Grieksegids nieuws
David Bowie overleden.
#1
Hij mag dan wel geen lid zijn van ons forum, David Bowie was een groot liefhebber van Griekenland en bovenal van Patmos waar hij een woning bezat.
Hij was daar regelmatig te vinden en je kon hem dan gewoon zien zitten op een terras bij een taverna.
Een groot kunstenaar en griekenlandliefhebber is overleden.
Quote
#2
Goede smaak had hij, huis op Patmos.
R.I.P.
Quote
#3
Jammer. Pas nog een docu gezien over zijn Berlijnse tijd.
Van dat huis op Patmos wist ik niet.
Quote
#4
In de stad Groningen is in het Groninger Museum een grote overzichts tentoonstelling van David Bowie al een tijdje gaande.
Bij de opzet natuurlijk niet wetende dat het nu wel heel aktueel is.
Quote
#5
David Bowie was trouwens niet de enige muzikant die regelmatig in Griekenland verbleef/verblijft.

Leonard Cohen kocht in de jaren 60 een huis op Hydra en verbleef daar ook regelmatig tot midden de jaren '70.
Robert Plant (Led Zeppelin) heeft een huis op Rhodos waar hij tijdens de zomermaanden verblijft.

David Gilmour (Pink Floyd) had jarenlang een huis op Lesbos en Richard Wright (Pink Floyd) was 10 jaar gehuwd met een Griekse en verbleef gedurende die periode op Kefalonia. Een groot deel van de nummers van hun album The Wall werden trouwens in 1979 geschreven aan boord van een jacht in de Pasalimani Zeas jachthaven in Piraeus. Het was tijdens die periode dat Richard Wright de Griekse Franca leerde kennen en in 1984 met haar huwde. Op het 3de soloalbum van David Gilmour ('On an island') staat ook een nummer dat hij schreef als een soort ode aan een Grieks eiland(je). Het nummer heeft de titel 'Castellorizon'.

En dan is er nog Eric Clapton die geruime tijd in Athene verbleef en waarover volgende anekdote bestaat: nadat hij de Yardbirds verliet trok Clapton met 5 (muzikanten) vrienden naar Griekenland. In Athene vonden ze werk als voorprogramma van een Griekse groep The Juniors. In oktober 1965 verloor 1 van de leden van die Griekse band, Thanos Sougioul (zoon van componist Michael Sougioul), het leven bij een verkeersongeval. Een ander lid van de groep, gitarist Alekos Karakantas, was zwaargewond. Door hun manager werd een benefietconcert ter ere van Sougioul ingericht. De 4 overgebleven leden van The Juniors waren volledig in het wit gekleed. Gitarist Alekos Karakantas werd vervangen door een Britse gitarist die volledig in het zwart gekleed was: Eric Clapton. 

En ook de Beatles verbleven ooit op vakantie in Griekenland, nl. in juli 1967 in Arachova.  Hoewel het aanvankelijk incognito was werden door een journalist toch foto's genomen van The Beatles samen met lokale muzikanten.

[Afbeelding: 2dl3aiq.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Zelf Aart Staartjes heeft een huis op Patmos Wink
Quote
#7
(12 January 2016, 14:17)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelf Aart Staartjes heeft een huis op Patmos Wink

Gaan we Aart Staartjes vergelijken met Bowie of Clapton? Nee toch Wink

Maar het lijkt me wel een heel beminnelijke man.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Nee hoor Patrick, maar grapje moet kunnen toch!
Maak gelijk van de gelegenheid gebruik om je een compliment te geven; " zoveel weet jij"
Quote
#9
(12 January 2016, 15:14)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee hoor Patrick, maar grapje moet kunnen toch!  
Maak gelijk van de gelegenheid gebruik om je een compliment te geven; " zoveel weet jij"

Natuurlijk, daarom had ik er ook een Wink bijgeplaatst.

Goh, dank voor het compliment, nu doe je me toch blozen Blush  maar ik heb wel best een brede interessesfeer. Scheepvaart en vreemdelingenproblematiek hebben enkele tientallen jaren deel uitgemaakt van mijn beroepsleven. De muziek uit de jaren 60, 70 en 80 hou ik wel het meeste van. Griekenland ga ik nu toch al meer dan 25 jaren. Ik volg bijvoorbeeld ook heel actief het Europese basketbal. Iemand die ik in België goed kende (en mee bevriend was) speelt nu al een 2-tal jaren bij Olympiakos. Het was ook een bijzonder moment toen ik zowat anderhalf jaar terug toevallig een ontmoeting (en een gesprek) had op de luchthaven van Athene met Dimitris Diamantidis en Antonis Fotsis, 2 grootheden van het Griekse basketbal die bij Panathinaikos spelen.
En zo zijn er nog wel wat zaken. Zoals ik al zei: een brede interessesfeer dus.

Maar nu dwaal ik echt wel af van het topic.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
THE MANY FACES OF BOWIE



[Afbeelding: 3bvag.jpg]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  David Gilmour promoot Grieks Eiland metaxa 2 1.060 10 July 2020, 10:58
Laatste bericht: Goedas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)