18 January 2016, 12:38
(18 January 2016, 10:56)chris schreef:
Het is nu ruim een jaar geleden dat bovengenoemd schip werd afgesleept naar Italie. Op dat moment was er niet helder hoeveel slachtoffers er waren en wat precies de oorzaak was van de fatale brand. Zowel Italie als Griekenland kondigde een grootscheeps onderzoek aan. Behalve dat bekend werd dat kort voor de afvaart in Patras behoorlijk veel tekortkomingen waren gesignaleerd, is er verde weinig meer over te horen of te lezen. Is er hier sprake van een doofpot of heb ik wat gemist?
Sprake van een doofpot is er niet. Alleen is dat de huidige trend van de media en berichtgeving, berichten als het (nog) spectaculair is en daarna niets meer van het vervolg.
Hierna de link naar een blog van de personen die optreden als advocaten van de slachtoffers. Regelmatig doen ze hier verhaal hoe het verder gaat. Een deel is in het Engels, het overige in het Italiaans. De laatste bijdrage is trouwens heel recent en beschrijft het lossen van de cargo op 7 januari (inderdaad, nu pas is de lading van het schip gelost).
En dit zijn overigens foto's van 7 januari:
Misschien beetje cynisch, maar ellinikiaktoploia.net meldde dat ANEK net het zusterschip Norman Asturias gehuurd heeft om de Forza te vervangen op de lijn Patras-Igoumenitsa-Venice. Benieuwd of ze de naam gaan wijzigen als ze onder Griekse vlag gaat varen.