ook erg leuk om te zijn dat anderen hier van dezelfde dingen hebben genoten als wij!

Het plan is om volgend jaar 22 dagen naar Pétra te gaan. Bleu Sea is één van de mogelijke plekken waar we dan gaan verblijven (we zijn ons nog aan het oriënteren). Dit jaar zaten we bij Vicky Appartementen . Op zich een heel goede locatie (net buiten Pétra richting Anaxos, direct aan de zee). Heel aardige mensen en de voorzieningen zijn goed.
Quote
#15
(23 December 2015, 01:52)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat Griekse voelen en herkennen we zeker! Jaloers op een van onze buren:de buurman riep enthousiast dat hij met zoon afgelopen
zondag naar Patras vertrok voor 2! weken.Hij is Griek en gaat elke vakantie naar zijn familie,zou best wel eens mee willen!

Anders ik wel. Maar ik denk dat mijn baas dan niet zo blij zal zijn (ik moet dit jaar rond de feestdagen werken, vandaar....).
Quote
#16
Ik herken dat wel. Het helpt mij erg om met de volgende vakantie aan de slag te gaan. Big Grin Dus tickets, autohuur en accommodaties zoeken.
Gelukkig gaan wij deze winter nog een keer naar de zon in ons andere vakantieland, de USA.
Maar qua sfeer en gevoel is Griekenland toch echt niet te overtreffen. Ik denk dat de meesten dat hier wel herkennen: zodra je de vliegtuigtrap afstapt ben je 'thuis'.
Quote
#17
Lesbos blijft me altijd bij als het eiland met de vriendelijkste Grieken samen met Kalymnos.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
(23 December 2015, 09:35)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik herken dat wel. Het helpt mij erg om met de volgende vakantie aan de slag te gaan. Big Grin  Dus tickets, autohuur en accommodaties zoeken.
Gelukkig gaan wij deze winter nog een keer naar de zon in ons andere vakantieland, de USA.
Maar qua sfeer en gevoel is Griekenland toch echt niet te overtreffen. Ik denk dat de meesten dat hier wel herkennen: zodra je de vliegtuigtrap afstapt  ben je 'thuis'.

Haha, dat is precies wat ik ook doe; terug van vakantie kost het mij iedere keer weer heel veel moeite om te acclimatiseren en het helpt dan enigszins om alvast op zoek te gaan naar een volgende vakantiebestemming.
Op de terugreis ben ik trouwens ook altijd de laatste die de vliegtuigtrap bestijgt...  Cool
Quote
#19
(23 December 2015, 10:44)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de terugreis ben ik trouwens ook altijd de laatste die de vliegtuigtrap bestijgt...  Cool

En dan dat hele vliegtuig naar je kijken en denken:" Hè, hè, we kunnen eindelijk!" Big Grin
Quote
#20
Hoi Rob,

Zeker heel herkenbaar.
Mooie foto trouwens. Ik denk dat dit overigens een van de klassiekere foto's is die bij iedere Lesbos toerist wel voorkomt in zijn collectie.
Onderstaande foto heb ik als screensaver op mijn PC
 
Nikos

[Afbeelding: 346703n.jpg]
Quote
#21
Deze heb ik zowel thuis als op mijn werk als screensaver. Droom ik elke keer weer bij weg, zo'n prachtige plek. Ben hier nu 3 keer geweest (Old Pyli op Kos) en alle 3 de keren kwam het er niet van om de ruiïne van het kasteel te beklimmen. Ik kijk dan ook elke keer met een tikkeltje jaloezie naar de 2 minimensjes die je op de ruïne ziet staan. Lijkt me een prachtig uitzicht daarboven... Gaat er ook vast nog wel een keer van komen. Tot dan blijf ik lekker wegdromen bij de foto.

[Afbeelding: 102s7br.jpg]
Quote
#22
(23 December 2015, 19:11)Debs schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze heb ik zowel thuis als op mijn werk als screensaver. Droom ik elke keer weer bij weg, zo'n prachtige plek. Ben hier nu 3 keer geweest (Old Pyli op Kos) en alle 3 de keren kwam het er niet van om de ruiïne van het kasteel te beklimmen. Ik kijk dan ook elke keer met een tikkeltje jaloezie naar de 2 minimensjes die je op de ruïne ziet staan. Lijkt me een prachtig uitzicht daarboven... Gaat er ook vast nog wel een keer van komen. Tot dan blijf ik lekker wegdromen bij de foto.

Het is inderdaad een prachtige plek. Ben er dit jaar ook geweest maar dus ook niet bij de ruïne. Wel langs de ene kant (de trappen) naar boven gegaan en dan langs het "geitenpad" door de kloof terug naar beneden.

En bijna net dezelfde foto genomen Smile

[Afbeelding: 28vu629.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
(23 December 2015, 11:38)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 December 2015, 10:44)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de terugreis ben ik trouwens ook altijd de laatste die de vliegtuigtrap bestijgt...  Cool

En dan dat hele vliegtuig naar je kijken en denken:" Hè, hè, we kunnen eindelijk!" Big Grin

Of nog "erger"... Iedereen die als laatste de vliegtuigtrap wil bestijgen Smile.
Quote
#24
(23 December 2015, 12:05)NikosMaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Rob,

Zeker heel herkenbaar.
Mooie foto trouwens. Ik denk dat dit overigens een van de klassiekere foto's is die bij iedere Lesbos toerist wel voorkomt in zijn collectie.
Onderstaande foto heb ik als screensaver op mijn PC
 
Nikos

Inderdaad. En het kasteel van Molyvos is ook zo'n klassieker. Daar heb ik ook vele foto's van. Een paar van de wegen rond het kasteel, maar de mooiste heb ik van de pier van de haven genomen.

Over de haven gesproken, ook zo'n mooi plaatje...

Wij hebben bijna een hele dag bij de Captain's Table (direct aan de kade) gezeten. Heerlijk genieten van het lekkere eten en de fantastische wijn. Het leven kan zo goed zijn....

[Afbeelding: 20151003%20Harbor%20of%20Molyvos%200443.jpg]
Quote
#25
(23 December 2015, 10:44)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Haha, dat is precies wat ik ook doe; terug van vakantie kost het mij iedere keer weer heel veel moeite om te acclimatiseren en het helpt dan enigszins om alvast op zoek te gaan naar een volgende vakantiebestemming.
Op de terugreis ben ik trouwens ook altijd de laatste die de vliegtuigtrap bestijgt...  Cool

Heel herkenbaar. Veel mensen om mij heen zeggen dat ze als na hun vakantie op het werk komen ze het vakantiegevoel na 2 uurtjes kwijt zijn.

Mij lukt het nog om maandenlang dat gevoel vast te houden... en dat is een gift! [Afbeelding: blush.gif]
Quote
#26
(23 December 2015, 19:38)Rob63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 December 2015, 11:38)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 December 2015, 10:44)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de terugreis ben ik trouwens ook altijd de laatste die de vliegtuigtrap bestijgt...  Cool

En dan dat hele vliegtuig naar je kijken en denken:" Hè, hè, we kunnen eindelijk!" Big Grin

Of nog "erger"... Iedereen die als laatste de vliegtuigtrap wil bestijgen Smile.

Haha, dat zou wat zijn, maar is nooit aan de orde...
De medepassagiers weten over het algemeen niet hoe snel ze het vliegtuig in moeten komen; eindelijk naar huis...  Big Grin
Quote
#27
O Kaimos,
Ja wij missen Lesbos ook ontzettend.
Vorig jaar op Chios geweest, maar 2016 wordt het toch weer Lesbos!
Het aftellen is weer begonnen, blij dat we vele bekende gezichten gaan weerzien.

Ta leme, Lesvos
zwaaivlagCostas
[Afbeelding: 2iasw00.jpg]
Quote
#28
@Costas. Leuk plekje. Wanneer je daar gaat snorkelen en je vindt een trouwring, dan isie van mij. Verloren tijdens het snorkelen in 1978.
Quote
#29
Wim,
Ik ga mijn best doen!

Costas
Quote
#30
(23 December 2015, 21:39)Costas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




O Kaimos,
Ja wij missen Lesbos ook ontzettend.
Vorig jaar op Chios geweest, maar 2016 wordt het toch weer Lesbos!
Het aftellen is weer begonnen, blij dat we vele bekende gezichten gaan weerzien.

Ta leme, Lesvos
zwaaivlagCostas

Ik heb bijna dezelfde foto gemaakt Smile.

En als ik de naam Costas zie, moet ik gelijk denken aan de eigenaar van "The Reef" (restaurant Pétra) denken, die heet namelijk Costas Seretis. Rolleyes
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)