Geboekt!!
Ook wij gaan toch op vakantie, mijn tante die al vaker op Bowie heeft gepast toen wij nog 3 honden hadden wilde in oktober wel 2 weekjes oppassen, dus wij gaan 1 oktober naar Kreta naar het plaatsje Kalives, vliegen op Chania.
Al veel eilanden gezien maar Kreta nooit ( ja toen ik 18 was ofzo met club escolet dus dan zie je alleen cafe's etc) stond ook eigenlijk niet op mijn lijstje en was ook nooit een optie .. maar 2 jaar geleden waren we onverwacht op Samos wat ook eigenlijk nooit een optie was en dat was ook echt een heel fijn eiland.. dus hopelijk verbaasd Kreta ons net zo.
Keus voor Kreta was omdat het seizoen er tot eind oktober is dus veel open en genoeg te doen, taverna's etc open... dus ben benieuwd, heb er zin in!
Quote
het Zuiden is beter dan het Noorden vind ik, dus ga ook eens het Zuiden bezoeken, dan kun je vergelijken, anders krijg je onterecht een verkeerde indruk van je eerste bezoek
messara's signatuur Cool Cool
Quote
Beter. mooier, dat zijn toch maar eigen belevingen. Het is maar wat je zoekt. Zelf heel veel plezier in Rethymnon gehad. Het leeft, het bruist, het is maar wat je zoekt. Het zuiden is niets mis mee, ruig en prachtig. Om een verkeerde indruk van het noorden te krijgen is wel erg kort door de bocht. Vergeet Chania zeker niet. Erg leuk voor een dag. We horen het wel. Veel plezier.
Quote
alleen als je kunt vergelijken kun je oordelen over KRETA, ook ik heb niks tegen het noorden en de steden die je aanhaalt hoor, 't es idd maar wat je zelf zoekt en goed vind, maar ik ken mensen die in all-inn waren in het noorden en achteraf Kreta niks vonden, vandaar ... ... ..., maar voor mij niet gelaten, hoe minder er naar hier komen hoe meer plek ik heb, haha, grapje hé
messara's signatuur Cool Cool
Quote
Vorig jaar vier dagen door Chania gelopen (met dank aan Berend voor zijn wandel/ontdekkingsboekje van Chania!) en nog niet alles gezien! Een stad met vele gezichten, voor ons een van de mooiste steden waar we geweest zijn.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(14 August 2018, 12:00)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




alleen als je kunt vergelijken kun je oordelen over KRETA, ook ik heb niks tegen het noorden en de steden die je aanhaalt hoor, 't es idd maar wat je zelf zoekt en goed vind, maar ik ken mensen die in all-inn waren in het noorden en achteraf Kreta niks vonden, vandaar ... ... ..., maar voor mij niet gelaten, hoe minder er naar hier komen hoe meer plek ik heb, haha, grapje hé

Heel herkenbaar; namelijk ook al eens meegemaakt.  Dodgy
Mensen enthousiast gemaakt over Kreta en ze vervolgens de nodige tips gegeven wat betreft mooie locaties. Vervolgens boekten ze een hotel ergens in het noorden en lieten na afloop weten dat het tegenviel! Tja...
De meeste toeristen verblijven echter in het noordelijke badplaatsen en blijven daar voornamelijk hangen, wat jammer is, want je mist een hoop...
Een stad als Chania is wel leuk voor een dagje, maar ook wij geven de voorkeur aan het zuiden.
Quote
Wij vliegen aanstaande vrijdagochtend naar ons favoriete eiland Lesbos.
Weer lekker 3 weken op de off the road genieten van dit prachtige eiland.
Quote
(14 August 2018, 12:38)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 August 2018, 12:00)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




alleen als je kunt vergelijken kun je oordelen over KRETA, ook ik heb niks tegen het noorden en de steden die je aanhaalt hoor, 't es idd maar wat je zelf zoekt en goed vind, maar ik ken mensen die in all-inn waren in het noorden en achteraf Kreta niks vonden, vandaar ... ... ..., maar voor mij niet gelaten, hoe minder er naar hier komen hoe meer plek ik heb, haha, grapje hé

Heel herkenbaar; namelijk ook al eens meegemaakt.  Dodgy
Mensen enthousiast gemaakt over Kreta en ze vervolgens de nodige tips gegeven wat betreft mooie locaties. Vervolgens boekten ze een hotel ergens in het noorden en lieten na afloop weten dat het tegenviel! Tja...
De meeste toeristen verblijven echter in het noordelijke badplaatsen en blijven daar voornamelijk hangen, wat jammer is, want je mist een hoop...
Een stad als Chania is wel leuk voor een dagje, maar ook wij geven de voorkeur aan het zuiden.

All-Inn gaan wij sowieso niet, wij houden van wandelen en dorpjes bezoeken en veel fotograferen.. Chania lijkt me prima voor een dag of 2 om te wandelen etc en er is een heel erg goed vegan restaurant waar ik zeker heen wil maar drukkere plekken zijn wij niet zo van.. het ligt een beetje aan het weer of we een auto huren of een scooter, met de auto kom je sowieso veel verder maar dan willen we wat kloven gaan bezoeken om te wandelen en dorpjes wat verder gaan bekijken, gaan we scooteren dan zullen we meer in de buurt blijven maar ik ga er zomaar vanuit dat we ons dan ook prima vermaken. Vraag me dan wel af wat er tegenviel bij die mensen.
Wij hebben ooit mensen tegen het lijft gelopen die bv Kythira helemaal niks vonden ( 13 jaar geleden ofzo) maar ook alleen maar in 1 plaatsje verbleven omdat ze geen vervoer wilde huren..tja… eigenlijk ben ik nog niks tegengekomen wat ik echt niet leuk vond, op bv Samos is bijna iedereen idolaat van Kokkari maar dat vinden wij best leuk voor een keer maar ik zou er niet verblijven wij zaten in een kleiner plaatsje, Lefkas is Nidri de place to be en ik wil er nog niet dood gevonden worden maar ook daar zaten wij in een heerlijk klein dorpje …het is maar net wat je wilt en wat je zoekt.
Lefkas vond ik heel erg dubbel zelf, de kustweg vond ik echt heel erg druk en veel heel toeristisch maar ga van die kustweg af en je gaat de bergen en de leuke dorpjes in en we hebben daar ook echt fantastische wandelen gemaakt en super veel gefotografeerd en super fijn gegeten.
Quote
Idd, het blijft zo persoonlijk. Zo vond ik Kokkari wel een heel leuk plaatsje maar Nidri eveneens verschrikkelijk. Kos en Parga idem dito en daar lopen ook mensen mee weg. Iedereen heeft zo zijn eigen ideeën over waar een bestemming aan moet voldoen.
Quote
(14 August 2018, 10:33)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook wij gaan toch op vakantie, mijn tante die al vaker op Bowie heeft gepast toen wij nog 3 honden hadden wilde in oktober wel 2 weekjes oppassen, dus wij gaan 1 oktober naar Kreta naar het plaatsje Kalives, vliegen op Chania.
Al veel eilanden gezien maar Kreta nooit ( ja toen ik 18 was ofzo met club escolet dus dan zie je alleen cafe's etc) stond ook eigenlijk niet op mijn lijstje en was ook nooit een optie .. maar 2 jaar geleden waren we onverwacht op Samos wat ook eigenlijk nooit een optie was en dat was ook echt een heel fijn eiland.. dus hopelijk verbaasd Kreta ons net zo.
Keus voor Kreta was omdat het seizoen er tot eind oktober is dus veel open en genoeg te doen, taverna's etc open... dus ben benieuwd, heb er zin in!

Kalives is een fijn dorp, wij zijn er twee keer een week geweest (in combi met Zuid-Kreta). Het achterland met alle mooie dorpjes (Stylos, Vamos, Vrises bijv) is inderdaad erg leuk. Van dit gebied is ook een leuk boekje "Discover Almyrida & Kalives On Foot). Kalives vind ik  onvergelijkbaar (amper hoogbouw en wat er is slechts middelhoog)  leuke achterafstraatjes, kleinschaliger sfeer)  met heel veel andere delen van "het Noorden", maar je profiteert wel van alle goede busverbindingen etc. En niet te vergeten het heerlijke strand, vooral het meest westelijke.
Quote
(15 August 2018, 09:25)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 August 2018, 10:33)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook wij gaan toch op vakantie, mijn tante die al vaker op Bowie heeft gepast toen wij nog 3 honden hadden wilde in oktober wel 2 weekjes oppassen, dus wij gaan 1 oktober naar Kreta naar het plaatsje Kalives, vliegen op Chania.
Al veel eilanden gezien maar Kreta nooit ( ja toen ik 18 was ofzo met club escolet dus dan zie je alleen cafe's etc) stond ook eigenlijk niet op mijn lijstje en was ook nooit een optie .. maar 2 jaar geleden waren we onverwacht op Samos wat ook eigenlijk nooit een optie was en dat was ook echt een heel fijn eiland.. dus hopelijk verbaasd Kreta ons net zo.
Keus voor Kreta was omdat het seizoen er tot eind oktober is dus veel open en genoeg te doen, taverna's etc open... dus ben benieuwd, heb er zin in!

Kalives is een fijn dorp, wij zijn er twee keer een week geweest (in combi met Zuid-Kreta). Het achterland met alle mooie dorpjes (Stylos, Vamos, Vrises bijv) is inderdaad erg leuk. Van dit gebied is ook een leuk boekje "Discover Almyrida & Kalives On Foot). Kalives vind ik  onvergelijkbaar (amper hoogbouw en wat er is slechts middelhoog)  leuke achterafstraatjes, kleinschaliger sfeer)  met heel veel andere delen van "het Noorden", maar je profiteert wel van alle goede busverbindingen etc. En niet te vergeten het heerlijke strand, vooral het meest westelijke.
Fijn om te lezen, dat boekje ga ik zeker opzoeken!
Quote
Hier een impressie van de wandelingen op YouTube
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(17 August 2018, 14:27)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier een impressie van de wandelingen op YouTube
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





ziet er goed uit!
Quote
Sunweb heeft de pakketreizen voor 2019 online.
Quote
Wij gaan volgend jaar ‘vreemd’. Roadtrip Italië wordt het. (Althans, dat is nu de planning)
Quote
(18 August 2018, 16:47)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan volgend jaar ‘vreemd’. Roadtrip Italië wordt het. (Althans, dat is nu de planning)
Ook heel mooi . Wij zijn in 2014 in de Toscane geweest . Lekker toeren .
Quote
Hoi Jacq1970. Komen jullie dus weer naar Kalyves.? wij wonen er al 10 jaar en nog steeds leuk en de taverna;s en de kafenions goed betaalbaar. Misschien zien we elkaar nog op het pleintje. Even weten hoe jullie er uit zien en jullie hoe wij er uit zien. Boekje met de wandelingen is erg leuk. Het is hier een mooie omgeving. Kalo Vradi. Big Grin Big Grin
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
(18 August 2018, 19:25)De Haarlemse mug. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Jacq1970. Komen jullie dus weer naar Kalyves.? wij wonen er al 10 jaar en nog steeds leuk en de taverna;s en de kafenions goed betaalbaar. Misschien zien we elkaar nog op het pleintje. Even weten hoe jullie er uit zien en jullie hoe wij er uit zien. Boekje met de wandelingen is erg leuk. Het is hier een mooie omgeving. Kalo Vradi. Big Grin Big Grin

Big Grin
Quote
We zijn er vroeg bij! Smile  Komend jaar, 2019, in augustus naar Anna Apartments in Missiria (bij Rethymnon). Zijn uitgenodigd voor groot pensioneringsfeest van twee leden van onze Griekse kookclub, dus maar een keer in het hoogseizoen naar Griekenland! Zo, de eerste is geboekt, lekker!  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Wat leuk met elkaar Johan. Heb het appartement op Google bekeken. Ziet er mooi uit..
Quote
(03 September 2018, 09:27)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat leuk met elkaar Johan. Heb het appartement op Google bekeken. Ziet er mooi uit..

Ja, heeft goede beoordelingen en alles wat je wil hebben is aanwezig! We hebben een groot feest op deze locatie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 (openbare site).

Dus ben heel benieuwd! Overigens nog niet eerder meegemaakt dat de boekingen al zo vroeg open stonden?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Héhé, morgen is het eindelijk weer zover. Terug voor 5 weken naar Griekenland. Via Athene vliegen naar Milos en dan via Folegandros, Ios en Naxos naar Paros om van daaruit terug te vliegen.

Nog 25 uren vanaf nu, dat geeft al een lekker gevoel. zonnetje   sirtaki   lovegreece
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(05 September 2018, 11:06)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Héhé, morgen is het eindelijk weer zover. Terug voor 5 weken naar Griekenland. Via Athene vliegen naar Milos en dan via Folegandros, Ios en Naxos naar Paros om van daaruit terug te vliegen.

Nog 25 uren vanaf nu, dat geeft al een lekker gevoel. zonnetje   sirtaki   lovegreece

lekker hoor, ga ervan genieten die 5 weken, wat een heerlijke luxe!

Nog iets minder dan 4 weken dan mogen wij ook  Static
Quote
(05 September 2018, 11:06)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Héhé, morgen is het eindelijk weer zover. Terug voor 5 weken naar Griekenland. Via Athene vliegen naar Milos en dan via Folegandros, Ios en Naxos naar Paros om van daaruit terug te vliegen.

Nog 25 uren vanaf nu, dat geeft al een lekker gevoel. zonnetje   sirtaki   lovegreece

Oh, wat een heerlijk vooruitzicht Patrick!
Lijkt me een geweldige reis! 
Naxos en Paros kennen we, maar ben benieuwd naar de andere eilanden...
Veel plezier!!!
Quote
(15 August 2018, 09:25)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 August 2018, 10:33)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook wij gaan toch op vakantie, mijn tante die al vaker op Bowie heeft gepast toen wij nog 3 honden hadden wilde in oktober wel 2 weekjes oppassen, dus wij gaan 1 oktober naar Kreta naar het plaatsje Kalives, vliegen op Chania.
Al veel eilanden gezien maar Kreta nooit ( ja toen ik 18 was ofzo met club escolet dus dan zie je alleen cafe's etc) stond ook eigenlijk niet op mijn lijstje en was ook nooit een optie .. maar 2 jaar geleden waren we onverwacht op Samos wat ook eigenlijk nooit een optie was en dat was ook echt een heel fijn eiland.. dus hopelijk verbaasd Kreta ons net zo.
Keus voor Kreta was omdat het seizoen er tot eind oktober is dus veel open en genoeg te doen, taverna's etc open... dus ben benieuwd, heb er zin in!

Kalives is een fijn dorp, wij zijn er twee keer een week geweest (in combi met Zuid-Kreta). Het achterland met alle mooie dorpjes (Stylos, Vamos, Vrises bijv) is inderdaad erg leuk. Van dit gebied is ook een leuk boekje "Discover Almyrida & Kalives On Foot). Kalives vind ik  onvergelijkbaar (amper hoogbouw en wat er is slechts middelhoog)  leuke achterafstraatjes, kleinschaliger sfeer)  met heel veel andere delen van "het Noorden", maar je profiteert wel van alle goede busverbindingen etc. En niet te vergeten het heerlijke strand, vooral het meest westelijke.
inmiddels het boekje binnen, zitten erg leuke wandelingen in, er staan er ook al een aantal op wikiloc zag ik.. komt helemaal goed!
Quote
Heerlijk, Patrick! Veel plezier alvast.

Ook hier aan het aftellen, wij gaan komend weekend naar Kefalonia. Na een jaar geen Griekenland, weer veel zin in!
Quote
(05 September 2018, 11:53)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 September 2018, 11:06)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Héhé, morgen is het eindelijk weer zover. Terug voor 5 weken naar Griekenland. Via Athene vliegen naar Milos en dan via Folegandros, Ios en Naxos naar Paros om van daaruit terug te vliegen.

Nog 25 uren vanaf nu, dat geeft al een lekker gevoel. zonnetje   sirtaki   lovegreece

lekker hoor, ga ervan genieten die 5 weken, wat een heerlijke luxe!

Nog iets minder dan 4 weken dan mogen wij ook  Static

Milos is inmiddels 8 jaar geleden dat we er waren en is ook ideaal voor een dagje Kimolos.
Folegandros en Ios zijn een première.
Naxos waren we vorig jaar, is ons heel goed bevallen en we hadden beloofd aan onze gastvrouw Adriana om terug te komen.
Even snel reclame maken tussendoor: We krijgen een ruime 3-persoons studio, transfer van/naar de haven is inbegrepen in de prijs en we mogen ook nog gebruik maken van de strandstoelen aan haar beachbar. Dat alles voor 22 Euro/dag.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Paros waren we vorig jaar ook maar het bleek het handigst dit jaar (qua prijs en timing) om van daaruit terug te vliegen. Dat wordt een kort verblijf om ook nog eens de ongelooflijk lekkere tarama van taverne Yiannoulis te gaan proeven.

@Vito: Veel plezier in Kefalonia
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(05 September 2018, 11:06)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Héhé, morgen is het eindelijk weer zover. Terug voor 5 weken naar Griekenland. Via Athene vliegen naar Milos en dan via Folegandros, Ios en Naxos naar Paros om van daaruit terug te vliegen.

Nog 25 uren vanaf nu, dat geeft al een lekker gevoel. zonnetje   sirtaki   lovegreece

Mooie eilanden Patrick ,ben wel benieuwd naar Folegandros ,dat staat al heel lang
op ons verlanglijstje ,in ieder geval mooie vakantie gewentst
Quote
Ook wij mogen bijna vertrekken. We gaan naar Thassos. We zijn erg benieuwd.
Quote
Milos is geweldig! Was er deze zomer voor het tweede jaar achtereen, en het was weer heerlijk. Eerst 3 nachten in Pollonia, één dag heen en weer naar Kimolos. Daar zou ik ook weleens eens voor een paar dagen willen verblijven. De Chorio (dorp) op Kimolos is heerlijk rustig, nog echt authentiek, en weinig toeristen.
Na 3 nachten Pollonia heb ik 6 nachten in Adamas verbleven, in hetzelfde appartement (Soulis apartments) als vorig jaar, net buiten het centrum, hooguit 10 minuutjes lopen.
Veel stranden zijn met de bus of lopend (vanaf de busroute) te bereiken, en zelfs in het hoogseizoen (eind juli) toen ik was, vind je nog heerlijk rustige, soms bijna verlaten, stranden (zonder eigen vervoer).
Na 9 dagen Milos, ben ik nog 6 dagen op Sifnos geweest. Ook een prachtig eiland, veel bergachtiger, minder stranden, maar mijn verblijfplaats, in het dorpje Kastro, met zijn idyllische steegjes, straatjes en poortjes, was fantastisch! Tussen de locals, midden in de 'burcht', bovenop de heuvel, met prachtige uitzichten op zee en landinwaarts. Ik huurde een schattig appartementje van Aris en Maria, die enkele traditionele huisjes hebben 'omgebouwd' tot appartementen, van verschillende afmetingen.
Quote
Stelletje bofkonten bye καλό ταξίδι allemaal
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Fijne vakantie Patrick!


Wij zijn 10 jaar geleden eens naar Kreta geweest in de buurt van Rethymnon. Ook naar Chania geweest en lekker veel getoerd  met een auto.
Over 2 weken gaan we weer een x naar Kreta, in de buurt van Stalida Smile .
Die kant van Kreta zijn we toen nl. niet geweest. We hebben alleen logies, huren een auto en gaan lekker toeren. Gaan af en toe een dagje naar het strand en lekker eten.
Omdat wij maar 1 week vakantie hebben, was dit de beste keuze voor ons, zeker omdat we aan vertrek op vrijdag vast zitten.
Quote
(14 August 2018, 10:58)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het Zuiden is beter dan het Noorden vind ik, dus ga ook eens het Zuiden bezoeken, dan kun je vergelijken, anders krijg je onterecht een verkeerde indruk van je eerste bezoek

Dat is wel heel kort door de bocht.... Ja als je in het hoogseizoen Hersonissos, Malia (die omgeving) bezoekt kan het je misschien tegenvallen als je een typisch Grieks dorp verwacht. Maar het noorden heeft zoveel mooie plekken zoals Sitia in het uiterste oosten, of de omgeving van Georgioupolis, of onze favoriete omgeving Kissamos (en zo noem ik er maar een paar). Wij zijn ook diverse malen in Kalives geweest, ook een fijne omgeving! 

En ja het Zuiden heeft ook heel wat moois te bieden. Dat is het leuke van Kreta, ieder stukje is weer compleet anders.

Groet
Patrick
Quote
(05 September 2018, 19:57)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fijne vakantie Patrick!


Wij zijn 10 jaar geleden eens naar Kreta geweest in de buurt van Rethymnon. Ook naar Chania geweest en lekker veel getoerd  met een auto.
Over 2 weken gaan we weer een x naar Kreta, in de buurt van Stalida Smile .
Die kant van Kreta zijn we toen nl. niet geweest. We hebben alleen logies, huren een auto en gaan lekker toeren. Gaan af en toe een dagje naar het strand en lekker eten.
Omdat wij maar 1 week vakantie hebben, was dit de beste keuze voor ons, zeker omdat we aan vertrek op vrijdag vast zitten.

Dan zien we jullie misschien nog in Agios Nikolaos of omgeving.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Vandaag teruggekomen van 2 weken Georgioupolis, na hier in 2005 geweest te zijn.
Erg fijn gehad. Week met jeep rondgereden, het westen, noord, zuid en midden goed verkend. Ook eindelijk eens te voet naar Balos afgedaald, vele toeristen met ons, maar evengoed zeer de moeite waard.
En ook geluierd in dit leuke dorp, wat drukker dan toen. 
De indruk (net als toen)  1 vd weinige nlders te zijn,  snap dit niet. De Duitsers hebben het iig in grote getale ontdekt.
Schrokken vd verwoesting die een recente brand in dit gebied,  ten westen van dit dorp heeft aangericht, veel natuur verloren gegaan in dit groene gebied.
Maar we kijken terug op heerlijke vakantie, wennen die kou en regen hier.
Quote
(07 September 2018, 23:44)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag teruggekomen van 2 weken Georgioupolis, na hier in 2005 geweest te zijn.
Erg fijn gehad. Week met jeep rondgereden, het westen, noord, zuid en midden goed verkend. Ook eindelijk eens te voet naar Balos afgedaald, vele toeristen met ons, maar evengoed zeer de moeite waard.
En ook geluierd in dit leuke dorp, wat drukker dan toen. 
De indruk (net als toen)  1 vd weinige nlders te zijn,  snap dit niet. De Duitsers hebben het iig in grote getale ontdekt.
Schrokken vd verwoesting die een recente brand in dit gebied,  ten westen van dit dorp heeft aangericht, veel natuur verloren gegaan in dit groene gebied.
Maar we kijken terug op heerlijke vakantie, wennen die kou en regen hier.

Zolang de grote touroperaters daar wegblijven is het aantal landgenoten nog te overzien ,
wat de duitsers betreft die kom je overal tegen ,maar ja  die zijn ook met velen Tongue
Quote
Normaal ben ik een Aegean Airlines/Olympic Air adept, maar deze aanbieding van Jetairfly heb ik niet kunnen weerstaan en zojuist geboekt. Begin september enkeltje van Brussel -> Thessaloniki voor 136 Euro voor 2 personen (met 20Kg pp ruimbagage inbegrepen). Met enkel maar handbagage was de prijs 49,99 Euro pp.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(12 November 2018, 19:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Normaal ben ik een Aegean Airlines/Olympic Air adept, maar deze aanbieding van Jetairfly heb ik niet kunnen weerstaan en zojuist geboekt. Begin september enkeltje van Brussel -> Thessaloniki voor 136 Euro voor 2 personen (met 20Kg pp ruimbagage inbegrepen). Met enkel maar handbagage was de prijs 49,99 Euro pp.

Enkeltje Patrick ,is het eindelijk zover ??? Wink
Quote
(13 November 2018, 10:41)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 November 2018, 19:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Normaal ben ik een Aegean Airlines/Olympic Air adept, maar deze aanbieding van Jetairfly heb ik niet kunnen weerstaan en zojuist geboekt. Begin september enkeltje van Brussel -> Thessaloniki voor 136 Euro voor 2 personen (met 20Kg pp ruimbagage inbegrepen). Met enkel maar handbagage was de prijs 49,99 Euro pp.

Enkeltje Patrick ,is het eindelijk zover ??? Wink

Haha, neen.  Jammer genoeg niet Undecided

Maar dat aanbod was te verleidelijk om het niet aan te nemen. Hadden toch al plannen om terug te gaan naar Macedonië en enkel eilanden in de buurt. Dus Thessaloniki leek me een goede startplaats om dan verder te trekken naar Kavala, Limnos, Thassos en Alexandroupoli.
Heb ook al bij Olympic een binnenlandse vlucht geboekt in oktober van Alexandroupoli naar Athene voor 36 Euro pp. Nu wordt het nog wachten op de Kerst- en eindejaarsaanbiedingen die Aegean normaal heeft voor een vlucht terug naar Brussel.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Andros en Tinos, allebei 8 dagen in september, in een rustig airbnbadresje. Heb nu al voorpret door allerlei te lezen en op te zoeken en te genieten van de ervaringsverhalen.
Een goede keuze volgens jullie?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie al geboekt voor 2024? JohanV 118 15.914 10 March 2024, 17:37
Laatste bericht: Suus
  reis geboekt 2015 Goedas 61 38.280 08 March 2015, 02:18
Laatste bericht: Fyfika
  Vakantie 2014 geboekt Rolf 111 83.120 22 July 2014, 06:35
Laatste bericht: Dirk
  vakantie geboekt hentje 8 6.508 05 December 2013, 00:39
Laatste bericht: JohanV
  Vakantie geboekt Rolf 27 15.856 06 May 2012, 13:14
Laatste bericht: hentje

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 6 gast(en)