Tzatziki
#1
Misschien wel het gerecht waar de meeste varianten van te vinden zijn! Waar past het niet bij? Tongue

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Beste JohanV,

Bedankt voor al die mooie recepten!

Ik heb slechts één verzoek: zou je een iets groter lettertype kunnen toepassen?
Op mijn scherm is het nogal moeilijk te lezen.
Als de grotere letters er niet op passen zou je ook een bredere pagina kunnen maken, denk ik.

Verder helemaal top!
Quote
#3
(20 January 2016, 11:46)Lyonesse schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste JohanV,

Bedankt voor al die mooie recepten!

Ik heb slechts één verzoek: zou je een iets groter lettertype kunnen toepassen?
Op mijn scherm is het nogal moeilijk te lezen.
Als de grotere letters er niet op passen zou je ook een bredere pagina kunnen maken, denk ik.

Verder helemaal top!

Ken je dit tipje al Lyonesse:
Hou de linker Ctrl-toets ingedrukt en scroll met je muiswiel. Zo kan je tekst en afbeeldingen groter én kleiner maken  Wink
Misschien dat je daar alvast iets aan hebt?
Quote
#4
Ik kopieer het naar een word bestand, dan pas ik het lettertype aan. Op deze manier worden het duidelijke printjes..
Quote
#5
Rechter muisknop op afbeelding gaan staan.
"Afbeelding opslaan als..."
In een map plaatsen, bv "Griekse recepten van Johan".
Je hebt ze dan overzichtelijk bij elkaar en print degene welke je wilt gebruiken.
Ze zijn dan op A4 formaat en duidelijk leesbaar.
Quote
#6
Nou, de oplossingen liggen voor het oprapen! Smile

Ik zal even toelichten hoe ik werk:
* Ik typ de recepten in Word. (Ik heb voor de verschillende landen een format gemaakt, ook bv voor Italië en Duitsland).
* Ik druk af als PDF (Digitaal) en sla het op, klaar voor eigen gebruik.
* Om hier te kunnen publiceren moet het een afbeeldingsbestand zijn, dus ik converteer met een knipprogramma.
* Daarvoor moet de pagina op het scherm passen, dus aan die grootte ben ik dan gebonden.
* Vervolgens met TinyPic op 800x600 hier gepost.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Heb je ook ergens een blog met Italiaanse recepten Johan (even tussendoor vraag)
Quote
#8
(20 January 2016, 15:42)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb je ook ergens een blog met Italiaanse recepten Johan (even tussendoor vraag)

Neen Big Grin . Dit forum is onvergelijkbaar in zijn soort en alhoewel ik ook groot fan ben van de Italiaanse en Duitse keuken, ligt bij de Griekse keuken mijn hart. Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Beste forumleden, wie de echte 10% yogurt uit Griekenland wil voor dit lekkere gerecht, Kri kri Yogood 10% en de magere Big Grin 0 %,
gewoon te koop bij Ah.......deze is vervangen door Total yogurt.

Succes met de recepten!
Quote
#10
Vanavond in de tzatziki het glaasje ouzo gedaan, zoals AndreBeek aangaf. Heb na het eten pas gevraagd hoe ze de tzatziki vonden. "Zachter van smaak" was het antwoord.
Ik had zelf verwacht dat ik de ouzo wel zou proeven, maar dat was niet zo. Heb twee standaardeenheden van 2 cl, dus in totaal 4 cl toegevoegd. De eerste smaak is de knoflook die aanwezig was Tongue , en aan het eind een frisse smaak aan je gehemelte Smile . (Zoals je dus ook hebt met sterke drank). De smaak van de dille scheen echter verdwenen te zijn, ongetwijfeld door de anijs in de ouzo. Conclusie: Een leuke variant, ga het nog wel eens doen, maar niet elke keer, kost me teveel ouzo dan. Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Hoe fotografeer je iets dat zo wit is? Confused
Heb er maar wat extra dille bovenop gestrooid!

[Afbeelding: 25s22km.jpg]

[Afbeelding: 11szaqp.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
Ziet er erg smakelijk uit Johan up
Chapeau!
Quote
#13
Dank je Ger!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
ingrediënten zijn heel belangrijk voor een goede tzatziki. biologische komkommer en knoflook gebruik ik maar het sleutel is de yoghurt. het is misschien reclame maar tot voor kort gebruikte die van de Lidl tot dat ik de volgende tegen kwam. is de beste en durf voor mijn hand in de vuur te steken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





niet alleen voor de tzatziki, samen met de prachtigste honing en walnoten past ook prima.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
(19 February 2016, 15:58)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ingrediënten zijn heel belangrijk voor een goede tzatziki. biologische komkommer en knoflook gebruik ik maar het sleutel is de yoghurt. het is misschien reclame maar tot voor kort gebruikte die van de Lidl tot dat ik de volgende tegen kwam. is de beste en durf voor mijn hand in de vuur te steken.
   
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





niet alleen voor de tzatziki, samen met de prachtigste honing en walnoten past ook prima.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hele mooie producten Tzimis! Ik neem aan dat je koelverse producten zelf daar ophaalt?
Hoe is je ervaring met dit bedrijf? Komen ze hun afspraken goed na? Vind het wel interessant!

Wat de yoghurt betreft: De Lidl is verleden jaar overgestapt van het merk Eridanous naar Milbona. Deze Milbona yoghurt noemen ze Greek-style, maar is zo dun als gewone halfvolle yoghurt en dus niet meer aan te raden. Heb ook zo'n manager gesproken die de bedrijfsleider kwam controleren Dodgy , toen ik aan hem vroeg of de oude yoghurt nog terugkwam keek hij of ik Grieks praatte Big Grin . Komt niet terug dus, jammer. Haal hem nu bij de Turkse winkel, ook 10% vet en je lepel blijft er recht in staan. Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#16
mijn ervaring is uitstekend . ik haal ze zelf, maar ze hebben een contrakt met tnt en sturen ze ook vers producten gekoeld weg.
er zijn 4 prachtige mensen die een andere kijk op de griekse producten hebben. er staat een stukje over hun op de site.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)