Lesvos need your support
#1
Een hartekreet van een van de inwoners van Molyvos

THIS IS A TIME OF NEED AND GOODWILL.
This is when we all here in Lesvos need your support.

Please take time and think. Sustainable tourism is what keeps this beautiful island going. We are still here, with The Molyvos Tourism Association, cleaning our beaches, cleaning and clearing out all our incredible walking and cycling paths, preparing our businesses for this upcoming Summer Season.

This is NOT the island of refugees as some people love to portray
it. This is the island where people who care see people in need and act. This is the only Greek island protected by UNESCO, with a unique to the world petrified forest. This is the island of Theophrastus, Sappho, Arion, Elytis, Eftaliotis, Mirivilis... It is an island where tourists find peace and refugees found hope.

OXY camp is closed. The area of our precious land is being cleaned. It was not the best place for the refugees anyway. IRC set up a much better camp and in a much better location. The boats will all end up there. In time, all refugees will be headed towards the IRC camp. So they will have immediate access to shelter, food and medical care. And their trip to the main camp in Mytilene will be shorter. Tourist agencies must see this and change attitude. They should tell their customers that Lesvos is the island of HOPE and GOODWILL. Nothing will spoil their holiday.

Things are changing fast. The flow of refugees has decreased. Think very well before you give your donation to someone acting here. Don't believe anything you see or read on the news and social media. People who do not need to be here, will leave very soon. Things are changing. Not so many ngo's and volunteers will stay. It's time for them to go elsewhere, where they are needed more. The refugees will all be welcomed but so will the tourists.

So when you book your next holiday, please think before you choose where to go. If you have never heard of Lesvos before, you most probably have now. But for the wrong reasons. Come on holiday and see why almost all of our visitors come back again and again. Come and experience the real Greece. Come, 'cause you care.

Thank you, from the bottom of my heart.
Gabriela Vati
Quote
#2
SAGAPO!!

Eindelijk schrijft iemand iets vóór het mooie eiland Lesbos.
En JA!! wij kunnen bevestigen dat Lesvos inderdaad het mooie eiland is zoals omschreven.
En JA!! de inwoners van Mytillini zijn ongelofelijk vriendelijk en gastvrij.
En JA!! wij zijn deze zomer ook weer THUIS op ons mooie eiland.

Ta Leme,

Costas
Quote
#3
Fijn dat je er ook zo over denkt! Het is ook mijn tweede thuis sinds jaren en ze hebben alle support nodig nu,
maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen. Ik vrees met grote vrees voor het komende toeristenseizoen.
Quote
#4
Daar vrees ik ook voor Brandaki. Op de vakantiebeurs kwam naar voren dat Egypte en Turkije het kunnen afschrijven. Spanje en Portugal heel populair zijn en Griekenland wat afwachtend.
Na jaren zijn verre reizen ook weer in trek door de lage olie prijs.
Het is nog vroeg, kan alle richtingen nog opgaan.
Quote
#5
dat probleem geld natuurlijk voor alle  Griekse eilanden voor de
Turkse kust,
Quote
#6
Het probleem is dat je, jammer genoeg, vecht tegen kortzichtigheid en social media.
Mij wordt regelmatig gevraagd hoe groot het probleem met de vluchtelingen op Karpathos is?? Er is ooit één verdwaald bootje gearriveerd!
Ik vind het o.a. een morele taak voor de reisorganisatoren, welke decennia lang goed verdient hebben aan deze eilanden, om de regio's daar te promoten en opgeblazen verhalen te ontzenuwen.
Quote
#7
de toeristen die normaal naar egypte of turkye gaan zitten meestal
in all in resorts ,en die zijn er gelukkig nog niet veel van,in
griekenland
Quote
#8
Las gisteren in het Lesvos News dat ze 80% minder toeristen verwachten. Ik hoop met heel mijn hart dat deze verwachting niet uitkomt en dat er heel veel mensen besluiten naar Lesvos te komen.


(12 January 2016, 12:30)Costas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




SAGAPO!!

Eindelijk schrijft iemand iets vóór het mooie eiland Lesbos.
En JA!! wij kunnen bevestigen dat Lesvos inderdaad het mooie eiland is zoals omschreven.
En JA!! de inwoners van Mytillini zijn ongelofelijk vriendelijk en gastvrij.
En JA!! wij zijn deze zomer ook weer THUIS op ons mooie eiland.

Ta Leme,

Costas

(13 January 2016, 10:45)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar vrees ik ook voor Brandaki. Op de vakantiebeurs kwam naar voren dat Egypte en Turkije het kunnen afschrijven. Spanje en Portugal heel populair zijn en Griekenland wat afwachtend.
Na jaren zijn verre reizen ook weer in trek door de lage olie prijs.
Het is nog vroeg, kan alle richtingen nog opgaan.
Quote
#9
Wij kennen iemand die in Pilion woont en uit Friesland komt. Ze zijn nu een paar weken bij familie. Ze gaan 2 avonden Grieks koken en op deze manier Pilion promoten. Per avond kunnen er ca 50 personen mee-eten van de Griekse pot, zoals ze thuis koken.
Het is 12 en 14 februari voor 15,00 pp in Harlingen. Er worden producten uit Pilion verkocht, olijfolie kruiden enz wat weer wordt afgedragen aan de bevolking van haar dorp.
Van dit soort acties wordt ik heel blij. Dus mocht je in het Noorden zijn dan kom ik je vast tegen.... Wink
Quote
#10
Kop op!
Wij komen al jaren in Anaxos.
De accommodatie waar wij weer terug gaan, stroomt langzaam vol.
De vaste gasten, en dat zijn er wonderlijk veel, weten dat het goed toeven is op Lesvos.
Wij komen elk jaar weer dezelfde bekende gezichten uit binnen- en buitenland tegen.
Daarom iedereen die het weten kan, maak reclame!
Maar niet teveel anders wordt het een tweede Chersonisos. HaHa

Het gaat goed komen.
Quote
#11
Maar wees nou eens heel eerlijk: je spaart een heel jaar voor je vakantie, ziet niets anders dan ellende op TV en als je dan kunt kiezen tussen een land waar aanslagen gepleegd worden, een land waar vluchtelingen aan land komen of een land waar niets aan de hand is en jij kunt genieten van je zuurverdiende vakantie, dan is het toch niet gek dat mensen voor de laatste optie kiezen?
Vind ik niet althans ... Ons zul je ook niet zien op de Egeïsche eilanden komend jaar.
Quote
#12
(13 January 2016, 15:33)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar wees nou eens heel eerlijk: je spaart een heel jaar voor je vakantie, ziet niets anders dan ellende op TV en als je dan kunt kiezen tussen een land waar aanslagen gepleegd worden, een land waar vluchtelingen aan land komen of een land waar niets aan de hand is en jij kunt genieten van je zuurverdiende vakantie, dan is het toch niet gek dat mensen voor de laatste optie kiezen?
Vind ik niet althans ... Ons zul je ook niet zien op de Egeïsche eilanden komend jaar.
Dat bedoel ik nu. Waar ziet u nog beelden van hordes vluchtelingen welke aan land komen? Het zijn er inmiddels beduidend minder. Maar het beeld van eilanden vol asielzoekers blijft maar hardnekkig overeind.
Quote
#13
(13 January 2016, 15:33)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar wees nou eens heel eerlijk: je spaart een heel jaar voor je vakantie, ziet niets anders dan ellende op TV en als je dan kunt kiezen tussen een land waar aanslagen gepleegd worden, een land waar vluchtelingen aan land komen of een land waar niets aan de hand is en jij kunt genieten van je zuurverdiende vakantie, dan is het toch niet gek dat mensen voor de laatste optie kiezen?
Vind ik niet althans ... Ons zul je ook niet zien op de Egeïsche eilanden komend jaar.

Dat ben ik niet helemaal met je eens Vito. Ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die tijdens hun (welverdiende én soms dure) vakantie niet met dergelijke zaken willen geconfronteerd worden. Maar dat is iets waar ieder voor zich dient uit te maken. Griekenland is trouwens een land waar wél iets aan de hand is, zij het niet het vluchtelingenprobleem dan is er wel de economische crisis, en toch blijven zowat alle forumleden er ieder jaar opnieuw teruggaan. Ik weet niet of je tegenwoordig zelfs een Europees land gaat vinden waar je geen vluchtelingen opmerkt.
In ieder geval weerhoudt het mij niet om dit jaar terug een aantal eilanden aan de Turkse zijde te gaan opzoeken. Maar zoals gezegd is dat voor iedereen een persoonlijke keuze.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Vito ik ben het wel met je eens. Wij hebben gekozen voor een eiland aan de Turkse kant, waar (nog) geen vluchtelingen aankomen (Limnos). Waardering voor mensen zoals Patrick die toch gaan. Helemaal niet naar Griekenlan is voor ons zeker nog geen optie.
Quote
#15
JJohn, de reden dat je nu geen hordes vluchtelingen ziet, is omdat het winter is en de zee te onrustig. Maar van het voorjaar gaat het gewoon weer verder is de verwachting.
Quote
#16
@Patrick, ik denk niet dat de forumleden zich snel laten weerhouden. Er is volgens mij niemand de afgelopen jaren niet naar Griekenland gegaan vanwege de crisis. Ik denk dat juist de forumleden meer doordrongen zijn van het feit dat je dan de economie weer steunt.
Quote
#17
Ja, dat geldt voor mij ook, maar moet eerlijk bekennen dat ik nu ook voor eiland iets verder op zee heb gekozen (ook Limnos). Ga zeker ooit weer naar Lesbos, blijft een favoriet na 5x net als Kreta.
Quote
#18
(13 January 2016, 20:12)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JJohn, de reden dat je nu geen hordes vluchtelingen ziet, is omdat het winter is en de zee te onrustig. Maar van het voorjaar gaat het gewoon weer verder is de verwachting.

Niet als je het nieuws en de politiek volgt. 
Turkije krijgt miljarden om de vluchtelingen op te vangen. 
Bovendien is de druk op Turkije extreem hoog geworden nu ze inmiddels ook economisch getroffen worden. 
Ik heb absoluut geen hoge pet op van Erdogan maar hij moet en zal keuzes maken.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Als je dat artikel goed leest, lees je ook dat er nu nog dagelijks 2000 vluchtelingen de oversteek maken.
Quote
#20
(14 January 2016, 00:10)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je dat artikel goed leest, lees je ook dat er nu nog dagelijks 2000 vluchtelingen de oversteek maken.

Wordt wel tijd dat ze eens degelijk hun bronnen checken voor ze het publiceren, want het zijn er minder dan 1500.
In oktober 2015 waren het er in totaal nog 211.633 dus gemiddeld zo'n 6.800 per dag. Deze maand tot dusver 'slechts' 18.384. Gisteren overigens 'maar' 541 voor heel Griekenland.

Alle documentatie en cijfers zijn publiek en hier te zien:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En wat die Turkse Minister verklaart, tja. Als de Franse en Belgische slechts een dergelijk percentage zou kunnen tegenhouden van wat dagelijks naar Groot-Brittannië wil, was dat eiland al lang gezonken onder het overwicht. Dus echt veel lijken de Turkse autoriteiten er m.i. niet aan te doen. Niettegenstaande de 3 miljard Euro die ze al gekregen hebben én de 3 miljard die ze ook dit jaar gaan krijgen. M.a.w. afpersing van het zuiverste water dus door Turkije: geld en versoepelde toetredingsvoorwaarden voor de EU of we laten er nog veel meer doorkomen. 

Maar nu dwalen we weer af naar offtopic2
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Hallo,
We dwalen inderdaad af.
Maar ik steun toch liever een land waar vluchtelingen worden opgevangen dan een land waar vluchtelingen in een gammel bootje worden gezet en met ondeugdelijke zwemvesten de zee op worden gestuurd.
Maar dit zijn persoonlijke meningen en dat is gelukkig ons goed recht.
Ik wens iedereen een goede vakantie toe, vooral de mensen die naar Griekenland gaan.

Costas
Quote
#22
Wij waren verleden jaar in Anaxos  en gaan dit jaar gewoon weer. En vluchtelingen......die heb je hier ook. Lesbos  is voor ons thuis komen,we gaan dan ook al jaren.
Quote
#23
Iedereen zijn keuze. Ik kies voor zorgeloze vakantie. Zal dus zeker niet eiland zijn waar de kans is dat er vluchtelingen aankomen.
Quote
#24
groot gelijk marga,gewoon gaan
Quote
#25
Eigenlijk wel vreemd als je erover nadenkt.
Als er ergens in een vakantieland iets gebeurd of aan de hand is, er zijn er inmiddels legio, dan gaan we niet meer naar dat land op vakantie.
In Griekenland is ook "wat aan de hand". Echter men gaat wel, maar dan naar een plek in Griekenland waar men er geen last van heeft.

Begrijp me niet verkeerd. Ik mijd alleen landen waar de mensenrechten in het geding zijn en er is geen plek in Griekenland waar ik niet heen zou gaan.
Quote
#26
Maar wat vind je er dan vreemd aan na de uitleg? Het is toch logisch dat Griekofielen naar Griekenland blijven gaan maar dan naar een eiland/gebied waar 'niets aan de hand is' ? Of zou dat in jouw ogen niet meer mogen?
Quote
#27
(17 January 2016, 21:25)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar wat vind je er dan vreemd aan na de uitleg? Het is toch logisch dat Griekofielen naar Griekenland blijven gaan maar dan naar een eiland/gebied waar 'niets aan de hand is' ? Of zou dat in jouw ogen niet meer mogen?

Ik vind het alleen vreemd, verder niets. Ik hoop juist dat men toch gaat.
Net als destijds toen de crisis begon men toch naar Griekenland ging om "de Grieken te steunen". In Lesbos wonen ook Grieken..........
Quote
#28
Ook wij hebben nu gekozen voor een ander eiland. Ik heb mij de situatie vorig jaar erg aangetrokken tijdens de vakantie op Lesvos in Petra. Wij hebben water uitgedeeld onderweg, een praatje gemaakt maar ik heb ook heel wat tranen laten vallen. Het was cofronterend en ik realseer mij hoe goed wij het hebben, maar dit nogmaals meemaken, gaat niet. De één is de ander niet en kan zich er misschien iets sneller overheen zetten. Bij mij werkt het dus niet en dus reizen we dit jaar af naar Kreta.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#29
Confused voor 1 week in juni naar lesbos bij  TUI nu al een aanbieding vliegreis
en appartement  voor 207 euro ; zie Griekse gids,dit is goed voor
koopjes jagers,maar ik twijfel er aan of dit gezond is ?
Quote
#30
Wat is dat voor onzin!!!
Waarom zou dit niet gezond zijn?
Ik dacht dat forumleden van héél Griekenland hielden.
Als je beslist niets onaangenaam wilt of durft mee te maken blijf dan lekker thuis maar misschien overkomt je daar wel hetzelfde.
Ga dus vooral niet naar plaatsen waar asiel zoekers gehuisvest worden, want dan zou je ze tegen kunnen komen.
Mensen doe ff normaal.
Ga gewoon naar Lesbos en geniet van je vakantie.
Sorry, maar hier kan ik boos om worden.

Costas
Quote
#31
(18 January 2016, 16:32)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Confused voor 1 week in juni naar lesbos bij  TUI nu al een aanbieding vliegreis
en appartement  voor 207 euro ; zie Griekse gids,dit is goed voor
koopjes jagers,maar ik twijfel er aan of dit gezond is ?

Wat is daar ongezond aan?

Prijzen in Lesbos (en waarschijnlijk nog een paar andere eilanden tegen de Turkse kust) zullen waarschijnlijk dit jaar lager liggen dan elders. De mensen daar willen er alles aan doen om inkomsten uit toerisme te blijven halen. En gezien de belangstelling een pak minder lijkt te zullen zijn, moet het dan maar gebeuren met supergoedkope aanbiedingen onder de noemer beter iets dan niets.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#32
Dat is niet wat ik heb gezegd Costas. Ik ben in mijn vakantie erg verdrietig geweest en ik wil dit nu niet. Op een paar honderd meter van mijn huis staat het tentenkamp voor noodopvang dus ik zie asielzoekers genoeg. Ik vond het schrijnend op Lesbos vooral de kinderen die niet weten wat er nog allemaal komen gaat en er zeker niet om hebben gevraagd, niet om oorlog en niet om te vluchten. Als je je vakantie veel verdriet hebt gezien en daardoor zelf ook hebt dan is het een keuze die je moet maken en ik kan mijn geld ook maar 1x uitgeven. En waarom zou je dan niet naar Griekenland mogen gaan?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#33
het gevaar hiervan is dat de touroperaters en vliegtuigmaatschapijen
deze eilanden in het vervolg niet meer zullen  aandoen,dit bedoel ik
met of dit wel gezond is,en wij bezoeken de laatste jaren de cycladen
en we hebben geen reden om dat te veranderen
Quote
#34
Gelukkig hoeft niemand verantwoording af te leggen waar hij/zij naartoe op vakantie gaat en waarom en iets verplichten gaat al helemaal niet.
Ik begrijp jou heel goed, greece67. Gewoon lekker genieten op Kreta!

Costas, als jij je prima voelt op Lesbos is dat toch helemaal goed. Maar boos worden omdat je je niet in kunt leven in argumenten van anderen vind ik persoonlijk een tikje te ver gaan.
Zo te zien aan de aanbiedingen zijn we niet de enigen die er zo over denken.
Quote
#35
Beste Greece 67,
Lees aub mijn commentaar nog een keer door.
Dan kan je zien dat ik juist iedereen naar Griekenland wil hebben.
Jij gaat naar Kreta heb ik begrepen. Prima. Vrije keuze gelukkig!
Maar om nou niet naar Lesvos te gaan om reden van de vluchtelingen.
Er zijn legio plaatsen op het eiland waar nog nooit een vluchteling is geweest of zal komen.
Zou je dan alle eilanden moeten vermijden waar een vluchteling aan land kan komen.
Natuurlijk is het verschrikkelijk dat kinderen en volwassenen deze overtocht moeten maken.
Maar het toestaan of er bij helpen en ook nog dik er aan verdienen, dat deze mensen deze tocht maken, vind ik ronduit misdadig.
Daar zouden we ons druk over moeten maken.
Nogmaals sorry als ik forum leden op een verkeerd spoor heb gezet.
Ga vooral naar Griekenland, ikzelf ben drie weken in Anaxos.
Quote
#36
Ik hoop toch zo dat er deze zomer toeristen gaan naar Lesbos. De inwoners van Lesbos mogen niet de dupe worden van het vluchtelingen probleem. Het eiland is zoveel meer dan alleen maar vluchtelingen.
Ik weet niet of ik onderstaande mag plaatsen maar dit las ik vanmorgen op FB. Alison runt samen met haar man Costa restaurant Omega in Anaxos .


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




·
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




·

I get emails on a daily basis asking me about the refugees
The situation would be helped by 2 things.
First the press & media need to stop broadcasting the sam...e images over & over, most of these images they show is very old footage. Secondly it is not the people that do not wish to come but the Tour operators that have decided we are too much of a risk & have cancelled the flights or the whole program altogether reducing the number of visitors drastically.
The transit camp has successfully been moved from Oxy (on the way to Molivos from Petra) to the road behind Eftalou so out of the eye line of tourism.
This year won’t be like last year with people walking in the heat 70km along the main road to Mytilini, as we now have some 80 charities working very hard to intercept the refugees & help them giving dry cloths, hot drinks & somewhere to rest until the UNHCR coaches come to take them to Moria in Mytilini where they are registered & allowed to buy a ticket to get on the ferry to Athens
I have emailed Sky news & begged them to interview us the local people so we can have a chance to be heard, however this is not a story they want & have so far ignored our requests. They will only be happy reporting that we are all bankrupt & starving this is the only stories that want to tell .such negativity. I am sure that our loyal customers will come whatever the weather & for this we are truly thankful.
Best wishes
Alison & Costas
Quote
#37
Ik snap haar hartekreet wel, maar ben het niet met haar eens dat de touroperators niet willen komen maar de mensen wel. De touroperators gaan af op wat mensen willen. Zij hebben een drastische terugloop gezien in vraag naar reizen naar die eilanden en dus is het logisch dat ze er dan direct vanaf zien. Je kunt niet alles voor € 199,-verkopen omdat mensen niet willen.
Quote
#38
Wederom een berichtje van iemand die ter plekke is en dus de situatie daar kan beoordelen.
Natuurlijk zijn er toeristen nodig die naar Lesbos willen komen, daar valt en staat alles mee.
Als er niemand wil vliegen zullen ook de toeristen die wel willen gaan niet op Lesbos kunnen komen.

Dus mensen, nogmaals, kom gewoon naar het prachtige eiland Lesbos en steun de inwoners die de vluchtelingen geholpen hebben.
Zij verdienen het, zeer zeker, om nu een geweldig toeristen seizoen te krijgen.

Zoals ik al eerder beschreef en nu ook weer duidelijker wordt, je hoeft niet geconfronteerd te worden met vluchtelingen op jouw vakantie.
Trouwens ik heb mij laten vertellen dat ze nog geen toeristen opgegeten hebben!

Als ALLE Griekse eilanden vermeden worden waar vluchtelingen aankomen, ziet het er bar en boos uit voor ONZE Griekse vrienden!
Steun de inwoners van deze eilanden en ga gewoon op vakantie waar je altijd hartelijk welkom bent.

Costas
Quote
#39
(04 February 2016, 07:53)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik snap haar hartekreet wel, maar ben het niet met haar eens dat de touroperators niet willen komen maar de mensen wel. De touroperators gaan af op wat mensen willen. Zij hebben een drastische terugloop gezien in vraag naar reizen naar die eilanden en dus is het logisch dat ze er dan direct vanaf zien. Je kunt niet alles voor € 199,-verkopen omdat mensen niet willen.

Dat ben ik niet met je eens. Ik baseer me daarvoor op het feit dat het aantal reizen die door de reiziger(s) op zijn eentje, zonder touroperator, zelf uitgestippeld worden een enorme stijging kent. Eén van de redenen daarvoor is dat meer en meer mensen naar plaatsen willen gaan die door de touroperatoren niet aangeboden worden.
Waren het trouwens niet de reisorganisaties zelf die eenzijdig beslisten om bijvoorbeeld niet meer naar Tunesië en Egypte te vliegen? Of neem het voorbeeld van de cruisemaatschappijen waarbij een groot deel de laatste weken (wederom eenzijdig) beslist hebben om Turkije links te laten liggen?

Uit het bericht vond ik overigens de passage m.b.t. de rol van de media heel goed. Eindelijk eens iemand die duidelijk maakt hoe het eraan toegaat. Vragen om ook eens (als betrokken partij) gehoord te worden maar constant nul op het rekwest krijgen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
de volgende touroperaters  bieden nog steeds vakantie reizen aan
naar lesbos  ,krasreizen,sunweb,interfact travel,ross holliday,s ,eliza was here
neckermann,tui, prinos reizen en  met transavia kun je losse vliegtickets boeken
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ter ere van Julie Smit en Lesvos Aleko 5 4.254 12 June 2016, 23:49
Laatste bericht: Yiannakis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)