Stakingen nu ook in de agenda
#1
Ik heb enkele nu al bekende data waarop er gestaakt wordt in Griekenland in de evenementenagenda gezet. Klinkt wellicht wat macaber maar ik kan me voorstellen dat Griekenlandgangers daar zo weinig mogelijk mee geconfronteerd willen worden. En een gewaarschuwd mens telt voor twee, toch?

Mocht er nog iemand van stakingen gehoord hebben die nog niet in de agenda staan bij deze het verzoek om die alsnog toe te voegen. Elk lid van dit forum heeft toegang tot de agenda en kan ook zelf items toevoegen.
(de agenda is te vinden in de balk bovenaan deze pagina)

Ger
Quote
#2
Nieuw item: STAKINGEN , [Afbeelding: 2e5la1v.gif].


Ik vind dat helemaal niet macaber, het is heel nuttig !
Quote
#3
Het nadeel van die aankondiging lijkt me dat een aangekondigde staking niet hoeft te betekenen dat deze doorgaat.
Verder is vaak niet precies duidelijk in welke sector wel of niet gestaakt gaat worden. En een staking in Athene is
niet automatisch een staking in heel Griekenland. Het lijkt me dus moeilijk, zo niet onmogelijk, om dit weer te geven
in overeenstemming met de praktijk.
Quote
#4
Volgens dit persbericht staken de luchtverkeersleiders ook mee op 8 juli:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






al is het dan "slechts" 4 uren, van 10.00 uur tot 14.00 uur.
Quote
#5
(23 June 2010, 18:31)Yvon schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het nadeel van die aankondiging lijkt me dat een aangekondigde staking niet hoeft te betekenen dat deze doorgaat.
Verder is vaak niet precies duidelijk in welke sector wel of niet gestaakt gaat worden. En een staking in Athene is
niet automatisch een staking in heel Griekenland. Het lijkt me dus moeilijk, zo niet onmogelijk, om dit weer te geven
in overeenstemming met de praktijk.

Als het om een algemene staking gaat zullen b.v de ferries van en naar de eilanden daar zeker hinder van ondervinden! Een algemene staking beperkt zich niet altijd tot Athene. Dit is trouwens de zesde algemene staking van dit jaar.
De luchtverkeersleiders hebben nu ook een 'dag'staking op het programma staan en wel op 14/07. Stakingen volgen elkaar snel opConfused
Morgen staken o.a: banken, ziekenhuizen, openbaar vervoer, havens, luchthavens (Agean & Olympic hebben weer flink wat vluchten geschrapt of verschoven.)postkantoren, treinverkeer, journalisten (er zullen geen kranten verschijnen en geen nieuws op radio & tv)er zullen musea gesloten zijn en enkele archeologische bezienswaardigheden.

Gelukkig werk ik morgen niet ( ik werk in het toerisme) ik weet gewoon niet meer hoe ik al deze stakingen moet 'verkopen'aan al die toeristen die hier hinder van ondervinden. Ik begrijp ook dondersgoed waarom er gestaakt word, weet je hoeveel wij hier moeten inleveren? In zes maanden de helft van het begrotingstekort weggewerkt dat gaat niet zonder elke Griek flink in de portomonnee te treffen.
Ik wil niet klagen maar het was even slikken toen mijn man zijn vakantiegeld kreeg...niet eens genoeg voor ferrytickets! En dat voor iemand die heeft gestudeerd (economie) en hard werkt. Over mijn loon wil ik het niets eens hebben;) ik werk(niets ten nadele van het werk, ik heb een hele leuke job!) twintig uur per week voor een schijntje. Mijn vakantiegeld bedraagt 225 euro , alles word hier duurder, ook de dagelijkse boodschappen. Geloof mij, er zullen nog veel meer stakingen volgen, dit is pas het begin...
Quote
#6
Ja, hoor ik ben goed op de hoogte van de situatie hier, ik woon en werk hier. Ik ben het eens met de stakingen
maar ik vind het effect op het toerisme verkeerd; er wordt een uitermate belangrijke inkomstenbron aangetast.
Normaal gesproken houden de stakingen wel op in het seizoen of is er nagenoeg geen raakvlak met het toerisme.
Nu volgen er waarschijnlijk 2 slechte toeristenjaren als ik naar de cijfers en de prognoses kijk, dit jaar en volgend jaar.
Aangezien het afgelopen jaar ook niet geweldig was zijn dat 3 jaren op rij; menigeen in het toerisme kan
zich failliet laten verklaren, ander werk gaan zoeken of wat dan ook.

Mijn bericht was gebaseerd op het feit dat als er gezegd wordt: de postkantoren, musea, vuilnis etc staken.
Het heel goed mogelijk is dat in een dorp of eiland het postkantoor of museum die dag gewoon open is
of dat de vuilnis gewoon opgehaald wordt.

Verder blijft het een mooi land en hebben de meeste toeristen het ook dit jaar prima naar hun zin en dat
mag ook gezegd worden vind ik.
Quote
#7
Volgende week vertrekken wij weer naar rhodos en niets en niemand weerhoud ons daarvan , dat men staakt is normaal doen we hier ook als zoiets aan de hand is , je kan niet zomaar alles twee keer zo duur maken en de lonen laag houden dus ja staken zou ik dan ook doen .
Hoop alleen als we volgende week voor de veertiende keer ofzo weer vliegen dat er die dag geen stakingen zijn , maar goed we zullen zien , begreep dat de btw ook debiel hoog is geworden , zal mijn benieuwen of het de moeite nog loont om er tabak enzo te kopen voor thuis , zal nu ook wel pittig zijn .
Mijn vrienden zijn gelukkig nog aan het werk in het hotel , maar ook dat zal spannend worden als het hotel half gevuld word , jammer dat het allemaal zo gegaan is ... Undecided
djdakman's signatuur
Quote
#8
Wij gaan volgende maand naar Corfu en ook niks of niemand zal ons daarvan weerhouden. Het is al jarenlange traditie dat we minstens één keer per jaar onze vrienden daar bezoeken en tradities moet je in ere houden!

In Corfu zal het wel meevallen qua stakingen maar we vliegen via Athene, dat is dus wel even spannend afwachten.
Quote
#9
@Yvon, helemaal mee eens. Mensen moeten zich niet zo snel laten afschrikken. Al snap ik dat dit anders wordt als je vliegtuig mogelijk niet kan landen of de ferry naar een van de eilanden niet vertrekt..

Waar ik me ook zorgen over maak is dat inderdaad mogelijk veel toeristische bedrijven failliet zullen gaan. En voor die mensen is het dan heel lastig om ander werk te vinden. er is al zoveel werkloosheid in GR. Ik hoop van harte dat het meevalt met de tegenslag in het toerisme.
Er valt inderdaad zoveel te genieten, vooral als je je minder druk maakt om de kleine ongemakken waar je mogelijk mee te maken krijgt. Overal is wel wat en ach, tegenwoordig krijg je in elk geval overal geld uit de muur, dus een paar dagen zonder bank/postkantoor moet kunnen (wordt anders als de flappentap leeg raakt natuurlijk :))
Quote
#10
Ik vind het wel heftig wat hier gebeurt en ik sta ook niet echt te juichen bij de benzinepomp enz.
Maar ik vraag me af of er zo veel verschil is met andere landen. Vorig jaar in Engeland en usa;
mensen die hun huizen voor een appel en een ei uit moesten, dat zie ik hier niet zo, de daling op de huizenmarkt
is niet groot en gedwongen verkopen in vergelijking met GB en USA stelt ook weinig voor.
Wel veel auto’s en andere luxe artikelen die worden ingenomen.

Werkloosheid is in andere landen ook hoog; rellen in Spanje, Frankrijk enz. De crisis gaat erg breed
en werkt behoorlijk door. In Griekenland is het alleen in een stroomversnelling gegaan waar het in
andere landen wat meer naar binnen sijpelt. Maar is er een extreem verschil tussen de crisis in
Griekenland en andere landen vraag ik me af?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Agenda-tip concert Groningen 19-1-2013. Cor Nieuw Vennep 13 7.751 22 January 2013, 22:10
Laatste bericht: Frederique

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)