Geboekt!!
Waar hier menigeen misschien van gruwt:we gaan naar Zakynthos .Weliswaar in september pas en ook laten we Laganas links
liggen!In 1999 waren we hier ook en kunnen dan ook zien wat er allemaal veranderd is,ben benieuwd!
In het voorjaar zijn we in Toscane(heel ergens anders dus)
Quote
Allemaal weer plannen voor 2020. Wij wederom Parga, 3 wkn vanaf 15 september. Na de drukte. Leuk om te lezen waar iedereen naar toe gaat.
Quote
Marianne, Zakynthos is wel mooi hoor vonden wij! Wij waren er ook lang geleden, in 1995 en in 2006. Zoon is er met zn vriendin afgelopen zomer geweest en hebben erg veel gezien en gedaan, met scooter naar prachtige plekjes, boottochten. Mooie foto's gezien van ze, ook plekken waar wij nooit geweest waren. Je kunt er leuk wandelen, prachtig groen, mooie baaien! Benieuwd hoe je het na zoveel jaar vindt!
Quote
(05 December 2019, 18:51)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar hier menigeen misschien van gruwt:we gaan naar Zakynthos .Weliswaar in september pas en ook laten we Laganas links
liggen!In 1999 waren we hier ook en kunnen dan ook zien wat er allemaal veranderd is,ben benieuwd!
In het voorjaar zijn we in Toscane(heel ergens anders dus)

Waarom gruwen, iedereen heeft zo zijn favoriete plekjes en die zijn gebaseerd op emoties, geur, gevoel en dat is voor iedereen anders, dus niks gruwen hoor.
Ga heerlijk genieten van de voorpret!
Quote
Wij gaan weer heerlijk in april, mei 11 dagen naar ons favoriete Kalymnos en in juli 2 weken Peloponnesos nabij Agios Nikolaos. Fijne vooruitzichten! Maar nu eerst donderdag voor 4 dagen naar Thessaloniki. Ik heb het zo slecht nog niet!
Quote
(07 December 2019, 19:11)Marieke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan weer heerlijk in april, mei 11 dagen naar ons favoriete Kalymnos en in juli 2 weken Peloponnesos nabij Agios Nikolaos. Fijne vooruitzichten! Maar nu eerst donderdag voor 4 dagen naar Thessaloniki. Ik heb het zo slecht nog niet!

Heerlijk hoor en genieten waar het maar kan!
Quote
Heerlijk, voorpret.
Net geboekt en ik ga in April naar Matala, zuid Kreta
Quote
Leuk daar, heel bijzonder. Wij zijn er in oktober nog geweest. Vooral het "kassengebied" onderweg. Je gelooft niet, dat je nog in de EU bent.
Veel plezier in Matala!
Wim
Quote
Definitief geboekt naar Thassos volgend jaar.

Weet iemand heel toevallig of je in / bij de hoofdstad GOEDE MTB kunt huren?

Groetjes,
Willem
Quote
Hi Willem,
Goede keus Thassos. In Thassos-stad zit 2 Wheels, tegenover hotel Aethria, hij spreekt Nederlands maar wil het niet weten, maar doet het wel. Goede ervaringen mee, best een aardige vent ook.
Veel plezier,
Wim
Quote
Hoi Wim,

Dank voor je reactie!
Die gaan we opzoeken, groetjes,
Willem
Quote
Ik ga in mei een weekje naar Rhodos met mijn zus.
Ik ben er al 2 x geweest, maar mijn zus nog nooit.
Ik wil in mei naar een zo zuidelijk mogelijk eiland i.v.m. het weer.
Ik ben nog op zoek naar iets in juni met man en vrienden.
Quote
Een vraag voor degenen die recent nog op Thassos geweest zijn: Kun je de top van de Ipsario inmiddels met een gewone auto bereiken? Of is dat nog steeds niet mogelijk?
Groetjes Willem

PS, ik wilde dit met een nieuw onderwerp vragen maar heb geen idee hoe dat moet dus vandaar als reactie op dit onderwerp, sorry daarvoor.
Quote
Willem  kijk naar (Even naar beneden scrollen)...Griekenland per regio,, en zoek daar je eiland uit waar je naar toe wil... in jouw geval nu blijkbaar  ..Thassos ..
Druk op de knop De Egeïsche eilanden... Eiland uitzoeken ...en daarna  op de knop ...nieuwe discussie...
Quote
Dank Wilma!
Quote
Graag gedaan Wink
Quote
(15 December 2019, 15:39)WillemP schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Definitief geboekt naar Thassos volgend jaar.

Weet iemand heel toevallig of je in / bij de hoofdstad GOEDE MTB kunt huren?

Groetjes,
Willem

Hoi WillemP,

Ben benieuwd naar jouw ervaring over Thassos volgend jaar. Het jaar nadien zou ik er ook eens heen willen.
Lijkt me zeker een leuke bestemming.

Veel plezier!

Onze eerstkomende Griekenlandreis wordt een selfmade combinatie, kort voor de zomer 2020:
Een dagje Athene -> een dagje Piraeus -> ferry naar Syros, en daar 3 dagen blijven -> ferry naar Mykonos, en daar 3 dagen blijven -> ferry naar Tinos, en daar 3 dagen blijven -> ferry naar Andros, en daar 3 dagen blijven -> ferry naar Rafina, en vervolgens 3 dagen in Nea Makri blijven -> Athene.

Syros en Andros zijn voor ons nieuwe bestemmingen. Op de andere bestemmingen kiezen we andere verblijfsadresjes dan tijdens de vorige bezoeken. Het wordt dus een hoofdzakelijk nieuwe reis. Dat is het leuke aan Griekenland: je vindt steeds weer nieuwe accomodaties, zodat je nieuwsgierig blijft. En intussen natuurlijk ook nog even de gekende leuke plaatsjes opnieuw bezoeken. 

Hopelijk zal alles lukken met de ferries, zodat ik geen wijzigingen zal moeten doen.
Lijkt me alleszins leuk: 7 bestemmingen, 5 maal de zee op, en dat alles op 17 dagen. Ik kan haast niet wachten Smile . 

zwaaivlag
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Hoewel ik als kind veel interesse had in Griekenland, ben ik slechts één keer naar het land op vakantie geweest.
Naar Rethymnon op Kreta. Ik heb daar een prachtige vakantie gehad (de Samariakloof gelopen, een jeepsafari richting het zuiden gedaan) en dit jaar wil ik tijdens de zomervakantie Griekenland wel weer eens bezoeken.

Ik ga alleen op vakantie en ik heb eigenlijk twee ideeën. Het ene idee is om een hotel te nemen in een plaats die ten oosten ligt van Rethymnon. Ik twijfel zelf tussen Malia en Agios Nikolaos. Van daaruit wil ik graag dagtochten maken naar andere eilanden, zeker naar Santorini. Ook wil ik het plaatsje Elounda bezoeken, omdat daar 'Wie betaalt de veerman?' is opgenomen. Verder staat Spinalonga op het programma en verder zie ik wel.

Een ander idee is eilandhoppen. Dat wordt niet veel hoppen, aangezien ik 8 tot 10 dagen op vakantie ga. Tijdens deze dagen wil ik graag 2 eilanden bezoeken (en als het mogelijk is 3). Welke eilanden zouden jullie mij aanraden? Ik houd van cultuur, mooie dorpjes en stadjes, lekker eten en ik wil tussen het reizen door ook graag mijn rust pakken op het strand en aan de rand van een zwembad. Ik zat zelf te denken aan de combinaties Santorini-Paros, Santorini-Naxos en Corfu-Lefkada.

Misschien wordt het echter heel iets anders. Welke eilanden zouden jullie mij op basis van mijn voorkeuren aanraden? Zoals gezegd, ik ga waarschijnlijk 8 tot 10 dagen, dus misschien heb ik beperkt tijd.

Ik ben wel benieuwd welke tips jullie, als Griekenlandfans, voor mij hebben.

Met vriendelijke groet,

Bram
Quote
Ik zou zeggen,doe eens gek,doe eens iets anders. Bijna alle toeristen treden in de voetsporen van andere toeristen. Dat is ook logisch want je ziet alle mooie plaatjes in de gidsen en vrienden en kennissen vertellen erover. Maar,er is zoveel meer,zoveel anders en zoveel meer interessants te ontdekken buiten de gebaande paden. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor bus-hoppen op Kreta. (Bedenk net de term.) je koopt een vliegticket naar Heraklion en vandaar neem je de bus naar een plek die je interessant vindt. Via bijv. Booking.com zoek je daar een hotel of hostel uit en blijft daar een nachtje. Bepaal zelf welke je route je neemt en hoe lang je blijft. Bedenk,hoe meer van de kust,hoe authentieker kreta is. Je kunt bijv. Westwaarts gaan en terugvliegen vanaf chania.

Eilandhoppen. Je zou kunnen overwegen om naar de dodecanesis te gaan. Vliegen naar Kos en vervolgens een paar dagen leros en kalymnos doen. Ook weer ter plekke je accomodatie zoeken. Bootverbindingen zijn gemakkelijk op het internet te vinden evenals specifieke informatie.
Quote
Als je zinnens bent Santorini te bezoeken vanuit Kreta hou er dan rekening mee dat je best dicht bij Heraklion verblijft gezien je daar de dagelijkse ferry's naar Santorini hebt. Die vertrekken normaliter tussen 08.30 en 9.00 en zijn terug in Heraklion tussen 18.30 en 19.30.

Gezien je slechts een beperkte tijd hebt zou ik bij de keuze van eilandhoppen kijken welke eilanden:
1. dicht bij elkaar liggen om een langere ferrytocht te vermijden
2. over een vliegveld beschikken

Zo zou ik de combinatie Corfu-Lefkada al uitsluiten. De afgelopen 2 jaren was er dan wel 3 maal per week een boot maar het is nog niet zeker of die er in 2020 ook zal zijn. En de enige andere wijze om van Corfu naar Lefkada te komen is een ferrytocht van 1/2 uur naar Igoumenitsa, vervolgens een bus naar Preveza en dan een andere bus naar Lefkada. M.a.w. je bent al een dag kwijt om er te geraken.

Als je op Athene vliegt en geen binnenlandse vlucht wil nemen of geen lange ferrytrip, zijn dit geschikte combinaties:
Andros-Tinos
Aegina-Poros // Aegina-Agistri

Als je naar Mykonos vliegt kan je eventueel, afhankelijk va de aankomsttijd, een ferry nemen naar Naxos of Paros.
Je kan ook naar andere eilanden vliegen en een combinatie van 2 eilanden maken:
Rhodos => Rhodos-Symi; Rhodos-Tilos
Kos => Kos-Kalymnos; Kos-Nisyros
Corfu => Corfu-Paxos
Zakynthos => Zakynthos-Kefalonia

Als je niet naar Kreta zou gaan maar kiest voor een combinatie van 2 eilanden, bekijk even welke bestemmingen mogelijk zijn met een rechtstreekse vlucht. Dat maakt het makkelijker om ideeën te spuien.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Bedankt voor de reacties! Omdat het leuk is, heb ik inmiddels wat verder rondgekeken.
Via 'Eilandhoppen op maat' heb ik twee 9-daagse reizen ontdekt die mij aanspreken.
Dit zijn de reizen Athene-Naxos-Santorini en Athene-Mykonos-Santorini. Ik wacht de offertes nog even af, maar ik heb in de tussentijd wel een vraag.

Naar Athene en Santorini ben ik sowieso altijd wel benieuwd geweest, maar van Naxos en Mykonos weet ik nog niet zoveel. Wat zijn jullie ervaringen met de beide eilanden?
Zijn ze onderling nogal verschillend, wat is een mooie combinatie met Santorini etc.?

Alvast bedankt.
Quote
Mykonos is duur, heel toeristisch, trekt veel party-gangers. Ik ben er vooral op doorreis geweest, en nooit de interesse gehad om langer te gaan.
Naxos is veel rustiger, heeft een leuk stadje, mooie dorpjes, prachtige stranden. Mijn tip is om eerst naar Naxos te gaan, zodat je van daar naar Santorini vaart. Het naderen van Santorini per schip en het daarna binnenvaren van de caldera is zo prachtig. Andersom ervaar je dat toch anders, denk ik.
Quote
(11 January 2020, 13:35)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mykonos is duur, heel toeristisch, trekt veel party-gangers. Ik ben er vooral op doorreis geweest, en nooit de interesse gehad om langer te gaan.
Naxos is veel rustiger, heeft een leuk stadje, mooie dorpjes, prachtige stranden. Mijn tip is om eerst naar Naxos te gaan, zodat je van daar naar Santorini vaart. Het naderen van Santorini per schip en het daarna binnenvaren van de caldera is zo prachtig. Andersom ervaar je dat toch anders, denk ik.

Mykonos spreekt mij absoluut niet aan. Ben er ooit geweest toen ik op Tinos was en na een uur al gekeken wanneer de eerste ferry terug was richting Tinos. Mykonos is voor velen ook een aankomst- en vertrekplaats omdat er een vliegveld is met ook internationaal verkeer. Dus zijn er veel toeristen die op Mykonos vliegen en dan de ferry nemen naar Tinos, Syros, Naxos of Paros.

Santorini is eigenlijk een must om toch 1 maal heen te gaan. Al zou ik er ook niet langer dan 2 dagen blijven. Mede door de overrompeling van hordes cruisepassagiers die er (bijna dagelijks) komen.

Als je per ferry van Naxos heen gaat neem dan niet de snelle catamarans want die gaan rondom Thirasia en niet door de Caldera. Neem de Blue Star ferry kort na de middag. Die gaat aan verminderde snelheid helemaal door de Caldera tot Athinios waar de haven is.
Dan zie je van de buitendekken o.a. dit:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Naxos is inderdaad een eiland dat alles heeft: historie, mooie stranden, bergdorpjes, lekker eten. En het is véél goedkoper dan Mykonos en Santorini. Ander alternatief is Paros waar je ook makkelijk een dagtrip naar Antiparos kan maken. Met de lokale veerboot uit Pounta ben je in 7 minuten in Antiparos.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Onze tip na 14 keer Naxos;
Vliegticket naar Athene
met de ferry van Rafina naar Naxos
met de ferry enkele dagen naar Paros /Anti Paros
terug naar Naxos [1uur met de ferry]
einde vakantie terug naar met de ferry naar Rafina
 als je niet in het hoofdseizoen gaat hoef je geen acco te boeken er is plaats zat
in het voor en naseizoen , op Paros en Naxos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






haven Naxos stad
Quote
Heb deze week mijn vliegtickets geboekt. Helaas duurder dan vorig jaar, hoewel dezelfde periode.
Vlieg met KLM op 19 juli heel laat naar Athene, volgende morgen vroeg ferry naar Astypalea voor 5 dagen, dan via Amorgos naar Folegandros voor ook vijf dagen en vervolgens een week naar Kimolos, heel klein, weinig te beleven, maar heerlijk rustig en relaxed. Laatste week via Athene nog naar Corfu.
Astypalea is nieuw voor mij, maar Folegandros (vorig jaar maar 3 dagen) en Kimolos wilde ik nog wel een keer naar toe.
En Corfu is min of meer vaste prik.
Omdat ik er zo vroeg bij ben, heb ik overal heel goedkope (voor het hoogseizoen) accommodatie kunnen vinden.
De nieuwe ferrytijdschema's zijn helaas nog niet bekend, maar ik ben uitgegaan van de ferryschema's van vorig jaar, via openseas.gr. Dus hopelijk zijn deze dit jaar min of meer hetzelfde.
Quote
Ook net geboekt naar Kreta in de herfstvakantie, met kinderen en kleinkind een week naar Rethimnon.
Leuk stadje met veel jonge mensen. Hotelletje geboekt midden in de oude stad.
Quote
Geboekt. 29 aug. met de ferrie van Ancona (I) naar Igoumenitsa. 29 sep. met de ferrie van Patras terug naar Ancona. Een volle maand rondzwerven met De Camper. Ik kan niet wachten.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
@Ries,indien je nog eenovernachting moet hebben bij Ancona,kan ik de cp bij Corinaldo van harte aanbevelen.
Quote
@Chris, Ziet er goed uit. Ik zet 'm op mijn digitale kaart. Zelf ga ik naar Offagna of naar Mergo. Dank voor de tip.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
Net terug (1 tm 11jan Kambia Kreta) en weer geboekt...over minder dan 4 weken gaan we nog eens 5 daagjes. 

We hebben een appartement voor vast gehuurd in een klein rustig dorpje, met plannen om volgend jaar langere periodes op Kreta te blijven en aansluitend er te blijven. We zijn al 8 jaar ermee bezig en reizen 5 tot 6x per jaar naar Kreta.
Quote
Dit jaar voor het eerst naar Ikaria in september. We kijken er erg naar uit.
Quote
Op Koningsdag de boot vanaf Bari naar Igoemenitsa naar huis in Kanalaki.
Heerlijk vooruitzicht.
Quote
we kunnen het niet laten....nog maar eens 2 weekjes gaan nazomeren in september op lesbos!
Quote
Heerlijk vooruitzicht: geboekt bij Eliza voor 12 dagen Samos in mei en bij Ross voor de rondreis Athene, Peleponnesos, vasteland met als rustpunt een weekje Kefalonia in de maand juli. Tot het zover is, kaartmateriaal aanschaffen, reisboeken en items op Oriste lezen en uiteraard de dagen gaan aftellen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie al geboekt voor 2024? JohanV 118 15.914 10 March 2024, 17:37
Laatste bericht: Suus
  reis geboekt 2015 Goedas 61 38.283 08 March 2015, 02:18
Laatste bericht: Fyfika
  Vakantie 2014 geboekt Rolf 111 83.123 22 July 2014, 06:35
Laatste bericht: Dirk
  vakantie geboekt hentje 8 6.509 05 December 2013, 00:39
Laatste bericht: JohanV
  Vakantie geboekt Rolf 27 15.858 06 May 2012, 13:14
Laatste bericht: hentje

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)