Voorbereiden op 3 weken weg
#1
Thumbs Up 
Binnenkort ga ik richting Griekenland met mijn gezin, ten eerste vasteland en ten tweede een eiland bezoeken.

Nu vroegen wij ons af hoe wij het beste verzekerd kunnen zijn. We willen bijvoorbeeld ook een auto gaan huren, zou je bijvoorbeeld via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de auto mee kunnen laten verzekeren in een normale reisverzekering? Dat lijkt mij handiger dan een aparte verzekering af te sluiten bij de huurauto.

Verder vroegen wij ons af of we ook rekening moeten houden met bepaalde ongedierte of no go area's in Griekenland.

Bedankt!  Smile
Quote
#2
De verzekekering bij een huurauto is altijd inclusief en verplicht.Soms kun je dingen bijverzekeren zoals schade aan de bodem.
Quote
#3
Wij sluiten de laatste jaren alleen een annuleringsverzekering af binnen de EU.
Het meeste wordt gedekt door je basisverzekering.
Voor de auto sluit ik een all-risk af bij een gerenomeerd verhuurbedrijf gelijk met de auto.
Creditcard mee voor het geval je onverwacht terug moet.
Quote
#4
(15 January 2016, 13:32)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij sluiten de laatste jaren alleen een annuleringsverzekering af binnen de EU.
Het meeste wordt gedekt door je basisverzekering.
Voor de auto sluit ik een all-risk af bij een gerenomeerd verhuurbedrijf gelijk met de auto.
Creditcard mee voor het geval je onverwacht terug moet.

Wim, wat bedoel je met basisverzekering?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Maria77, is het toeval dat iemand gisteren op het Floridaforum exact dezelfde vraag stelde onder dezelfde usernaam als hier?
Het lijkt me bijna te toevallig, dus ga je nu naar Florida of Griekenland?
Quote
#6
Ik denk dat het gaat om de,in de eerste post geplaatste,link.
Quote
#7
Johan, met een basisverzekering bedoel de verplichte verzekering zoals iedereen die behoort te hebben.
Die geeft een behoorlijke dekking voor redelijk gezonde mensen. Buiten Europa sluit ik wel een polis af met uitgebreide dekking.
Quote
#8
(16 January 2016, 09:08)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan, met een basisverzekering  bedoel de verplichte verzekering zoals iedereen die behoort te hebben.
Die geeft een behoorlijke dekking voor redelijk gezonde mensen. Buiten Europa sluit ik wel een polis af met uitgebreide dekking.

Heb je het dan over een ziektekostenverzekering? Want die dekt geen repatriëring, niet bij in leven en niet bij overlijden. Enkel de behandeling in het buitenland. Ik heb in mijn eigen werk teveel mensen gezien die op reis gingen zonder een reisverzekering (want we hebben toch ziekenfonds? Undecided ) en voor tienduizenden euro's het schip in gingen en dan dachten nog in hun recht te staan ook met hun claim. Confused
Volgens mij is er hier al eens meer over gepost. Voor 11 euro per maand heb je een doorlopende gezins reis en annuleringsverzekering met werelddekking. Als je twee weken per jaar op vakantie gaat, heb je het er financieel al uit.
Maar ieder moet voor zich uitmaken welk risico hij of zij wil nemen natuurlijk.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Johan, helemaal gelijk! Nu wij niet meer werken en meer gaan reizen zal ik eens kijken voor een doorlopende reisverzekering.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nog vier weken en dan: 'Griekse' boekenmarkt... Corry 8 4.887 05 May 2014, 08:49
Laatste bericht: Corry

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)